روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 5 مهر ماه سال 1390

نقد و بررسی : سر مقاله ی روزی نامه ی جمهوری " ناشي‌گري در مشق دموكراسي "

"اینکه گفته می شود که ترک عادت موجب مرض می شود . برای همین است در رژیم دین فروش و عوامفریب که رهبر و مسئولانش 33 سال سابقه یا اعتیاد مزمن به دروغ گفتن و عوامفریبی دارند . مشخص است که توقع داشتن از قلم زنان و مفسران و تحلیل گران که در خدمت اینان هستند انتظار بیهوده ای است خلاف این اعتیاد رفتار کنند .چونکه قرار نیست که چاقو دسته ی خودش را ببرد "

پس از مداخله گری در امور داخلی فلسطین و مخالفت کردن با پیشنهاد تشکیل کشور مستقل فلسطین که پیشنهاد از سوی محمود عباس به دبیر کل سازمان ملل داده شده تا که این پیشنهاد در شورای امنیت سازمان ملل رأی گیری شود . سپس سرمقاله نویس از موضع ضد آمریکایی و عربستان سعودی مخالفت با باز گشت علی عبدالله صالح از عربستان به یمن شد و در این مورد بس لغز خوانی ها نمود. اما اکنون نوبت بحرین رسیده است تا که از موضع سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه ادعای مشق دمکراسی طلبی آل خلیفه ی بحرین را زیر سئوال برد که چرا جای نمایندگان مستعفی شیعه در پارلمان بحرین مهره های جانشین پر کرد . گو اینکه مشابه بدتر این نمایش در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی هفتم در ایران اتفاق نیفتاد و با رد صلاحیت کردن نمایندگان مجلس ششم از سوی شورای نگهبان دست نشانده که بنا بر گفته سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری گاو داری بود و اخطار به شورای نگهبان کرد که چون مسئول باز گشایی این گاو داری بوده است باید هر چه زودتر آن را ببندد .یا اینکه مجوز ورود مجدد شان را ندهد . همچنین سرمقاله نویس بدون توجه به کودتای 22 خرداد 88 و تقلبات گسترده ای که شد و رقیب مغلوب از صحنه حذف شد و معترضان با وحشیانه ترین روش ضد انسانی سرکوب شدند . حتی چندین ده نفر در تظاهرات جان با ختند و آنانکه بازداشت شدند مورد شکنجه واقع شدند تا مجبور به اعتراف شوند . اما اکنون مدعی تحلیل گر انتقادی از موضع فرار به جلو و ضد آمریکایی با تهدید کردن حاکمان عربستان به سر نوشت صدام و مبارک در مورد انتخابات اخیر مجلس در بحرین آل خلیفه راا ینگونه مورد انتقاد شدید قرار داده و پادشاه عربستان را تهدید به سقوط و سرنگوی کرده است:

