گزیده خبر های 25 شهریور90 قسمت- 3

بررسی فساد مالی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوی فارس با زارع فومنی.با خانه‌ چندهزار متري و مفاسد نمی شود ادعای اصلاح طلبی داشت.خبرگزاری فارس: رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان گفت:ما دیدیم چه پولهایی به امثال سازمان مجاهدین و حزب مشارکت تزریق می‌شود و این پولها تبدیل به کارخانجات، برج‌ها و کلنیک‌های پزشکی شخصی و... شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900623001313

یک طلبه نفوذی یا چرخش داده شده از درون مدعیان اصلاح طلب به بازی گرفته شده است. زیرا که هدف آدرس غلط دادن برای موجب منحرف کردن اذهان عمومی از سناریوی اختلاس گری 3 هزار میلیارد تومانی درون بانک صادرات و سایر بانک ها هرروز ابعاد بیشتری به خود می گیرد . چونکه برای ولی وقیح و نا مشروع ومنفور و مدعیان اصول گرا تبدیل به تف وتاق و ریش شده است . پس کودتاگران با بازی این مهره آنهم از موضع دیگ به دیگ گفتن روت سیاه تلاش می کنند تا که جای پرونده ی اختلاس گران چند هزار میلیارد تومانی حاکم از روی میز برداشته وجایش پرونده ی گشوده ی شده ی علیه ی رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب بگیرد تا که اینان از این از شرایط بدست آمده فرصت طلبانه به نفع خودشان استفاده نکنند .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پس از افشاگری های حجت الاسلام زارع فومنی، رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان، فردی که خود از اوایل شکل‌گیری این جریان در میان فعالیتهای اصلاح‌طلبان حضور فعال داشته و به عنوان مشاور کروبی و نویسنده در مطبوعات اصلاح طلب و فعال در مراکز تصمیم ساز اصلاح‌طلبان جایگاهی مشخص دارد، شاهد واکنش‌های مختلف در احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین بودیمفارس: آقای فومنی! شما چه مقدار در کانون‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر جریان اصلاح‌طلب حضور داشتید؟ زارع فومنی: من در ابتدا به عنوان اجرا‌کننده برنامه‌های گروه‌های چپ در شهر قم و تهران فعالیت می‌کردم. زیرا شهرقم حساسیت ویژه‌ای برای گروه‌های چپی داشت، بنابراین من را آنجا گذاشته بودند تا کارها را پیگیری جدی کنم و بسیاری از مراسمات اصلاح طلبان توسط بنده در قم اجرا می‌شد و در اصل مسئول ستاد اجرایی خاتمی در قم بودم و حتی بعداً در مقطعی رئیس ستاد اصلاح‌طلبان هاشمی رفسنجانی در قم هم من را انتخاب کردند..*فارس: با کروبی چه ارتباطی داشتید؟ زارع فومنی: با آقای کروبی به عنوان دبیرکل مجمع روحانیون مبارز بیشتر به عنوان مشاور، همکاری داشتم. چون هم در دفتر خانم آقای کروبی فعالیت می‌کردم و هم در دفتر خود آقای کروبی فعال بودم. حتی مسئول صدور بسیاری از بیانیه‌ها در قم بنده بودم و بسیاری از سازماندهی‌ها در قم توسط بنده و برخی دیگر از دوستان انجام می‌شد. از آنجا که در جنگ روانی کمی متحیر بودم طراحی‌هایی که از تهران انجام می‌شد برای اجرای مطلوب به من محول می‌شد. در ضمن من فعال سیاسی بودم و در مطبوعات می‌نوشتم و امروز به عنوان شورای سیاستگذاری و قائم مقام یکی از نشریات اصلاح‌طلب هستم.بعد از آن به سمت حزب مشارکت رفتیم، و حتی دفاتر تبلیغاتی آقای خاتمی را تبدیل به ستادهای حزب منحله مشارکت کردیم و عضو شاخه جوانان و شورای مرکزی آن شدم. و بعد هم مسئول حزب همبستگی قم شدم و بعد هم به عضویت شورای مرکزی حزب همبستگی در آمدم.* فارس: آیا مشارکتی‌ها به ارتباط شما با طیف کروبی حساسیت نداشتند؟زارع فومنی: چرا؛ بحث‌هایی اتفاقا مطرح بود ولی از این طرف آقای کروبی از ما می‌خواستند که ما برخی تندروی‌های مشارکتی‌ها را کنترل کنیم.* فارس: گفتید طرح‌هایی از تهران برای اجرا به شما محول می شد، آن طرح‌ها چه بود؟زارع فومنی: طرح‌های زیادی بود. مثلاً از ما می‌خواستند برای جریان اصلاح‌طلب مظلوم‌نمایی کنیم و یا از طرف مرکز پژوهش‌های مجلس که توسط محمدرضا خاتمی اداره می‌شد، از ما خواسته می‌شد طوری برنامه کنیم که مثلا بحث سنگسار، چادر و حجاب زنان در حوزه مسائلی را پیگیری کنیم.* فارس: این خواسته‌ها چه بود و چگونه به شما ابلاغ می‌شد؟زارع فومنی: در جلساتی که برگزار می‌شد از ما می‌خواستند که ما این مسائل را پیاده و پیگیری کنیم و به عبارتی قرار بود با ارتباط‌گیری با دفاتر برخی مراجع تاثیرگذار کارها را پیش بگیریم....

