گزیده خبر های 6 مهر 90

دیدار مشایی با یک کارگردان امریکایی

خوب وقتی مستند سازان داخلی همکار شبکه ی ماهواره ای بی بی سی بر انداز می باشند می بایست پس از بازداشت اینان کار گردان سینمایی قابل اعتماد جایگزین شود حتی اگر شهروند دشمن شیطان بزرگ باشد

برخی منابع از دیدار مشایی با یک کارگردان امریکایی در حاشیه سفر رییس جمهور به نیویورک خبر دادند. هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده و از جزئیات آن نیز خبری در دست نیست به گزارش شفاف، برخی منابع از دیدار مشایی با یک کارگردان امریکایی در حاشیه سفر رییس جمهور به نیویورک خبر دادند. به علت عدم پوشش فعالیت‌های برخی منسوبین به رییس جمهور در سفر نیویورک، هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده و از جزئیات آن نیز خبری در دست نیست.خاطر نشان کنیم که ظاهرا اسفندیار رحیم مشایی در هیچکدام از دیدارهای رسمی رییس جمهور با وی همراه نبوده است. علت عدم پوشش اخیار فعالیت‌های برخی اطرافیان رییس جمهور برای ما روشن نشده است.

یحیی صفوی: الگوی به خیابان آمدن مردم را امام به مصری‌ها یاد داد

این سردار رئیس گزمکان باز نشسته ی پاسداران به جای فرار به جلو وقبرستان کهنه شکافتن بهتر است به جای نقل قول کردن از جنگ افروزی های خمینی شیاد و نقش پاسداران در بسیج واعزام گله گله نوجوانان دانش آموزان بسیجی برروی مین های جنگی وتکه تکه کردن شان که یک سند جنگی جنایت علیه ی بشریت است بگوید که چرا پس از 8 سال این جنگ خانمان سوز منتهی به شکست و سر کشی جام زهر از سوی خمینی شیاد شد که برای فرار از پاسخگویی مرتکب جنایت علیه ی بشریت دیگری شد چونکه فرمان قتل عام زندانیان سیاسی در سراسر ایران را صادر کرد . یاا ینکه گوید مأموریت ا خوی وی سلمان در لندن چیست و ویکی لیکس از وی چه فاش کرده است؟

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی روز سه‌شنبه در صبحگاه مشترک نظامی با حضور بسیجیان پایگاه‌های 21گانه گردان‌های عاشورای شرکت ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: پس از شکسته شدن حصر آبادان جنگ انقلابی در جبهه‌ها آغاز شد.یحیی صفوی، به "قدرت نفوذ" انقلاب ایران در "بیداری اسلامی" اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام خامنه‌ای (همین روزها با ذکر نام سید علی باید صلوات هم فرستاد) در دل مسلمانان کشورهای منطقه نفوذ کرده و بیداری اسلامی را به وجود آورده است. دستیار و مشاور عالی علی خامنه ای با اشاره به اینکه مصری‌ها مدل کشاندن مردم به خیابان‌ها را از امام خمینی آموختند، تصریح کرد: الگوی به خیابان آمدن مردم را امام (خمینی) به مصری‌ها یاد داد (تا قبل از آن مردم در خانه هایشان اعتراض میکردند) تا برای سرنگونی حکام مستبد خود به کار بگیرند.

احمدی نژاد: 20بار به اسدگفتم مردم را نكش!

خیلی وقت است که پاسدار گماشته احمدی نژاد با شیوه بدرگفتن تا دیوار بشنود که به سخنرانی وی در سازمان ملل هم کشیده شد طوری نیش وکنایه می زند وسخنان چند پهلو بیان می کند که نه پاسخ دندان شکن به ولی وقیح منفور و نا مشروع و حامیانش می دهد، بلکه زیرآب مشروعیت نداشتن رژیم ضد بشری و قرون وسطایی را هم می زند . بطور نمونه در همین تیتر خبر آشکارا موضع گیری علیه ی ولی وقیح منفور ونا مشروع و حامیان وی کرده است که مدافع و حامی بشار اسد دیکتار هستند ضمن اینکه گفته است که وی نه نقشی در کشته شدن تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای 22 خرداد 88 داشته است ، بلکه مخالف هم بوده است. چون بشار اسد شیوه بر خوردش با معترضان سوری شبیه سرکوب گری و تهاجم وحشیانه ی ارگان های سر کوبگر با معترضان نا راضی ایرانی می باشد

