روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 5 مهر ماه سال 1390

نقد و بررسیی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " ديكتاتور زخمي و ريسمان پوسيده "

"تناقض و وارونه گویی کردن فقط مختص سخنرانی های پاسدار گماشته احمدی نژاد د ر سازمان ملل نیست که 6 سال است از سوی وی تکرار ونشخوار می شود ، بلکه یک اپیدمی می باشد که از رأس تا ذیل رژیم قرون وسطایی و ضد بشری را فرا گرفته است و چنین سیاستی در 33 سال گذشته اعمال شده است"

اکنون که سرمقاله نویس پیرامون رئیس جمهور یمن از عربستان به یمن تحلیل داده است . برای چه وی نگفته است که دلیل پیگیری سیاست آشکار یک بام و دو هوا از سوی وی چیست؟ یعنی اینکه چرا نگفته که چه فرقی میان بشار اسد رئیس جمهور دیکتاتور سوریه با رئیس جمهور یمن علی عبدالله صلح وجود دارد؟ چرا از بشار اسد رئیس جمهور سوریه آنگونه پشتیبانی می شود که به نخست وزیر ترکیه انتقاد می شود چرا به سرکوب و کشتار مردم معترض سوریه از سوی بشار اسد انتقاد دارد و خواهان تغییر یا بر کناری این دیکتاتور سوریه بشار اسد از قدرت شده است؟ اما اکنون در یک اقدام تناقض و سئوال بر انگیز مدعی مخالف سیاست حمایتی بشار اسد رئیس جمهور سوریه ، ولی علیه ی رئیس جمهور یمن یکه تازی کرده است؟ مگر بر گزیدن چنین سیاستی جز زیر سئوال شدید بردن این قلم زن یک جانبه نگر و فاش شدن پوچی وو ارونه و بی اعتبار و ارزش بودن ادعای وی می باشد؟ همچنین فاش شدن نگرانی و وحشت حاکمان ایران از تغییر و تحولات منطقه و پژواک اعتراضی قیام های ضدد یکتاتوری و خطری شدن اوضاع بشار اسد تنها هم پیمان حاکمان ایران در منطقه است . برای همین تلاش می شود با پاک کردن صورت مسأله و آدرس غلط دادن و منحرف کردن اذهان عمومی پیرامون مسایل مهم روز از جمله پرونده و سناریو ی اختلاس مبلغ 3 هزار میلیارد تومانی و ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و شکاف و اختلاف و رقابت می باشد. محور بازگشت رئیس جمهور یمن از عربستان به صنعا چنین نقل قول کند:

"علي عبدالله صالح ديكتاور يمن پس از 3 ماه درمان جسمي و روحي و تبادل نظر سياسي با دولتمردان آل سعود و مأموران امنيتي آمريكا در رياض، نيمه شب جمعه گذشته به طور كاملاً مخفيانه و دزدانه وارد صنعا شد. وي كه سه ماه قبل، در جريان حمله مسلحانه به كاخ رياست جمهوري يمن به همراه شمار ديگري از مقامات ارشد يمني از جمله نخست‌وزير و رئيس مجلس به شدت زخمي و براي درمان به پناهگاه ديكتاتورهاي فراري عرب يعني عربستان منتقل شده بود، پس از چندين عمل جراحي و بهبود نه چندان مناسب درحالي كه هنوز مي‌بايست دوران نقاهت را طي مي‌كرد، ساعت 3 نيمه شب به صنعا باز گردانده شد تا مأموريت جديدش را كه عربستان و آمريكا براي او تدارك ديده اند، اجرا كند."

