دو تحلیل و تفسیر متضاد از سفر وزیر بد نام اطاعات حید مصلحی به عربستان

پیرامون سفر ناگهانی بحث بر انگیز آخوند حیدر مصلحی وزیر طوطی صفت بدنام اطلاعات رژیم فاشیستی مذهبی ایران به ریاض عربستان موجب دو تحلیل و تفسیر متضاد از سوی دو همکار شده است که مدعی اصول گرا وحامی رهبر ولی وقیح منفور ونامشروع و پاسداران کودتاگر هستند. البته این سفر ادامه ی اختلاف وجنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح منفور ونا مشروع وپاسدار گماشته رئیس جمهور احمدی نژاد است که پس از برکناری منوچهر متکی وزیر آدم ربای وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه وجایگزین شدن علی اکبر صالحی عراقی در این مقام ظاهر شد . سپس در تلاش برای برکناری آخوند طوطی صفت حیدر مصلحی وزیر بد نام اطلاعات که با مداخله گری رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع علنی شد .زیرا که وی با قانون شکنی آشکار و عبور از قانون آخوند حیدر مصلحی معزول یا مخلوع از سوی رئیس جمهور را دوباره در پست خودش نصب نمود که منجر به 11 روز بست خانه نشینی رئیس جمهر بعنوان اعتراض به این اقدام شد و در ادامه سناریو کشدار شد .چون دنباله به رمال وجن گیری وکشف و اتهام جریان انحرافی درون دولت انجامید واز آن موقع تا کنون هرچه زمان سپری شده است بر عمق ودامنه ی این شکاف واختلاف ورقابت ناشی از جنگ قدرت وثروت میان طرفین وباندهای مافیایی وابسته به اینان افزوده شده است .تاا ینکه پاسداران کودتا گر وزائده اش بسیج طرح توطئه ی تهاجم واشغال سفارت انگلیس در تهران را تدارک دیدند . تا که مشابه ی انقلاب دوم اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 در تهران که انقلابی بزرگتر ازا نقلاب نامیده شده بود ومنتهی به سقوط دولت موقت مهندس بازرگان شد .این اشغال گری سفارت انگلیس در تهران هم قرار بود به انقلاب سوم و منجر به سقوط دولت دهم وبرکناری وحذف پاسدار گماشته احمدی نژاد از صحنه شود . ولی با عدم حمایت دولت از این اقدام توطئه ناکام ماند و مواجه با شکست شد . به ویژه اینکه همزمان علی اکبر صالحی به عربستان سفر کرد واز آنجا با وزیر امور خارجه دولت فخیمه ی انگلیس تماس تلفنی بر قرار نمود واز این اقدام ابراز تأسف کرد . همچنین بعید نیست که علی اکبر صالحی در سفر خود به عربستان پیامی منتقل کرده باشد که دولت نقشی در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن از سوی سپاه قدس نداشته است . بهمین دلیل است که باندهای مافیایی ولی وقیح منفور ونامشروع که 2 بر هیچ از رقیب گل خورده وعقب افتادند . برای جبران گل ها سراسیمه وبطور دستپاچگی دو پیک بطور همزمان راهی عربستان و روسیه کردند.

اکنون پیرامون سفر وزیر بدنام اطلاعات به عربستان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که احساس می کند از عدم به بازی گرفتنش در این مورد مغبون شده وارد گو شده است و دست به تیغ کشی وخود زنی و انتقادی برای ماستمالی کردن این سفر سئوال بر انگیز زده است زیرا که از روی عصبیت وموضع ضد عربستان و بحرین پرسش کرده است که بايد ديد اين سفر را چه كساني و با كدام توجيه سياسي برنامه ريزي كرده اند و از سوي ديگر با كمال تاسف بايد گفت؛ دستگاه ديپلماسي كشورمان بي آن كه بخواهد، به آل سعود هديه اي داده است كه در شرايط كنوني و در حال سقوط به آن نياز مبرمي دارد. بنابراین همانگونه که گفته شد این سفر عجیب مورد سوزش وناراحتی وی از این بی خبری شده است .از سوی دیگر می تواند نمود این حرکت هم باشد که ترتیب دادن این سفر از سوی دولت و وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه تدارک و طراحی شده باشدکه نوعی رو در رویی با ولی وقیح منفور ونا مشروع وپاسداران کودتاگر وبی اعتبار کردن ستون یادداشت روز دروغ نانه ی کیهان وبی مصرف کردن اراجیف پوچ قلم زن غیر ایرانی سعدالله زارعی علیه ی عربستان در ستون یادداشت روز است . البته دیپلماسی رژیم فاشیستی مذهبی ایران بر اساس سیاست شترگاو پلنگی ویک بام و دو هوا ودیگی که برای آخوندهای حکومتی نجوشد بهتر است در آن کله سگ بجوشد بوده است . به ویژه اینکه اینگونه سفرهای تناقض آمیز و عبور از خط قرمز ها عمومی وعلنی نیست وبر حسب نیاز و ضعف و فرصت طلبی بطور پنهانی ودر پشت پرده اتخاذ و اجرا می شود . همچون سیاست جنگ لفظی ظاهری با آمریکا و همسو با هم که در پشت پرده در منطقه دنبال شده است. بالاخره اینکه اینگونه علایم نمایان ونمایش داده شده نشان از پیش بینی درست سایت های حامی دولت دارد که به واقعیت نزدیک می شود. زیرا که فاش ساخته اند روز 12 اسفند زمان بر گزاری نمایش خیمه شب بازی دوره نهم بازار مکاره تداعی کننده ی فضای جنگ 8 ساله ی ایران و عراق و سال 88 پس از کودتای 22 خرداد 88 خواهد شد.