به گزارش «تابناك»، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر تركیه گفته است: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران در دیداری كه با او داشته، گفته كه «بیش از بیست بار به بشار اسد، رئیس‌جمهور گفته‌ام كه گرفتن سلاح مقابل مردم كار درستی نیست؛ اما بشار اسد چون توقع نداشت این حرف‌ها را از من بشنود، برای همین هم خیلی ناراحت شد».خبرگزاری «دی اچ ای» تركیه گزارش داده كه رجب طیب اردوغان در بازگشت از سفر نیویورك، به پرسش‌های خبرنگاران در هواپیما پاسخ داده و در این مصاحبه از نزدیكی دیدگاه كشورش با احمدی‌نژاد در زمینه سوریه سخن گفته و از رفتارهای بشار اسد انتقاد كرده است.اردوغان همچنین با اشاره به گفت‌وگوی مستقیم با احمدی‌نژاد درباره سوریه گفته است: «موضع امروز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. به آنها گفتم كه سوریه از رفتارها و مواضع شما جسارت می‌گیرد. احمدی‌نژاد هم گفت: بیش از بیست بار به اسد تذكر دادم كه گرفتن سلاح مقابل مردم، كار درستی نیست و چون اسد توقع نداشت، این حرف‌ها را از من بشنود، برای همین هم خیلی ناراحت شد؛ این مسأله نشان می‌دهد كه موضع‌ ایران نسبت به سوریه، بسیار بهتر از گذشته است».اردوغان همچنین درباره مسأله تروریست و همكاری كشورش با ایران گفته است: «در این باره من بر این باورم كه زمینه‌های همكاری نظامی و اطلاعاتی وجود دارد و ما می‌توانیم به همراه هم به مقابله با «پ.ك.ك» و «پژاك» بپردازیم

با تریلیاردر حامی مشایی آشنا شوید

گفته می شود که ماهی ز سر گندیده گردد نی ز دم . اگر رژیم ضد بشری قرون وسطایی از رأس آلوده به فساد نباشد محال است که سایر بدنه و اندامش چنین آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و اختلاس می گردید . یعنی اکنون همان جمله ای که از نهج البلاغه بر سر برخی منابر قبل از قدرت بیان می کردند اتفاق افتاده است که گفته می شد تا کوخ ها ویران نگردند کاخ ها بر افراشته نمی شوند.

آینده : در حالی كه اذهان مردم همچنان بر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی متمركز است، خبرنگار «آینده» اطلاعات مهمی درباره سرمایه دار دانه درشت دیگری منتشر كرد.فرد مذكور كه قبل از دهه هفتاد از نظر اقتصادی شرایطی معمولی داشت، در دهه هفتاد با فعالیت در بازار آهن تهران به یكی از سرمایه داران تبدیل شد و در اواخر این دهه و اوایل دهه هشتاد با ساخت یك مجتمع مبل و ورود به مسایل سیاسی، هم اكنون به صاحب یكی از كارتل های اقتصادی تبدیل شده است.این فرد كه با پیوند با دولت احمدی نژاد از طریق یكی از اعضای شورای شهر و سپس ارتباط مستقیم با رییس دولت، هم اكنون نقش مهمی در چرخش های هنگفت در سیستم بانكی كشور دارد، اولین كسی بود كه در دولت احمدی نژاد مجوز بانك خصوصی دریافت كرد.گفته می شود وی در زمان تاسیس بانك، مقدار هنگفتی وام از موسسه مالی وابسته به یكی از نهادها دریافت كرده بود و ارگان یكی از تشكلهای اصولگرا نیز از بدهی سنگین وی به بانك ملی خبر داده بود كه این بانك بلافاصله با صدور اطلاعیه ای، وجود هرگونه بدهی معوقه را تكذیب كرد، اما اصل وجود بدهی را منكر نشد.این در حالی است كه مطابق با قانون، اعضای موسس بانك باید فاقد هر گونه بدهی به سیستم بانكی باشند و یكی از تخلفات عمده در پرونده سه هزار میلیارد تومانی، صدور مجوز بانك خصوصی آریا با وجود بدهی 500 میلیارد تومانی به سیستم بانكی بوده است، در حالی كه شبیه همین مورد درباره بانك متعلق به این تریلیاردر هم صادق بوده است.در این حال گفته می شود برادر این تریلیاردر كه در واقع یكی از كارمندان او منصوب می شود، به خریداری بانك خصوصی دیگری كه متعلق به شهرداری بوده، اقدام كرده است.به نظر می رسد موضوع ثروتمندان نوكیسه كه در سالهای اخیر به مدد دریافت وام های هنگفت بانكی تریلیاردر شده و خود بانكدار شدند، موضوعی است كه برملا شدن پرونده مشهور به اختلاس 3هزار میلیارد تومانی، صفحه نخست كتابی قطور از آن باشد.

