دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 10 آذر ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز(دروغ نامه ی کیهان " حاشيه ها چگونه جاي متن مي نشينند؟ "

"هر چه زمان سپری می شود . بمرور تق رسوایی طشت رسوایی از بام رژیم فاشیستی مذهبی در می آید و شنیدن صدایش بیشتر به گوش می رسد و ماهیت ضد بشری وقرون وسطایی غیر متعارف واصلاح ومهار نا پذیر بودنش بیشتر وبهتر شفاف می شود . ضمن اینکه بیشتر ترفند استفاده ابزاری بودن دین از سوی حاکمان فاش می شود"

چرا به جای جبری که 33 سال است در همه سطوح تحمیل و بکار برده شده است این پاسدار طلبه هم لهجه سربازجو حسین شریعتمداری بطور عمدی فراموش می کند تا برای وانمود کردن اینکه وی خیلی همه چیز دادن واهل فلسفه و مسلح به علم ریاضی و پیوند زدن این دو بهم البته به سبک حوزوی است . از مهندسی هندسی اصول گرایی بس سخن گفته است و آن را پیش گفتار بحث وجدل اصول گرایی یادداشت روز خود نموده است تا که بطور تلویحی از مخاطبان پرسش گری کند چرا این منادیان عاشقان خدمت و مخالفان شیفتگان قدرت دیروز وقتی بقدرت رسیدند جای این شعار را آنگونه تعویض وتنگ و انحصاری کرده اند که برای حذف همدیگر دست بهر گونه اقدام نا مناسبی می زنند که هر گز درون رقیب مدعی اصلاح طلب از اینگونه ترفند های تهدیدی و شگرد های تبلیغاتی شان وجود نداشت. بهر حال مهندسی هندسی مدعیان اصل گرای حافظ انقلاب را برای این به تصویر کشانیده است تا که در برهه حساس وخطیر کنونی گوشزد کرده باشد که اینان چه مسئولیت سنگیی انقلابی برای مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه بر عهده دارند که زیر پوشش ادعایی رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه مطرح ودنبال می شود که نباید این مهندسی هندسی اصول گرایی مسئولیت را فراموش کنند که توضیح و تشریح آن این چنین است :

"مهندسي رفتار اصولگرايانه از كجا آغاز مي شود و ملاط اين مهندسي كدام است؟ از كجا ممكن است در اين چينش، خلل و اعوجاج افتد؟ و چگونه مي توان بنيان و هندسه اين بنا را مستحكم تر ساخت و سياست را عقلاني تر و آينده نگرتر كرد؟ اينها پرسش هايي است كه همواره در افق حركت اصولگرايان - به مثابه حاملان انقلاب و دلسوزان آن- قرار داشته اما امروز در سرفصل مهمي از تاريخ جهان كه روزگار در حال تغيير و نو شدن است، اهميتي مضاعف پيدا كرده است. جهان در آخرين سال از دهه 80 شمسي و اولين سال از دهه دوم ميلادي (1390-2011) آتشفشاني شد و زمين و زمانه استكبارزده از مركز خاورميانه و اعماق اروپا و آمريكا به جنبش درآمد تا حال و احوال غمبار خود را نو كند. «فرصت» ها و «مسئوليت» هاي مهم و بي سابقه اي از دل اين جنبش ها براي انقلاب اسلامي ايران پديدار شد و از آن سو فرعون ها كه ترديد ندارند اين اتفاق دامنه دار، متاثر از ايستادگي و الهام بخشي ايران است، نوك پيكان دشمني و عناد خود را متمركز تر از گذشته متوجه انقلاب اسلامي كرده اند. بدين ترتيب، خرد به هماهنگي فزون تر حاملان انقلاب و كاستن از حاشيه ها و هزينه ها و فرسايش ها در جهت تمركز بيشتر روي فرصت ها، مسئوليت ها و تهديدها حكم مي كند. پرسش اين است كه «همت» ها و «اراده»ها را چگونه بايد تراشيد تا متوازن شوند و با چه ملاطي بايد آنها را به هم پيوند داد تا خروجي اين مهندسي، ثبات و امنيت و پيشرفت كشور و مواجهه قدرتمندانه با مستكبران باشد؟تصور كنيد كه اگر هر يك از صاحبان منصب و نفوذ يا سلسله جنبانان حلقه هاي سياسي و بهره مندان از قدرت رسانه اي همين تقوا را در دو حوزه شخصي و جمعي بسط دهند، چه قدر از شاخ و برگ و خار و خس حاشيه ها هرس مي شود و مسير فرصت هاي خدمت و پيشرفت چه قدر هموار مي گردد. فرض كنيد رئيس جمهور و دولتمردان و مديران و رئيس مجلس و نمايندگان و شهرداران و استانداران و مديران رسانه اي ما هر كدام مراقب اين معنا باشند كه ميان خلوت و جلوت آنها، پرده اي نازك است و دير يا زود برداشته مي شود و بنابراين نبايد چنان كرد كه فرصت و نعمتي تباه شود و خداي نكرده شرمندگي و خسران آن بماند. آيا در اين صورت بسياري از معضلات برطرف نمي شود؟!"