اما بر خلاف ادعای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری تحلیل و تفسیر تناقض آمیزی از سوی خبر گزاری دروغ پردازپاسدار فارس با عنوان جیوه قرمز گیاهی محور این سفر دنبال شده است که بر خلاف روال همیشگی نه همسو با دروغ نامه ی کیهان نیست. بلکه در دفاع از وزیر بد نام اطلاعات حیدر مصلحی و سفر وی به ریاض است. چونکه به جای زیر سئوال بردن سفر وزیر بد نام اطلاعات به عربستان همچون سربازجو شریعتمداری که از این شاکی و بر افروخته شده است . اما خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس ابتدا به بخشی از ریشه تضاد و اختلاف با عربستان اشاره کرده و گفته است .عربستان در کشور عراق پس از سقوط صدام همیشه با گروه های سلفی و بعثی همراه بوده و در بسیاری از فعالیت‌ها از جمله طرح کودتا و ترور علیه نوری المالکی نخست وزیر این کشور با آمریکایی‌ها همراه بود. در حقیقت دلیل دشمنی با عربستان به این دلیل است که عربستان مخالف حیات خلوط شدن عراق برای حاکمان ایران است که در دفاع نخست وزیر دست نشانده نوری مالکی عربستان را متهم کرده است . همچنین در لبنان هم تنش میان سیاست این دو کشور هم مشابه عراق می باشد و بازهم عربستان متهم ومقصر شده است.برای همین در مورد عربستان گزارش شده است که عربستان در لبنان یک تنه به مقاومت یا حزب الله لبنان حمله کرد و در قالب سیاست های آمریکایی با تزریق میلیاردها دلار 14 مارس را روی کار آورد، و به اختلاف افکنی در بین گروه های لبنانی تا جایی ادامه داد که منجر به سقوط کابینه شد. یعنی پیگیری سیاست فشار وتهدید همراه با اقدامات تروریستی حزب الله لبنان تا مانع در اجرای حکم آلمان علیه ی متهمان و قاتلان رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان ایجاد شود و منجر به سقوط دولت سعد حریری گردد . مهمتر اینکه مسأله اصلی سوریه است . چون بشار اسد رئیس جمهور جنایتکار سوریه هم پیمان نزدیک حاکمان ایران است . از سوی دیگر بدلیل جنایات ضد انسانی که بشار اسد مرتکب شده است .عربستان در کنار اتحادیه عرب و ترکیه خواهان بر کناری بشار اسد قرار گرفته است. بنابراین معلوم است که بدلیل اتخاذ چنین سیاستی عربستان مرتکب جرم بزرگ نا بخشودنی شده است . برای همین مدعی منتقد از موضع وکیل مدافع بشار اسد ونماینده ملت های عرب کیفر خواست برای عربستان تنظیم و صادرکرده و گفته است عربستان با خرید اتحادیه عرب و صرف میلیاردها دلار ، این اتحادیه را به ابزاری برای رسیدن به اهداف آمریکا تبدیل کرده و خواهان سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور مقتدر این کشور عربی شده است که بخاطر پایداری و ایستادگی در برابر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیوینستی در بین ملت های عربی محبوب شده است. در ادامه در مورد یمن و بحرین ومصر هم مشابه ی تحلیل عراق ولبنان و سوریه علیه عربستان داده است.
