گزیده خبرهای 14 آذر90 قسمت - 2

مدیرکل مطبوعات داخلی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد.یکپارچگی رسانه‌های کشور در مقابل اقدامات خصمانه دولت انگلیسخبرگزاری فارس: مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جریانات اخیر در مناسبات کشورمان با انگلیس، شاهد یکپارچگی بی‌سابقه‌ای در فضای رسانه‌ای کشور در مقابل اقدامات خصمانه دولت انگلیس بودیم.

اعترا آشکار به خط دیکته شده به رسانه های خبری ومطبوعات که باید پیرامون تهاجم به سفارت انگلیس در تهران و بازتاب های محکومیت جهانی آن سانسور کامل رعایت شود واز پرداختن هرگونه نظر تضاد آمیز ومخالفت با این اقدام پرهیز شود.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص رویدادهای اخیر در مناسبات ایران و انگلیس، همگرایی و یکپارچگی قابل‌توجهی از خود به نمایش گذاشتند.وی افزود: این یکپارچگی حکایت از مواضع خصمانه دولت انگلیس در طول 200 سال اخیر بر علیه کشورمان دارد.پاک‌آیین خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به‌طور آگاهانه و دقیق در انعکاس اعتراض دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس در تهران این اقدام را جلوه‌ای از خشم ملت ایران در قبال اقدامات دولت انگلیس تحلیل کردند.مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در جریانات اخیر در مناسبات کشورمان با انگلیس، شاهد یکپارچگی بی‌سابقه‌ای در فضای رسانه‌ای کشور در مقابل اقدامات خصمانه دولت انگلیس بودیم.پاک‌آیین متذکر شد: البته رسانه‌ها نسبت به موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تایید و جانبداری از ورود دانشجویان معترض به سفارت انگلیس در تهران باید دقت لازم را داشته باشند چرا که این موضع در همان ساعات اولیه پس از ورود دانشجویان به سفارت انگلیس طی بیانیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه به صورت رسمی اعلام شد.مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: در عین حال ضروریست رسانه‌ها به عنوان آینه افکار عمومی ملت ایران به عدم تنازل از حق ایران در خصوص ظلم تاریخی دولت انگلیس در قبال کشورمان نیز توجه داشته باشند.پاک‌آیین تصریح کرد: رسانه‌ها نباید از موضع به‌حق کشورمان در خصوص اقدامات خصمانه‌ای که در طول سالیان گذشته از سوی دولت انگلیس بر علیه ملت و کشور ایران صورت گرفته که یکی از مصداق اخیر آن تحریم کشورمان بوده، کوتاه آیند.

حسینی به فارس خبر داد.درخواست «مشائی» از قوه قضاییه برای ‌جلب «ارضی» و «حدادیان»خبرگزاری فارس: وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور از دستگاه قضایی خواست تا در صورت استنکاف دو تن از مداحان اهل بیت از حضور در دادسرا، برای آنها حکم جلب صادر کند.

باچاشنی دکردن این تصویرازدمشایی نوعی تحقیر وتمسخر کردن وی هدف گزارشگر خبر گزاری دروغ پر داز فارس می باشد. زیرا که می داند دستگاه آلوده به فساد قضاییه با رئیس انتصابی آن شیخ محمد صادق لاریجانی زیر فرمان پاسداران کودتاگر ورهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع می باشد که نه این شکایت به جایی نمی رسد ، بلکه خود شاکی متهم خواهد شد.

سیدعلی اصغر حسینی وکیل اسفندیار رحیم‌مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: منصور ارضی و سعید حدادیان چندی پیش برای چندمین بار به دادسرا احضار شدند.وی افزود: دادسرا این دو مداح را به صورت تلفنی احضار کرده تا هر گاه تمایل و فرصت داشتند، به دادسرا بروند اما به دلیل عدم مراجعه آنها، این پرونده هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.وکیل ‌مشائی با بیان اینکه طبق قانون اگر متهمی بدون عذر موجه از حضور در مرجع قضایی خودداری کند،‌ مقام قضایی باید ضمن دستور جلب و تفهیم اتهام قرار متناسب را برای وی صادر کند،‌ از درخواست صدور حکم جلب برای حاج منصور ارضی و سعید حدادیان خبر داد.حسینی خاطرنشان کرد که صدور حکم جلب برای حاج منصور ارضی و سعید حدادیان را پس از دهه اول محرم و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان پیگیری خواهد کرد.وی با تاکید بر اینکه چنانچه مداحانی که از آنها شکایت شده،‌ هفته آینده در شعبه بازپرسی حضور نیابند،‌ دستور جلب آنها صادر خواهد شد، عدم صدور این دستور در صورت حضور نیافتن مداحان در دادسرا را تخلف قضایی عنوان کرد.

