گزیده خبرهای 29 شهریور 90 قسمت – 5

ساکتین اختلاس بزرگ چه کسانی هستند؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=75075

مچ گیری سایت شفاف که وابسته به شهردار تهران است بدلیل سکوت اعضای بازار مکاره ی هشتم یا سینه چاکان مدافع سر سخت پاسدار گماشته احمدی نژاد پرسش کرده است که دلیل سکوت و خاموشی شان پیرامون مبلغ 3000 میلیاردد اختلاس بانکی یا اموال ملت ناشی از چیست؟

عباس پازوکی: داغ ترین خبر این روزها اختلاس سه هزار میلیارد تومان از اموال ملت ایران توسط عده ای از مفسدان اقتصادی است . خبری که سبب بهت و حیرت مردم و البته تاثر و ناراحتی بسیاری از نخبگان شده است .البته همه می دانیم که برخی نمایندگان دولتگرای مجلس مقصرین اصلی در این ضعف نظارتی هستند . نمایندگانی که با افتخار خود را وکیل الدوله نامیدند و مانع از انجام وظایف نظارتی مجلس به صورت دقیق و قانونی شدند و اسباب این گستاخی را فراهم کردند.نمایندگانی همچون حمید رسایی ، روح الله حسینیان و مهدی کوچک زاده که امروز در برابر این اختلاس بزرگ سکوت کرده اند ، نقش مهمی در ضعف نظارت بر مجلس داشته اند. نمایندگانی که در طول چند سال نمایندگی شان جز سخنرانی و نطق های آتشین علیه این و آن کار مهم دیگری نکردند و فراموش کردند وظیفه اصلی نمایندگان قانون نویسی است باید پاسخ دهند چرا در عمل به وظایفشان و سوگندی که یاد کرده اند کوتاهی کرده اند ؟ اگر این افراد واقعاً آنگونه که شعارش را می دادند به خاطر عدالتخواهی و فساد ستیزی حامی دولت شده بودند باید عدالت و مبارزه با فساد را در قانونگذاری در نظر می گرفتند ، اما اینها طراح کدام طرح ضد فساد یا طراح کدام طرح نظارتی مهم بر دولت بوده اند ؟متاسفانه رفتارهای قبیله گرایانه در عرصه سیاسی از سوی عده ای از فعالان سیاسی پرحرف و کم عمل سبب شده است که امروز سپرده همین مردمی که به آقایان برای دفاع از حقوقشان رأی داده اند توسط عده ای که احتمالاً عناصری دانه درشت پشتشان هست اختلاس شود و این ظلم مضاعف به موکلینی بود که به خاطر شعارهای زیبای این آقایان به اینها رأی دادند.تاسف بار تر نیز این است که نه تنها در برابر این فساد بزرگ سکوت کرده اند بلکه بعضی از آنها می گویند رئیس سازمان بازرسی کل کشور مستندات ندارد و مستنداتش سایت ها هستند ! واقعاً چه کسی از یک نماینده مدعی ساده زیستی و عدالتخواهی که البته اخیراً زیر پرچم آقای صادق محصولی میلیاردر بزرگ قرار گرفته است توقع داشت چنین حرفی بزند؟ 19 نفر در این پرونده بازداشت شده اند به استناد نوشته سایت ها ؟! سه هزار میلیارد تومان از پول ملت به گفته بسیاری از مسئولین اختلاس شده است بعد می خواهند بگویند سایت ها یک چیزهایی گفته اند ! این بود آن مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی که عده ای خود را مدعی شماره یک آن می پنداشتند ؟ البته از کسانی که زیر بیرق محصولی قرار دارند و صراحتاً می گویند که " در بین اصولگرایان باید یک نفر پولدار باشد تا از آنها حمایت کند تا رأ بیاورند " بعید نبود که در برابر اختلاس به این بزرگی سکوت کنند و از ملت بابت چند سال مانع تراشی در نظارت قاطع و قانونی بر دولت عذرخواهی نکنند

اختلاف نظر ایران و حماس درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین.

برجسته شدن دیدگاه مخالف ولی وقیح نا مشروع منفور در اجلاس دو روزه ی بیداری اسلامی تهران که از سوی نماینده ی جهاد اسلامی فلسطین دست ساز رژیم بیان شد که اکنون مخالف این نظر از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد ابراز شده است.