کارگران کارخانه ریسندگی پرریس پنج ماه است که حقوق نگرفته‌اند

هزینه ی بهای غارتگران و اختلاس گران نجومی را این چنین باید کار گران محروم و زحمت کش به پر دازند که یا 5 ماه است حقوق نا چیزشان را در یافت نکرده اند. یا اینکه در حال اعتصاب میب اشند تا که بتوانند به خواست و مطالبات شان بر سند . به خصوص اکنون که وزیر نفت یک پاسدار تروریست زیر پیگرد پلیس بین المللی می باشد که می بایست پاسخگوی مطالبات کار گران اتصابی پتروشیمی باشد . بهر حال برای رفع ابهام این دو خبر اعتراضی و اعتصابی کارگری را با گزارش قبلی مقایسه کنید .

کلمه : کارگران کارخانه ریسندگی پرریس از اول سال جاری تاکنون فقط دستمزد فروردین ماه خود را دریافت کرده اند و مدت ۵ ماه است که دستمزدهای آنان پرداخت نشده است.به گزارش منابع کارگری، این کارگران همچنین عیدی سال گذشته خود را نیز دریافت نکرده اند. کارفرمای این کارخانه از پرداخت بیمه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی نیز خودداری کرده و همین امر باعث عدم تمدید دفترچه های درمانی آنان از سوی سازمان تامین اجتماعی شده است به همین دلیل این کارگران در حال حاضر با مشکلات عدیده درمانی مواجه هستند. این گزارش همچنین حاکی است که کارگران این کارخانه در شرایط حاضر به دلیل عدم پرداخت دستمزدهایشان از سوی کارفرما با مشکل مالی ثبت نام فرزندان خود در مدرسه مقطع پیش دبستانی مواجه شده اند و تاکنون نتوانسته اند فرزندان خود را در این مقطع تحصیلی ثبت نام کنند. در صورت ادامه این وضعیت و بدلیل اجباری بودن طی دوره پیش دبستان برای ثبت نام در سال اول دبستان، فرزندان این کارگران در همین اوان کودکی از ادامه تحصیل باز خواهند ماند .اعتصاب متحدانه کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام وارد سومین روز خود شد.بنا بر گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجم مهر ماه 90، اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام و دیگر پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر وارد سومین روز خود شد. دیروز چهارم مهر ماه کارگران پتروشیمی بندر امام ( مرکز اصلی اعتصاب) در میدان مقابل دفتر این شرکت دست به تجمع و راهپیمایی زدند. کارگران در این تجمع و راهپیمایی شعار میدادند: تا نتیجه نگیریم ما از اینجا نمیریم – ظریف کار ظریف کار وعده وعید کافیه – مزایا مزایا حق مسلم ماست – نترسید نترسید ما همه با هم هستیم – خوردن حق کارگر خیانت است به کشور – تبعیض برای کارگر تا کی ادامه دارد – پیمانکار پیمانکار حیا کن مجتمع رو رها کن. بنا بر این گزارش اعتصاب وتجمع کارگران امروز هم بطور متحدانه ای ادامه داشت. در سومین روز اعتصاب هیچیک از مسئولین پتروشیمی در میان کارگران حاضر نشده اند. کارگران نیز هیچیک از مسئولین پتروشیمی و قول و قرار و وعده های آنان را قبول ندارند و خواهان مذاکره با مسئولین رده بالای وزارت نفت هستند.این اعتصاب در حالی امروز سومین روز خود را پشت سر گذاشت که با شروع اعتصاب کارگران پیمانکاری، مدیریت پتروشیمی از همان ابتدا کارهای آنان را بر دوش پرسنل رسمی انداخته است، این پرسنل نیز از آنجا که انجام این کارها را جزو وظایف خود نمیدانند با مسئولین خود درگیر شده اند تا جایی که در واحد بسته بندی یکی از چهار واحد بسته بندی، کارگران رسمی، کار کارگران پیمانکاری را انجام نداده اند به همین دلیل کارمندان رسمی در پشت دستگاهها قرار گرفته و اقدام به بسته بندی کرده اند و باعث خرابی در بسته بندیها و خراب شدن محصول برخی دستگاهها شده اند که این امر امروز منجر به درگیری شدید یکی از کارمندان با مسئول خود شد. قابل ذکر است در حال حاضر خط B واحد PVC از مدار سرویس خارج شده و خط A نیز در حال خارج شدن از مدار تولید قرار گرفته است. همچنین امروز مدیریت پتروشیمی تعدادی کارگر داربست بند را از بیرون وارد کارخانه کرده بود تا به جای کارگران پیمانکاری اعتصابی مشغول کار شوند اما این کارگران به محض اطلاع از اعتصاب کارگران پیمانکاری، لباسهای کار خود را در آورده و با پوشیدن لباسهای شخصی شان حاضر به ادامه کار نشدند.