بالاخره پایان سفسطه گری مهندسی وهندسی اصول گرایی به جایی ختم شده است که دفاع از بسیج چماقدار شده که زائده های پاسداران کودتا گر است. به خصوص پس از اشغال سفارت انگلیس در تهران آنگونه اقدام به وحشی گری زد واعمال ضد انسانی از خودش به نمایش گذاشت که این روز ها حرکت ها وتصاویر آنتنی شد شان از همه خبر گزاری های معتبر جهان پخش می شود. ولی وی بهمان سبکی که پاسدار گماشته احمدی نژاد قبل از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی کودتای تقلباتی 22 خرداد که در جمع بسیجی های بی تر مز و دنده عقب کنده در تهران حضور یافت تا که به اینان مژده دهد که از سوی اینان می تواند پیام به رئیس جمهور آمریکا دهد که نسخه بسته بندی شده ی درمان بحران تورم ومالی وبانکی و ورشستگی اقتصادی در اختیار وی می باشد. چون تأکید نموده با صادر وتجویز کردنش نه معضل آمریکا که غرب هم حل خواهد شد. البته این معجون محلل درمان های تورم و بحران مالی واقتصادی وپولی چیزی نیست جز همان فرهنگ و اقتصادی بسیجی که موازی دانش بومی هسته ای است که چند سال پیش در هاله ای از نور همراه با عدالت به بندگان خدا در سراسر جهان در سازمان ملل صادر ش کرد . زیرا که مدل ناب بسیجی آنگونه است که اکنون طلبه پاسدار روضه خوان وارونه گوی حضرت علی را هم اینگونه الگوی بسیجی کرده است :

"سران گروه ها و طيف هاي اصولگرا اگر قرار است خدمتگزاران و صف شكنان و معبرگشاياني در تراز اصولگرايي باشند، ضرورتا بايد به فرهنگ بسيجي برگردند. «بسيجي يعني علي عليه السلام كه همه چيز خود را وقف اسلام كرده بود». اگر اقتضاي وضعيت جهان اسلام در روزگار معاصر و فرصت ها و تهديدهاي موجود، بسيجي شدن است، بايد اين چند سطر حكمت جاري بر زبان ولي امر مسلمين - ايده الله تعالي- را سرمشق و سرلوحه اتاق هاي تصميم سازي قرار داد: «بسيج، سياسي است اما سياست زده نيست، سياسي كار نيست، جناحي نيست. بسيج، مجاهد است اما بي انضباط و افراطي نيست. بسيج، عميقا متدين و متعبد است اما متحجر نيست، خرافي نيست. بسيج، با بصيرت است اما از خودراضي نيست. بسيج، اهل جذب است - گفتيم جذب حداكثري- اما اهل تسامح در اصول نيست، غيور است، پاسدار خطوط فاصل است. بسيج، طرفدار علم است اما علم زده نيست. بسيج، متخلق به اخلاق اسلامي است اما رياكار نيست. بسيج، در كار آباد كردن دنياست اما خود اهل دنيا نيست. اين شد يك فرهنگ».تنظيم فهرست نامزدهاي انتخاباتي با همه اهميت و ضرورت، نبايد خوبان اضلاع جبهه اصولگرايي را از مهندسي اصلي اين جبهه و چينش دقيق جاذبه ها و دافعه ها و نيز ترسيم افق هاي مهم عملياتي در 3 مقياس ملي، منطقه اي و جهاني غافل كند."

در خاتمه اینکه هر چه زمان سپری می شود . بمرور تق رسوایی طشت رسوایی از بام رژیم فاشیستی مذهبی در می آید و شنیدن صدایش بیشتر به گوش می رسد و ماهیت ضد بشری وقرون وسطایی غیر متعارف واصلاح ومهار نا پذیر بودنش بیشتر وبهتر شفاف می شود . ضمن اینکه بیشتر ترفند استفاده ابزاری بودن دین از سوی حاکمان فاش می شود .از سوی دیگر چون چیزی دیگر حاکمان ندارند به مردم ایران بگویند یا قول و وعده ای دهند که خارج از آزمون های مردود شده باشد. جز اینکه هرچه بیشتر بازهم آویزان به دین ابزاری برای عوامفریبی شود به همان نسبت بازهمم اهیت دجال وشیادی ودین فروشی شان آشکارتر می شود . به خصوص اینکه اکنون جدا از مردم ناراضی که فقط مترصد فرصت و روزنه ای هستند تا که برای شان فراهم شود تاتوی خیابان ها بریزند و رساتر از گذشته پژواک فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای واصل ولایت وقیح سر دهند . بنابراین اکنون مخاطبان قلم بردستان جارچی و وارونه گوی خودی درون باندهای مافیایی کودتایی مدعی اصول گرا می باشد . زیرا که دامنه ی اختلاف و رقابت وجنگ قدرت و ثروت آنچنان عمیق و سازش نا پذیر شده است که صف آرایی شان هرروز مقابل هم جدی تر می شود . برای همین از مهندسی هندسی چارچوب ساختمان اصول گرایی و حفظ اتحاد وپیوندشان تأکید شده است. در صورتی که همانگونه که گفته می شود ننگ با رنگ پاک نمی شود . این شکاف عمیق میان باندهای مافیایی با یک تیغه دیوار پوششی پنهان کردن شکاف امکان بهم آوردن شکاف دیوار پوسیده و درز گرفتن ومرمت کردنش نیست چون که در حال ریزش می باشد .

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900910/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 10 آذر ماه سال 1390

حاشيه ها چگونه جاي متن مي نشينند؟ (يادداشت روز(