گزیده خبرهای مربوط به اشغال سفارت انگلیس در تهران 10 آذر 90

پس از حضور در باغ قلهک صورت گرفت؛حضور دیپلمات‌های خارجی در سفارت رژیم سلطنتی انگلیس.خبرگزاری فارس: سفرا و دیپلمات‌های حدود 25 کشور خارجی پس از بازدید از باغ قلهک، دقایقی پیش با حضور در سفارت انگلیس از این محل نیز بازدید کردند.

به جای اینکه موج حمایت از این تهاجم و اشغال گری سفارت انگلیس در بر داشته باشد که از سوی اراذل ا وباشان سازماندهی شده از سوی پاسداران کودتا گر انجام شد . ولی چه زود به موم خوری پس از عسل خوری کوتاه مدت فرا رسیده است . زیرا که اینگونه عقب نشینی ها علایم سحر است که صبحگان اعتراضات گسترده همراه با محکومیت وتحریم های بیشتر در راه می باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سفرا و دیپلمات‌های حدود 25 کشور خارجی پس از بازدید از آخرین وضعیت باغ قلهک، دقایقی پیش وارد سفارت انگلیس در خیابان فردوسی شدند تا از آخرین وضعیت این سفارت نیز بازدید کنند.سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی در ابتدای امر قصد داشتند وارد باغ قلهک شوند که با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند اما پس از هماهنگی‌های لازم وارد این محل شده و از داخل باغ قلهک بازدید کردند. رژیم سلطنتی انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شوند اما پلیس دیپلماتیک از حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های غربی ممانعت کرد. یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: سفیر لهستان در کشورمان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از روز گذشته تا امروز 3 جلسه اضطراری با حضور سفرای کشورهای اروپایی در تهران، در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند تا از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.

سفیران و دیپلمات‌های خارجی باغ قلهک را ترک کردند/ علت حضور دیپلمات‌هاخبرگزاری فارس: سفیران و جمعی از دیپلمات‌های خارجی با حضور در باغ قلهک از وضعیت این محل بازدید و سپس این محل را ترک کردند.

این گزارش خبری هم ادامه ومکمل گزارش خبر قبلی و ادامه ی دستآورد و پیآمدهای اعتراضی تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران می باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سفیران و دیپلمات‌های حدود 25 کشور خارجی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور در باغ قلهک از محوطه داخلی این باغ بازدید کردند.سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی در ابتدای امر قصد داشتند وارد باغ قلهک شوند که با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند اما پس از هماهنگی‌های لازم وارد این محل شده و از داخل باغ قلهک بازدید کردند. رژیم سلطنتی انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک شوند اما پلیس دیپلماتیک از حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های غربی ممانعت کرد. براساس این گزارش، این دیپلمات‌ها پس از حدود 45 دقیقه حضور در باغ قلهک دقایقی پیش از این باغ خارج شدند و براساس گزارش‌ها در حال عزیمت به سفارت انگیس واقع در خیابان جمهوری تقاطع فردوسی هستند. یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: سفیر لهستان در کشورمان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از روز گذشته تا امروز 3 جلسه اضطراری با حضور سفرای کشورهای اروپایی در تهران، در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند تا از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.

سفیر ایران در دیدار مقام سوئدی:سوئد وارد عرصه چالش‌های روابط ایران با انگلیس نشود.خبرگزاری فارس: سفیر ایران در سوئد تصمیم مجلس شورای اسلامی در کاهش سطح روابط با انگلیس را بعنوان واکنش افکار عمومی به رفتار و سیاست تاریخی خصمانه و مستمر دولت انگلیس علیه ملت ایران بر شمرد و به مقام سوئدی توصیه کرد وارد عرصه چالش‌های روابط ایران با انگلیس نشود.