حاشیه دربی دستگيري 5 تماشاگر، تشويق كريمي و مجيدي و گرامي داشتن هفته دفاع مقدس.خبرگزاری فارس: 5 تماشاگر که اشیایی را به داخل زمین پرتاب می کردند، توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

با توجه به تظاهرات و شعار های تند ضد حکومتی سر داده شده در مسابقات فوتبال در تبریز وارومیه که در دفاع از دریاچه ی ارومیه سر داده شد . اکنون بدلیل وحشتی که از واکنش اعتراضی مشابه ی از سوی تماشاگران دو تیم فوتبال پرس پلیس و استقلال در ورزشگاه آزادی وجود دارد . بنابراین برای پیش گیری و زهر چشم گرفتن قبل از شروع بازی دست به بازداشت تماشا چیان زده شده است .

به گزارش خبرگزاری فارس، هواداران پرسپولیس و استقلال از ساعت‌ها قبل با یکدیگر کری خوانی می‌کنند و به سمت هم اشیا و سنگ می‌اندازند. در همین راستا 5 تماشاگر که از طبقه اول ورزشگاه اشیایی را به داخل زمین پرتاب می‌کردند، توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.هواداران پرسپولیس به شدت علی کریمی را تشویق می‌کنند. استقلالی‌ها هم به تشویق مجیدی می‌پردازند.*دوربین‌های تلویزیونی برای تهیه گزارش در میان تماشاگران و بوفه‌ها حضور یافتند.*از سوی مسئولان برگزاری مسابقه و از بلندگوی ورزشگاه آزادی هفته دفاع مقدس گرامی داشته شد.*تماشاگران کهکیلویه و بویر احمدی با در دست داشتن طوماری وارد ورزشگاه آزادی شدند. آنها در این طومار خواستار رسیدگی به مشکلات ورزش این استان بودند.*گروه موزیک با استقرار در کنار زمین برای تماشاگران موسیقی زنده اجرا می‌کند.* برخی از هواداران 2 تیم پیراهن‌های علی کریمی و فرهاد مجیدی را بر تن دارند. * وسایلی که بردن آنها به داخل ورزشگاه ممنوع است، توسط نیروی انتظامی جمع آوری شده است.

سید‌حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با فارس:عملكرد فارس، مشرق و كيهان در افشاي اختلاس بزرگ قابل تقدير است.خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش رسانه‌های اصولگرا از جمله فارس،مشرق و کیهان در افشای توطئه‌ها و به ویژه پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی قابل تقدیر است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900625000259

آنچنان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که نماینده ی ویژه ولی وقیح منفور ونا مشروع در دروغ نامه ی کیهان پرونده ساز می باشد با زائده اش سایت مشرق و همتایان وهمکارانش در خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس در آمده است که پیرامون اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی محتاج به وکیل مدافع در بازار مکاره شده اند تاکه با گفتمان مشابه ی اینان مقابل روشنگری رقیب درون دولت و مدعیان مغلوب اصلاح طلب به ایستد و از اینان دفاع کند.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس اظهار داشت: در ماجرای فتنه و جریان انحرافی رسانه‌هایی چون فارس و کیهان نقش خود را به بهترین شکل ایفا ‌کردند و نشان دادند سرباز ولایت هستند.وی رسالت رسانه‌ها ومراکز خبررسانی واطلاع‌رسانی را آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه دانست و افزود: رسانه‌ها باید به عنوان سربازان جبهه اطلاع‌رسانی وارد میدان شوند و واقعیت‌ها را تبیین کنند.نقوی حسینی با انتقاد از هجمه علیه رسانه‌های افشاگر اختلاس گفت: نباید به پایگاه‌های اطلاع‌‌رسانی که توطئه‌ها را افشا می‌کنند هجمه صورت بگیرد و به آنها نگاه ابزاری شود که هر گاه به نفع ما بود از آن تمجید شود و هرگاه علیه ما عمل کرد، به آنها حمله صورت گیرد.وی به نقش پررنگ جریان انحرافی در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی اشاره کرد و گفت: معمولا پشت این نوع انحرافات مالی و اقتصادی جریاناتی حضور دارند که بر محور اصیل انقلاب فعالیت نمی‌کنند و هدف اصلی آنها دست‌یابی به کانون‌های ثروت و قدرت است.: قوه قضائیه با کمک دیگر مسئولان باید عاملان این اختلاس را شناسایی کرده، محاکمه و مجازات کند؛ حتی اگر برخی از آنها در کنار رئیس‌جمهور باشند.نقوی حسینی مردم را عامل اصلی خشکاندن ریشه فتنه 88 عنوان کرد و ادامه داد: در این ماجرا هم عاملان اختلاس باید به مردم معرفی شوند تا آنها ریشه‌شان را بخشکانند.