چرا سرمقاله نویس که نماینده مردم یمن شده نگفته است که منبع گزارش محرمانه ی وی در مورد جزییات انتقال مخفیانه علی عبد الله صالح از عربستان به یمن کجاست؟ ازسوی دیگر چرا سر مقاله نویس آنگونه از دیکتاتور 68 ساله رئیس جمهور یمن سخن گفته و تحلیل داده که 33 سال است که این دیکتاتور در یمن در رأس قدرت می باشد و از طریق پشتیبانی سعودی ها تصمیم دارد حفظ قدرت در این کشور موروثی شود که گویا شرایط بد تر از یمن 33 سال نیست که در در ایران تحمیل شده است و ولی وقیح منفور نا مشروع که بر جای شاه ننشسته است و قدرت عمل فرا تر از شاه باا بزاری کردن دین دارد. مهمتر اینکه گفته می شود که آقا زاده مجتبی را جانشین خودش کرده است . ولی سرمقاله نویس با فراموش کردن فضای خفقانی ایران و جنایاتی که روزانه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این کشور مرتکب می شود . در عوض مثل همیشه صاحب و مدعی قیام های ضد دیکتاتوری منطقه شده است و از موضع ضد آمریکایی و عربستان سعودی ادعا کرده که عربستان حمایت از رئیس جمهور یمن می کند تا با سرکوب معترضان مانع از بسط قیام از یمن به شبه جزیره ی عربستان شود . در نهایت این چنین از موضع ضد آمریکایی و عربستان سعودی بازگشت علی عبدالله صالح به یمن و اهداف پشت پرده آن قلم زنی کرده و تحلیل داده است :

"گزارش‌هاي محرمانه درباره جزئيات انتقال مخفيانه اين ديكتاتور زخمي حاكي است كه وي مستقيماً پس از برگزاري اجلاس محرمانه‌اي با مقامات پادشاهي سعودي و با مأموريت واگذاري جديد از فرودگاه رياض با يك فروند هواپيماي سلطنتي عربستان وارد فرودگاه شهر عدن شد. درحالي كه به مقامات يمني ابلاغ شده بود فرودگاه عدن را براي ورود هيات عالي‌رتبه سعودي آماده كنند و اعضاي اين هيات مستقيماً از باند فرودگاه به همراه چند فروند هليكوپتر نظامي، از عدن به صنعا منتقل مي‌شوند ولي پس از فرود هليكوپترها در كاخ رياست جمهوري صنعا مشخص شد كه اين هيات حامل ديكتاتور يمن بوده است. ديكتاتور 68 ساله يمن كه از 33 سال پيش تاكنون قدرت را در اين كشور در اختيار دارد، اكنون درحالي حامل ماموريت جديد است كه هنوز به شدت از ناحيه سر، صورت، دستها و سينه دچار مشكل مي‌باشد و قادر نيست به طور عادي به صحنه باز گردد. ولي بسياري از ناظران سياسي با توجه به امضاي توافقنامه مرزي ميان علي عبدالله صالح با رژيم آل سعود كه به موجب آن اراضي گسترده‌اي از شمال يمن به دولت عربستان واگذار شده، پيش‌بيني مي‌كردند كه پادشاه عربستان از حكومت ديكتاتور يمن حمايت كرده و از موروثي كردن آن براي فرزندان وي پشتيباني كند. اين، جايزه خوش‌خدمتي‌ها و آدم كشي‌هاي ديكتاتور يمن بود كه خود را سپر بلاي حكام آل سعود در ممانعت از پيشروي موج انقلاب‌هاي مردمي به رياض كرده است. هفته گذشته وقتي خبر ديدار علي عبدالله صالح با ملك عبدالله پادشاه عربستان پس از 3 ماه مراقبت و نگهداري سعودي‌ها از وي منتشر شد، برخي تحليلگران اين ديدار را به معناي طرح جديد عربستان براي بازگرداندن ديكتاتور يمن به صنعا و مأموريت جديد وي براي جلوگيري از پيشروي قيام‌هاي مردمي به سوي رياض و توافقي بر سر حمايت و كمك همه جانبه عربستان به وي براي بازگشت به يمن و ادامه حكمراني‌اش دانستند. آل سعود، كه در سالهاي اخير همواره با يمن به عنوان "حياط خلوت" خود عمل كرده‌اند، اكنون بنا دارند با احياء اين جنازه متحرك، از وي به عنوان يك سپر دفاعي براي جلوگيري از نفوذ انقلاب‌هاي مردمي به شبه جزيره عربستان و سركوب بيداري اسلامي استفاده كنند .آنچه امروز با بازگشت ديكتاتور يمن به صنعا بيش از همه انعكاس مي‌يابد، نقش اساسي رياض در پشتيباني از ديكتاتور صنعا و نگراني مقامات سعودي از هرگونه تغيير در ساختار سياسي همسايه خود و پيروز شدن قيام مردمي در يمن است،امروزه شكي براي كسي باقي نمانده كه رژيم آل سعود از انقلاب‌هاي مردمي هراس دارد و آنرا خطري بزرگ براي امنيت و ثبات منطقه بويژه نظام سلطنتي اين كشور مي‌داند. آنها به شدت نگران رسيدن اين انقلاب به رياض هستند .در اين ميان موضع آمريكائي‌ها در قبال تحولات يمن نيز قابل توجه است. دولتمردان آمريكائي كه از استراتژي عربستان در يمن خرسند هستند و آنرا تأييد مي‌كنند، در همان حال، با رويكردي دوگانه و مزورانه، با صدور بيانيه‌هايي بي‌خاصيت از كناره گيري ديكتاتورها از قدرت دم مي‌زنند. در بي‌پشتوانه بودن و ماهيت بازيگرانه اين بيانيه‌ها همين بس كه علي عبدالله صالح اين موضع دوگانه را به خوبي دريافته و به معناي چراغ سبز آمريكا براي قلع و قمع نيروهاي انقلابي بكار گرفته است. برآيند دخالت آمريكائي‌ها در يمن، تأثيري انكارناپذير در ادامه حكومت علي عبدالله صالح داشته و حمايت مالي و نظامي از وي همچنان ادامه دارد، هر چند در ظاهر وانمود مي‌كنند كه كناره گيري او را خواستارند."

