گزیده خبر های 28 مهر – 89
جهت اطلاع
اینهم نمونه ای دیگر از آزادی رسانه های خبر ی و مطبوعات در ایران که پاسدار گماشته احمدی نژاد در نیویورک ادعایش را کرد که اکنون حتی سخنان امام جمعه اردبیل که فقط اشاره کرده وعده های دروغین ووارونه داده شده در دو تور سفر وی در این استان هیچیک به واقعیت نه پیوسته است سانسور شده است؟.
اردبيل خبر مي‌رسد سخنان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل كه قبل از سخنراني رئيس‌جمهور در سفر اخير به اين استان ايراد شده بود، از كليه بخش‌هاي خبري صدا و سيماي مركز اردبيل حذف شد. وي در سخنان خود به عدم اجرائي شدن بعضي مصوبات دو سفر قبلي رئيس‌جمهور به استان اردبيل اعتراض كرده بود.
ازبس رژیم ضد بشری در جهان منزوی و بی اعتبار وخطرناک شناخته شده است . بنابراین موجب شده است که سفارتخانه های خارجی در تهران از متقاضیان برخی پرسش هائی بکنند که واکنش نگران کننده مرتبط به عملکرد و اهداف رژیم ضد بشری می باشد.
*
سفارت سوئد در تهران براي صدور ويزا به ايرانياني كه قصد عزيمت به اين كشور اروپايي را داشته باشند، مصاحبه‌اي كتبي و شفاهي را طراحي كرده است. به گزارش فارس، يكي از اين سئوالها اينست كه نظر شما درباره اسرائيل چيست؟ اگر شما جواب منفي بدهيد، ويزاي شما صادر نمي‌شود و يا اينكه نمي‌توانيد به راحتي وارد اين كشور شويد. يكي ديگر از سئوالها اينست كه اگر روزي در ايران نظام تغيير كند، شما مايل هستيد در سوئد بمانيد يا به آمريكا سفر كنيد نيز از ديگر سئوالات اين مصاحبه است. دريافت وجه الضمان ميلياردي نيز از جمله شرط‌هاي صدور ويزا است. به نظر مي‌رسد وزارت خارجه كشورمان بايد با اين اقدام برخورد نمايد.
اینهم موضع گیری های متناقض آمیزی که پیرامون تلاش برای ایجاد عادی ساز و بر قراری روابط دیپلماتیک با مصر می باشد.
*
سرپرست دفتر حافظ منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره از پيشنهاد ايران به مصر در زمينه همكاريهاي كشاورزي و هسته‌اي خبر داد. به گزارش خبرگزاري مهر، "مجتبي اماني" در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط افزود: زمان اجرايي شدن توافقنامه هواپيمايي ميان دو كشور كه "حميد بقايي" معاون رئيس‌جمهور اخيراً با سفر به مصر بر امضاي آن نظارت داشت، مشخص نشده است. وي با اينكه قاهره شرط بهبود روابط دوجانبه را تسليم و يا اخراج مصريهايي كه به ايران گريخته‌اند اعلام كرده است، سرپرست دفتر حفاظت منافع ايران از روند صعودي روابط ميان ايران و مصر خبر داد. حسني مبارك، رئيس رژيم مصر، اخيراً در مصاحبه با يك نشريه نظامي مصر، ايران را به تلاش براي دست يابي به سلاح اتمي متهم كرد و گفت اين اقدام ايران، منطقه را به لب پرتگاه برده است!
یک نماینده مجلس خبر داد.ایران، صدرنشین "فرار مغزها
http://www.fararu.com/vdcc04qp.2bq448laa2.html
مفهوم این خبر چیست؟ چه ارتباطی می تواند با اینگونه ادعای کمدی و وارونه داشته باشد که ایران قدرت بر تر و آزاد و امن ترین کشور جهان می باشد و قرار است که فضا را تسخیر کند و ساختار مدیریت جهان را با گفتمان ایرانی کورش بسیجی تغییر دهد و اصلاح و کنترلش نماید
یک نماینده مجلس از صدرنشینی ایران در مسئله "فرارمغزها" خبر داد و گفت: «بر اساس آمار کشور ایران مقام اول را در فرار مغزها داشته است و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.»
پانزده آبان،محاكمه دو کوهنورد آمریكایی توسط صلواتی
اینگونه طراحی کردن نمایش محاکمه ی دو گروگان آمریکائی از سوی سر دژخیم صلواتی بدون شک ارتباط به شوی 13 آبان سال گرد سفارت آمریکا در تهران دارد که اکنون بدلیل وحشت از تجربه ی تظاهرات ضد حکومتی 13 آبان سال قبل و مانع شدن از تکرار مشابه تظاهرات ضد حکومتی سال قبل و ترساندن تظاهر کنندگان معترض و ناراضی از هم اکنون این چنین توطئه ای تدارک لازم دیده شده است.
جلسه رسیدگی به پرونده جاش فتال و شین باوئر، دو آمریكایی زندانی در ایران، روز شنبه ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.مسعود شفیعی، وكیل این دو كوهنورد آمریكایی، كه تابستان سال گذشته همراه با سارا شرود، در منطقه مرزی ایران و عراق بازداشت شده بودند، به بی بی سی می گوید جلسه اول دادگاه موكلانش با اتهام "جاسوسی و ورود غیرمجاز به خاك ایران" مواجه هستند، در روز ۱۵ آبان برگزار خواهد شد
اجراي حكم شلاق 4 نفر در گنبدكاووس
این سیاست ضد ائسانی که هدف افزایش رعب و وحشت و خفقان و سرکوب و سانسور در جامعه می باشد که موازی با سیاست صدور احکام قطع دست و پا و اعدام های روزانه است
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: حكم شلاق چهار نفر از افراد "شرور" با حضور جمع كثيري از مردم و مسئولان شهرستان گنبدكاووس در ميدان مركزي اين شهر اجرا شد.اين افراد به حكم دادگاه جزايي گنبدكاووس به اتهام اخلال در نظم عمومي، ايجاد مزاحمت براي مردم و شهروندان، ايجاد ضرب و جرح عمدي با چاقو و تخريب مغازه ها و همچنين داشتن سوابق متعدد كيفري محكوم شدند.براساس راي دادگاه «مهدي-الف، احسان-ر، عبدالعزيز-ع و مجتبي-ق» هر يك به تحمل 74 ضربه شلاق در ملا عام محكوم شدند