گزیده خبر های 2 آبان – 89 قسمت – 2
قطع دست متهم به سرقت در یزد اجرا شد
کلان دزدان حرفه ای و سارقان اصلی که اکنون در قدرت می باشند که بیش از 31 سال است که جنایت و خیانت و غارتگری می کنند اما برای مصون ماندن در قدرت و چپاول گری این جنایتکاران ضد بشر دست آفتابه دزدن را قطع می کنند که پرورش یافتگان و قربانیان خودشان می باشند.
دست سارقی در زندان مرکزی يزد در روز جمعه قطع شد.به گزارش خبرگزاری مهر شخص متهم به ‌نام "م" ۳۲ ساله بوده و به اتهام چهار فقره سرقت به اجرای حد شرعی قطع دست، محکوم شده بود. اين حکم با تاييد ديوان عالی کشور در مقابل چشم سارقان زندانی ديگر به‌اجرا در آمد.این سومین مورد اجرای حکم قطع دست میباشد که در دو هفته اخیر اجرا شده است.
سه ساعت و نیم بازجویی از استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران
آخر ین چگونه رژیم ضد بشری بی رقیب و همتا در سطح جهان می باشد که از آفتابه دزدان گرفته تا مطبوعاتچی و اهل قلم و دانشجو ودانشگاهی و زنان وجوانان معترض ... را مورد تعقیب و شکنجه و آزار و بازجوئی قرار می دارد و برای شان پرونده سازی می کند ولی با کمال پرروئی ووقاحت و از موضع فرار به جلو وطلبکارانه ادعای قدرت بر تر جهان می کند و برای خنده ی بیشتر مدعی آزاد ترین کشور جهان می شود.
بنا بر اظهار برخی از دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران روز سه شنبه هفته گذشته دکتر سید حسین سیف زاده از اساتید برتر علوم انسانی دانشکده حقوق دانشگاه تهران به حراست دانشگاه فرا خوانده شده و به مدت سه ساعت و نیم توسط ماموران وزارت اطلاعات بازجویی گردیده است. بنا بر اظهارات دانشجویان این بازجویی همراه با توهین و تحقیر به این استاد برتر دانشگاه بوده و موضوع بازجویی بررسی مطالب درسی مطرح شده در کلاس توسط دکتر سیف زاده بوده است. بنا بر شنیده ها این مطالب توسط اعضای بسیج دانشجویی دانشکده حقوق جمع آوری و در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.بنا بر این گزارش شنیده شده است که دکتر سیف زاده در پایان بازجویی از ماموران خواسته است که از مسئولین دانشگاه تهران بخواهند تا وی را بازنشسته کنند تا وی از فضای امنیتی به وجود آمده در این دانشکده رها گردد. همچنین شنیده شده است که این استاد در کلاس درسی خود عنوان نموده است که تا وقتی که بالاجبار باز نشسته نشود به تدریس در این دانشگاه و وظیفه ملی و میهنی خود ادامه خواهد داددکتر سید حسین سیف زاده دارای مدرک دكتراى علوم سیاسى از دانشگاه سانتاباربارا كالیفرنیا و فوق دكتراى علوم سیاسى از دانشگاه هاروارد می باشد. وی تا کنون 22 کتاب تالیف و 172 مقاله فارسی – انگلیسی به رشته تحریر در آورده است . شایان ذکر است که پیش از ایشان بسیاری از اساتید دانشکده حقوق دانشگاه تهران باز نشسته و یا با فشارهای امنیتی به وجود آمده از کشور خارج گشته اند
زندان‌های ایران، هتل است و رفتارهای زندانبانان، بهترین در دنیاست!
