گزیده خبر های 25 آذر 90 قسمت - 2

تظاهرات مردم عراق برای اخراج گروهک تروریستی منافقین.خبرگزاری فارس: هزاران نفر از مردم عراق امروز با برگزاری تظاهراتی در میدان التحریر بغداد خواستار اخراج گروهک تروریستی منافقین از این کشور شدند.

چگونه است که دولت عراق با تمام قوا وبسیج نیرو وضرت وشتم وسرکوبگری مانع از حضور مخالفان در میدان التحریر بغداد می شود ولی ساندیس خوران عراقی حامی رژیم فاشیست مذهبی با ملحق شدن مأموران اعزامی از ایران زیر پوشش زوار آزادانه در این میدان حضور می یابند تا همسو با قاتلان وشکنجه گران ضد بشری حاکم بر ایران فریاد اخراج مجاهدین اشرف سر دهند . مهمتر اینکه اگر سرنخ در دست وزارت بد نام اطلاعات وسپاه قدس و سفیر پاسدار حسن دانایی فرد در بغداد نمی باشد. چرا خبرش با آب وتاب از سوی این خبر گزاری دروغ پرداز فارس بازتاب داده شده است؟ مگر عراق نه حیاط خلوت که مستعمره و استانی دیگر برای حاکمان ایران است که اینگونه بطور گسترده در همه سطوح عراق مداخله گری می شود؟ لابد پاسخ همان پیام پر کردن خلأ خروج نظامیان آمریکا از عراق از سوی حاکمان ایران می باشد که سپاه قدس دارد آماده پیشتاز عملی کردنش می شود؟

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "العالم"، هزاران نفر از مردم عراق امروز با تجمع در میدان التحریر با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار اخراج منافقین از عراق شده و از دولت این کشور خواستند در برابر درخواست های جامعه بین الملل برای باقی ماندن این گروهک در عراق کوتاه نیاید.تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی، تروریسم، منافقین و بعٍثی ها را محکوم کرده و درباره طرح های این گروهک تروریستی برای کشتن مردم عراق و ایجاد اختلافات داخلی در این کشور هشدار دادند.تظاهرات کنندگان با صدور بیانیه ای از دولت عراق خواستند در مساله اخراج منافقین، مانع از مداخله اتحادیه اروپا شود و جنایتکاراتی که دست آنها به خون مردم عراق آغشته است را محاکمه نماید.آنها خواستار تخلیه اردوگاه اشرف و بازگرداندن زمین آن به صاحبان قانونی آن شده و از دولت عراق خواستند زندانیان ناشناس این اردوگاه را آزاد کنند."نوری المالکی"، نخست وزیر عراق پنجشنبه تاکید کرده بود که در تصمیم اخراج گروهک منافقین از عراق تجدید نظر نخواهد کرد و این گروه را جنایتکار توصیف کرد.

مهمان‌پرست رفتار دولت کانادا نسبت به بومیان این کشور را محکوم کرد.خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان رفتار دولت کانادا در تداوم روند نقض اصولی حقوق بومیان این کشور و وضعیت فاجعه آمیز انسانی در منطقه Attawapiskat را محکوم کرد.

مثل اینکه این مترسک سخنگوی وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه رژیم فاشیستی مذهبی ایران اعتیاد مزمن به هذیان گویی وخارج موضوع صحبت کردن و آدرس غلط دادن برای پاک کردن صورت مسأله دارد . اگر نه در شرایطی که در ایران نه حقوق بشر رعایت نمی شود که انسان ارزش وجایگاهی ندارد .این چنین ادعا کردن خیلی پررویی ودریدگی آخوندی – حوزوی می خواهد که چنین ادعا کرده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به بی اعتنایی دولت کانادا نسبت به تعهدات بین‌المللی این کشور در چارچوب اعلامیه جهانی حقوق بومیان، توجه به خواست مجمع ملی بومیان کانادا مبنی بر انتصاب فوری گزارشگر ویژه به منظور رسیدگی به این وضعیت و بررسی اراده این دولت در پایبندی به تعهدات در قبال بومیان را مورد تأکید قرار داد. وی ضمن ابراز همدردی با بومیان کانادا و یادآوری تعهدات داخلی و بین‌المللی دولت این کشور درباره بومیان، خواستار توجه سازمان ملل متحد و به ویژه شورای حقوق بشر به استمداد صریح بومیان کانادا شد

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:آمریکا باید از جمهوری اسلامی تقاضای بخشش کند نه استرداد هواپیمای جاسوسی.خبرگزاری فارس: خطیب نمازجمعه تهران تأکید کرد: درخواست برگرداندن هواپیمای جاسوسی به آمریکا ناشی از خوی استکباری آنهاست که خجالت‌آور و یک درخواست در کمال پررویی است، آنها باید از نظام جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی ‌و از ملت ایران تقاضای بخشش کنند.

