روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 27 شهریور ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " تكرار غفلت ممنوع! "

رژیم قرون وسطایی عوامفریب و دین فروش و جنگ افروز و غارتگر مگر چه دستآوردی برای مردم ایران داشته که قرار است این تجربه را در بسته بندی بیداری اسلامی منطقه به سایر ملت های منطقه منتقل نماید؟

برگزاری عجولانه اجلاس دو روزه بیداری اسلامی در تهران تلاش مذبوحانه برای استتار کردن رابطه ی حاکمان ایران با دیکتاتور سقوط کرده ی لیبی سر هنگ قذافی و پوششی برای نا دیده انگاشتن پشتیبانی همه جانبه از دیکتاتور سوریه ای بشار اسد است که دستش به خون تظاهرکنند گان معترضان سوری آلوده است . همچنین به فراموشی سپردن باتلاق کردن عراق و تهاجم نظامی به کردستان عراق همچنین کوشش برای برون رفت از انزوای منطقه ای و جهانی و بقول سرمقاله نویس عقب نماندن از قافله ی منطقه است. بنابراین فرصت طلبانه دست به بر گزاری اجلاس دو روزه ی بیداری اسلامی در تهران شده است . زیرا که هدف وانمود کردن قیام ضد دیکتاتوری منطقه نه بهار عربی و نه ملی ودمکراتیک همراه با سکولاریسم است که ترکیه هم اینگونه پیشنهاد کرده است ،بلکه قیام های ضد دیکتاتوری منطقه این چنین بیداری اسلامی با گرایش و تمایل به الگوی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران است .

"داغ‌ترين بحث سياسي منطقه خاورميانه، كه مشتاقان زيادي نيز در سطح جهان اسلام دارد، موضع قيام‌هاي مردمي در كشورهاي عربي و شمال آفريقاست، موضوعي كه اين روزها نخستين گردهمائي مربوط به آن تحت عنوان "بيداري اسلامي" در تهران جريان دارد. مهم‌ترين نكته‌اي كه درباره قيام‌هاي مردمي در كشورهاي عربي و شمال آفريقا مورد كنكاش است اينست كه ماهيت اين قيام چيست؟ "

سرمقاله نویس چون ملا است و بشدت علاقمند و پشتیبان حکومت دینی است . بنابراین از موضع نظر سنجی حوزوی و بیت رهبری و شورای نگهبانی مدعی اسلامی بودن محتوای قیام های ضد دیکتاتوری منطقه شده است . مهمتر اینکه بر اثر نام گذاری اجلاس بیداری اسلامی وموضع گیری کردن علیه ی نخست وزیر ترکیه در سفر به مصر ولیبی چرا پیشنهاد مدل حکومت دمکراتیک سکولار برای منطقه داده است. این چنینن تیجه گیری کرده است که قیام های ضد دیکتاتوری منطقه نه بهار عرب ونه دمکراتیک که بیداری اسلامی است :

"پاسخ گردهمائي تهران به اين سئوال را مي‌توان از نام و عنوان اين گردهمائي به دست آورد. عنوان "بيداري اسلامي" با صراحت و به روشني مي‌گويد ماهيت اين قيام‌ها اسلامي است.عده‌اي در خود جهان عرب و همچنين در غرب تلاش مي‌كنند اسلامي بودن اين قيام‌ها را انكار كنند و آنها را صرفاً عربي و يا دموكراتيك بدانند. آقاي رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه، نيز در سفر به مصر و ليبي بارها تلاش كرد با ارائه تركيبي جديد، و البته نامأنوس، اعلام كند اين قيام‌ها مي‌توانند از يك تركيب "عربي - تركي" برخوردار باشند. وي اصرار دارد برخورداري اين قيام‌ها از ماهيت ديني را انكار كند و اذهان ملت‌هاي عرب را به سابقه حكومت مشترك عثماني و كشورهاي عربي معطوف دارد. آنچه در اين ميان ترديدناپذير است تأثيري است كه ملت‌هاي عرب از آرمان‌هاي مطرح شده توسط امام خميني براي قيام عليه سلطه گران بين المللي و لحكومت‌هاي خودكامه داخلي گرفته‌اند. شيوه بكار گرفته شده توسط ملت‌هائي كه اكنون در حال قيام و انقلاب در كشورهاي عربي و شمال آفريقا هستند نيز دقيقاً همان شيوه ايست كه امام خميني به ملت ايران آموخت، يعني قيام بدون استفاده از سلاح و در قالب راه پيمائي، تظاهرات، تجمعات و اعلام خواسته‌هاي خود در همين تجمعات. اين واقعيت قابل انكار نيست كه به نتيجه رسيدن اين شيوه كه نوع بديعي از انقلاب بود، براي ملت‌هاي منطقه به يك الگو تبديل شد و آنها نيز با استفاده از همين شيوه توانستند بر ديكتاتورها غلبه كنند و كشورهاي خود را از سلطه استعمارگران آزاد نمايند. . درست در همين شرايط سخت بود كه نهضت امام خميني باتكيه بر نيروي بي‌بديل مردمي و سياست بديع و مستقل "نه شرقي، نه غربي" در ايران به نتيجه رسيد و راه صحيح مبارزه با استعمارگران خارجي و ديكتاتورهاي داخلي را به ملت‌ها نشان داد"

