گزیده خبرهای 11 آذر سمت- 2
علاء الدین بروجردی:"واکنش ایران به انگلیس قاطعانه خواهد بود"

http://www.fararu.com/vdchqxnw.23nqidftt2.html

قسم حضرت عباس یا دم خروس ! اگر این ادعای شریک اختلاس گر 3 هزار میلیارد تومان بانکی درست است که مدعی شده است افکار عمومی در ایران از اینکه انگلیس در کشورمان نباشد، خرسند خواهد شد». پس برای چه از این تهاجم به سفارت انگلیس این ملت حمایت نکرد ، همچنین برای چه مسئولیت سازماندهی نه این تهاجم پذیرفته نمی شود، بلکه با تکذیب کردن سازماندهی شده ادعای حرکت خود جوش می شود . همچنین از وحشت واکننش جهانی عواقب این اقدام چماقداران بسیجی اعلام کرده اند که با مهاجمان رابطه نداشتند.؟

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، دولت انگلیس، تجمع دانشجویان معترض مقابل سفارت این کشور در تهران را بهانه کرد تا دیپلمات های خود را از ایران خارج کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، "علاء الدین بروجردی" عصر چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: «افکار عمومی در ایران از اینکه انگلیس در کشورمان نباشد، خرسند خواهد شد».بروجردی خاطرنشان کرد: «واکنش ایران به اقدام انگلیس در بستن سفارت خود، یا هرگونه اقدام دیگر، قاطعانه، و بر پایه عرف دیپلماتیک خواهد بود». وی تاکید کرد: «این انگلیس بود که برای قطع روابط اقدام کرد، در حالی که دولت ایران تنها قصد داشت سطح روابط با این کشور را کاهش دهد، بنابراین دولت انگلیس مسئول پیامدهای این اقدام خود خواهد بود». رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: «در سال 1980 زمانی که شماری از تروریست ها به سفارت ایران در لندن حمله کردند ، دولت انگلیس از سفارت ایران حفاظت و دفاع نکرد، و این مساله به شهادت شماری از دیپلمات های ایرانی منجر شد». بروجردی خاطرنشان کرد: «این در حالی است که پلیس ایران با حفاظت از سفارت انگلیس، و برای کنترل اوضاع تلاش کرد، و شماری از دانشجویان بازداشت شدند؛ به طوری که خود سفارت انگلیس از پلیس ایران تشکر کرد، اما دولت انگلیس عمدا از این رویداد خودجوش، ضد ایران سوء استفاده کرد». وی به کشورهای اتحادیه اروپا توصیه کرد که از همراهی با انگلیس در نقشه ای که ضد ایران کشیده است، خودداری کنند، و روابط طبیعی خود را با ایران ادامه دهند. "علاء الدین بروجردی" پیش بینی کرد که وزارت امور خارجه ایران به زودی به این تحرکات انگلیس واکنش نشان دهد، و در آن وقت موضع ایران به صورت آشکاری در قبال آن چه گذشت، اعلام خواهد شد.

آزادی ۱۱دانشجوی بازداشتی ماجرای تسخیر باغ قلهک

مشخص است که چاقو دسته اش را نمی برد . چونکه این گروه خود سر بی دنده وترمز عقب کنده همانانی هستند که در دانشگاه های نام برده در گزارش خبری مشغول جاسوسی وتهدید وضرب وشتم سایر دانشجویان معترض این دانشگاه هع هستند که آزاد شدند .لابد نففر دوازدهم کریم جلالی عضو سپاه قدس مناجات است که تصویر در حال ورودش به سفارت انگلیس برروی شبک اینترنت گذاشته شده است .