در ادامه بازجویی ومتهم کردن وحکم محکومیت برای عربستان صادر کرده است که چرا عربستانی که در سیاست های منطقه ای نگران حضور آمریکا بوده، در سال‌های اخیر خود مجری سیاست‌های این کشور شده و هیچ توجهی به محیط پیرامونی منطقه ای خود نمی‌کند؟ تا اینکه به ماجرای هدیه "جیوه قرمز گیاهی" آمریکایی‌ها به ملک عبدالله و نقش آن در سیاست عربستان رسیده است.در .همین راستا به نقل ایک منبع آگاه بی نام ونشان جزو سربازان گمنام وزارت اطلاعاتی از کاخ پادشاهی عربستان سعودی گفته است که از انتخاب نائب بن عبدالعزیز بعنوان ولیعهد این کشور نگران و ناراحت است . برای همین دلایل همراهی عربستان سعودی با سیاست های آمریکا در منطقه را به خبرنگار فارس در ریاض افشا کرد و گفت در همان سال‌های اولیه پادشاهی ملک عبدالله وی هم برای ملاقات و هم برای درمان برخی بیماری‌ها به آمریکا سفر می کند. در این سفر وی هدیه ای از مقامات کاخ سفید دریافت می‌کند که تا امروز این پادشاه را مجبور کرده که مجری سیاست های آمریکا شود. این هدیه جیوه قرمز گیاهی است که ماده‌ای بسیار گران است و 100 گرم آن حدود 6 میلیارد تومان قیمت دارد. معمولاً شاهزاده‌های عربی منطقه از آن استفاده می کنند. این ماده اگر در حد معمولی و نرمال به بدن تزریق شود، باعث جوان شدن سلول‌ها و بافت سلولی بدن می شود و علاوه بر اینکه نشاط و شادابی را به فرد بر می گرداند، وی را نیز چندین سال جوان‌تر نشان می دهد. البته وی نگفته است که چرا رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع علاقه ای برای مصرف این جیوه ی گیاهی از خود نشان نداده است؟ بهر حال به نظر می رسد که این سناریوی طراحی شده کامل نیست ومی بایست مکمل داشته با شد تا کامل شود . بنابراین اضافه شده است پادشاه عربستان پس از دو الی سه روز بستری در بیمارستانی در نیویورک هدیه دیگری نیز در آن سفر دریافت می کند . برای اینکه یکی از مقامات کاخ سفید اسباب عیاشی و خوشگذرانی وی را نیز مهیا می کند تا که بتواند تمام این وضعیت را با دوربین مخفی ضبط کند. تا که در راه اندازی جنگ 33 روزه ی سپاه قدس وحزب الله لبنان با اسراییل کاخ سفید به پادشاه عربستان پیام داده شود که اگر چنانچه با اسرائیل همراهی نکنید و حزب الله لبنان را تحت فشار قرار ندهید، ما فیلم غیراخلاقی پادشاه در سفر به نیویورک را منتشر می کنیم.
در ادامه افزوده شده پس از این پیام بلافاصله عربستان در جنگ 33 روزه لبنان، تشکیل دولت و پروسه دموکراسی در عراق، حمایت از اسرائیل در جنگ 22 روزه غزه و پیوستن به محاصره غزه، اتخاذ سیاست های ضد ایرانی و ایران هراسی در منطقه، پیاده کردن استراتژی آمریکا در تونس، مصر، سوریه، یمن و بحرین با سیاست‌های آمریکا همراهی کرد. حال داشته باشید که جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسراییل چه موقع بود و قیام های ضد دیکتاتوری منطقه چگونه پس از تظاهرات های ضد حکومتی 22 خرداد به بعد در ایران شروع شد.جالب است که این مقام ارشد عربستانی بی نام ونشان سرباز گمنام امام زمانی وزارت بد نام اطلاعاتی نفوذی درون حاکمیت عربستان آنقدر به این گزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس نزدیک است واعتماد دارد که در پایان اظهارات خود نگرانی و ناراحتی شاهزاده های عربستانی از رفتارهای ملک عبدالله در منطقه و سیاست های آمریکایی وی را برای وی بیان و ابراز کرده است.

