دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 25 مهر ماه سال 1389 9
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " سفير وحدت و مقاومت "
چگونه دولتی که بنا بر اعتراف وزیر راهش که در تأمین بودجه های طرح های وزارت راه در مانده است که تأکید شده تا چند سال دیگر نباید کلنگ افتتاح هیچ پروژه ای زده شود می تواند کمک به رونق و رشاد صعت و تجارت در لبنان نماید؟
قلم بردست غیر ایرانی یادداشت روز نویس بدون آنکه به اهداف واقعی ترسیم شده در پشت پرده ی سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به لبنان پردازد که چیست؟ ولی تلاش کرده است که اهداف امنیتی و نظامی و جنگ افروزی در خاورمیانه در این سفر را منکر شود و با دور زدن آن نقش دلارهای اهدائی بیت جماران به شیخ حسن نصرالله و حزب الله لبنان برای بسیج تبلیغات گسترده و گرد آوری نیروهای سیاهی لشکر از جنوب لبنان را نا دیده گرفته است که آمیخته با همراهان این پاسدار شدند تا که اینان جزو استقبال کنند گان پر شور لبنانی از پاسدار گماشته احمدی نژاد جا زده شوند تا در ادامه توانسته باشد از دستآورد های پر ثمر این سفر آنگونه که خود خواسته از جمله سفیر وحدت و مقاومت بودن پاسدار گماشته احمدی نژاد گزارش تحلیلی ارائه داده باشد. آنچنانکه در ابتدای یادداشت خود اینگونه نظر مقامات آمریکائی پیرامون این سفر را رله کرده است:.
"از نظر مقامات آمريكايي نكته اساسي و حساس در سفر دكتر محمود احمدي نژاد اين است كه ايران هم محور مقاومت باشد و هم محور وحدت و همگرايي منطقه اي. اگر ايران، تنها محور مقاومت باشد، گروهي از دولت ها، احزاب و شبكه هاي اجتماعي در خاورميانه در مقابل آن قرار گرفته و اين نظام اسلامي را تضعيف خواهند كرد و اين اميد را براي جبهه غرب به وجود مي آورد كه در نهايت از سوي همين دولت ها و ... مهار گردد"
البته قلم بر غافل از آنکه پنهان کردن پیگیری اهداف سیاست صدور تروریسم به برون مرز و بحران آفرینی وجنگ افروزی در لبنان که گفته شد که چگونه از طریق هدیه ی دلار ها به شیخ حسن نصر الله در سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به جنوب لبنان به نام ملت لبنان جازده شد و فرصت طلبانه تلاش برای دشمنی کردن با مذاکرات صلح و از زیر تیغ در آوردن پرونده ی حزب الله لبنان در ترور رفیق حریری است. البته دوره عسل خوری راه اندازی جنگ روانی تبلیغاتی این سفر پر هزینه موقتی و زود گذر و بس کوتاه بود . چونکه اکنون به نقل ازخبر آنلاین چنین تبدیل به موم خوری برای عسل خوران شده است :
" رسم میهمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوازی روزنامه نخست‌وزیر لبنان:خبرآنلاین به نقل از رادیو فردا خبر داد: یک روز پس از پایان سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان، پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی جریان «المستقبل» و روزنامه «المستقبل» که وابسته به سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، هستند اقدام به انشار نامه جمعی از منتقدین ایرانی خطاب به ملت لبنان کردند که در آن به شدت از سفر محمود احمدی‌نژاد انتقاد شده است.در این نامه ادعا شده است که محمود احمدی‌نژاد نماینده ملت ایران نیست و او صلح و آرامش را برای لبنان نمی‌خواهد
بهرحال رژیم ضد بشری که بحران سازی و بحران زی و آتش افروزی کردن جزو رمز ماندگاری اش بوده است. اکنون که نا مشروع بودنش بیش از گذشته نیاز به بحران آفرینی و جنگ افروزی دارد . طوریکه حزب الله لبنان و حماس لازم و ملزوم بقای حاکمان تهران شده اند. به ویژه در شرایط کنونی که سخت متزلزل و آسیب پذیر شده است. این چگونه وحدت گرائی در لبنان است که گزارش شد روزنامه المستقبل نامه جمعی منتقدین ایرانی که به شدت به سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد انتقاد کردند را بازتاب داده است که تازه شروع شده است؟ ولی قلم بر دست این چنین وارونه ادعا کرده است :
