گزیده خبر های 16 آذر90 قسمت - 2

بازخوانی فرازهایی از فرمایشات رهبر انقلاب درباره دانشگاه و دانشجو:'16 آذر' متعلق به دانشجوى ضد آمریکاست‏.خبرگزاری فارس: 16 آذر متعلق به دانشجوى ضد نیکسون است، دانشجوى ضد آمریکاست، دانشجوى ضد سلطه است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900916000932

مگر 16 آذر ادامه کودتای ننگین 28 مرداد سال 32 نبود؟ مگر انگلیس در کنار آمریکا ودر بار شاه و باهمکاری آخوند کاشانی دست به کودتا علیه ی حکومت ملی دکتر مصدق زده نشد؟ چرا با وجود اینکه از سوی اراذل و اوباشان یا دار وداسته های شعبان بی مخ های در خدمت شیخ دست تهاجم به سفارت انگلیس در تهران زده شد ومنجر به تعطیلی اش گردید . ولی نام انگلیس از قم افتاده است و ولی وقیح منفور ونا مشروع دهان خود را تا کنون در این مورد قیر اندود کرده است تا چیزی از آن در این زمینه چکه نکند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس:پاسخ ایران به انگلیس بسیار قاطعانه بود/ انگلیس باید جایگاه خود در برابر ایران را بشناسد.خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ ایران به انگلیس بسیار قاطع و خوب بود انگلیس باید جایگاه خود را بداند.

اعتراف اخوی علی اکبر ناطق نوری به سازماندهی تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران و انتقام گرفتن از انگلیس بدلیل اینکه بانک مرکزی را توی لیست تحریم گذاشته بود. بنابراین با فراموش سفر محمد جواد لاریجانی انگلیسی قبل از دوم خرداد 76 به لندن تا حمایت انگلیسی ها در حمایت اخوی اش مقابل حریفش سید محمد خاتمی از دولت فخیمه کسب کند اما اکنون از موضع ضد انگلیسی پاسخ داده است انگلیسی ها پس از این اقدام شان توقع داشتند که ما برای شان دسته گل بفرستیم.

احمد ناطق نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری درباره کاهش روابط ایران و انگلیس اظهار داشت: همیشه از نظر سیاسی از انگلستان ضربه خورده‌ایم و مردم ما در طول تاریخ اعتقاد خوشی نسبت به این کشور نداشتند.وی با اشاره به اینکه امروز جامعه اروپایی تحت تاثیر آمریکا بوده و انگلیس هم شاگرد کوچک آمریکا است، تصریح کرد: به تعبیر من، انگلیس از آمریکا الگو گرفته است.ناطق نوری ادامه داد: در موضوع تحریم بانک مرکزی وقتی انگلیس نخستین کشوری است که این تحریم را اعلام می‌کند توقع داشتند ما برای آنها دسته گل بفرستیم.این مسئول با بیان اینکه طبیعی است ما سطح ارتباطمان را با آنها کاهش دهیم که بدانند تحریم‌ها نمی‌تواند ما را از پای درآورد، اضافه کرد: ما هر جا که تحریم شویم بیشتر خودمان را می‌سازیم و به خود می‌آییم که تنهاییم و باید روی پای خود بایستیم.نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جواب قاطع و خوبی بود که ایران به انگلیسداد چرا که انگلیس باید جایگاه خود را بداند.وی با بیان اینکه ما با همه کشورها می‌توانیم ارتباط داشته باشیم، اما ارتباط متقابل و با احترام، خاطرنشان کرد: نه اینکه دیگران فکر کنند می‌توانند بر ما مدیریت کنند، از آن زمان‌ها دیگر گذشته و ایران روی پای خود ایستاده است.ناطق نوری درباره شتابزدگی دولت انگلیس در فرصت 48 ساعته برای خروج سفیر ایران از انگلیس، با وجود فرصت دو هفته‌ای ایران به سفیر انگلیس برای خروج از کشور اذعان داشت: چون ما اعلام کردیم سفیر آنها کشور را ترک کند، دولت انگلیس هم چنین تصمیمی گرفت و طبیعی است وقتی بچه را کتک بزنی لجبازی می‌کند.

