روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 13 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری "ملاحظاتي پيرامون گردهمائي ائمه جمعه"
"اگر کوسه می تواند ریش پرپشت داشته باشد ، امام جمعه های انتصابی زیر فرمان ولی وقیح هم، می توانند مستقل و ساده زیست باشند؟!
به موازات اینکه کنار امامان نماز جماعات همراه با شورای نگهبان دست نشانده و همچون مجمع خبرگان آخوندی و حوزه علمیه ی قم حکومتی شده جزو زیر مجموعه هائی می باشند که آلت دست و بلند گوی تبلیغاتی ولی وقیح هستند . آنگونه که اکنون قلم بر دست مقاله نویس به خاطر مقاله ی انتقادی منبطل اخطار کتبی از سوی رئیس انتصابی دستگاه قضائی آلوده به فساد و رشوه و تبعیض دریافت کرد. اکنون مجبور شده است که برای نشاندن دادن جایگاه بالاتر ائمه جماعات یا مفت خوران غیر مولد حکومتی نسبت به مسئولان دولتی با تأکید اعتراف کند که این ائمه جماعات همگی شان از سوی رهبر لوطی جماران انتصاب می شوند ومی بایست یک خال به فرمان تمام عیار ولی وقیح باشند که خودش در تظاهرات های ضد حکومتی سال گذشته با فریاد پژواک بلند مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح از سوی ناراضیان خشمگین نا مشروع بودنش اثبات شد. بنا براین آخوند های مفتخور امام جمعه ها که زیر کنترل وی هستند .از منطر مردم معترض و ناراضی ایرانی اینان بیش از ولی وقیح نامشروع و تشریفاتی وبی اعتبار شده هستند . گو اینکه قبل از تظاهرات های ضد حکومتی سال گذشته بی اعتبار و نا مشروع بودن شان به اثبات رسیده بود . زیرا که حضور ساندیس خوران حرفه ای و همشیگی در نماز جمعه های سفارشی و فرمایشی در سراسر کشور کمتر از 1% کل جمعیت کشور نمی باشد. بطور مثال در نماز جمعه ی تهران 15 میلیونی اگر چنانچه یک در صد جمعیت تهران در نماز جمعه های هفتگی حضور یابند. می بایست یک صد و پنچاه هزار نفر هر هفته ساندیس خور نماز گزار در نماز جمعه زمین چمن دانشگاه تهران حضور داشته باشد . در صورتی یک دهم این جمعیت هم حضور نمی یابند. دلیل عدم استقبال هم کا ملاً مشخص است . چون دین ابزار و وسیله ی قدرت و ثروت و دروغ ووارونه گوئی و دین فروشی حاکمان عوامفریب شده است . بهر حال سرمقاله نویس برای اینکه بطور غیر مستقیم پاسخ به اخطار کتبی دستگاه فاسد قضائی داده باشد که از سوی رئیس انتصابی اش صاده شده است که اخیراً با ائمه جماعات دیدار داشت و برای شان سخنرانی کرد و از منبطل یا ابطال شدن حکم وقف دانشگاه آزاد سخن گفت که از سوی رفسجانی مکار انجام گرفته بود. سپس این فتوا موجب تنظیم مقاله ی انتقادی منبطل در این مورد شد . بنابراین اکنون سرمقاله نویس وظایف ومأموریت ونقش ائمه جماعات مبلغ و مطیع رهبر ولی وقیح را این چنین فرموله نموده است که به حساب باید مستقل باشند:
" هفته گذشته، ائمه جمعه سراسر كشور در تهران گردهم آمدند و در يك اجلاس سه روزه ضمن بهره بردن از بيانات رهبر معظم انقلاب، آخرين تحولات كشور را از زبان رؤساي سه قوه و تعدادي از وزرا و مسئولان شنيدند. امامت جمعه، منصبي فراتر از امور اجرائي و دولتي است و به همين جهت مستقيماً به ولايت امر وصل است. ائمه جمعه توسط ولي امر منصوب مي‌شوند، تحت نظارت ولايت امر قرار دارند و بايد با سياست‌هاي رهبري هماهنگ باشند. اقتضاي اين جايگاه اينست كه ائمه جمعه جايگاه خود را فراتر از مسئولان دولتي و جريان‌هاي سياسي بدانند و نسبت به آحاد مردم جامعه برخوردي يكسان داشته باشند. فراتر بودن، به معناي خود را برتر ديدن نيست، بلكه به معناي پدري كردن، دلسوز بودن و برخورد حاميانه نسبت به همه، اعم از مسئولان حكومتي و عامه مردم، مي‌باشد. طبعاً كسي كه در چنين جايگاهي قرار دارد، براي آنكه بتواند به وظايف خود عمل كند بايد با همه رابطه داشته باشد، از وضعيت همه آگاه باشد و از حداكثر تواضع و فروتني برخوردار باشد. با توجه به آنچه در نكته اول يادآور شديم، طبيعي است كه ائمه جمعه همواره نيازمند رهنمودهاي رهبري هستند و اينكه چنين برنامه‌اي در صدر همه گردهمائي‌هاي ائمه جمعه وجود داشته باشد، امري كاملاً منطقي و لازم است.