مشخص نیست که چرا ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد همراه با سایر مسئولان ریز ودرشت مفت خور و مفت چر حکومتی که در همه سطوح هم برای مفت خوری حضور دارند یک شب این انگلان ضد بشر به این هتل مجانی تشریف نمی برند تا مهمان باشند . تا هم مردمی بودن شان اثبات گردد . هم اینکه مو درز ادعغی این چنین مدعیان وارونه گوهای منار و گنجشگ حواله دهندگان نرود؟

آفتاب: مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مدیران زندان‌ها نقطه‌ی امید زندانیان هستند، بسیاری از مشکلات زندان‌ها در شرایط فعلی را حل شده دانست و بدون اشاره به مشکلات زندان‌ها، گفت: دقت در این نکته که سرویس‌رسانی و خدمات‌دهی در زندان‌ها به گونه‌ای شده که از جو یک محیط بد به محیطی دست پیدا کنیم که آن را هتل می‌نامند، نشان‌دهنده آن است که واقعاً این‌گونه رفتار همراه رحمت، در سازمان نهادینه شده است.سهراب سلیمانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید زندان اوین، ضمن بیان مدعیات مذکور و بدون توجه به گلایه‌های زندانیان از وضعیت نامطلوب، مدعی شد: در حال حاضر اقدامات و رفتارهای زندان‌بانی در ایران بهترین نوع آن در سطح دنیا است. هر چند در سایر نقاط ممکن است از امکانات سخت‌افزاری و تجهیزات پیشرفته در امر زندان‌بانی استفاده کنند لیکن عدم وجود عاطفه در زندان‌های دیگر کشورها باعث شده زندانیان آنها افرادی خشونت طلب و بدون اصلاح باشند.رئیس زندان‌های تهران همچنین تقصیر تکرار جرائم را نیز به گردن نهادهای اجتماعی انداخت و از آنها خواست با سازمان زندان‌ها هماهنگ شوند تا “اثرات تربیتی زندان” بیشتر شود!وی همچنین، ضمن مقدس دانستن کار مدیران و کارکنان زندان‌ها، ادعا کرد: بحث خشونت و ظلم در حق زندانی از زندان‌های کشور رخت بربسته و صدمه جسمی به زندانی و ایجاد فشار بر وی خط قرمز عمل در سازمان زندان‌های کنونی است.سلیمانی به امکانات خدمت‌رسانی به زندانیان در زندان‌ها اشاره کرد و اداره‌های موجود در زندان‌ها از جمله اداره حفاظت و اطلاعات را ابزارهای خدمت به زندانیان برشمرد و ادعا کرد: وجود این ابزارها باعث جلوگیری از تبعیض بین زندانیان می‌شود
تجمع مردم لارستان در مقابل فرمانداری
مشخص است که آنگونه فشار های گوناگون طاقت فرسا برروی مردم به خصوص محرومان وتهی دستان فزونی یافته است که جامعه در شرایط انفجاری قرار دارد . آنچنان که کوچکترین روزنه ای که برای حضور و حرکت اعتراضی شان در هر نقطه ی ایران و پیرامون هر موضوعی به وجود آید. در جا مردم ناراضی واکنش اعتراضی نشان می دهند.

صحبت نو : شنبه 1 آبان / مردم لارستان پس از انتشار دوباره خبر مصوبه دولت در بهمن ماه 88 مبنی بر تشکیل شهرستان گراش در مقابل فرمانداری لارستان تجمع کردند.به گزارش خبرنگار صحبت نو از مقابل فرمانداری لارستان، تجمع کنندگان لارستانی در تجمع آرام خود بر اجرایی شدن وعده مسئولین مبنی بر توفق و اصلاح این مصوبه تاکید می کنند.همچنین تجمع کنندگان خواستار پیگیری فوری روحانیت و مسئولین دولتی شهرستان در این خصوص شده اند.این تجمع در حالی در مقابل فرمانداری لارستان در حال برگزاری است که هر لحظه به تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود و جو عمومی شهرستان با دریافت این خبر به تشنج کشیده می شود.خبر تکمیلی.تعويق اجراي طرح جديد تقسيمات كشوري در لارستان.صحبت نو :با پيگيري امام جمعه لار، نماينده رهبري در لارستان، امام جمعه موقت و جمع كثيري از مردم منطقه ، اجراي طرح جديد تقسيمات كشوري به تعويق افتاد. - طبق اطلاع خبرنگار صحبت نو، بر طبق پيگيري مردم لارستان اجراي طرح جديد تقسيمات كشوري كه در بهمن ماه گذشته اعلام شده بود تا الحاق مجدد بخش هاي اوز و بيرم به لارستان به تعويق افتاد
وزیر ارشاد: دادستانی مسئول فیلتر‌هاست
اعتراف و رفع مسئولیت کردن بر خی از نهادهای دولتی پیرامون سیاست فیلتر کردن سایت ها وسانسور و تفتیش عقاید و خفقان را دار و دسته ی آمران و عاملان قتل های زنجیری تعقیب می کند و انجام می دهد که جزو همکاران و یاران سابق سعید امامی و تیم مستقر شده در دستگاه آلوده به فسد و رشوه و تبعیض قضائیه می باشد.
