گزارشات بازتاب تهاجم به سفارت انگلیس وتعطیل شدن لانه ترور وجاسوسی در لندن 12 آذر 90

عکس/ تخلیه سفارت ایران در لندن



عکس / واپسین ساعات فعالیت کنسولگری ایران در بریتانیا

این عکس هم مکمل تصویر قبلی وتصاویرمی باشد که مرتبط به شکرآب شدن رابطه ی میان همکاران سابق طرح کودتای ننگین 28 مرداد سال 32 علیه ی حکومت دمکراتیک دکتر مصدق ارباب دولت فخیمه ی انگلیس ونوکران حاکم شان در ایران می باشد که اکنون منتهی به تعطیل شدت سفارتخانه های هردو کشور شده است.

بی بی سی : چشم ها امروز پنجشنبه، به دو ساختمان نمایندگی جمهوری اسلامی در لندن دوخته شده بود. یکی سفارت ایران در مرکز لندن و دیگری، کنسولگری و امور دانشجویی. امروز، آخرین روز کاری دیپلمات های ایرانی در لندن است. از نخستین ساعات امروز حتی پیش از شروع ساعت کاری، بسیاری از ایرانیان مقیم بریتانیا که یا مدرکی در کنسولگری داشتند و یا کار حقوقی ناتمامی را می خواستند به سرانجام برسانند مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران صف کشیده بودند. از صبح امروز، بارها اتوموبیل هایی مقابل هر دو ساختمان توقف کردند که به نظر می رسید برای تخلیه وسائل آمده بودند. کارکنان سفارت هم بارها، در حالی که پوشه هایی با خود به همراه داشتند، از ساختمان بیرون آمدند. قرار است کلیه دیپلمات ها حداکثر تا ظهر روز جمعه، لندن را به مقصد تهران، ترک کنند.

یک مقام مسئول هما در گفت‌وگو با فارس:هواپیمای حامل دیپلمات‌های ایرانی بامداد شنبه در مهرآباد به زمین می‌نشیند.خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی ایران ایر گفت: ایرباس هما که برای انتقال دیپلمات‌های ایرانی از انگلستان به کشورمان، به لندن اعزام شده بود، ساعت 3 بامداد شنبه(۱۲ آذر)در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

این گزارش خبری هم مرتبط به گزارش های خبری وتصویری فوق می باشد.

شاهرخ نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس (توانا) اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای ایرباس برای انتقال دیپلمات‌های ایرانی از انگلستان، به لندن فرستاد.وی با اشاره به اینکه این ایرباس هما به شماره پرواز 728 خارج از برنامه و به صورت اختصاصی به لندن اعزام شده است، تصریح کرد: هواپیمای حامل دیپلمات‌های ایرانی ساعت 3 بامداد روز آینده (شنبه 12 آذر 90) در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.به گزارش فارس، حدود 80 نفر از دیپلمات‌های ایرانی امروز لندن را به مقصد تهران ترک کردند

دعوای دولت و مجلس بر سر بازدید سفرای خارجی از باغ قلهک

مشخص است که اقدام طراحان حمله به سفارت انگلیس در تهران قبل از اینکه هدف دول فخیمه ی انگلیس باشد . دولت مدعی اصول گرای ساده زیست بوده است .زیرا که پیش مقدمه ی این تهاجم ابتدا تهاجم سازماندهی شده به مؤسسه ورق پاره ی دولتی ایران انجام شد .چون هدف بازداشت علی اکبر جوانفکر معاون و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور است . بهمین دلیل اکنون سگ دعوای میان موافقان ومخالفان در بازار مکاره بالا زده و عریان شده است. ناگفته نماند که اکنون دامنه اختلاف درون دولت به وزارت کشور و ترور وجاسوسی امور خارجه کشیده شده است.

دیگربان : اسماعیل کوثری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد بازدید سفرای خارجی از «باغ قلهک» با مجوز علی‌اکبر صالحی٬ وزیر امور خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد صورت گرفته است.آقای کوثری این مطلب را روز جمعه (۱۱ آذر) در گفتگو با سایت «نسیم آنلاین» اعلام کرده و گفته است: «بهتر بود حضور سفرا با هماهنگی نیروی انتظامی و به صورت انفرادی صورت می‌گرفتروز گذشته (پنجشنبه ۱۰ آذر) سفرای ۲۵ کشور با حضور در «باغ قلهک» از این مجموعه پس از حمله روز سه‌شنبه اعضای بسیج دانشجویی دیدن کردند.این دیدار با خشم گسترده گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است به طوری که خبرگزاری فارس در چند ساعت گذشته گزارش‌ها و مصاحبه‌های تندی علیه این اقدام سفرا منتشر کرده است.شب گذشته نیز قرار بود در واکنش به دیدار سفرا از «باغ قلهک»٬ تجمعی «دانشجویی» مقابل این باغ صورت بگیرد که بنا به دلایل نامعلومی این تجمع لغو شد.حسن ابراهیمی٬ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در واکنش به این بازدید گفته که «حرکت برخی کشورهای اروپایی پشت سر انگلیس به نفع آن‌ها نیستمحمدکریم عابدی٬ دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز بازدید سفرا از «باغ قلهک» را نشانه «گیجی انگلیسی‌ها از اقدام مجلس» مبنی بر کاهش رابطه با تهران و لندن دانسته است.کاظم جلالی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفته که «کشورهای اروپایی نباید در سابقه ننگین انگلیس درگیر شوندحملات و انتقاد‌ها از بازدید روز گذشته سفرای خارجی از «باغ قلهک» در شرایطی مطرح می‌شود که محمود احمدی‌نژاد با گذشته سه روز از زمان حمله به این باغ و سفارت بریتانیا حاضر به اظهار‌نظر در این خصوص نشده است.