العربیه.نت : محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" تاکید کرد که تهران با تشکیل کشور فلسطینی موافق است. این سخنان رئیس جمهور ایران، اعلام حمایتی است از اقدام چند روز آینده محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که قرار است درخواست به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهد. نکته جالب توجه در این سخنان احمدی نژاد این است که به نظر می رسد در این زمینه، ایران با گروه حماس هم نظر نیست. حماس قصد محمود عباس برای ارائه درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین به شورای امنیت را، یک اقدام یک جانبه از سوی جنبش فتح دانسته است.احمدی نژاد در مصاحبه خود گفته است: "تشكیل دولت فلسطین گام اول برای آزادی تمامی سرزمین‌های فلسطینی است."از دیگر نکات قابل توجه این موضع گیری ها این است که نظر حماس با آمریکا و اسرائیل در مخالفت با اقدام محمود عباس، در یک راستا قرار گرفته است.اسرائیل و ایالات متحده آمریکا مخالف این اقدام هستند و می‌گویند که مسیر تشکیل دولت مستقل فلسطین تنها از راه مذاکرات مستقم اسرائیلی- فلسطینی عبور می‌کند. اتحادیه اروپا هنوز موضعی روشن در این خصوص نگفته اگر چه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، مذاکرات دوجانبه را تنها راه تشکیل دولت فلسطین دانست.تا کنون شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن، اختلاف بر سر بیت المقدس و آینده آوارگان فلسطینی، عمده موارد اختلاف میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است که باعث شکست مذاکرات می‌شود.عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌تواند به این کشور امکان پیوستن به دیگر سازمان‌های بین‌المللی از جمله دادگاه بین‌المللی جنایت‌های جنگی را دهد. گامی که به فلسطینی‌ها امکان شکایت از اسرائیل به دلیل شهرک سازی‌هایش در کرانه باختری را می‌دهد.

در همین رابطه : قطعی برق محل جلسه هماهنگی رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا به‌خاطر بدهی

گذشته از جنگ قدرت و ثروت ادامه دار به این گفته می شود عملی کردن یا جامه عمل پوشانیدن پیام سال جهاد اقتصادی رهبر ولی وقیح نا مشروع و منفور و چگونگی اثر گذاری پیوستن نیروگاه اتمی بوشهر به تولید انرژی سراسری که بازتاب و نمود آن این چنین آشکار شده و به نمایش گذاشته شده است.

مهر : آکادمی ملی المپیک که عصر امروز میزبان جلسه فنی و هماهنگی تیمهای شرکت‌کننده در رقابتهای قهرمانی مردان آسیاست از صبح با قطعی برق مواجه شده و این مشکل همچنان ادامه دارد.طبق برنامه کمیته برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، ساعت 18 امروز سه‌شنبه جلسه فنی و هماهنگی 16 تیم شرکت کننده در رقابتهای قهرمانی مردان آسیا در آکادمی ملی المپیک برگزار میشود این در حالی است که این آکادمی از صبح امروز با قطعی برق مواجه شده و در فاصله کمتر از سه ساعت مانده به آغاز جلسه هنوز برق‏های این مجموعه وصل نشده است.ظاهراً بدهکاری آکادمی ملی المپیک موجب قطعی برق این مجموعه شده است در حالیکه از سوی اداره برق به مسئولان آکادمی ملی المپیک گفته شده تا زمانی که برای تسویه حساب و پرداخت بدهکاری اقدام نشود برق مجموعه وصل نخواهد شد.شانزدهمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی مردان آسیا از 30 شهریورماه در تهران آغاز شده و تا هشتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

صنایع ریخته‌گری ایران در آستانه تعطیلی قرار دارد.

مهم نیست که اینگونه صنایع تعطیل ونابود می شود .چونکه واردات چند برابر مقابل صادرات این کمبود را جبران می کند چون این اقدام هم در راستای سال جهاد اقتصادی ولی وقیح منفور و نا مشروع می باشد.

ایلنا: رییس شورای اسلامی‌کار صنایع ریخته‌گری ایران از قطع برق این شرکت از ساعت ۱۱ صبح دیروز خبرداد. داود میرزایی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: به دلیل عدم حمایت دولت از تولید کنندگان قطعات خودرو و مشکلات ناشی از افزایش قیمت عامل‌های انرژی برای سومین بار برق این شرکت که وابسته به گروه بهمن است قطع شد.این فعال کارگری با اشاره به بدهی یک میلیارد و دویست میلیون تومانی شرکت صنایع ریخته‌گری ایران به شرکت برق گفت: حدود ۶۰۰ کارگر در این کارخانه اشتغال دارند.میرزایی تاکید کرد: مدیریت‌کارخانه تصمیم گرفته است تا زمان وصل برق شرکت را تعطیل کند.وی اظهار داشت: به دلیل عدم پرداخت طلب شرکت از سوی مشتریان، مدیریت قادر به پرداخت مطالبات اداره برق نیست