دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 20 مهر 89 ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " تيرهاي مشقي ! "
اذعان به دور زدن تحریم های قطعنامه 1929 که بر گردان اعتراف به ادامه ی غنی سازی اورانیوم و تلاش برای دستیابی به سللاح هسته ای می باشد :
طلبه پاسدار قلم نویس تصور کرده است که همه ی مخاطبانش همچون خودش می باشند که یک پا را برروی پله اول نردبان و پای دیگرش را بر پله پایانی نردبان گذاشته و بقیه پله های نردبان را نا دیده گرفته یا با تر دستی بطور عمدی حذف شان نموده است تا که بتواند با پاک کردن صورت مسئله وانمود کند فشار های اعتراضی مخالفت با پروژه ی هسته ای و اهداف دستیابی به سلاح هسته ای خنثی شده است . زیرا که آخرین سقف آن تصویب قطعنامه ی 1929 شورای امنیت ساز مان ملل بوده که تحریم ها دور زده می شود . سپس در دنباله و نتیجه گیری کرده است که عاقبت این زوز آزمائی غرب منتهی به تنها 36% بسیج موافت و همکاری شرکت و کمپانی ها و ... با تحریم ها شده است . یعنی هم با فاکتور گرفتن پله های میانی نردبان که بدون استفاده از آن امکان رسیدن به پله ی پایانی و به سوی مقصد حرکت کردن امکان پذیر نیست . لذا گزینه ی جانشینی تهاجم نظامی که گفته می شود همچنان برروی میز است که در صورت عدم کار برد تحریم ها و موافقت نکردن حاکمان رژیم ضد بشری کودتائی به توقف غنی سازی اورانیوم آن موقع جزو آخرین گزینه ای است که از آن استفاده خواهد شد . ضمن اینکه پیگیری تحریم های مکمل و مترادف هموار کردن تهاجم نظامی می باشد . زیرا که در صورت عقیم بودن تأثیرات تحریم ها که حاکمان تهران تلاش همه جانبه می کنند تا با باج دان ها کلان و سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن آن را خنثی کنند تا قادر باشند شرایط دور زدن تحریم ها را آماده نمایند . غافل از آنکه برای تحریم کنند گان به خصوص آمریکا هممین تلاش دور زدن تحریم ها منجر به بهانه ی لازم آماده سازی اذهان عمومی جهانی برای تهاجم نظامی آمریکا به تأسیسات هسته ای خواهد شد. بعلاوه در چنین فضائی چگونه است که طلبه پاسدار قلم بر دست از میان آن همه تغییر و تحولات علمی و اقتصادی و غیرو که روزانه ها در جهان اتفاق می افتد و موجب رفاه و آرامش و آسایش و عدالت و سرعت در خبر رسانی و خدمات اجتماعی و بهداشتی شده است . ولی عجیب است که حاکمان رژیم ضد بشری حاکم بر ایران به خصوص ولی و قیح که طلبه قلم نویس یادداشت روز نویس از وی نقل قول نموده که براساس تأكيدات وی علاقمند به دانش و فناوري است. زیرا که ادعا شده این دانش اصلي ترين زيرساخت قدرت به حساب مي آید . چونکه ولی وقیح توليد علم و فناوري هاي راهبردي مانند هوا فضا و انرژي هاي جديد، فناوري را دستور داده است تا که در مراكز علمي، صنعتي و پژوهشي مورد توجه قرارگیرد قرار گیرد . آنگونه که باید خيز لازم براي كسب مقام اول علمي در منطقه در 1404 برداشته شود. همچنین بدون در نظر گرفتن این واقعیت که رژیم ضد بشری رتبه دار جهانی فرار به مغز ها ولی این چنین ادعا کرده است که تحريم ها تأثيري در پيشرفت هاي چشمگير دانشمندان رژیم ضد بشری نداشته است :
" اين گزارش در بين كشورهاي جهان تنها 36 درصد به حلقه تحريم عليه ايران پيوسته اند.دشمنان انقلاب و ايادي داخلي آنان براي شكست حكومت ديني و نظام اسلامي بعد از آنكه يقين كردند از جبهه حمله نظامي طرفي نخواهند بست، به بهانه پرونده هسته اي ايران، چشم به «پروژه تحريم» بستند. آخرين حلقه هاي اين سياست، تصويب قطعنامه چهارم تحريم، تصويب تحريمهاي جديد در اتحاديه اروپا و كنگره آمريكا بود. دشمن تلاش كرد تا با همه قوايش پاي در اين جبهه بگذارد و در زعم خود با تدارك حمله اي فراگير تير خلاص را شليك كند، غافل از آنكه خشاب اين اسلحه ، چند تير مشقي بيشتر ندارد!ايران بدون اعتنا به تحريم ها و سياست هاي انقباضي كه از سوي دشمنان طراحي و اعمال مي شود، پرصلابت و با قدرت در مسير توسعه و پيشرفت قدم برمي دارد. رهبر معظم انقلاب نيز در جمع نخبگان كشور نويد دادند كه ايران قبل از سال 1404 به رتبه اول علمي منطقه دست خواهد يافت.