سرمقاله نویس بدون توجه به این واقعیت که خمینی شیاد از سوی پیروانش خیلی سال پیش در کنفرانس برلین به موزه ی تاریخ سپرده شد. همچنین چند سال است که پیروان خمینی شیاد با کودتا از صحنه حذف شدند. یا در زندان یا حصر خانگی یا زیر فشار وتهدید وتعقیب می باشند . مهمتر اینکه چند روز پیش از سوی همین روزی نامه ی حکومتی انتقاد به رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژادشد که چرا در مصاحبه مطبوعاتی یا نشست خبری و پارلمانی اثری از تصویر خمینی شیاد وجانشین وی نبود؟ تازه فراموش نشده است که چگونه در تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای 22 خرداد که فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر داده شد تصاویر خمینی شیاد و خامنه ای جانشین وی پاره ولگد کوب و بر آتش کشیده شد. اما اکنون سرمقاله نویس در پاسخ به نخست وزیر ترکیه و رقابت با مواضع سیاسی و تبلیغی ترکیه در منطقه از نقش الگو بودن خمینی شیاد برای مبارزه ضد دیکتاتوی ملت های منطقه واربابان حامی شان گزارش داده است که همراه با رهنمود دادن به دولت مردان است و تأکید کرده نباید اکنون هم همچون گذشته نظاره گران باشند تا از قافله عقب بمانند مشابه آنچه در مورد جمهوری های شمالی پس از فروپاشی شوروی اتفاق افتاد که بر خلاف نزدیکی به ایران ترک ها و آمریکایی ها ارد صحنه شدند:

"طبيعي بود كه استعمارگران و مهره‌هاي منطقه‌اي آنها نيز براي جلوگيري از سرايت اين نهضت به ساير كشورها همه‌ي توان خود را بكار بگيرند و با تحميل جنگ و انواع فشارها بر ملت ايران و سركوب ملت‌هاي منطقه و امنيتي كردن فضاي كشورهاي عربي و اسلامي مانع تكرار انقلاب اسلامي در ساير كشورها شوند. آنها تصور مي‌كردند راه مقابله با نفوذ افكار امام خميني به ساير كشورها اينست. اين، همان اشتباه بزرگي بود كه ديكتاتورها و اربابان آنها مرتكب شدند و بدين ترتيب راه براي سقوط نزديك‌ترين ديكتاتور به مرزهاي ايران يعني صدام هموار شد و اين حركت با فاصله‌اي چند ساله در ساير كشورهاي منطقه ادامه يافت و قطعاً تا يكسال ديگر تركيب سياسي خاورميانه عربي چيز ديگري خواهد شد، درست نقطه مقابل خاورميانه جديدي كه مورد نظر آمريكا بود. اكنون اين قافله كه در يك سر آن آمريكا و صهيونيست‌ها و كشورهاي چپاولگر اروپائي قرار دارند و در سر ديگر آن ملي گراهاي عرب درحال طراحي براي مصادره انقلاب‌هاي مردم هستند و در همين حال، عناصري مانند اردوغان از راه مي‌رسند و الگوهائي از قبيل تركيب "تركي - عربي" مي‌دهند، به سرعت در حركت است. ايستادن و تماشا كردن اين قافله و شمردن حلقه‌هاي آن، هيچ مشكلي را حل نخواهد كرد. ما نبايد غفلتي را كه نسبت به همسايگان شمالي خود بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي مرتكب شديم درباره همسايگان عرب خود تكرار كنيم. وقتي جمهوري‌هاي آسياي ميانه از شوروي جدا شدند، ما حرف‌هاي زيادي زديم اما تركيه و آمريكا وارد عمل شدند و اقتصاد و سياست اين جمهوري‌ها را دردست گرفتند. مردم اين جمهوري‌ها به دليل اينكه سرزمين هايشان در گذشته بخشي از ايران بزرگ بود تعلق خاطر و گرايش زيادي به ايران داشتند و دارند ولي در هيچ زمينه‌اي ما نتوانستيم خواسته‌هاي آنها را برآورده كنيم و در نهايت، ميدان را به رقبا واگذار كرديم. اين تجربه ناموفق نبايد در مورد كشورهاي عربي تكرار شود. اين هدف، با شعار دادن و حرف زدن محقق نخواهد شد. امروز بايد كاري كنيم كه نگذاريم خواسته‌هاي دشمنان اسلام در نظام سياسي اين كشورها نهادينه شود. ما اجازه نداريم غفلتي كه در آسياي ميانه مرتكب شديم را تكرار كنيم"