این آخوند که نام آقازاده اش جزو 44 اسامی دانه درشت های مفسدان اقتصادی است که از سوی عباس پالیزدار اعلام شد اکنون برای ادامه مصونیت وحاشینه ی امنیت آقازاده می بایست در قد وقواره ی سربازجو پاسدار سربازجو شریعتمداری تواب ساز زندان ظاهر شده وفتوا داده است که رئیس جمهور آمریکا طلب بخشش به جای استرداد هواپیمای جاسوسی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره ‌تجاوز ‌هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران، در ابتدا با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا این کار جرم است یا خیر؟ گفت: طبق قوانین بین‌المللی این یک تجاوز هوایی تمامیت ارضی کشور ما بوده است‌ بنابراین اگر آمریکایی‌ها مدعی هستند که اشتباه شده است، باید عذرخواهی کنند.وی در همین زمینه افزود: روشن است که این یک هواپیمای جاسوسی بوده ‌و ورود آن به آسمان کشورمان یک جرم است.خطیب نماز جمعه تهران گفت: درخواست برگرداندن این هواپیمای جاسوسی به آمریکا ناشی از خوی استکباری آنهاست که خجالت‌آور و یک درخواست در کمال پررویی است، آنها باید از نظام جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی ‌و از ملت ایران تقاضای بخشش کنند.وی افزود: ادعاهای حاکمیتی آمریکا به دلیل داشتن علم و تکنولوژی است، نه به کاربردن سیاست‌هایش. آمریکا از علم و تکنولوژی سوءاستفاده کرده ‌و در دنیا دست به جنایت، خونریزی، شکنجه زده ‌و در جهان بی‌اعتمادی را حاکم کرده است.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این هفته رهبر انقلاب فرمودند وحدت در جامعه و کشور و دل دادن مردم به نظام بسیار اهمیت دارد. سه چیز ملت را بزرگ می‌کند که آن سه، قانون خوب‌، وحدت ملت و ‌رهبری درست است. ما دیدیم در فتنه ۸۸ حضور مرم این مسئله فتنه را چگونه خنثی کرد و امیدوارم ‌که فریب خوردگان نیز به هوش آ‌مده باشند.آیت‌الله امامی کاشانی متذکر شد: ما در آینده مسئله انتخابات مجلس را در پیش داریم و همه مستحکم گوش به فرمان و رهنمود‌های رهبری خواهیم داد. اگر چنین باشد، دشمن نمی‌تواند کاری کند؛ به خدا باید متکی بود و این را از خدا خواست که سایه امام زمان(عج) همچنان بر سر کشور ما باشد.

دلجویی صالحی از آنکارا

http://www.fararu.com/vdcfced1.w6dcjagiiw.html

سیاست عقب نشینی مقابل ترکیه و موضع گیری متضاد علیه ی رقبای وابسته به پاسداران کودتا گر و رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع که همراه با برجسته کردن شکاف واختلاف ورقابت میان باندهای مافیایی کودتایی حاکم با هم دیگر می باشد