در خاتمه اینکه تناقض و وارونه گویی کردن فقط مختص سخنرانی های پاسدار گماشته احمدی نژاد د ر سازمان ملل نیست که 6 سال است از سوی وی تکرار ونشخوار می شود ، بلکه یک اپیدمی می باشد که از رأس تا ذیل رژیم قرون وسطایی و ضد بشری را فرا گرفته است و چنین سیاستی در 33 سال گذشته اعمال شده است . ولی در پاسخ به سرمقاله نویس مدعی وارونه گوی که تلاش کرده در رقابت با وارونه گویی به پاسدار گماشته احمدی نژاد سور بزند باید گفت که مگر فراموش شده است که چگونه سرنخ ارسال سلاح و پول از سوی پاسداران بوسیله ی کشتی به سواحل آبی یمن برای شیعیان حوثی فرستاده شد که همراه با اعزام پاسداران تروریست و حزب الله لبنان بود که لو رفت. برای اینکه در راستای هدف ایجاد در گیری نظامی وجنگ داخلی در یمن و بسط و توسعه ی آن در شبه ی جزیره ی عربستان بود . برای اینکه این اقدام مکمل و ادامه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه بود چون قرار است که تجربه ی با تلاق کردن عراق و لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله لبنان و ایجاد جنگ 33 روزه و 22 روزه با اسراییل در یمن و عربستان و بحرین و.... تکرار و باز تولید شود. برای همین است که سر مقاله نویس با روش و تاکتیک تبلیغاتی تصویر مار کشیدن و مار قالب کردن با نماینده و سخنگوی تام الاختیار شدن ملت های منطقه به خصوص ملت یمن مسایل کشور های دیگر را آنگونه که خود می خواهد یا اینکه به وی محلول شده است پیگیری نماید.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900704/13900704_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 5 مهر ماه سال 1390

ديكتاتور زخمي و ريسمان پوسيده