دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 29 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " چگونه دروغ مي گويند ؟ "
"در آستانه مذاکرات هسته ای در وین و شکست توطئه ی تدارک دیده شده ی ولی وقیح به قم ، برای رد گم کنی از موضع ضعف اعلام شده که اهداف پروژه هسته ای نه نظامی که صلح آمیز وهدف کمک به مسلمانان جهان است"
مگر با فلسفه موهبت الهی نامیدن جنگ خانمان بر انداز که عمداً 7 سال اضافی ادامه یافت که موجب کشته و مجروح و بی خانمان و آواره شدن میلیون نفر شهروندان ایرانی و عراقی شد . اکنون بیش از 30 سال از این سیاست سپری جنگ افروزانه نشده است که بیش از دو دهه ی پس از جنگ ضد ملی و ضدمیهنی این مدت مرتبط به پروژه ی هسته ای می باشد. آنگونه که این پروژه در رأس همه مسائل مهم کشور قرار گرفته شده است. تا جائی که مردم فراموش شده و مطالبات شان به حاشیه برده شده است . تازه به خاطر اهداف پروژه ی هسته ای پاسداران باولی وقیح دست به کودتا زدند و رقیب را با کامیون ادامه دار اتهامات و توهین و تهدید از صحنه حذف کردند و پس از آن تا آنجا که توانسته اند سیاست سرکوب و خفقان و سانسور و تفتیش عقاید و باز داشت و شکنجه و تجاوز و قتل و اعدام هم چاشنی کودتا نموده اند . حال گذشته از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز که همراه با مداخله گری سیستماتیک در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه است که از سوی حاکمان تهران با جدیت تمام تعقیب شده است و عراق بی ثبات و ناامن و شرایط افغانستان وخیم تر از عراق نموده اند و با افتخار هوار می زنند که از طریق حزب الله لبنان و حماس خاور میانه را بحرانی و جنگ زده کرده اند. چونکه اینان دشمن هرگونه مذاکره صلح و استقرار امنیت در منطقه می باشند . زیرا که برای بقای ننگین شان نیاز شدید به پیگیری سیاست وقت کشی در مذاکرات هسته ای در راستای دستیابی به سلاح هسته ای دارند . اما اکنون قلم بر دست همکار و هم لهجه سرباز جو حسین شریعتمداری که جزو اعضای انصار حزب الله می باشد ادعای وارونه نموده و اهداف پروژه ی هسته ای را صلح آمیز دانسته است و مدعی شده که رسانه های خبری و تبلیغاتی بین المللی تلاش می کنند اذعان صادقانه حاکمان رژیم ضد بشری مبنی بر صلح آمیز بودن هسته ای را این چنین وارونه معرفی کنند:
"تا آنجا كه به غربي ها مربوط مي شود وظيفه مسير رسانه اي هيچ گاه اين نبوده كه مسير واقعيت را صادقانه و امانتدارانه تصوير كند، بلكه وظيفه آن اين بوده است كه ضعف ها و كاستي هاي مزمن غرب در مواجهه با ايران را بپوشاند و با اين فرض كه «واقعيت آن چيزي نيست كه واقعا وجود دارد، بلكه آن چيزي است كه مردم تصور مي كنند وجود دارد» تلاش كند با توليد فشار رواني روي ايران، بر واقعيت اهداف، تصميم ها و فعاليت هاي آن اثر بگذارد. با اين نوع نگاه به مسئله، گاه وسوسه مي شويم اينطور تصور كنيم مقام ها و استراتژيست هاي غربي درگير با اين مسئله هم كاري غير از پذيرش و ايفاي نقش در عمليات رسانه اي عليه ايران نمي كنند و در واقع كل ماجرا يك جنگ تبليغاتي بزرگ و پيچيده است براي اينكه هيچ وقت هيچ كس حقيقت را نفهمد"
گیرم که غربی ها با سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه ی مذاکرات هسته ای را دنبال کردند تا از نعمت بهره برداری کلان سیاست چوب حراج بر منابع و ذخار کشور زدن در ایران بقول این مدعی عضو انصار حزب الله حقیقت را به پوشانند و تبلیغ کنند که هدف تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد . ولی سئوال است که اولاً چرا تا زمانی که پروژه ی هسته ای و اهداف آن از سوی مخالفین فاش نشده بود . بدلیل نا محرم بودن مردم اینان در جریان گذاشته نشدند . دوماً اینکه مگر بر خلاف اینکه این طرح مهمتر از ملی شدن صنعت نفت جا زده نشده و همیشه به نام ملت از آن یاد و دفاع نشد است؟ خوب چگونه است که نه مردم که حتی مطبوعات زیر تیغ سانسور پس از هر دیدار و مذاکرات هسته ای که در پشت درب های بسته انجا م می شود . سپس خبرش از طریق رسانه های خبررسانی غربی بازتاب داده می شد اینان متوجه می شدند که در مذاکرات چه رد وبدل شده است؟ بهر حال بر خلاف اعتراف آشکار مسئولان که از موضع تهدید آمیز اذعان می کرده و هنوز هم اعلام می کنند که موشک های دور برد اروپا در تیر رس این موشک ها می باشند و تأکید سیستماتیک کرده اند که اسرائیل می بایست نا بود گردد. از سوی دیگر مگر پاسداران در عراق حضور ندارند و قبل از از انتخابات پارلمان عراق چاه نفت در جزیره فاو را اشغال نظامی نکردند؟ مگر هرروز کردستان عراق را خمپاره باران نمی کنند؟ مگر مدتی پیش پس ازا نفجار مشکوک در روز رژه ارتش در مها باد که انجام شد . پاسداران دست به اشغال گری نزدند و وارد خاک عراق نشدند و اعتراف نکردند که دست به کشتار به حساب مخالفین زدند؟ حال بماند که در یمن جنوبی و افغانستان چه کرده و چگونه از طریق حزب الله لبنان و حماس اهداف بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاور میانه را دنبال می کنند؟. سئوال است که اینگونه اقدامات و اعترافات تهدید آمیز جنگ افروزنه رژیم ضد بشری کجا معنی مفهوم طلح طلب بودن پروژه ی هسته ای دارد که قلم بر دست یادداشت روز نویس این چنین ادعایش را نموده است:
"برنامه هسته اي ايران يك تهديد است. شايد مهم ترين جنبه از عمليات رسانه اي غرب عليه ايران تاكيد مستمر و بدون وقفه بر اين امر بوده است كه ايران هسته اي يك تهديد بالفعل براي صلح و امنيت بين المللي است. رسانه ها و مقام هاي غربي (به عنوان بازيگران نقش هايي كه رسانه ها به آنها واگذار مي كنند) اين موضع را به گونه اي خستگي ناپذير در سال هاي گذشته تكرار كرده اند. اما هيچ وقت به اين سوال پاسخي درست داده نشده است كه منظور از تهديد در اينجا چيست. مقام هاي ايراني بارها براي طرف هاي غربي خود استدلال كرده اند كه استراتژي نظامي ايران يك استراتژي بازدارنده و مبتني بر راهبرد ضربه دوم است. ايران قصد حمله به هيچ كشوري را ندارد و هيچ هدف نظامي در خارج از مرزهاي خود براي خويش تعريف نكرده است.
همچنین قلم بر دست یادداشت روز نویس بدون ا ینکه اشاره کند که اینکه اگر چنانچه کاسه ای زیر نیم کاسه نمی باشد و پروژه ی هسته ای صلح آمیز است و چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد . برای چه 7 سال بازرسی آژانس بین المللی انرژی طول کشیده است تا که این قلم بر دست اکنون مجبور شود با پاک کردن صورت مسئله این چنین پیرامونش حاشیه پرداز کند تا که توانسته باشدواقعیت را وارونه جلوه د اده باشد :
"نكته ديگر در اينجا اين است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي هرگز در بيش از 3000 نفر روز بازرسي دقيق و سخت گيرانه خود از برنامه هسته اي ايران -كه شايد در طول تاريخ همكاري كشورها با آژانس بي سابقه است- حتي يك شاهد جدي پيدا نكرده است كه نشان دهد يك برنامه تسليحاتي هسته اي در ايران وجود داشته است. حتي سازمان هاي اطلاعاتي غربي هم كه محدوديت هاي آژانس را ندارند هيچ وقت قادر به عرضه حتي يك دليل متقاعدكننده در اين مورد نبوده اند"
بهرحال عضو قلم زن انصار حزب الله بدون آنکه بگوید نظر مردم ایران نسبت به ولی قیح و رژیم ضد بشری کودتائی چگونه می باشد؟ یا اینکه اشاره کرده باشد که پس از سپری شدن 31 سال وضعیت اقتصادی کشور و امور معیشتی مردم ایران چگونه است که ادعای فوق کمدی وارونه کرده است که گفته هدف تلاش حاکمان به خصوص رهبر خود خوانده ام القرای جهان اسلام برای پیشرفت صنعت هسته ای است تا که اینگونه در خدمت مک رسانی به همه مسلمانان جهان باشد:
"ايران عميقا باور دارد و در اين مسير گام برمي دارد كه آنچه به دست مي آورد يا آنچه موفق به ساخت و توسعه آن مي شود، متعلق به تمام مسلمانان و ملت هاي رنج كشيده جهان است و همه آنها بايد از مواهب و نتايج آن استفاده كنند. به اين ترتيب ايران قصد دارد محروميت تاريخي ايجاد شده در منطقه را كه بدون شك كشورهاي غربي انگيزه اي براي شكستن آن ندارند، بشكند و پايان اين گزاره تاريخي و متاسفانه عموما درست در منطقه را كه مي گويد «سقف پيشرفت ما همان است كه غرب براي ما تعريف مي كند» اعلام كند. در نتيجه، اگر غربي ها از چيزي نگران باشند اين نيست كه ايران با استفاده از چتر هسته اي منطقه را تحت كنترل خود دربياورد بلكه كاملا برعكس نگراني غربي ها اين است كه ايران با بسط روحيه خوداتكايي سلاح هاي هسته اي غرب را از كار بيندازد و اين فرايندي است كه ايران اطمينان دارد در زماني كوتاه بساط اشغالگري را از منطقه جمع خواهد كرد"
در خاتمه اینکه همکار قلم زن سرباز جو حسین شریعتمداری و عضو انصار حزب الله تصور کرده است که با جامعه کوران سر و کار دارد . یا اینکه همه مخاطبان وی همچون انصار حزب الله هستند که با پشتک و وارو زدن می تواند دست به سیاهکاری بزند و همه را سیاه کند تاکه وارونه گوئی وی را به پذیرند. یعنی اینکه وی باورش شده است که همه فراموش کرده اند که چگونه سربازجو حسین شریعتمداری در دفاع از پروژه ی هسته ای تهدید می کرد سر نوشت پروژه ی هسته ای نه با مذاکرات هسته ای ودر پشت میز مذاکره در اروپا که در خیابان های بغداد و بیروت تعیین تکلیف می شود؟ یا اینکه می افزود که مگر با دسنگاه های جاسوسی مدرن ماهواره ای آمریکائی بر فراز آسمان ایران که همه چیز را زیر نظر دارند و تصویر بر داری و کنترل می کنند مسئولین هسته ای رژیم ضد بشری ساده باور می باشند که همه اطلاعات هسته ای خودشان را در اختیار باز رسان آژانس اتمی بگذارند که جاسوس های آمریکا هستند؟ همچنین در ادامه می افزود که تأسیسات هسته ای فقط در مکان شناخته شده استتار نشده اند ، بلکه در سراسر ایران پخش و اسستار شده اندتا در صورت احتمال جنگ و بمباران های هوائی این تأسیسات نابود نشوند. از سوی دیگر اگر اهداف هسته ای صلح آمیز است . برای چه پاسداران قدرت را قبضه و انحصاری کرده و چنگ بر تأسیسات هسته ای انداخته و اهداف آن را دنبال می کنند و با برگزاری زنجیره ای مانوره ها وهمایش و نمایش و رزمایش های نظامی و آزمایش های موشک های دور برد فضای کودتائی و حکومت نظامی در جامعه حاکم و تحمیل کرده اند؟ همینطور برای چه قرار داد موشک های اس – 300 با روس ها منعقد شد که بدلیل تحریم ها این قرار داد لغو شد؟ بلی اگر ادعا شده که هدف پیشرفت پروژه ی هسته ای صلح آمیز و کمک به مسلمانان جهان می باشد . سئوال است که چرا در سایر موارد تلاش برای پیشرفت نمی شود تا که وضعیت اقتصادی از بحران ونا بسامانی رهائی یابد . یا اینکه چرا کوشش نمی شود که از شکاف عمیق طبقاتی رو به رشد کاسته شود و رشد نرخ لجام گسیخته تورم و گرانی و فقر و بیکاری کاهش یابد؟ مهمتر اینکه چرا کودتا شد و رقیب از صحنه حذف شد تا بخش جمهوری تضعیف و ولایت وقیح تقویت شود؟ بالاخره اینکه چرا اکنون که تحریم ها بمرور دارد بیشتر تأثیر می گذارد و روس ها قرار داد تحویل دادن موشک های اس – 300 را لغو کردند و توطئه تدارک دیده شده ی سفر ولی وقیح به قم هم با شکست مواجه شده است . بعلاوه با افشاگری که سایت فردا متعلق شهر دار تهران کرده است که این قلم زن که همکار سربازجو حسین شریعتمداری و عضو انصار حزب الله است . پست مهمی از سوی رحیم مشائی در دفتر رئیس جمهور به وی داده شده است . در صورتی که سرباز جو حسین شریعتمداری رحیم مشائی را مهره مشکوک نفوذی غرب در دولت دهم می داند و خواهان بر کناری اش شده است . اما در آستانه ی مذاکرات هسته ای رای رد گم کنی بطور ناگهانی این قلم زن اینگونه خواب نما شده و ادعا نموده است هدف پروژه ی هسته ای نه نظامی که صلح آمیز و کمک وخدمات رسانی به همه مسلمان جهان می
باشد؟
.هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890729/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 29 مهر ماه سال 1389
چگونه دروغ مي گويند ؟ (يادداشت روز
)