چرا به من توجه نمي كنيد؟! (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900916/2.htm#other206

هرکس که از گردونه همبازی وهم لهجه بودن با سربازجو پاسدار شریعتمداری خارج شود .مشخص است که بشدتت حقیر وتنبیه می شود ومتهم به بازیچه شدن می شود. در صورتی که آن زمانی که این بازیچه نه روشنگری نمی کرد، بلکه آن موقعی که سعید امامی همکار نزدیک سرباز شکنجه گر و پرونده پاسدار شریعتمداری بود مهدی خزعلی هم کتابفروشی حنان داشت و هم جبهه پاسدار سربازجو بود که عجیب حلوا حلوا نی شد . ولی اکنون که تغییر موضع داده تبدیل به یک مهره بازیچه فتنه گران یا رقیب مغلوب شده است.
يك مهره بازيچه فتنه گران از محافل اصلاح طلبان خبر مي دهد كه ياد فتنه گران حتي در اين جمع ها نيز به فراموشي سپرده شده است.
مهدي خزعلي با اشاره به برگزاري مراسم عزاداري اصلاح طلبان با حضور «خاتمي، موسوي خوئيني ها، كرباسچي، يونسي، انصاري و بسياري ديگر» مي نويسد: اين افراد حتي از دعاي مستقيم براي دوستان دربندشان نيز پرهيز مي كردند.وي در وب سايت خود نوشته كه پنجشنبه شب در منزل موسوي لاري مراسم عزاداري با حضور بسياري از جمله محمد خاتمي، محمد موسوي خوئيني ها، كرباسچي، يونسي، انصاري و بسياري ديگر برپا بوده و او هرچقدر منتظر شده كه ببيند در اين مراسم براي «دوستان دربند» دعا مي شود يا نه، تنها در آخر روضه «يك دعا شد كه زندانيان بي گناه آزاد بفرماخزعلي با انتقاد از عدم دعاي واضح و صريح براي اين «دوستان دربند» نوشته است: دوستان بيشتر به ياد اسيران دربند باشيد، من دلم مي گيرد وقتي احساس مي كنم كه دوستانمان را فراموش كرده ايم، براي من فرقي نمي كند، چه كسي با چه انديشه اي، موافق يا مخالف من، دوست يا دشمن من، چپ يا راست، دين مدار يا سكولار، ملي گرا و ليبرال، همين كه كسي بخاطر انديشه اش در زندان باشد، خطاستوي با بيان اينكه «همين دو سال پيش بود كه فرياد ياحسين ميرحسين شان كوچه هاي شهر را عطرآگين كرده بود» از بي اعتنايي اصلاح طلبان به فتنه گران ابراز تاسف كرده است.ادعاي عطرآگين شدن كوچه هاي شهر از فرياد ياحسين ميرحسين در حالي است كه در راهپيمايي چند ميليوني 9 دي 1388 مردم غيرتمند و عزادار حضرت سيدالشهدا(ع)، خشمگين از حرمت شكني روز عاشوراي آن سال توسط فتنه گران، شعار كوبنده «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين» سر داده بودند. همان ايام موسوي كه كاملا بازيچه منافقين قرار گرفته بود، با وقاحت تمام، حرمت شكنان عاشورا را- كه بعدها معلوم شد از بهايي ها و وابستگان گروهك هايي نظير سازمان تروريستي منافقين هستند- «مردمان خداجو» معرفي كرد. با اين اوصاف معلوم است كه در مجلس عزاي امام حسين(ع) جايي براي سران و عوامل فتنه كه از حاميان اسائه ادب به ساحت آن حضرت بوده اند، نباشد. گفتني است كه سران و عوامل اصلي فتنه مهدي خزعلي را براي سوءاستفاده از نسبت وي با آيت الله خزعلي كه فتنه گران را آمريكايي و اسرائيلي مي داند تحويل مي گرفتند تا از اين طريق عليه حضرت آيت الله خزعلي سياه نمايي كرده باشند ولي بعد از آن كه آيت الله خزعلي، او را طرد كرد، عوامل فتنه نيز وي را تحويل نمي گيرند و مهدي خزعلي هر از چند گاه با سخنان ساختارشكنانه تلاش مي كند مورد توجه قرار گيرد!خزعلي در نوشته ديگري با اشاره به حضور در مراسمي كه در منزل صادق خرازي برگزار شده بود، نوشت: «نكته جالب حضور ناطق نوري در كنار سيدمحمد خاتمي (از سران فتنه!) بود، كه بسيار صميمي و دوستانه به گفت وگو مشغول بودند

فرمانده قرارگاه كوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:سپاه بيش از 10 هزار پروژه محروميت زدايي در كشور اجرا كرد

فراموش نشود که شکاف عمیق طبقاتی و 80% جمعیت کشور بر زیر فقر اقتصادی بسردن و رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و فقر و بیکاری و یک قلم 3 هزا ر میلیارد تومان بانکی جزو بخشی از این 10 هزار پروژه ی محرومیت زدایی ارگان فاشیستی کودتایی غارتگر پاسداران می باشد.