آنگونه سفیر وزیرترور وجاسوسی امور خارجه رسول اسلامی در سوئد فتوای آمرانه صادر کرده است که گویا چون رهبر منفور ونا مشرعش مدعی رهبر خود خوانده یام القرای جهان اسلام و جنبش بیداری اسلامی می باشد حق ویژه ی مداخله گری د ر امور داخلی کشور های دیگر دارد ومی تواند تهاجم به سفارتخانه ها کند و آن را اشغل نماید ودیگران حتی حق اعتراض ومحکوم کردن ندارند د ر غیر اینصورت با تهدید مواجه می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بدنبال تحولات اخیر در ارتباط با مسائل بوجود آمده در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با انگلیس و به درخواست وزارت خارجه سوئد، رسول اسلامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم روز چهارشنبه با "روبرت رید بری"، مدیر دپارتمان خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئد دیدار کرد.در این دیدار سفیر کشورمان تصمیم مجلس شورای اسلامی در کاهش سطح روابط با انگلیس را بعنوان واکنش افکار عمومی به رفتار و سیاست تاریخی خصمانه و مستمر دولت انگلیس علیه ملت ایران بر شمرد و افزود: چنین اقدامی حاصل رویکرد و رفتار نادرستی است که دولت انگلیس از گذشته تاکنون در قبال ملت ایران داشته. همچنین وی به مقام سوئدی توصیه کرد که وارد عرصه چالش‌های روابط ایران با انگلیس نشود. سوئدی نیز نگرانی خود را از تحولات اخیر در روابط انگلیس با جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد و با تاکید بر حل مشکل از طریق مذاکره و گفت‌وگو، خواستار تامین امنیت و حفاظت از اماکن دیپلماتیک توسط جمهوری اسلامی ایران شد.در پایان این ملاقات، بیانیه رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص مبنی بر تعهد رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی در مورد حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک و ماموران دیپلماتیک، از سوی وی مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام ذوالنور:زنجیر آمریکا و انگلیس به هم متصل است و با هم دنیا را شخم می‌زنند.خبرگزاری فارس: حجت الاسلام ذوالنور عکس العمل مردم و دانشجویان نسبت انگلیس را طبیعی دانست و گفت: زنجیر انگلیس به زنجیر آمریکا بسته است و مثل دو حیوانی که خیشی را به آنها می بستند تا زمین را شخم بزنند، اینها هم می خواهند دنیا را شخم بزنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900910000639