گرژيم آل خليفه در روزهاي اخير سعي داشت چنين وانمود سازد كه گويا "مشق دموكراسي" را به خوبي آموخته و درصدد مراجعه به آراء مردم بحرين است. حال آنكه همين صحنه‌ها هم به اندازه كافي افشاگرانه بود و بقاياي آبروي يك رژيم ضد مردمي را هم بر باد داد. با وجود اين، رژيم آل خليفه در يك ادعاي بي‌اساس اعلام نمود گويا 51 درصد واجدين شرايط در انتخابات نمايشي اخير شركت داشته اند! اين درحالي است كه محافل مستقل از عدم حضور مردم در پاي صندوقها خبر داده‌اند و حتي خبرگزاريهاي رژيم‌هاي حامي آل خليفه نيز از حضور كمرنگ مردم سخن به ميان آورده‌اند و آنرا كمتر از 20 درصد واجدين رأي ارزيابي كرده‌اند. گزارش‌هاي موثق نشان مي‌دهند همان عده معدودي هم كه در پاي صندوقها حضور داشتند، مأموران رژيم و خانواده آنها بوده‌اند كه با سردرگمي، به اجراي نقش پرداخته‌اند كه دقيقاً براي رژيم آل خليفه و حاميانش، "نقض غرض" بوده است. .در چنين شرايطي سفر رئيس رژيم آل خليفه به رياض به منزله عزيمت وي براي دست بوسي اشغالگران بحرين است. اين براي سران يك رژيم بسيار شرم آور است كه براي مقابله با مردم و سركوب آنها از بيگانگان استمداد كنند و ننگ اشغال سرزمين خود را با وقاحت كامل بپذيرند تا بلكه چند روزي بيشتر به حكومت پرشرارت خود ادامه دهند. آل خليفه بايد بدانند كه اين شرارت‌ها و ذلت پذيري‌ها سرنوشت محتوم اين رژيم خون آشام را تغيير نخواهد داد و مسلماً تاوان سنگيني براي اينهمه حقارت و ذلت پذيري خواهند پرداخت. ايكاش آل خليفه از سرنوشت ديكتاتورهاي سرنگون شده در دنياي عرب عبرت مي‌گرفت و راهي را كه آنها رفتند، ادامه نمي‌داد. دنياي معاصر اين صحنه‌هاي عبرت انگيز را به چشم خود ديده است كه جنايتكاراني همچون صدام و مبارك تا آخرين لحظه به كشتار مردم پرداختند ولي حتي همين شرارت‌ها نيز سرنوشت آنها را تغيير نداد. اين نكته براي اشغالگراني كه به حمايت از رژيم مفلوك آل خليفه شتافته‌اند، نيز حاوي درسهاي فراواني است. آل سعود مطمئن باشد كه اين شرارتها از حافظه تاريخي ملتها هرگز پاك نخواهد شد و ملتها به خاطر مي‌سپارند كه دستهاي ناپاك آل سعود به خون مردم مظلوم بحرين آغشته شده و آن‌ها در هر فرصتي براي ريختن خون مسلمانان، وسوسه شده‌اند. ايكاش آل سعود مي‌دانست كه اين شرارتها هرگز سرنوشت آل خليفه را تغيير نمي‌دهد ولي در عوض، خون بناحق ريخته مظلومان در بحرين، گريبان باصطلاح خادم الحرمين! و مزدورانش را خواهد گرفت. اين يك سنت الهي است كه به جنايتكاران فرصت مي‌دهد ولي مجازات آنها به خاطر همان جنايتها نيز سنت الهي ديگر است."

در خاتمه اینکه گفته می شود که ترک عادت موجب مرض می شود . برای همین است در رژیم دین فروش و عوامفریب که رهبر و مسئولانش 33 سال سابقه یا اعتیاد مزمن به دروغ گفتن و عوامفریبی دارند . مشخص است که توقع داشتن از قلم زنان و مفسران و تحلیل گران که در خدمت اینان هستند انتظار بیهوده ای است خلاف این اعتیاد رفتار کنند .چونکه قرار نیست که چاقو دسته ی خودش را ببرد . بنابراین بی جهت نیست که سر مقاله نویس در راستای سیاست وارونه گویی همچون بقالی باید شود که هیچگاه نمی گوید ماست من ترش است. برای همین نه اینکه سرمقاله نویس هر گز اشاره ای به عدم دمکراسی و عدالت و آزادی در ایران نمی کند و در این مورد سخنی هم نمی گوید ، بلکه بطور کمدی همچون رهبر ولی وقیح منفور و نا مشروع و سایر مسئولین رژیم ضد بشری و قرون و سطایی ادعای کمدی می کند که قیام های ضد دیکتاتوری منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامی خمینی شیاد و جانشین نا مشروع و منفوروی در بیت جماران می باشد . عجیب تر اینکه نه مثل همیشه در اینگونه تحلیل های یک جانبه نگرانه حلقه مفقوده ی سوریه می باشد آنچنان که نه جنایات ضد انسانی بشار اسد رئیس جمهور سوریه مورد نقد واقع نمی شود بلکه مورد پشتیبانی هم واقع می گردد تا که آشکارا زیرآب پوچ و وارونه بودن اینگونه تحلیل و تفسیر های سفارشی و نمایشی بی پایه و اساس به وضوح زده شود . زیرا که فرافکنانه و کیلویی و مغرضانه است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900705/13900705_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 5 مهر ماه سال 1390

ناشي‌گري در مشق دموكراسي