همدان- خبرنگار كيهان:سپاه پاسداران 10 هزار و 674 پروژه محروميت زدايي را از سرريز منابع قرارگاه خاتم الانبيا«ص» در سطح كشور اجرا كرده است.فرمانده قرارگاه سازندگي كوثر وابسته به قرارگاه خاتم الانبيا سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم افتتاح همزمان 26 پروژه محروميت زدايي در همدان با بيان اين مطلب افزود: تاكنون يك هزار و 232 ميليارد تومان از سرريز منابع قرارگاه خاتم الانبياء توسط قرارگاه سازندگي كوثر، در كشور هزينه شده است.ضياء الدين حزني ادامه داد: اين هزينه ها براي محروميت زدايي در نقاط مختلف كشور صرف شده و شامل احداث مجموعه هاي ورزشي، خانه هاي بهداشت، مساجد، مدرسه، غسالخانه، خانه عالم و... است. وي فعاليت هاي قرارگاه خاتم الانبيا را در جهت ايجاد آمادگي رزمي عنوان كرد وگفت:اين قرارگاه به عنوان فرماندهي مهندسي نظام جمهوري اسلامي ايران مطرح است.

درختي كه در عاشورا خون گريه مي كند

وقتی آخوند های هفت خط جن گیر رمال که مختص تصویر کشیدن ومار قالب کردن می باشند که با ترفند عوامفریبی دست به داستان سرایی رؤیت تصویر خمینی شیاد بر توی ماه زدند . شایعه نمودند که موی ریش و سبیل وی در لای قرآن وجود دارد. این سناریوی تبلیغاتی در روز های آخر حکومت شاه در شب مهتاب زمستان 57 ساخته و پخش شد. اکنون این سناریو به شکل دیگری باز سازی شده است که گفته می شود درخت 30 متر ارتفاعی در در کنار امام زاده ای در قزوین است که فقط در عاشورا به جای شیره خونابه از وی خارج می شود که از سوی اهالی برای شفا برده می شود . عجیب اینکه خونابه خشک شده برروی کاغذ تبدیل به نام 5 تن آل عبا می شود که نمونه اش بر روی شانه ولی وقیح منفور ونا مشروع انداخته شده است.

درخت خونبار زرآباد در منطقه الموت استان قزوين همه ساله در روز عاشورا عصاره اي تراوش مي كند كه مانند خون سرخ رنگ است. آنچنان كه گويي عزادار حسين(ع) است.به گزارش خبرگزاري مهر، در منطقه الموت شرقي استان قزوين در روستاي زرآباد درخت چنار قديمي و تنومندي وجود دارد كه همه ساله در ماه محرم كانون توجه خيل عزاداران حسيني است.اين درخت كه در كنار بقعه مطهر حضرت علي اصغر فرزند بلافصل امام موسي كاظم(ع) قرار دارد، به اعتقاد اهالي اين روستا و طبق روايات سماعي و نقل شده از گذشتگان، سحرگاه روز عاشورا خون گريه مي كند. نكته جالب اين است كه جاري شدن خون، هماهنگ با تقويم ماههاي قمري است.اين درخت با 10 متر قطر و 30 متر ارتفاع در بين اهالي روستاي زرآباد داراي قداست خاصي است.طبق يك سنت ديرينه هر ساله مردم روستاي زرآباد و هزاران زائر در قالب دسته هاي عزاداري، شب عاشورا گرداگرد درخت چنار مقدس كه در صحن اين امامزاده روييده حلقه مي زنند و ضمن عزاداري و سينه زني در اولين دقايق صبحگاه عاشورا شاهد چكيدن مايعي سرخ رنگ از شاخسار اين درخت مي شوند.به گفته حجت الاسلام سيدموسي ابراهيمي مدير حوزه علميه استان قزوين گروهي از محققان صمغ اين درخت را آزمايش كرده اند و در آن خاصيت خون را تاييد كرده اند.وي تصريح كرد: آنچه موجب شگفتي است اين است كه تغيير فصول هيچ اثري در اين رويداد نادر ندارد و فقط در روز عاشورا خون از اين درخت جاري مي شود كه علم قادر به پاسخگويي آن نيست.محمدجواد حضرتي مدير بنياد ايران شناسي استان قزوين نيز در اين باره به خبرنگار مهر گفت: معمولا تراوش شيره و صمغ درختان در فصل گرم سال رخ مي دهد، اما آنچه در خصوص اين درخت مشاهده مي شود، چيزي خارج از عرف طبيعت و متفاوت با امور جاري است.وي افزود: خروج خونابه از سحرگاه روز عاشورا تا عصر ادامه دارد و عكس هاي مستندي از اين واقعه گرفته شده است.مدير بنياد ايران شناسي استان قزوين تصريح كرد: برخي عزاداران مايع سرخ رنگ خارج شده از درخت را با خود به عنوان تبرك مي برند و گاهي ديده شده خونابه چكيده در برگ درخت كه توسط مردم به تبرك برده شده پس از خشك شدن منقش به نام پنج تن آل عبا شده كه موجب شگفتي بيشتر مردم شده است.اين محقق و پژوهشگر همچنين گفت: در اين محوطه درخت اصلي چنار با بيش از يك هزار سال قدمت وجود داشته كه از پاجوش هاي آن درخت فعلي كه حدود 500 سال قدمت دارد سربرآورده است.