استماع گزارش رؤساي قوا و وزرا و ساير مسئولين دولتي و دستگاه‌هاي اجرائي نيز لازم است، زيرا آگاهي داشتن از اوضاع و شرايط كشور، چه به لحاظ داخلي و چه به لحاظ مناسبات خارجي، به ائمه جمعه كمك مي‌كند در تشريح مسائل، روياروئي با مشكلات و تحليل حوادث با اشراف بيشتري به صحنه بيايند و خطبه‌هاي غني تري ارائه نمايند و در جلسات مختلف نيز بتوانند از عهده پاسخگوئي به سئوالات و رفع شبهات و ابهامات برآيند. با اينحال، بايد به اين واقعيت نيز توجه شود كه آگاهي داشتن از گزارش مسئولان دولتي شرط لازم است نه كافي. زيرا آنها يكطرف آنچه در جامعه جريان دارد هستند و طرف ديگر جامعه كساني هستند كه در شكل گيري حوادث و بالندگي جامعه مؤثرند و به عبارت روشن‌تر بدنه جامعه را تشكيل مي‌دهند. گردهمائي‌هاي ائمه جمعه درصورتي به كمال خواهد رسيد كه آنها علاوه بر مسنولان رسمي كشور، از نقطه نظرهاي اساتيد دانشگاه، علماي حوزه، نمايندگان اصناف، كارشناسان رسانه اي، افراد صاحب تجربه از قشر كارمند و نمايندگاني از كارگران كه از وضعيت جامعه كارگري اطلاعات خوبي داشته باشند نيز بهره ببرند. طبعاً در مورد افرادي كه به عنوان نمايندگان اقشار براي حضور در گردهمائي‌ها در نظر گرفته مي‌شوند بايد حداقل دو شرط رعايت شود؛ اول آنكه از وفاداران به نظام جمهوري اسلامي باشند و دوم آنكه از آراء و نظرات مستقل برخوردار باشند و به هيچيك از جريان‌هاي سياسي وابسته نباشند. استقلال، ويژگي مهمي است كه از مقدمات امام جمعه بودن است و به همين نسبت، مجاري خبرگيري و دريافت گزارش و تحليل آنها نيز بايد از ويژگي استقلال برخوردار باشند. فقط در اينصورت است كه محتواي ذهني ائمه جمعه همانگونه كه شايسته جايگاه آنهاست، يعني جامع و دقيق و منطبق بر واقعيت، شكل خواهد گرفت و قدرت تحليل مسائل را در آنها بالا خواهد برد.. بنابر اين، همه‌ي توصيه‌هاي پيشوايان اسلام كه ساده زيستي در صدر آنها قرار دارد بايد در وجود ائمه جمعه متجلي باشد تا مردم، شيفته آنها شوند"
در خاتمه اینکه ادعای استقلال برای امامان جمعه ها کردن و به موازی آن ساده زیست بودن را هم ضمیمه نمودن و جزو ويژگي مهم اینان شمردن و این خصوصیات را جزو مقدمات امام جمعه ها دانستن گذشته از جوک ووارونه بودنش زیرا که پرونده های آلوده به فسا د ی که اینان با آقازاده ها و اطرافیان شان دارند . آنگونه که می توان گفت که مگر امکان کوسه و ریش پهن می شود؟ چونکه رژیم ضد بشری از رأس تا ذیل آلوده به فساد که رشوه و تبعیض در همه سطوح آن وجود دارد . از طرف دیگر تأکید شده که اینان باید تابع و سر سپرده ی ولی وقیح باشند . هم اوامر وی را اجرا نمایند که خودش آلت دست پاسداران کودتا گر می باشد . آن موقع چگونه می شود انتظار داشت که ائمه جماعات می توانند استقلال عمل داشته باشند؟! به ویژه اینکه پس از سپری شدن نزدیک 32 سال که دین به ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و خفقان و سانسور و جنگ افروزی و بحران سازی وجنگ قدرت تبدیل شده که این سیاست از سوی حاکمان که اعمال شده است . مگر هنوز دیگر نکته ی ابهامی برای مردم ایران باقی مانده است که مردم ایران ندانند آخوند ها حکومتی خطبه خوانان نماز جمعه ها بی اراده و سر سپرده هستند ؟ به خصوص اینکه سرمقاله نویس خودش تأئید کرده است که اینان وظیفه دارند مطیع اوامر و در خدمت رهبر لوطی جماران باشند که مورد تنفر مردم ایران است . بعلاوه نماز جمعه ها بلند گوی منتقل کردن پیام های ویژه ی دیکته شده ی پشت صحنه به مخاطبان داخلی و بیرونی می باشند که مرتبط به بحران ها و نه مربوط به مطالبات مردم ایران می باشند. برای اینکه مأموریت دارند روضه ی منحرف کردن اذهان عمومی با تحریف گری باخاک پاشیدن بر توی چشمان مردم ایران بخوانند که هرگز اینان نه مستقل و نه ساده زیست ونه در خدمت مردم ایران و نه مورد اعتمادشان می توانند باشند .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890713/13890713_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 13 مهر ماه سال 1389
ملاحظاتي پيرامون گردهمائي ائمه جمعه