وکیل رحیم مشایی : حاج‌منصور و حدادیان (مداحان فحاش) به دادسرا نیایند ‌جلب می‌شوند + عکس حاج منصور در مراسم عزاداری روز گذشته در حضور خامنه ای

جالب است که رفسنجانی و احمدی نژاد در این مجلس حضور ندارند که نشان از اوج اختلافات در رأس رژیم ضد بشری و قرون وسطایی می باشد. در عوض دو برادران لاریجانی متملق وچاپلوس و دستمال ابریشم یزدی بر دست حضور دارند تا امتیاز توطئه گری گاز انبری علیه ی رئیس جمهور داشته باشند

قانون : وکیل رییس‌دفتر رییس‌جمهور گفت در صورتی که مداحانی که از آنها شکایت شده،‌ هفته آینده در شعبه بازپرسی حضور نیابند،‌ دستور جلب آنها صادر خواهد شد.سید علی اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون درباره آخرین وضعیت شکایت رییس دفتر رییس‌جمهور از مداحانی که به مشایی توهین کرده‌اند، گفت: علیرغم اینکه متهمان این پرونده چندین بار برای حضور در شعبه بازپرسی احضار شده‌اند،‌ اما به دلیل عدم حضور آنها تاکنون این پرونده مورد رسیدگی قضایی قرار نگرفته است.وکیل رییس‌دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه طبق قانون اگر متهمی از حضور در مرجع قضایی بدون عذر موجهه خودداری کند،‌مقام قضایی باید ضمن دستور جلب متهم و تفهیم اتهام قرار متناسب را برای وی صادر کند،‌ ادامه داد: بازپرس این پرونده به دلیل سفر به مکه معظم مدتی در مرخصی بود از این رو مداحان در توجیه عدم حضور می‌گویند که چون بازپرس پرونده در مرخصی است دلیلی نیست که به شعبه مراجعه کنند.وی ضمن انتقاد از آنچه که آن را تبعیض ناروا نسبت به موکل خود می‌خواند،‌ اظهار کرد: متاسفانه از طریق تلفن متهمان این پرونده به دادسرا دعوت شده و به آنها گفته شده است تا هر وقت که خواستند و وقت داشتند در مرجع قضایی حضور یابند حال آنکه طبق قانون مقام قضایی موظف است که افراد را به طور رسمی به شعبه بازپرسی احضار کند. آنچه که به عنوان ضمانت اجرای عدم حضور در قانون آمده، صدور دستور جلب متهم است. وکیل مشایی عدم صدور دستور جلب متهم در صورت حضور نیافتن متهم را تخلف قضایی عنوان کرد و افزود: طی آخرین مراجعه‌ای که به شعبه داشتم بازپرس پرونده با اشاره به دهه اول محرم خواستند که اجازه دهیم این ایام که اوج کار آقایان است، به اتمام برسد تا مجددا برای هفته آینده آنها را احضار کنند. به هر تقدیر اگر مداحانی که از آنها شکایت شده در مرجع قضایی حضور نیابند،‌ بازپرس طبق قانون مکلف به صدور دستور جلب آقایان است.حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا رییس‌دفتر رییس جمهور از شما نخواسته‌اند که این شکایت را دیگر پیگیری نکرده و اعلام رضایت کنید، گفت: خیر موکلم تاکنون صحبتی مبنی بر بازپس‌گیری شکایت نکرده است.

تهدید وتعقیب واحضار وبازداشت ها ی همراه فشار برروی زندانیان سیاسی که ناشی از ترس و وحشت فرا رسیدن 16 آذر و برپایی مراسم بزرگداشت چنی روزی از سوی دانشجویان می باشد که اینگونه اقدامات موازی اعدام ها پیگیری می شود تا زهر چشم از مخالفان به خصوص فعالان دانشجویی گرفته شود . به خصوص اینکه اقدام تهاجم به سفارت انگلیس در تهران از سوی اراذل اوباشان دانشجوان بسیجی نامیده شده بطور مفتضحانه ای مواجه با شکست شد . طوریکه توطئه بر سر توطئه گران آوار شد . اکنون تلاش می شود با ایننکگ ونه بازاداشت ها وفشار برروی زندانیان سیاسی که مکمل معرکه گیری در تاسوعا وعاشورا اموز وفردا می شود تلاش منحرف کردن اذهان عمومی ناشی از اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی وشکت تهاجم به سفارت انگلیس در تهران و پیش در آمد فضا سازی روز 16 آذر شود.