11 دانشجویی که در پی تجمع و تسخیر باغ قلهک توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بودند، پس از 2 روز بازداشت، آزاد شدند. به گزارش فارس، دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز سه‌شنبه 8 آذر در گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری و در اعتراض به سیاست‌های خصمانه رژیم سلطنتی انگلیس در مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک تجمع کرده و در ادامه این دو محل دیپلماتیک را به تصرف خود در آوردند. با توجه به حضور و برخورد شدید نیروی انتظامی و سعی برای خروج هرچه سریع‌تر دانشجویان از این 2 محل، نهایتاً دانشجویان از سفارت انگلیس و باغ قلهک خارج شدند. نیروی انتظامی در حین خروج دانشجویان از باغ قلهک اقدام به دستگیری ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران کرد که این دانشجویان از شب سه‌شنبه در بازداشت به سر بردند و نهایتاً در ساعات پایانی شب گذشته آزاد شدند. اسامی 11 تن از این دانشجویان که اکثریت آنان از دانشگاه‌های علم‌و‌صنعت، صنعتی شریف و امام صادق(ع) هستند، به شرح ذیل است: محمدرسول نجاتی، محمدحسین میرحسینی، محمدمهدی خزعلی، محمدرضا عاشوری، ایمان عبدالله‌زاده، محمد رضایی، محمد خانلوزاده، علیرضا صبوری، محمدعلی کارگر، امین اردکانی و داریوش اکبری. براساس این گزارش، در تجمع روز سه‌شنبه دانشجویان مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک و درگیری با نیروی انتظامی، جمعی از دانشجویان نیز مصدوم شده‌اند.

احمدی‌نژاد آتش‌نشان داوطلب شد

دلقک بازی جدید پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور معلوم نیست که چرا موقع بازدیدش از پالایشگاه آبادان لباس آتش نشانی نپوشیده بود تا مانع از آتش سوزی بخش واحد تولیدی بنزین این پالایشگاه نشود که منجر به کشته شدن چند کارگر این پالیشگاه شد.

فرارو- رییس جمهور با بیان اینکه اساس کار آتش نشانان بر عشق ورزی به جامعه و انسان ها استوار است، خاطر نشان کرد: «آنچه موجب عشق و علاقه مردم به آتش نشانان است عشقی است که در وجود آنها برای نجات انسانها مشاهده می کنند». به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد عصر چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه هر کاری که با عشق ورزی همراه باشد ماندگار و اثرگذار شده و به انسان نشاط می بخشد، گفت: «از بین همه مسئولیت های اجتماعی برخی مسئولیتها هستند که ایفای آنها بدون عشق ورزی به هیچ وجه ممکن نیست و از جمله این مسئولیت ها می توان به شغل آتش نشانی اشاره کرد». رییس جمهور با بیان اینکه اگر عشق به نجات انسانها نباشد آتش نشان جانشان را برای نجات جان انسان های دیگر به خطر نمی اندازند، اظهار داشت: «عشق ماموران آتش نشانی به انسان ها و نجات جان آنهاست که مردم را دلگرم می کند نه امکانات و ابزار آتش نشانی». دکتر احمدی نژاد خطاب به آتش نشان ها با بیان اینکه قدر کار خود را بدانید که گذشتن از جان برای نجات جان دیگران از عالی ترین مراتب ایثار است که بدیل ندارد، اظهار داشت: «کار شما آتش نشانها ارزشمندترین خدمات انسانی است و آنچه که حیثیت و شخصیت انسان ها را شکل می دهد و آنچه از انسان برای آینده باقی می ماند خدماتی است که به دیگران انجام می دهد». دکتر احمدی نژاد عملکرد سازمان های آتش نشانی در سراسر کشور را بسیار خوب و چشمگیر توصیف و خاطر نشان کرد:‌ «به عنوان خادم کوچک مردم از عشق ورزی شما به دیگران و خدمات ارزشمندی که انجام می دهید تشکر می کنم و از خداوند می خواهم در ازای زحماتتان اجری به شما بدهد که دلهایتان را شاد کند». در این مراسم رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران کارت افتخاری آتش نشان داوطلب را از سوی این سازمان به رییس جمهور اعطا کرد.

حمله به سفارت ایران در سوئیس

این اقدام هم می تواند واکنش یا جزو پیآمد تهاجم به سفارات اراذل اوباش رژیم فاشیست مذهبی کودتایی ایران می باشد

پلیس سوئیس از حمله افراد ناشناس به ساختمان سفارت ایران در شهر برن و پرتاب مواد آتش زا به سوی آن خبر داد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات پلیس سوئیس با انتشار بیانیه ای اعلام کردند ساختمان سفارت ایران در شهر برن (پایتخت) امروز از سوی افرادی که هویت آن ها مشخص نبوده، هدف حمله قرار گرفت. بنا بر این گزارش، مهاجمان در این حمله که ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی صورت گرفت، مواد آتش زا و سنگ به سوی ساختمان سفارت پرتاب کردند. هنوز درباره خسارات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است. این گزارش افزود: افراد مهاجم دستگیر شده و پلیس در حال بازجویی از آنها برای یافتن انگیزه آنها از این اقدام است.