"سفر هيات ايراني بيش از هر چيز بر مبناي وحدت و همگرايي شكل گرفت البته وحدتي كه با حفظ هويت و اصول «بلوك مقاومت» همراه بود. تماس تلفني رئيس جمهور با مقامات ارشد اردن، عربستان و سوريه و اينكه آنان بطور رسمي در جريان جزئيات برنامه سفر هيات ايراني قرار گرفتند فضاي سياسي و رسانه اي دولت هاي عربي را به نفع اهداف اين سفر تلطيف كرد تا جايي كه بعضي از شبكه هاي تلويزيوني منطقه اي كه خصومت ديرينه اي با جمهوري اسلامي داشتند تا حدود زيادي همراهي كردند"
البته قلم بر دست یادداشت روز نویس در دنباله با نقل قول کردن فاش گوئی هم نموده است که هدف این سفر محو کردن یا سفید کردن پرونده ی دست داشتن حزب الله لبنان در ترور رفیق حریری بوده است . ولی وی تلاش کرده از موضع فرافکنی و فرار به جلوی نقل از نگرانی مقامات آمریکائی پیرامون این سفر و نسبت به این پرونده ی ترور رفیق حریری این چنین از نظر عجزآلودن مقامات رسمی آمریکا نسبت به سفر گزارش داده است:
"در اين بين واكنش آمريكا به سفر احمدي نژاد عجز آلود و تا حدود زيادي احمقانه بود. مقامات رسمي آمريكا از سفر رئيس جمهور ايران و اينكه ممكن است اين سفر موضوع پرونده حريري را به نفع مقاومت حل و فصل نمايد، ابراز نگراني كردند. اين ابراز نگراني به خوبي وضعيت پشت صحنه دادگاه رسيدگي به پرونده ترور حريري را برملا كرد چرا كه اگر اين پرونده سياسي نباشد نبايد كسي را نگران كند جالب اين است كه سعدالدين حريري نخست وزير بعد از پايان سفر رئيس جمهور ايران به لبنان اعلام كرد كه: «برخلاف مقامات ارشد عربي كه وقتي به لبنان مي آمدند، خيلي وارد جزئيات پرونده مي شدند، رئيس جمهور ايران وارد جزئيات نشد و فقط به من گفت كاري نكنيد كه وحدت لبنان بهم بخورد.»اگر غرب از كمك به تجهيز ارتش لبنان طفره رود با دست خود اين موضوع را به ايران واگذار كرده است. واقعيت اين است كه مدت هاست دولت آمريكا امكان تاثير گذاري بر تحولات لبنان- و بسياري از كشورهاي ديگر منطقه- را از دست داده است"
در پاسخ به ادعاهای وارونه باید گفت.آخر چگونه می توان باور داشت کشوری که نه اینکه خودش دچار ورشکستگی اقتصادی در همه سطوح می باشد ، بلکه دارای اقتصاد و بازرگانی و تجارت انگلی دلالی و واسطه گری است. آنگونه که هرروز بیش از روز قبل بر ضریب واردات کالا های گوناگون حتی محصولات کشاورزی افزوده می گردد . طوریکه روزی نیست که خبر های گوناگون گزارش نشود که کار خانه تعطیل و بسته می شوند و تعدادی کار گر بیکار می گردند؟ یا اینکه کار گران معترض به دلیل اینکه ماه ها و حتی سال ها حقوق معوقه شان را در یافت نکرده اند دست به تجمع اعتراضی جلوی درب بازار مکاره مجلس هشتم یا کار خانه ی تعطیل شده می زنند . از سوی دیگری نرخ رشد تورم و گرانی لجام گسیخته با بیکاری و فقر هم در جامعه بیداد می کند . مهمتر اینکه تحریم های اقتصادی هرروز بیشتر دولت نا مشروع را فلج می کند به موازی آن فرار مغز ها که رتبه دار جهانی است همچنان ادامه دارد . بنابراین چگونه ممکن است چنین کشوری با این اوضاع و پریشان احوالی قتصادی و تجاری و مشکل مالی که دارد می تواند موجب رشد رونق صنعت و تجارت و کسب و کار در لبنان شود که چنین ادعایش شده است :
"يكي از روزنامه هاي لبناني با اشاره به اهداي دستگاه بسيار پيشرفته «نانو اسكوپ» - كه قادر است، اشياء را 100 هزار بار بزرگتر از ميكروسكوپ نشان دهد- به رئيس جمهور لبنان- كه از طريق وي به دانشگاه بين المللي لبنان اهداء شد- نوشت سالهاست كه به غرب مي گوييم بياييد ما را در صنعتي شدن لبنان كمك كنيد ولي آنان امتناع مي كنند و حالا ايران بدون تشريفات دستاوردهاي علمي خود را در اختيار ما مي گذارد. در پايان سفر هيات ايراني، جمع زيادي از تجار لبناني طي بيانيه اي اعلام كردند كه سفر رئيس جمهور ايران به لبنان به صنعت، تجارت و كسب و كار در لبنان رونق تازه اي خواهد داد چرا كه اينك يك بازار بزرگ در خاورميانه به روي ما گشوده شده است. تجار لبناني با اشاره به امضاي 16 سند همكاري اقتصادي ميان ايران و لبنان- كه عمده ترين آنها در حوزه انرژي و ساخت چند پالايشگاه بزرگ نفت در لبنان بود- اعلام كردند لبنان به زودي مركزيت اقتصادي خود را در خاورميانه احيا مي كند"