احضار عسل اسماعیل‌زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب

عسل اسماعیل زاده فعال سیاسی اصلاح طلب، بار دیگر به دادگاه انقلاب اسلامی احضار شده است.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عسل اسماعیل‌زاده بر اساس این احضاریه بایستی خود را روز شنبهٔ آتی به شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی معرفی کند. علت این احضار نامعلوم است. وی چندی پیش به همراه پیمان عارف و شرر کنور تبریزی در بهشت زهرا و به جرم فاتحه خوانی بر مزار ندا آقا سلطان دستگیر شده بود که پس از چند روز به همراه شرر کنور تبریزی، به قید التزام آزاد شد.خانم اسماعیل‌زاده هم‌چنین ۱۱ اردیبهشت‌ماه در حين بازگشت به منزل توسط نيروهای لباس شخصی بازداشت شده بود و مدت‌نیز در سلول انفرادی به سر برده بود.بازداشت منیژه صادقی، شهروند اهل سنندج.طی روزهای گذشته منیژه صادقی، شهروند اهل سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند سنه‌ای بنام منیژه صادقی هنگامی که برای اطلاع از حکم دادگاه تجدید نظر به دادگاه استان سنندج مراجعه کرده بود، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.منیژه صادقی به اتهام تلاش جهت بر هم زدن نظم عمومی به ۹۱ روز حبس محکوم شده‌ بود. نادر کسایی، شهروند بهایی ساکن سمنان بازداشت شد.نادر کسایی، شهروند بهایی ساکن سمنان جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از سمنان، نادر کسایی که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به سه سال حبس محکوم شده بود روز دهم آذر ماه در پی احضار تلفنی بازداشت و به زندان سمنان منتقل شد. بهفر خانجانی، سیامک ایقانی، علی احسانی، افشین ایقانی، مهران بندی از جمله شهروندان بهایی ساکن سمنان هستند که هم اکنون جهت اجرای حکم در زندان بسر می برند.محکومیت مریم جلیلی شهروند مسیحی به دو سال و نیم زندان.مریم جلیلی نوکیش مسحی که از تابستان سال جاری در بازداشت به سر می‌برد به دو سال و نیم زندان محکوم شده است. مریم جلیلی نوکیش مسیحی است که از چند ماه قبل بازداشت و در بند عمومی زنان زندان اوین نگهداری می‌شود. وی از سوی دادگاه به دو سال و نیم زندان تعزیری محکوم شده است. به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» مریم جلیلی چندین ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذارنده و سپس با به بند عمومی منتقل شده بود. اتهام وی «عضویت در گروه غیرقانونی» اعلام شده است. پیش‌تر شهلا رحمتی و میترا زحمتی دو تن از هم پرونده‌های وی که قبل از وی بازداشت شده بودند نیز هر کدام به همین اتهام به دو سال و نیم زندان محکوم شده بودند.فشار بر دکتر غفار فرزدی در زندان برای بازپس گیری شکایت خود از وزارت اطلاعاتمیزان: مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی در زندان تحت فشار قرار گرفته است که شکایت خود از رییس اطلاعات تبریز را پس بگیرد.به گزارش «میزان خبر»، دکتر غفار فرزدی توسط وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته است که شکایت خود را مبنی بر ضرب و شتم در اطلاعات تبریز توسط رییس اطلاعات این اداره را پس بگیرد.همچنین خانواده این فعال سیاسی تهدید شده‌اند که در صورت مصاحبه درباره وضعیت او بازداشت خواهند شد.دکتر غفار فرزدی سوم آذر ماه بازداشت شد و پیش از آن در پی احضار توسط وزارت اطلاعات در این اداره مورد ضرب و شتم واقع شد.

قطع برق آتش‌نشانی بابلسر به علت بدهی

وقتی در تهران پایتخت کشور در فصل سرما نفت و گاز نباشد . چرا در بابلسر به دلیل بدهی آتش انی برق طع نگردد .حال توجه داشته باشید که اگر بدلایلی نیاز به آتش نشانی باشد تکلیف چیست؟ همچنین باز هم گفته شود که تحریم ها و اختلاس های کلان ونجومی اثر ندارد و برای مردم پشیزی ارزش ندارد.

مهر : اداره برق بابلسر به واسطه عدم پرداخت بدهی آتش‌نشانی از سوی شهرداری، برق آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بابلسر را قطع کرده است.اداره برق شهرستان بابلسر از دو روز پیش تاکنون به دلیل بدهی شهرداری به این اداره، برق واحدهای آتش‌نشانی شهر گردشگرپذیر بابلسر را قطع کرده و کارکنان آتش‌نشانی را در خاموشی طولانی فرو بردند.اقدام اداره برق بابلسر که خود نهادی امدادرسان در صحنه‌های مختلف حوادثی بوده جای بسی تامل دارد که اقدام به قطع برق دستگاهی خدماتی و بسیار مهم و اثرگذار بر جان و اموال شهروندان نظیر آتش‌نشانی کرده است.بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه حفظ ایمنی شهر و شهروندان در مقابل حریق بر عهده شهرداری‌ها بوده و این نهاد عمومی برای انجام وظیفه سازمان‌ها و واحدهای آتش‌نشانی را تشکیل دادند.بابلسر گردشگرپذیرترین شهر مازندران است