احمدی نژاد در گفتگو با روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست" :برای آزادی 2 آمریکایی در روزهای آینده تلاش می کنم.خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مصاحبه طولانی را با رئیس جمهور ایران انجام داد و در این مصاحبه درباره موضوعات مختلفی با وی صحبت کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900625000480

حتی اگر پاسدار گماشته احمدی نژاد موفق به آزاد کردن 2 گروگان آمریکایی آزاد نشود . ولی همین که این دیوار ظاهراً نفوذ نا پذیر تابوی نزدیکی به آمریکا ترک بر داشته است دلیل بر عمیق تر شدن شکاف میان مدعیان در گیر جنگ قدرت و ثروت می باشد . از سوی دیگر موجب زدن زیرآب ادعای ضد آمریکایی ولی وقیح نا مشروع ومنفور شده است.

پ به گزارش فارس، "لالی ویموث" دستیار سردبیر ارشد روزنامه واشنگتن پست با "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور ایران مصاحبه‌ای را انجام داده است که در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه ارائه می‌شود.سوال: مردم در ایالات متحده این درخواست را دارند که شما قبل از آنکه به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بیایید، عفو را به دو آمریکایی که در ایران در بازداشت به سر می‌برند ببخشید؟محمود احمدی‌نژاد: من در حال کمک کردن به ترتیبات آزادی آنها طی چند روز آینده هستم بنابراین آنها قادر خواهند بود که به خانه بازگردند. البته این اقدامی بشردوستانه یکجانبه است.سوال: بنابراین شما در حال انجام ترتیبات آزادی آنها هستید؟ آیا آنها طی چند روز آینده آزاد میشوند؟محمود احمدی‌نژاد: من امیدوارم که این اتفاق بیفتد. امیدوارم که این موضوع طی چند روز آینده روی دهد. ما تلاش‌های وسیعی را برای آن انجام داده‌ایم. این عفوی یکجانه از سوی ملت ایران و از سوی جمهوری اسلامی ایران است. سوال: چه زمانی شما این [آزادی دو زندانی] را آشکارا اعلام خواهید کرد؟محمود احمدی‌نژاد: زمانی که آنها آزاد شوند، این موضوع اعلام خواهد شد.پ

آیت الله خاتمی در خطبه‌ دوم نمازجمعه تهران:اختلاس بزرگ کار یک نفر نیست/ مردم خواهان برخورد سريع هستند.خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه پرونده اخیر اختلاس سیستم بانکی آزمون بزرگی برای دستگاه قضایی است، گفت: اختلاس این چنینی نمی‌تواند کار یک نفر باشدبلکه کار مجموعه و روابط است، بنابراین مردم خواهان برخورد سریع و دقیق و اشد مجازات برای عاملان آن هستند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900625000442

عجیب است در شرایطی که رمز کلیدی دیوار ضخیم سر کاری 32 ساله مردم زیر چتر مبارزه با آمریکا ترک برداشته است تا جایی که این ترفند بر ضد خودش تبدیل شده است . برای اینکه پس از اتهامات سنگین به شهروند ان ربوده وبه گروگان گرفته شده ی آمریکایی که محکوم به 8 سال زندان شدند . ولی اکنون قرار است که با قرار وثیقه آزاد شوند .ولی آخوند شکم گنده و دهان گشاد هرزه و وارونه گوی از موضع ضد آمریکایی عربده کشیده است ومدعی شده که قیام های ضد دیکتاتوری بیداری اسلامی ضد آمریکایی و اسراییلی با گرایش به حاکمان ایران می باشد . از سوی دیگر با این گریز زدن که هدف بستر انحراف اذهان عمومی از جنگ قدرت و ثروت می باشد بدون آنکه بگوید که ریشه ی اتفاق افتاده 3 هزار میلیارد تومان اختلاس چیست؟ همچنین آیا فقط همین مورد بوده است و یا نه در گذشته یا بخش های مربوط به رقبای دولت هم اتفاق نیفتاده و وجود دارد ؟ ولی تلاش کرده است پیرامون واگذاری پیگیری پرونده این اختلاس گری از سوی رئیس قوه ی آلوده به فساد قضاییه به آخوند جانی آدمکش حرفه ای انسان وگوش خوار محسنی اژه ای ذوق زده شده است که وزیر بد نام اطلاعات اخراجی دولت نهم می باشد .