مردمک : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید که فیلترینگ وب‌سایت‌ها در ایران توسط «كمیته خاصی» در دادستانی كل كشور انجام می‌شود و به وزارت ارشاد ربطی ندارد.محمد حسینی، امروز اول آبان ماه در گفت‌وگو با روزنامه «تهران‌امروز» همچنین افزود که وزارت ارشاد در این کمیته، یک نماینده با حق رای دارد، اما دست‌اندركار فیلترینگ وب‌سایت‌ها نیست.از طرف دیگر، رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری، تصمیم‌گیری درباره فیلتر كردن وب‌سایت‌ها را برعهده كارگروه مصادیق جرایم اینترنتی دانسته و گفته است که «وزارتخانه او نقش آن‌چنانی در این راستا ندارد.»بر اساس ماده 22 قانون جرایم رایانه‌ای، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ریاست دادستان کل کشور و عضویت وزرای دادگستری، آموزش و پرورش، علوم، ارتباطات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان سازمان صداوسیما، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود.
قیمت اینترنت در ایران 12 برابر کشور ترکیه‌
در عوض می بایست در ایران که بیش از این ضریب افزایش قیمت، سرعدت اینترنت کند و فیلتر گزاری بیشتر از ترکیه باشد
رئیس انجمن شرکت‌های اینترنتی در مورد اعمال کاهش 20 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت برای کابران نهایی گفت، قبل از آنکه این تخفیف از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اجرایی شود، شرکت‌های اینترنتی این تخفیف را برای مشتریان خود اعمال کردند.به نوشته «جهان صنعت»، مسعود ریاضیات در گفت‌وگو با مهر ضمن تاکید بر اینکه نرخ اینترنت در کشور ما بسیار بالاتر از دیگر کشورهاست، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت باید اینترنت را به قیمت تمام شده به مصرف‌کننده نهایی عرضه کند تا ضریب نفوذ اینترنت در کشور افزایش یابد.ریاضیات با تاکید بر اینکه اینترنت در کشور ما بسیار گران‌تر از کشورهایی مانند ترکیه و مالزی به کاربران ارایه می‌شود، گفت: برای مثال قیمت اینترنت در ایران 12 برابر کشور ترکیه است و تخفیف هشت درصدی این اختلاف قیمت را پاسخگو نیست. وی با بیان اینکه مصوبه تخفیف 20 درصدی پهنای باند اینترنت قبل از آنکه از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا شود توسط شرکت‌های اینترنتی برای مشتریان اعمال شد، ادامه داد: اما با این حال و با ارایه این تخفیف‌ها هنوز هم نرخ اینترنت در ایران بسیار بالاست.به گفته ریاضیات، امروزه اینترنت به عنوان یک ابزار لوکس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه تسهیل‌کننده امور اقتصادی یک کشور است پس باید قیمت آن نیز متناسب با سبد خرید خانوار باشد که در غیر این صورت بر وضعیت اقتصادی کشور تاثیر منفی خواهد داشت.هم‌اکنون و براساس تعرفه جدید اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، نرخ پهنای باند 64 کیلو بیت بر ثانیه مبلغ 868 هزار ریال، 128 کیلو بیت بر ثانیه یک میلیون و 736 هزار ریال، 256 کیلو بیت بر ثانیه رقم دو میلیون و 604 هزار ریال، 512 کیلو بیت بر ثانیه مبلغ چهار میلیون و 340 هزار ریال، برای 1034 کیلو بیت رقم هفت میلیون و 812 هزار ریال و برای 2048 کیلو بیت رقم 13 میلیون و888 هزار ریال است.