این طلبه پاسدار تروریست که دمخور و یار نزدیک مجتبی خامنه ای است . همچون جزو مهره های دست اندر کار وفعال کودتای 22 خرداد 88 می باشد . اکنون وی نیز بر منبر رفته است تا با فراموش کردن رابطه ی دیرینه ی آخوندهای حوزوی ودر باری با دولت فخیمه ی انگلیس به ویژه نقش داشتن در کودتای ننگین 28 مرداد 32 که موجبب قدرت رسیدن آخوند ها شده است . ولی با پاک کردن صورت مسأله روضه ی ضد انگلیسی خوانده است تا وانمود شود که گو یا تا قبل تحریم کردن بانک مرکزی و اشغال سفارت انگلیس در تهران رابطه میان دو کشور وجود نداشته و هم اکنون تعداد زیادی آقازاده در انگلیس مشغول تحصیل وتجارت نمی باشند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با سایت بوتیا نیوز، اظهار داشت: انگلیسی‌ها باید وضع خودشان را با خودشان و با ما معلوم کنند. چه در بحث قرارداد تنباکو در صدر مشروطه وچه در دفاع از رژیم سلطنتی پهلوی وچه کارشکنی های بعد از انقلاب و شرکت در همه برنامه هایی که آمریکا علیه ما اجرا کرده است، یک پای ثابتش انگلیسی‌ها بوده اند.ذوالنور به اقدامات خصمانه انگلیسی‌ها در بحث انرژی هسته ای علیه ایارن اشاره کرد و ادامه داد: در حقیقت اینها زنجیرشان به زنجیر آمریکا بسته است مثل دو حیوانی که در گذشته خیشی را به آنها می بستند تا زمین را شخم بزنند.دقیقا این دو کشور آمریکا و انگلیس مثل همان دو حیوانی هستند که دوش به دوش هم برای شخم زدن حرکت می کنند.انگلیسی ها پا به پای آمریکایی ها در همه برنامه ها و توطئه ها علیه ما حضور داشته اند که نمونه اخیر آنها تحریم بانک مرکزی ماست.لذا این عکس العمل دانشجویان ما که در حقیقت بروز خشم و انزجارشان از انگلیسی ها بود یک امر کاملا طبیعی است ونباید آنها گله مند باشند که چرا مردم ایران که یکی از گروههای پیشرو آنها دانشجویان ما هستند به منافع کشورشان فکر می کنند،این عکس العمل طبیعی مردم ماست.وی در پاسخ به سوالی در خصوص تلاش غربی ها برای تحت الشعاع قراردادن اتخابات آینده مجلس گفت: اگردر بین مردم ما گروه هایی باشند که فریفته اقدامات ریاکارانه آنها شده باشند با اعلام رسمی دشمنی آنها علیه ما، اینها هم از آنها انزجار پیدا می کنند و در حقیقت تلاش و شیطنت های آنها باعث یکپارچه سازی مردم ما و وحدت در بین ما خواهد شد.ذوالنور تصریح کرد: اگر هم بخواهند تحریم ها را تشدید کنند و یا تحرک نظامی علیه ما داشته باشند یقیقنا به وحدت مردم ما کمک کردند و خشم و انزجار مردم ما بیشتر خواهد شد. لذا کارشناسان غربی هم به این موضوع اعتراف دارند و یکی از دلایلی که می گویند نباید به ایران حمله نظامی داشته باشیم، این است که می دانند حمله نظامی به ایران باعث یکپارچه شدن مردم و متحد شدن آنها علیه غرب خواهد شد.وی با باین این که ممکن است آمریکا و انگلیس در اثر حماقت نیت حمله به ایران را داشته باشند اظهار داشت: آدم‌هایی که عقب افتاده سیاسی هستند معمولا از تجارب گذشته درس نمی گیرند و انگلیسی ها هم در عین حیله گر بودن در عرصه سیاسی بسیار حماقت دارند و به همین دلیل است که تمام کارهایی که قبلا انجام داده اند به ضرر آنها بوده است.ذوالنور ریشه اوج گیری مخالفت‌های غرب علیه ایرن را بهبود روزافزون شرایط ایران در منطقه و جهان دانست و گفت: الان اگر شما تمام سایت های دنیا را مشاهده کنید تیتر اخبار علیه آمریکا و غربی هاست .آنها نتوانستند جلوی پیشرفت هسته ای ما را بگیرند و بحمدالله کشور ما به یک قدرت هسته ای تبدیل شده است و قطعا باشگاه های هسته ای دنیا باید جمهوری اسلامی را بپذیرند. از سوی دیگردیکتاتورها و دست نشانده های آنها یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند. ضمن اینکه اعتراف دارند که خروجی بیداری اسلامی در منطقه هرچه باشد دو پیامد خواهد داشت یکی اینکه منافع آمریکا و غرب در منطقه بیشتر تهدید خواهد شد و نفوذشان کمتر خواهد شد وهمچنین زمینه نفس کشیدن برای اسرائیل سخت تر خواهد شد.

شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:استقبال دانشجویی از هیئت دیپلماتیک سفارت ایران در انگلیس با حضور در فرودگاه خبرگزاری فارس: شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر در پنجمین اطلاعیه خود اعلام کرد از هیئت دیپلماتیک سفارت ایران در انگلیس با حضور در فروگاه استقبال می‌کنند.