پرسش است که مگر در چند سال گذشته تورهای سفری استانی ماراتونی به شهرهای گوناگون استان های کشور که از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد انجام گرفت قول و قرار ها داد شده و مصوبه های دولتی استانی کاغذی تصویب شده کدامیک به جز بازده و عملکرد وارونه عملی شده است که اکنون قرار است در شرایطی که تحریم ها هرروز شدت می یابد در لبنان اینگونه قرار داد ها جامه عمل به خود به پوشاند:
"يك نكته ديگر سفر اين بود كه در ميان 16 يا 17 سند همكاري اقتصادي كه به امضاي مسئولان اقتصادي ايران و لبنان رسيد، هيچ سند نظامي و امنيتي به چشم نمي خورد كما اينكه در ميان اظهارات و برنامه هاي هيات ايراني هم نشانه اي از برنامه خاص نظامي ايران در لبنان به چشم نمي خورد اين موضوع به خوبي نشان داد كه از نظر ايران، مسئله لبنان امنيتي يا نظامي نيست بلكه لبنان از يك سو نياز به همدلي دروني و منطقه اي و از سوي ديگر نياز به بازسازي اقتصادي دارد، اين دو موضوعي است كه كسي در آن مناقشه نمي كند؛ نه از درون لبنان و نه از بيرون كسي نمي تواند عليه همگرايي و يا عليه كمك به بازسازي اقتصادي لبنان حرف بزند. اين بخشي از مديريت هوشمندانه اي است كه در اين سفر با دقت دنبال شده است"
در خاتمه اینکه بر خلاف ادعای قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس که می بایست جزو یکی از سیاهی لشکر های همراه و همسفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به لبنان و جنوب این کشور باشد که اکنون تا آنجا که توانسه بطور تخته گاز تبلیغات وارونه گوئی محور این سفر کرده و از دستآورد ها و پیآمدهای آنچنانی اش سخن پرانی یا روده درازی نموده است . اما برای اثبات دروغ و وارونه ادعاهای وی به شرایط داخل کشور اشاره می شود . بطور نمونه سایت خبرر سانی شفاف که متعلق به شهر دار تهران است به نقل از خبر نگار جهان و نامه وزیر راه دولت نامشروع دهم که خطاب به محمد رضا رحیمی اختلاس گر میلیارد تومانی که معاون اول رئیس جمهور است پرده از ادعای خالی بندی وکلنگ زنی های پوشالی افتتاح پروژه و طرح های راه سازی بر داشته است . برای اینکه این چنین تیتر خبری بازتاب داده شده است " گرانی فراگیر در بازار و سکوت دولت.نامه وزیر راه به رحیمی و انتقاد از کلنگ زنی بی رویه پروژه ها" در ادامه ی تیتر خبری افزوده شده است که حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در نامه ای به رحیمی معاون اول رئیس جمهور در چند روز گذشته از کمبود اعتبارات پرده بر داشت . زیرا که در این نامه گفته شده که این وزیر از به زمین زدن کلنگ احداث پروژه ها در این وزارتخانه به محمد رضا رحیمی گلایه کرده است. چونکه فاش کرده که وزارت راه و ترابری تنها پنج هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. در صورتیکه برای اتمام پروژه های استانی به 60 هزار میلیارد تومان پول نیاز است. همچنین وی در این نامه تأکید کرده است که با اعتبار موجود نه تنها در طول دولت دهم بلکه وزرای دولت یازدهم و دوازدهم هم نباید کلنگ احداث هیچ پروژه ای را در حوزه وزارت راه و ترابری به زمین زده شود . به خصوص اینکه در حال حاضر تعهدات باقی مانده یا انجام نشده وزارت راه و ترابری در سفرهای استانی هیئت دولت 108 هزار میلیارد تومان است. همچنین این وزارتخانه 80 هزارمیلیارد تومان تعهدات باقی مانده از برنامه چهارم توسعه دارد. بهر حال با نقل قول بخش هائی از این نامه دیگر تصور نمی رود که جای هیچگونه ابهانمی باقی مانده است که 16 يا 17 سند همكاري اقتصادي كه به امضاي مسئولان اقتصادي پاسدار گماشته احمدی نژا وهیئت همراهش با دولت لبنان رسیده است به جز اهدای مبلغ کلان بعنوان باج یا حق الزحمه دعوت کردن و راه دادن پاسدار گماشته احمدی نژاد به لبنان موضوع مهم دیگری مطرح و قابل ذکر باشد و این قرار دادها هم می تواند دارای پشتوانه اعتباری و اقداماتی باشد . زیرا که اگر تضمینی برای عملی شدن اینگونه سند های امضاء شده وجود داشته باشد . ابتدا ارجحیت بر اجرا و به پایان رسانیدن طرح مشابه داخل کشور است که الویت دارند که وزیره راه دولت نامشروع آشکارا اعتراف کرده است که اوضاع داخلی در زمینه ی اقتصادی و کسری بودجه چقدر با بسامان می باشد؟
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890725/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 25 مهر ماه سال 1389
سفير وحدت و مقاومت (يادداشت روز
)