دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 27 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " آن نفس ها چرا حبس شد ؟! "
چگونه طرحی که در ابتدای شروع آن موجب شتابدار شدن تورم و گرانی شده است . می تواند به منزله ی توزیع
عادلانه بیت المال باشد که سربازجو شریعتمداری ادعا یش را نموده است ؟
پیرامون اجرای طرح هدفمند یارانه نقدی دولتی در مورد بنزین روضه خوانی و گریز به صحرای کربلا زدن سر بازجو حسین شریعتمداری شروع شده است . آنگونه این نابغه حاشیه رفته و به جدول زده تا با تلاش ثابت نموده است که آن چیز بد بوی صدا دار می تواند باشقیقه ی رابطه داشته باشد . زیرا ابتدا وی مرثیه خوانی جنگی متملقانه و مشمئز کننده از سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به لبنان کرده است و گفته که چگونه برگشت ترکش گلوله ضد هوائی بر سینه ی یک حزب الله لبنانی فرو می رود ولی وی به خاطر اینکه معرکه گیری سخنرانی پاسدار گماشته احمدی نژاد بر هم نریزد سکوت اختیار کرده و درد را تحمل نموده است ؟ آنگاه ادامه ی روضه خوانی و نقالی اش را پیوند به جبهه ی جنگ ضد ملی و ضد میهنی خانمان بر انداز ایران و عراق و عملیات والفجر – 8 زده تا به جزیره فاو رسیده است . یعنی همان مکانی که قبل از برگزاری انتخابات پارلمان عراق پاسداران یک چاه نفت در این جزیره را اشغال نظامی کردند که بدلیل اعتراض گسترده جریانات گوناگون به جز دولت دست نشانده ی نوری مالکی نخست وزیر غیر قانونی پاسداران مجبور به عقب نشینی شدند. مسخره تر اینکه سربازجوی قلم بر دست اینگونه مدعی شده که هدفمندی یارانه ها یعنی توزیع عادلانه بیت المال است:
"هدفمندي يارانه ها در يك كلمه، يعني «توزيع عادلانه بيت المال» يعني «بلندترين گام در ساماندهي اقتصاد سالم» يعني «رساندن يارانه به كساني كه حق آنان است و پيشگيري از اسراف و تبذير در بيت المالي كه متعلق به همه مردم ايران است» و بالاخره، هدفمندي يارانه ها برخلاف آنچه كه برخي به غفلت و شماري به شيطنت تبليغ مي كنند
سئوال است که این چگونه توزیع عادلانه بیت المال است که اجرای از 3 سال پیش سهمیه بندی بنزین بیشتر موجب شکاف عمیق طبقاتی همراه با رشد تورم و گرانی لجام گسیخته و فقر و بیکاری شده است که اکنون بدلیل آزاد شدن قیمت آزاد کالا ها و خدمات دولتی و بنزین که این طرح شروع نشده باعث افزایش قیمت های شده است . سپس چگونه در ادامه امکان کنترل و مهار افزایش قیمت ها خواهد بود. جائی که خود این سربازجو در مورد افزایش قیمت هادر شروع این طرح چنین اعتراف کرده است :
«با هدفمندي يارانه ها در ايران، اگرچه قيمت برخي كالاها و از جمله حامل هاي انرژي در مرحله اول افزايش مي يابد ولي بعدها با افزايش قيمت هاي بين المللي كه شامل حامل هاي سوخت نيز خواهد شد، اقتصاد ايران و برخورداري مردم از آن رونق مي گيرد.»