وزیر خارجه ایران تلاش کرد با رد صریح اظهارات برخی مقامات ایرانی درباره حمله نظامی به تاسیسات سپر موشکی ناتو در ترکیه، نارضایتی آنکارا را از این مطالب برطرف کند. به گزارش عصر ایران، رویترز خبر داد: وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای در سایت تویتر اعلام کرد احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با همتای ایرانی اش علی اکبر صالحی تماس تلفنی برقرار کرد تا نارضایتی خود را از تهدیدات اخیر شماری از مقامات ایرانی علیه آنکارا بیان کند. این مقامات ایرانی تهدید کرده بودند اگر ایران مورد حمله نظامی قرار بگیرد تهران هم تاسیسات سپر موشکی ناتو در ترکیه را مورد هدف حمله نظامی قرار خواهد داد. وزیر امور خارجه ایران در این مکالمه تلفنی، تهدیدات برخی از مقامات ایرانی علیه ترکیه درباره سپر موشکی ناتو را رد کرد. در این بیانیه آمده است: صالحی به اوغلو گفت چنین اظهاراتی، تنها بیانگر دیدگاه شخصی است و با دیدگاه دولت ایران، همخوانی ندارد. خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد علی اکبر صالحی به خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گفت: به طور کامل این نظرات را رد می کنیم. به مقامات ایرانی که چنین گفته های غیرمسئولانه و بی معنی را مطرح می کنند هشدار لازم داده شده است. صالحی افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره ترکیه براساس برادری و دوستی عمیق است. مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، تنها افرادی هستند که حق دارند مواضع رسمی ایران را درباره مسائل بین المللی و سیاسی خارجی بیان کنند. هر نظر دیگری، تنها نظر شخصی محض است. داوود اوغلو هم در واکنش به این مواضع صالحی به خبرنگاری در پارلمان ترکیه گفت: برای این اظهارات (صالحی)، از او تشکر می کنیم. دوستی ترکیه و ایران، قدیمی و ابدی است و هیچ کس نمی تواند بر آن تاثیر بگذارد. پیش از این یک مقام ارشد نظامی ایران گفته بود: ما آماده هستیم در صورتی که مورد تهدید قرار بگیریم اول سپرهای موشکی "ناتو در ترکیه" را خواهیم زد و بعد به دنبال اهداف بعدی خواهیم بود. حسن ابراهیمی عضو کمسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: هدف بودن سپر دفاع موشكي در خاك تركيه، درصورت اجرايي‌شدن هر نوع تهديدي عليه جمهوري اسلامي يك واكنش حتمي و طبيعي است و قطعا نيروهاي مسلح ما براي اين كار و اين هدف برنامه‌ها و تاكتيك‌هاي از پيش تعيين‌شده‌اي دارند. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ترکیه در اوایل دسامبر جاری از اظهارات مقامات ایرانی درباره حمله به سپر موشکی ترکیه اظهار نگرانی کرده بود.

دو تبعه كويتي هفته آينده آزاد مي‌شوند

اینان که جاسوس بودند برای چه جاسوس باید آزاد شود. به نظر می رسد که عقب نشینی های سیستماتیک مقابل عربستان و ترکیه واکنون کویت نشان از ضعف عریان و وحشت از عواقب تحریم ها وبه خصوص ناشی از انفجارات دوتا پادگان نظامی وهسته ای پاسداران در کرج و اصفهان می باشد که منجر به اتخاذ چنین سیاستی شده است .ضمن اینکه نشان از جدی وحاد شدن اختلاف و رقابت های ناشی از جنگ قدرت وثروت هم می باشد .

معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه كشورمان كه به‌منظور رايزني با مقامات سياسي به كشورهاي منطقه خليج فارس سفر كرده است با شيخ صباح الخالد الصباح ـ وزير خارجه كويت ـ ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش ايسنا، در اين ديدار حسين امير عبداللهيان ـ معاون وزير امور خارجه كشورمان ـ ضمن بررسي مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه به‌ويژه تحولات سوريه، بحرين و يمن و عراق را مورد بررسي قرار داد. در اين ديدار راه‌هاي گسترش روابط و مشورت‌هاي منظم در مورد امنيت گروهي و دسته جمعي منطقه مورد بحث قرار گرفت. معاون وزير خارجه كشورمان با تشريح پيامدهاي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق اظهار كرد: حضور نيروهاي آمريكايي در عراق چندين هزار كشته برجاي گذاشت در حالي كه حضور ايران همواره در مسير سازندگي عراق و براي پيشرفت و امنيت و ثبات اين كشور بوده است. در اين ديدار هم‌چنين طرف ايراني با اشاره به بازداشت دو تبعه كويتي در آبادان تاكيد كرد كه آن‌ها اقداماتي خلاف قانون انجام داده‌اند اما با نگاه مثبت ايران به اين مساله آن‌ها هفته آينده آزاد خواهند شد. در اين ديدار امير عبداللهيان گفت: ما از بيداري اسلامي همه ملت‌هاي جهان عرب حمايت مي‌كنيم و مخالف هرگونه سركوب مردم چه در يمن، بحرين و حتي سوريه هستيم. به گزارش ايسنا، معاون وزير خارجه در جريان سفر به كشورهاي منطقه خليج فارس با مسوولان عمان، امارات متحده و قطر نيز ديدار و گفت‌وگو كرد. در اين مذاكرات وي علاوه بر ديدار با همتايانش، با بن علوي ـ وزير خارجه عمان ـ و قرقاش ـ وزير مشاور در امور خارجه امارات ـ در مسقط و ابوظبي ديدار و گفت‌وگو كرد. امير عبداللهيان شب گذشته كويت را به مقصد تهران ترك كرد.