احمدی نژاد حرف زیادی می زند.

به نظر می رسد که سهم غار تگری دولت به باند مافیایی انگلیسی مؤتلفه و جامعه روحانیت تهران کاهش یافته است که موجب شده است اینگونه صدای اعتراض و انتقاد ورق پاره ی دولتی رسالت ارگان تبلیغاتی باند مفت خوران و غارتگران علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد بلند شود و و ی را به وراجی و پر حرفی ولاف و گزاف گویی متهم نماید .

روزنامه رسالت در یکی از سرمقاله های خود با اشاره به سخنرانی ها و گفته های احمدی نژاد در سازمان ملل آنها را طولانی و ملال آور دانسته و در این باره نوشته است :” نطق‌رئیس‌جمهور در سازمان ملل طولانی و تکراری بود او می‌توانست با کاستن از این بخش‌، سنگینی نطق خود را به بیداری اسلامی در منطقه و خیزش‌های اسلامی در کشورهای عرب واسلامی اختصاص دهد. ”این روزنامه افزوده است:“رئیس‌جمهور نمی‌تواند برخلاف عزم ملی وعزم نظام در مورد توقف غنی‌سازی بیست درصد که حیثیت و کیان ملت و نظام است‌، موضعی اتخاذ کند. ما نمی‌توانیم در بهره‌مندی از غنی‌سازی ۲۰ درصد که مصرف پزشکی دارد همیشه دستمان را به سوی بیگانگان- آن هم کسانی که رئیس‌جمهور در نطق سازمان ملل‌اش ده‌ها سئوال در مورد بی‌کفایتی آنها در مدیریت جهان و ظلم و ستم آنان به کشورها اشاره کردند- دراز کنیم

.”بازداشت و ضرب و شتم ده ها تن از شرکت کنندگان در مراسم ترحیم.

مشخص است وقتی که سنگ بسته و سگ رها شده باشد شرایط چنین می شود که برای مهار کردن فضای انفجاری ومنحرف کردن اذهان عمومی نسبت به فاش شدن ارقام نجومی اختلاس و غار تگری که هرروز دامنه ی آن گسترش می یابد . نیاز شدید است که باید این چنین سیاست سرکوب و خفقان با یورش وحشیانهه هم اجرا شود.

خبرگزاری هرانا - صبح امروز ۵ مهرماه نیروهای امنیتی با یورش به مراسم ترحیم «ابراهیم جعفرزاده و خانواده‌اش» پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان در این مراسم را بازداشت نمودند.به گزارش هرانا؛ ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی صبح امروز با یورش به یک مراسم ترحیم پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان ده ها تن از این افراد را بازداشت و به هنگ مرزی شهر «خوی» انتقال داده‌اند.شاهدان عینی از هتک حرمت و ضرب شتم افراد بازداشت شده در این مراسم که به هنگ مرزی خوی منتقل شده بودند خبر می‌دهند.لازم به ذکر است نیروهای امنیتی – انتظامی یک اتوبوس حمل کنند شرکت کنندگان در مراسم ترحیم را در مسیر زنجان – خوی متوقف و به محل نامعلومی انتقال داده است.گفته می‌شود در این بازداشت‌ها دست کم ۱۰۰ تن بازداشت شدند.