"ویکی‌لیکس" : کوهنوردان آمریکایی در خاک عراق بودند
از اول هم مشخص بود که این سناریو هم مشابه ی سناریوی طراحی شده ی ربودن 15 ملوان و قایقرانان انگلیسی است که در سواحل آبی عراق ربوده شدند . ولی ادعای ورود به آب های ساحلی ایران شد. البته هدف باج گیری در راستای اهداف خاص پشت پرده بود . بنابراین اینگونه اقدامات ربودن با اتهامات جاسوسی که شامل حال 2 خبرنگار آلمانی در ایران می شود محصول سیاست خائنانه ی مماشات گری و مذاکرات غرب می باشد.
سایت اینترنتی "ویکی‌لیکس" به تازگی دست به افشای ۴۰۰ هزار مدرک محرمانه از جنگ و حوادث پس از آن در عراق زده است. برخی از این سندهای منتشرشده، درباره چگونگی بازداشت سه کوهنورد آمریکایی در ژوئیه سال ۲۰۰۹ میلادی است. بنا به گزارش محرمانه یک افسر آمریکایی به مقامات مسئول خود، سه شهروند آمریکایی در زمان بازداشت در خاک عراق بوده‌اند. به گزارش دویچه وله، بر طبق این مدارک که در روز بازداشت آمریکاییان نگارش شده‌اند، سه کوهنورد آمریکایی برخی الزامات امنیتی را نادیده گرفته‌اند، اما برخلاف ادعاهای مقامات ایرانی، در زمان بازداشت قطعاَ در خاک عراق بوده‌اند. مقامات ایرانی پس از دستگیری یک زن و دو مرد آمریکایی اعلام کردند که آنان متهم به جاسوسی هستند. سارا شورد، یکی از سه شهروند آمریکایی، در ماه سپتامبر امسال با قرار وثیقه از زندان آزاد شد و دو تن دیگر در انتظار دادگاه خود کماکان در زندان به سر می‌برند
نامه گروهی تحت عنوان"پیروان ولایت‌فقیه مشهد" خطاب به احمدی نژاد :رحیم مشایی را برکنار کنید
اینگونه موضع گیری علیه ی دولت نامشروع از شهر زادگاه ولی وقیح کردن نوعی گوشمالی دادن پاسدار گماشته احمدی نژاد و انتقام گرفتن از وی است . زیرا که وی در سفر تشریفاتی نمایشی ولی وقیح به قم لوطی جماران ارباب ولی وقیح خود را همیاری و همکاری نکرد.
مردم‌سالاری : گروهی با عنوان پیروان ولایت فقیه مرکز مشهد، درنامه ای خطاب به احمدی نژاد، خواستار برکناری اسفندیار رحیم مشایی شدند. در این نامه آمده است: آقای رئیس جمهور! کاری نکنید که پس از پایان دولت همچون دولت خاتمی کارنامه ای سیاه همچون وزیر ارشاد سابق مهاجرانی داشته باشید و مشایی یک سند سیاه و تاریک در دولت شما باشد و همه تلا ش ها و کارها و سازندگی های شما در طول دو دوره ریاست جمهوری در پرده ابهام و تاریک بماند.در پایان این بیانیه که با لحن تندی نوشته شده آمده است: به هرحال این اولین بیانیه بود تابرکناری مشایی از پست های دولت جمهوری اسلامی وگرنه بیانیه دوم افشاگری درباره شخصیت وسوابق او خواهد بود به همراه ده ها مورد نقض قانون اساسی و قوانین مجلس شورای اسلامی توسط دولت.