جزئیاتی از ورود هواپیمایی 100 نفره روسی به ایران

بدون شک ورود این هواپیمای هیأت 100 نفره روسی به ایران بدون ارتباط به سفر پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلی به روسیه نیست .همانگونه که نمی تواند بدون ارتباط با قراردادی باشد که از سوی دولت با امارات عربی منعقد شده بود که بخشی از پرواز های داخلی به خط هوایی مسافری امارات واگذار شود

ورود هواپیمایی 100 نفره به ایران از سالها قبل و با عدم همکاری روسیه به اجرا نرسیده بود، زیرا این کشور بازار اروپایی برای هواپیماهای سوپرجت سوخو را به ایران ترجیح می‌داد. به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات ایران برای خرید هواپیمای 100 نفره از روسیه چندی پیش از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، علی نیکزاد در گفتگو با مهر اعلام کرد که در سفر اخیر به روسیه، درباره خرید این نوع از هواپیماها با طرف روسی مذاکراتی انجام شده است. گرچه وزیر راه و شهرسازی از اعلام جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد اما گفت که این هواپیماها برای پروازهای داخلی استفاده خواهد شد که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم این خبر را تایید کرد. این هواپیماها از نوع هواپیماهای 100 نفره سوپرجت سوخو است که ایران از سالهای گذشته هم به دنبال خرید آن بوده اما به دلایلی، کشور روسیه از فروش این هواپیماها به ایران خودداری کرده است. در گذشته مسئولان ایرانی ضمن بازدید از یک نمایشگاه نسبت به خرید این هواپیما اعلام آمادگی کردند اما طرف روسی نسبت به این موضوع روی خوش نشان نداند و همین امر باعث شد تا خرید هواپیماهای سوپرجت سوخو به سرانجامی نرسد. این هواپیماها به دلیل ساختار مناسب و قدرت موتور بالایی که دارند، همواره یکی از گزینه های ایران برای ناوگان هوایی داخلی بوده است اما طرف روسی که در سالهای قبل مشتری های اروپایی برای این هواپیما داشت، حاضر به فروش آن به ایران نبود.

خبرگزاری فرانسه: یک محموله رادیواکتیو به مقصد تهران در فرودگاه مسکو کشف و ضبط شد

این گزارش خبری هم می تواند یک جورایی مرتبط با خبر قبلی باشد . همچنین شاید هم ارتباط بهچرخش موضع روسیه نسبت به سوریه باشد که بدلیل فشار تبلیغاتی غرب پیرامون تقلبات در انتخابات اخیر دومای روسیه می باشد.

ایسنا : اداره گمرك روسيه در بيانيه‌اي مدعي شد كه روز جمعه در فرودگاه مسكو محموله‌ ايزوتوپ سديم ـ 22 يك مسافر كه قصد سفر به تهران را داشته‌ ضبط كرده است.خبرگزاري فرانسه از مسكو به نقل از گمرك روسيه گزارش داد: آزمايشات نشان مي‌دهد كه سديم ـ 22 را فقط مي‌توان در نتيجه كار يك رآكتور هسته‌اي به دست آورد. گمرك روسيه افزود كه علايم هشدار دهنده پس از آن كه دستگاه‌ها تشعشعات 20 برابر شرايط عادي را نشان داد، به صدا در آمدند.بر اساس گزارش آسوشيتدپرس، گمرك روسيه اعلام كرد كه ماموران 18 قطعه فلز را در فرودگاه 'شرمتيوو' مسكو پس از به صدا در آمدن هشداردهنده‌ها در چمدان يك مسافر كشف كردند. اين قطعات حاوي سديم ـ 22 است.گمرك روسيه اعلام كرد كه دادستان‌ها تحقيقات درباره اين حادثه را آغاز كرده‌اند