آمریکا که روزی خاورمیانه بزرگ و شعار از نیل تا فرات را در دستور کار داشت امروز دچار ذلت روزافزون شده است و فریاد "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" در منطقه طنین‌انداز است. این پیامی به سایر ملت‌های منطقه است که آنها هم می‌توانند وارد صحنه شوند و کار رژیم صهیونیستی را یکسره کنند، ملت‌ها باید تودهنی به دولت‌های سازشکاری بزنند که سفارتخانه این رژیم جعلی را در کشورشان بنا کرده‌اند.وی افزود: از ثمرات دیگر بیداری اسلامی، اعلام رسمی انقلابیون است مبنی براینکه خواهان اسلام و مردم‌سالاری دینی است. این همان چیزی است که استکبار از آن به شدت هراسان بوده و هست. وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مسائل داخلی به اختلاس 3 هزار میلیاردی اشاره کرد و در این باره نکاتی را متذکر شد.امام جمعه موقت تهران گفت: اول از مسئولانی که می‌گویند این فساد را کشف کرده‌اند تقدیر می‌کنیم، اما چرا باید کار به اینجا بکشد. مشکل ما در سیستم نظارتی است و این در حالی است که مردم و زوج‌های جوان برای گرفتن وامهای کوچک با مشکل مواجه‌‌اند.خاتمی اظهار داشت: از اقدامات ستودنی در این زمینه، اقدام رئیس قوه قضاییه است که با ابلاغ مسئولیت پیگیری پرونده به حجت‌الاسلام اژه‌ای که مشهور به قاطعیت هستند، خواستند که موضوع با جدیت پیگیری شود. مردم نیز خواهان این هستند.وی تاکید کرد: اشد مجازات باید برای این مجرمان در نظر گرفته است، زیرا انتظار مردم از قوه قضاییه همین است. لذا مردم می‌خواهند همانطور که قوه قضائیه در ایجاد امنیت اجتماعی قاطع بوده است در رابطه با مفسدین اقتصادی نیز همین قاطعیت را ببینند. خطیب نماز جمعه تهران گفت: این آزمون بزرگی برای دستگاه قضایی است و ما از خدا می‌خواهیم آنها از این امتحان سربلند بیرون بیاید، اختلاس اینچنینی نمی‌تواند کار یک نفر باشدبلکه کار مجموعه و روابط است. آقای دادستان باید این روابط و مجموعه را پیدا و به سزای اعمال ننگین ‌خود برساند.خاتمی با تأکید بر اینکه در این موضوع علاوه بر دقت باید سرعت هم مورد توجه باشد، گفت: مردم خواهان سرعت در برخورد هستند، چرا که در غیر این صورت تأثیر لازم را نخواهد داشت.

اردوغان از احمدی نژاد خواسته است تا در مورد سوریه موضعش را تغییر دهد

نخست وزیر ترکیه متوجه شده است که اختلاف عمیق میان رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد با رهبر ولی وقیح نا مشروع و منفور وجود دارد به خصوص دیدگاه مشترک در مورد قیام مردم معترضان سوری با رئیس جمهور دیکتاتور مستبد بشار اسد وجود دارد که پیام به پاسدار گماشته احمدی نژاد داده است که موضعش مقابل سوریه را تغغیر دهد.

رادیو فراسه : نخست وزیر ترکیه در این زمینه خاطر نشان ساخت که با دولت جمهوری اسلامی ایران تنش خاصی بوجود نیامده است، ولی وی به مقامات ایرانی تأکید کرده است که رفتارشان و تشویق و حمایتشان از دولت بشار اسد سبب می شود که آنها بیش از پیش متکبر شوند. وی در ادامه متذکر شد که در همین رابطه با محمود احمدی نژاد یک گفتگوی تلفنی داشته است، که به دنبال آن رئیس جمهوری اسلامی نمایندۀ ویژۀ خود را برای تبادل نظر به ترکیه فرستاد و از آن به بعد رفتار جمهوری اسلامی در قبال سوریه تغییر کرده است. رجب طیب اردوغان تأکید کرد که قرار است به زودی "هاکان فيدان"* رئيس سازمان اطلاعات ملی ترکيه به تهران برود تا در ارتباط با موضع ایران در قبال سوریه با مقامات جمهوری اسلامی به گفتگو بپردازد.رجب طیب اردوغان در اوایل هفته اظهار داشته بود که مردم سوریه دیگر بشار اسد را باور ندارند، به همین دلیل من هم دیگر او را یاور ندارم.بنا به آخرین آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان ملل متحد تا به حال در درگیری های سوریه بیش از 2600 غیر نظامی کشته شده اند. در این میان جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی اصلی دولت بشار اسد در منطقه از تحولات سوریه بسیار نگران است