بالاخره بازهم مدعی شده است که یک مقام آگاه امنیتی بی نام ونشان سرباز گمنام امام زمانی عضو وزارت بد نام اطلاعات به خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس خبر داده است از آنجائی که اطلاعات دقیقی درباره رفتار غیر عادی رژیم آل سعود در اختیار دستگاه امنیتی رژیم فاشیستی مذهبی ایران قرار گرفته است، بنابراین این دستگاه منتظر بوده است که چه موقع وزیر بدنام اطلاعات آخوند حیدر مصلحی به عربستان سفر می کند تا که جمهوری حامل پیام هشدار دهنده ضروری برای مقامات سعودی در ریاض باشد وبه وی گوشزد نماید که مواظب موضع گیری خود باشد. در غیر اینصورت این اطلاات فساد اخلاقی فاش می شود . البته گزارشگر سناریو ساز خنگ و مشنگ فراموش کرده است که اگر چنانچه هدف غیر منتظره ی وزیر طوطی صفت بدنام اطلاعات به ریاض برای اعلام این هشدار بوده است .پس برای چه از سوی همکارش سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری این سفر نه زیر سئوال رفته است که درست نتیجه ی وارونه این ادعا را اذعان کرده است؟ عجیب تر اینکه در پایان لوداده است که سرنخ اطلاعات ساختگی دریافتی کجاست . چونکه فاش نموده است این مقام آگاه بازهم بی نام ونشان عضو سربازان گمنام امام زمانی وزارت بد نام اطلاعات معتقد است برخی از اطلاعات مربوط به رسوایی اخلاقی مقامات سعودی در اختیار مقامات سوریه نیز قرار گرفته که خانم "بثینه شعبان" مشاور سیاسی بشار اسد نیز از آن در مصاحبه اخیر خود یاد کرد.

25 آذر ماه سال 1390

شریعتمداری: سفر مصلحی به عربستان را چه کسانی و با کدام توجیه برنامه ریزی کرده‌اند؟

http://www.fararu.com/vdcfctd1.w6dcvagiiw.html

مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی اعلام خبر ملاقات وزیر اطلاعات ایران با مقامات عالی عربستان سعودی که خبرگزاری‌های داخلی از انعکاس آن خودداری کرده بودند را کلاهبرداری بزرگ سعودی‌ها علیه ایران ارزیابی کرده است.حسین شریعمتداری نوشت:ديروز خبرگزاري رسمي عربستان در حالي از سفر وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران به آن كشور و ملاقات ايشان با نايف بن عبدالعزيز، وليعهد ملك عبدالله، پادشاه سعودي خبر داد كه خبر اين سفر، چه قبل و چه بعد از انجام آن، از رسانه هاي داخلي دريغ شده بود و در اين باره گفتني هايي هست.1- اينگونه رفت و آمدها حتي ميان كشورهايي كه با يكديگر در حال جنگ هستند نيز سابقه داشته و بيرون از عرف ديپلماتيك تعريف نشده است از اين روي، سفر ديپلمات هاي يك كشور به كشور ديگري كه با آن اختلاف نظر و يا تفاوت هاي راهبردي بنيادين دارند به مفهوم تخفيف در نظرات و يا تغيير در راهبردها نيست ولي در مواردي از اين دست براي پيشگيري از برداشت غلط و يا سوء استفاده يكي از دو طرف، فرمول هاي شناخته شده اي وجود دارد كه متأسفانه در برنامه ريزي سفر وزير محترم اطلاعات كشورمان به عربستان رعايت نشده است،چند نمونه تعريف شده از فرمول هاي مورد اشاره عبارتند از: الف: وقتي دو كشور با يكديگر تفاوت هاي راهبردي فاحش و در حد تضاد دارند- نظير ايران و عربستان- و اين تفاوت راهبردها به مرحله عملياتي رسيده است- باز هم مانند تضاد ميان ايران و عربستان در بستر تحولات و انقلاب هاي اسلامي منطقه- سفرهاي ديپلماتيك در سطوح بالا صورت نمي پذيرد كه متأسفانه از جانب جمهوري اسلامي ايران يكي از بلندپايه ترين مقامات كشور يعني وزير اطلاعات به ديدار نايف بن عبدالعزيز رفته است و حال آن كه اين سفر اگر ضروري بود، مي توانست در سطح مديركل مربوطه صورت پذيرد و يا، حداكثر معاون وزير و نه يك مقام عالي رتبه در سطح وزير، آنهم وزير اطلاعات. ب: در شرايط و حالتي كه به آن اشاره