در دنياي امروز، دانش و فناوري، اصلي ترين زيرساخت قدرت به حساب مي آيند. براساس تأكيدات رهبر معظم انقلاب، توليد علم و فناوريهاي راهبردي مانند هوا فضا، سلولهاي بنيادي، انرژي هاي جديد، طب ايراني و فناوري نانو در دستور مراكز علمي، صنعتي و پژوهشي قرار گرفته و خيز لازم براي كسب مقام اول علمي منطقه در 1404 برداشته شده است. در اين ميان حتي تحريم هاي علمي ايران نيز تأثيري در پيشرفت هاي چشمگير دانشمندان ما نداشته است. امروز در جهاني به سر مي بريم كه انحصار علم و قدرت و فناوري فقط در اختيار چند كشور خاص نيست. كشورهايي كه ما را تحريم كرده اند در واقع خودشان را از فرصت و ظرفيت هاي بزرگ ارتباط با ايران محروم كرده اند. هم اكنون كشورمان در زمينه توليد علم و فناوري نانو در منطقه رتبه اول و در دنيا جايگاه پانزدهم را دارد. رتبه و جايگاه علمي ايران نيز بطور روزافزون در حال ترقي است.دانشمندان جوان ايراني در روزهايي به اين اقتدار دست يافتند كه در شرايط تحريم هاي اقتصادي، سياسي و علمي به سر مي برديم. جمهوري اسلامي نشان داد كه هيچ مانعي نمي تواند ايران اسلامي را از ادامه مسير باز دارد. وسعت كاربرد اين دانش در صنعت، كشاورزي، پزشكي، محيط زيست و توليد انرژي به گونه اي است كه دستيابي به اهداف بلند اقتصادي و پيشرفت كشور بدون آن امكان پذير نيست.ولي در واقع باعث شده تا خشم ايرانيان نسبت به آمريكا از يك سو و از سوي ديگر مقاومت آنان در برابر تهديدات بيروني افزايش يابد. در حالي دولت اوباما مدعي اجراي تحريم هاي هوشمندانه عليه ايران مي باشد كه در واقع اين نوع فشارها عليه اين كشور به يقين بي تاثير است.»آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن به زعم خود طناب تحريم را دور گلوي ايران فشار مي دهند، اما اگر قدري هوشمندانه به ماجراي تحريم نگاه كنند، مي بينند كه ايران به مدد تجربه 30 ساله و همت و غيرت مردم مسلمان و انقلابي خود، نه تنها از كمند اين طناب جسته، بلكه صحنه را به نفع خود نيز تغيير داده است"
در خاتمه اینکه بر خلاف ادعای بی تأثیر بودن تحریم ها ی قطعنامه ی 1929 شورای امنیت ساز مان ملل با دور زدن آن و تأکید که 36% بیشتر موافقت کسب نکرده اما واقعیت این است که علائم تحریم ها هرروز بیشتر بروز می یابد . از سوی دیگر زیر ساخت های صنعتی نفت در کشور آنگونه قدیمی و فرسوده شده است که سالیان پیش اعتراف شده بود که حداقل نیاز به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع نفت برای بازسازی افزایش تولیذ نفت در کشور می باشد تا امکان صادرات نفت وجود داشته باشد . در غیر اینصورت در اثر نیاز روز افزون داخلی به تولیدات سوختی نمی توان نفتی صادر نمود . همچنین میزان ظرفیت تولید نفت و نیاز داخلی و مقدار صادرات هم مشخص است . به خصوص اینکه گذشته از حاکم بودن سیستم از رأس تا ذیل آلوده به فساد و رشوه و تبعیض که بخش اعظم دلار های نفتی میان لاشخوران و مفت خوران حاکم و شرکای کودتاگر پاسداران شان تقسیم و توزیع می شود . بخش دیگرش هم می بایست اختصاص به ار گان های سر کوبگر و اهداف پروژه ی هسته ای و تروریستی داده شود . آن مبلغی هم که باقی می ماند باید اختصاص به واردات روز افزون کا لاها داده شود. خلاصه وضعیت اقتصادی آنگونه نابسامان و بحرانی می باشد که شاهدیم چگونه اعتصاب بازار طلا فروشان دولت را در زمینه ی ارزی به آنچنان بحران جدی مواجه ساخت که نیاز به اعمال خشونت و تهدید سرکوب ار سوی ار گان ها سرکوبگر شد . اکنون با افزایش کسری بودجه و کاهش ارزش ریال و گسترش رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری و اخراج و اعتراض کار گران حقوق تعویقی و در یافت نشده و فشار روز افزون تحریم ها که از سوی آمریکا پیگیری و اعمال می شود . معلوم نیست وزیر نفت دولت نامشروع که در خدمت پاسداران کودتاگر و غارتگر می باشد . چگونه این وزیر آلت دست و کاتالیزور فروش نفت و انتقال دلار ها می خواهد تحریم ها را دور بزند و کمپانی های بزرگ نفتی را جذب قرار دادهای نفتی و گازی کند که در صورت درست بودن ادعا بازده ی آن زمان بر است ونه کوتاه مدت تاکه جوابگوی مشکلات کنونی باشد؟
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890720/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 20 مهر 89 ماه سال 1389
تيرهاي مشقي ! (يادداشت روز(