در خاتمه اینکه سئوال است که چرا حاکمان رژیم قرون وسطایی و ضد بشری و دستگاه خبررسانی و تبلیغاتی و قلمزنان مطبوعاتی وقتی نماینده سایر ملت ها می شوند و طلبکارانه مدعی می شوند که رهبریت ام القرای جهان اسلام در ایران وبیت جماران است . هیچگاه نمی گویند که مگر در 33 سال گذشته با ابزار قدرت و ثروت و خفقان و سانسور کردن دین و زندان بزرگ به نام ایران ساختن و استبداد وتک صدایی مطلق حاکم کردن آنگونه که حتی دولتمردان سابق همین رژیم ضد بشری و قرون وسطایی نه اینکه تحمل نمی شوند واز صحنه ی قدرت حذف شده اند ، بلکه مورد بد ترین توهین و اتهام همراه با تهدید قرار دارند . از سوی دیگر وضعیت اقتصادی که هرروز نا بسامان تر می شود و رشد واردات کالا ها نسبت به صادران آنگونه فزون و شتاب گرفته است که موجب رشد بی رویه و لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی شده است . اما شرایط نا هنجاری ها اجتماعی که افتضاح و تأسف بر انگیز ودراماتیک تر از اوضاع اقتصادی می باشد . زیرا که پدیده های رشد آقازاده پروری و اختلاس و رشوه و رانت خواری و تبعیض و بی عدلتی موجب عامل و رشد پدیده های کودکان کار خیابانی و دختران فراری از خانه ها و زنان تن فروشان خیابانی و کارتن خوابی و آلونک نشینی حاشیه ی شهر ها به خصوص کاهش سنین مصرف مواد مخدر وتن فروشی شده است . از طرف دیگر پدیده فرار سرمایه و مغز ها از کشور هم رو به رشد است . مهمتر اینکه رقابت و اختلاف ناشی از جنگ قدرت و ثروت موجب صف آرایی آشکار باند های مافیایی کودتایی مقابل هم شده است و دامنه ی تضاد وجنگ قدرت و ثروت و پدیده های شوم آن چنان در حال رشد می باشد که از یک طرف رهبران رقیب مغلوب در حصر خانگی قرار دارند . از سوی دیگر رئیس سیرک مجمع خبرگان آخوندی جراحی و حذف می شود . بعلاوه مچ گیری ها برای حذف از صحنه ی قدرت یا وادار به لبیک گویی کردن و تسلیم شدن رقیب سبب شده است تا که یک قلم 3 هزار میلیارد تومان اختلاس دولتی فاش شود. حال داشته باشید که اگر چنانچه این اتفاق در هر کشور دمکراتیک اتفاق می افتد واکنش چه بود. ولی در رژیم ضد بشری قرون وسطایی تبدیل به بازی کی بود کی بود من نبودم شده است؟ بهر حال چنین حکومتی عوامفریب و دین فروش و جنگ افروز و غارتگر چه دستآوردی به جز مورد های اشاره شده داشته که قرار است این تجربه را با چتر بیداری اسلامی منطقه به سایر ملت های منطقه منتقل کند؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900627/13900627_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 27 شهریور ماه سال 1390

تکرار غفلت ممنوع