وقتی مشتی اراذل اوباش لباس شخصی و ساندیس خور بسیجی چماقدار خط وخطوط دیپلماسی تعیین وترسیم می کنند . سئوال است پس این وسط وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه ی رژیم فشیستی مذهبی غیز متعارف بربر منش چکاره می باشد؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر با صدور اطلاعیه شماره 5، ضمن استقبال از هیئت دیپلماتیک ایرانی مستقر در انگلیس اعلام کرد: این شورا به همین مناسبت فردا به فرودگاه خواهد رفت و از همه دانشجویان آزاده دعوت می‌کند که در این مراسم حضور یابند. ما دانشجویان پیرو خط ولایت اعلام می‌داریم که از حرکت انگلیس مبنی بر اخراج تیم ایرانی سفارت کشورمان که باعث قطع رابطه کامل با روباه پیر شد، استقبال کرده و به آرزوی 33 ساله خود رسیده‌ایم.همچنین اعلام می‌داریم که سفرای کشورهایی که از ایران خارج شده‌اند را نیز به راحتی نمی‌پذیریم و کشور انگلستان همانند آمریکا باید خواب این را ببیند که دیگر در ایران حضور داشته باشند.در پایان اعلام می‌داریم؛ شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر، برای استقبال از هیئت دیپلماتیک ایرانی مستقر در انگلیس فردا به فرودگاه خواهند رفت و این شورا از همه دانشجویان آزاده دعوت می‌کند که در این مراسم حضور یابند.

حمله کنندگان به سفارت انگلیس بیانیه دادند .فرزند محمدحسین صفار هرندی جز رهبری بسیجیان حمله کننده به سفارت

با این حساب مشخص می شود که این آقازاده دارای وبلاگ انتقام اخراج پدرش از دولت نهم را از رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد شده است

دیگربان : بسیج دانشجویی پس از حمله به سفارت بریتانیا در تهران٬ با انشعاب از «دانشجویان پیرو خط ولایت» به دلایل نامعلوم٬ اقدام به تشکیل شورایی به نام «متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر» کرد.هفت تن از مسئولان بسیج دانشجویی روز پنجشنبه (۱۰ آذر) با انتشار بیانیه‌ای از تشکیل شورایی به نام «متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر» منشعب شده از «دانشجویان پیرو خط ولایت» خبر داده‌اند.در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به مسئولیت این هفت نفر در بسیج دانشجویی نشده و آنها خود را «فعال دانشجویی» معرفی کرده‌اند.در این بیانیه هدف از این انشعاب٬ جلوگیری از مصادره حمله به سفارت بریتانیا توسط افراد «بی‌هویت» و «سیاسی کار» اعلام شده است.محمد مهدی صفار هرندی {فرزند محمدحسین صفار هرندی، وزیر سابق ارشاد و مشاور فرهنگی سپاه}٬ محمدجواد نیک روش و امین حسنی مسئول بسیج دانشگاه‌های تهران٬ امام صادق و علم و صنعت از جمله اعضای «شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر» هستند.مصطفی مستاجران، علی نورایی و حسین پیشوا نیز به عنوان مسئول بسیج دانشگاه‌های خواجه نصیر٬ دانشگاه آزاد و امیر کبیر از دیگر اعضای این شورا معرفی شده‌اند.از محمد سعید سرافراز٬ عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز به عنوان هفتمین عضو این شورا نام برده شده است.یک روز پیش از حمله به سفارت بریتانیا در تهران٬ ستادی با عنوان «منتقمین شهدای راه علم» از سوی «دانشجویان پیرو خط ولایت» شکل گرفته بود که به نظر می‌رسد اعضای بسیج دانشجویی نیز در این ستاد عضویت داشتند.با گذشت دو روز از زمان حمله به سفارت بریتانیا٬ برخی اعضای این ستاد که همگی آنها عضو بسیج دانشجویی هستند به دلایل نامعلومی از «دانشجویان پیرو خط ولایت» انشعاب کرده‌اند.آنها اعلام کرده‌اند که «شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر» برای جلوگیری از «جهت دهی‌های احتمالی و انحرافات خواسته و ناخواسته این حرکت انقلابی {حمله به سفارت} تشکیل شده استاین بیانیه بار دیگر با «خودجوش» خواندن حمله به سفارت بریتانیا در تهران٬ اعلام کرده که انتشار هر خبری درباره این حمله به غیر از مجرای «شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر» بی‌اعتبار است.در جریان حمله به سفارت بریتانیا که اعضای بسیج دانشجویی نقش اصلی را ایفا کرده‌اند٬ برخی اسناد و مدارک سفارت به آتش کشیده شده و بخشی از اموال سفارت نیز تخریب شد.اعضای بسیج دانشجویی در بیانیه خود به تمام این موارد اشاره کرده و این اقدام را ناشی از «خشم انقلابی دانشجویان