در مشگين شهر شبيه خوان حضرت عباس(ع) در حال اجراي تعزيه درگذشت

این معجزه هم در ادامه ی معجزه ی قبلی است .چون قبل از اجرای نقش احتمالاً از خون درخت چنار قزونینی خورده بود که برایش همچون شربت شهادت پشت جبهه ی جنگ خانمانسوز ایران و عراق کار برد داشته است.

براي دومين سال در مشگين شهر اردبيل تعزيه خوان و شبيه خوان عاشوراي حسيني جان به جان آفرين تسليم كردبه گزارش فارس در اين حادثه كه عصر ديروز و در روستاي حيق مشگين شهر رخ داد محسن حق وردي زاده كه در نقش حضرت عباس(ع) در شبيه خواني اين روستا نقش آفريني مي كرد به يكباره دچار حمله قلبي شده و در حالي كه لبيك يا ابوالفضل مي گفت جان به جان آفرين تسليم كرده و از چشمه زلال معرفت حسيني سيراب شد . اين شبيه خوان كه سال ها در نقش سقاي دشت نينوا حضرت عباس(ع) نقش آفريني مي كرد تنها بعد از گذشت چند دقيقه از اجراي نقش خود از فرط حزن و اندوه و شدت گريه و ناله در سوگ مولاي خود حضرت سيدالشهدا و ابوالفضل العباس(ع) دچار حمله قلبي شد و جان باختمردم روستا بعد از اين حادثه و تائيد فوت اين شبيه خوان پيكر او را در ميان حزن و اندوه حاضران تشييع كرده و به خاك سپردند . سال گذشته نيز در ظهر عاشورا تعزيه خوان نقش حضرت امام حسين (ع) در روستاي قره درويش مشگين شهر به هنگام تعزيه خواني فوت كرده بود

زاهداني ها شهيدي را تا دروازه هاي بهشت بدرقه كردند

پس از گزارش کشته شدن دو بسیجی در استان بلوچستان اکنون گزارش از کشته شدن ستوان دو م بسیجی داده شده است . مگر در ارگان بسیج هم رده بندی عنوان نظامی وجود دارد؟

همزمان با عاشوراي حسيني، پيكر يك شهيد بر روي دستان مردم متدين زاهدان تا دروازه هاي بهشت تشييع شد.در مراسم تشييع پيكر شهيد ستوان حامد توكلي علاوه بر انبوه جمعيت عزادار حسيني شماري از مسئولان سيستان وبلوچستان حضور داشتند.آيت الله «عباسعلي سليماني» نماينده ولي فقيه در سيستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان بر پيكر اين شهيد عاشورايي نماز ميت خواند.عزاداران حسيني پيكر اين شهيد گرانقدر را از ميدان امام حسين (ع) تا گلزار شهداي زاهدان تشييع كردند و در جوار ساير شهداي حوادث تروريستي سيستان وبلوچستان به خاك سپردند.به گزارش ايرنا، شهيدان حامد توكلي و محمد گل شه بخش هنگام انجام مأموريت براي تأمين امنيت عزاداران حسيني در حوالي بخش بمپور ايرانشهر بر اثر رگبار گلوله اشرار مسلح به فيض شهادت رسيدند.گفتني است شهيد حامد توكلي فرمانده پايگاه نيروي مقاومت بسيج خيرآباد از توابع ايرانشهر بود