شد- تضاد راهبردي و عملياتي شده- اگر سفر وزير ضرورت داشته باشد، براي پيشگيري از سوء استفاده طرف مقابل و برداشت غلط در افكار عمومي، دو فرمول تعريف شده وجود داردفرمول اول؛ چنانچه دو طرف - كشور ميزبان و كشور ميهمان- مصلحت را در رسانه اي كردن سفر و انتشار خبر آن بدانند، پيش از انجام سفر، اولاً؛ خبر انجام سفر و ثانياً؛ موضوع سفر هر چند در مقياس كليات آن، اعلام مي شود كه در سفر اخير وزير محترم اطلاعات، اينگونه نبوده است. بنابراين به نظر مي رسد كه طرفين روي فرمول دوم توافق كرده بودند. فرمول دوم: استفاده از اين فرمول درحالي است كه طرفين يا يكي از دو طرف، رسانه اي شدن سفر و انتشار خبر آن را به مصلحت نمي داند. در اين حالت طرفين روي پنهان ماندن خبر سفر توافق مي كنند.بنابراين، اگر اين توافق در سفر وزير محترم اطلاعات به عربستان، صورت نپذيرفته است كه بايد گفت؛ دستگاه ديپلماسي كشورمان مرتكب خطا شده است و چنانچه اين توافق صورت پذيرفته با عرض پوزش بايد گفت؛ سعودي ها با انتشار خبر اين سفر دست به كلاهبرداري بزرگي عليه جمهوري اسلامي ايران زده و از ناپختگي و كم توجهي مسئولان سياسي كشورمان به نفع خود سوءاستفاده كرده اند. چرا و چگونه؟! بخوانيد! 2- اين روزها خاندان آل سعود مانند ساير ديكتاتورهاي دست نشانده منطقه با موج بلند انقلاب اسلامي و خيزش هاي ضدديكتاتوري مردم كشورشان روبرو هستند و در همان حال به عنوان يك حكومت ديكتاتور و دست نشانده آمريكا، همه توان نظامي و دلارهاي به غارت برده نفتي را براي سركوب ملت هاي مسلمان به ميدان آورده اند تا آنجا كه جنايات بي شمار و شرم آور سعودي ها عليه ملت هاي مسلمان و به پا خاسته در بحرين مظلوم و يمن و تمامي منطقه، نه فقط پنهان نيست بلكه آل سعود اصراري بر مخفي نگه داشتن آن نيز ندارد. از سوي ديگر ملت هاي مسلمان در خيزش و انقلاب اسلامي گسترده خود، ايران اسلامي را به عنوان «الگو» پيش روي دارند. بنابراين به آساني مي توان حدس زد كه در اين حال و هوا سفر يك مقام عالي رتبه ايران اسلامي به عربستان و ملاقات ايشان با وليعهد ملك عبدالله چه توهم خطرناكي را در ذهن ملت هاي مسلمان منطقه شكل مي دهد و مثلا؛ مردم مظلوم بحرين كه همه روزه از سوي نظاميان آل سعود به خاك و خون كشيده مي شوند و يا مردم يمن كه با حمايت مالي و تسليحاتي آل سعود به طرفداري علي عبدالله صالح قتل عام مي شوند و... و... و... اين سفر را با الگوي ايران اسلامي كه براي انقلاب خود برگزيده اند، چگونه تحليل مي كنند؟! بديهي است وزير محترم اطلاعات در اين سفر هيچ پيامي كه كمترين نشانه اي از انعطاف ايران اسلامي در مقابل جنايات آل سعود داشته باشد، با خود حمل نكرده است بلكه به يقين اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به حكام آل سعود ابلاغ كرده و بعيد نيست، آنان را به كناره گيري از قدرت و تن دادن به خواست ملت مسلمان حجاز نيز دعوت و توصيه كرده باشد مخصوصا آن كه حجت الاسلام والمسلمين مصلحي وزير محترم اطلاعات فردي متعهد و انقلابي است و بارها نشان داده است كه در سخت ترين شرايط نيز حاضر نيست ذره اي از بستر اصلي اسلام و انقلاب فاصله بگيرد. اين همه را ما مي دانيم و به آن اطمينان داريم ولي نبايد از ملت هاي مسلمان منطقه كه فقط خبر اين ملاقات را، آن هم از طريق خبرگزاري عربستان مي شنوند، انتظار داشت كه تصور و برداشتي مانند ما داشته باشند. و بالاخره از يك سو بايد ديد اين سفر را چه كساني و با كدام توجيه سياسي برنامه ريزي كرده اند و از سوي ديگر با كمال تاسف بايد گفت؛ دستگاه ديپلماسي كشورمان بي آن كه بخواهد، به آل سعود هديه اي داده است كه در شرايط كنوني و در حال سقوط به آن نياز مبرمي داشت!