استاندار تهران: وزارت کشور مسئول پی‌گیری علل اتفاقات سفارت انگلیس شد

با این حساب استاندار تهران توپ را وارد زمین پاسدار نجار کرده است که این روز ها شایع کلید زدن استیضاح یا بر کنار زدنش مطرح شده است .چون جزو غلامک پاسدار های حلقه بر گوش ولی وقیح منفور ونا مشروع می باشد.

ایسنا : استاندار تهران از تشکیل کارگروهی با مسئولیت وزارت کشور جهت بررسی اتفاقات روز سه شنبه سفارت انگلستان در تهران خبر داد.مرتضی تمدن در حاشیه‌ی سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان تهران، در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با نتایج آخرین پی‌گیری‌ها درباره حادثه‌ی روز سه شنبه سفارت انگلستان و ادعای مسئولین انگلیسی مبنی بر کوتاهی تهران در حفاظت از این سفارتخانه، با رد این ادعاها، اظهارداشت: در راستای بررسی علت حادثه‌ی شب گذشته، کارگروهی به مسئولیت وزارت کشور، معاون امنیتی وزیر کشور تشکیل شده که کار این کارگروه این است که موضوع را از تمام زوایا و جوانب بررسی کند و علل مشخص شود و اگر فرد یا افرادی در این اتفاق قصور و تقصیر داشته‌اند، حتما بر اساس قانون عمل می‌شودتمدن همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که سه شنبه شب برخی از مقامات و رسانه‌های انگلیسی مدعی شده بودند که ایران و پلیس آن درحفاظت سفارتخانه‌ی انگلیس کوتاهی کرده است، با رد این موضوع، به تجمع روز سه شنبه مقابل سفارتخانه‌ی انگلیس که در آن عده‌ای در تجمعی آرام حضور داشتند، اشاره کرد و با یادآوری این‌که در این تجمع عده‌ای میانبر زده و وارد محوطه سفارت شدند، گفت: به محض این اتفاق براساس موازین قانونی پلیس وارد عمل شد و به صورت قاطع و محکم مسئولیت خود را انجام داد.وی خاطرنشان کرد :به محض آنکه برخی از افراد به صورت خودسر وارد سفارت شدند، بدون این‌که شاهد قصور و یا کوتاهی از ناحیه‌ی پلیس باشیم، پلیس وارد عمل شد و به صورت قاطع و محکم مسئولیت خود را انجام داد و من حتی معتقدم تعداد پلیس از تعداد افرادی که در مقابل سفارتخانه تجمع کرده بودند، بیشتر بود و فیلم‌ها این را نشان می‌دهد.تمدن با اشاره به اهمیت حفظ قانون گفت: من فکر می‌کنم که ما باید همیشه الزام به حفظ قانون و اقدامات قانونی داشته باشیم.وی با یادآوری تعریف قانون از تجمع قانونی بر این نکته که این تجمع نباید مخل آرامش مردم باشد، تاکید کرد و گفت: نباید در تجمعاتی که مجوز برای آن‌ها صادر شده، مساله و یا مشکلی برای نظم عمومی و حریم مناطقی که برگزارکنندگان تجمع مجوز برگزاری تجمع در آن را دارند، ایجاد شود، همه مسئولان نیز به این موضوع اذعان دارند.