در دنباله سربازجو حسین شریعتمداری بدون توجه به این واقعیت که قبل از شروع جنگ خانمان بر انداز نعمت الهی پایشگاه نفت آبادان روزانه 660 هزار بشگه نفت در آن پالایش می شد که بزرگترین پالایشگاه نفت خاور میانه بود. اکنون گذشته از اینکه وضعیت پالایشگاه ها در داخل کشور آنگونه شده است که نه بنزین در سطح بالائی وارد می شود ، بلکه بدلیل بسیار قدیمی بودن خود رو های از رده خارج شده با در صد مصرف سوخت بس با لائی دارند که عامل مهمی هم در راستای آلوده شدن محیط زیست و هوای تنفسی به خصوص در تهران شده است. زیرا که سیستم سرویس دهی حمل و نقل عمومی و جا به جائی مسافران وجود ندارد .بهمین دلیل موجب افزایش خود روها و واردات بنزین شده است که اکنون با ادامه ی تحریم تبدیل به بحران جدی شده است . بهر صورت بدلیل قرون وسطائی بودن رژیم و عدم برنامه ریزی کار شناسانه در همه زمینه ها نیاز به وضعیت افزایش واردات بنزین شده که پیآمد های آن این چنین جمع بندی و گزارش شده است :
"- 9درصد سوخت جهان در ايران كه داراي يك درصد جمعيت جهان است، مصرف مي شود. و به قول «رومان زيتك» يكي از اقتصاددانان آمريكايي، از جيب كساني كه خودرو ندارند بيرون آمده و به هدر مي رود. رومان زيتك مي گويد؛ «براي درك اين ناهنجاري ، كافي است در خيابان هاي تهران و يا برخي ديگر از شهرهاي بزرگ ايران حضور پيدا كنيد، وقتي در تهران قدم مي زنيد از فراواني خودروهاي تك سرنشين تعجب مي كنيد. پديده اي كه براي جمعيت 12 ميليوني تهران- كه اكثر آنان اتوموبيل ندارند- فقط آلودگي غيرقابل تحمل هواي تنفسي آنها را به ارمغان مي آورد... برخي از روزها، شما حتي نمي توانيد، كوههاي زيباي اطراف تهران را تماشا كنيد». اين سهم توده هاي مردمي است كه خودرو ندارند ولي هزينه بنزين ديگران را مي دهند!- مصرف سرانه انرژي در ايران با جمعيت 70 ميليوني، براي هر نفر بيش از 5 برابر مصرف سرانه اندونزي با 225 ميليون جمعيت، 4 برابر هند با جمعيت يك ميليارد و 122 ميليون نفر و 2 برابر چين با يك ميليارد و 300 ميليون جمعيت است!... مابه التفاوت اين آمار و ارقام را به تناسب ميزان جمعيت محاسبه بفرمائيد مغزتان سوت مي كشد .حالا اين مابه التفاوت را به تومان تبديل كنيد... اين مبلغ كلان و نجومي از بيت المال هزينه مي شود. يعني از كيسه اي كه متعلق به 70 ميليون ايراني است و فقط يك اقليت از آن بهره مي برند. كدام انسان عاقل، دلسوز ، مردمي و خواهان پيشرفت و سربلندي اين مرز و بوم مي تواند با ادامه اين ناهنجاري موافق باشد؟!"
بالاخره سر باز جو در دنباله در دفاع از طرح سهمیه بندی کردن بنزین و آزاد شدن قیمت آن همچون همیشه به شیوه ی بازجوئی و تحریف گری و وارونه گوئی و پرونده سازی روی آورده و این مسئله را تبدیل به بهانه و چماق علیه ی مسئولین و دولت مردان قبلی کرده و اینان را متهم کرده است که ا با وجود اینکه می دانستند که این طرح می بایست انجام شود . ولی عرضه اجرا کردنش را نداشتند . اکنون اینان به جای حمایت از دولت نامشروع که سابقه ی بالاکشی 330 میلیارد دلار در آمد در 4 ساله ی دولت نهم را دارد که حتی حاضر به پاسخگوئی نیست که این دلار ها را چه کرده است ؟ چرا به جای انتقاد کردن از دولت و این طرح سهمیه بندی بنزین و هدفمند کردن یارانه ها کردن این چنین که سرباز جو توصیه و تأکید کرده دفاع و حمایت نمی کنند :
"اكنون به دو نمونه ياد شده در صدر اين يادداشت باز مي گرديم. و اين پرسش را پيش مي كشيم كه آيا طرح هدفمندي يارانه ها به اعتراف دوست و دشمن، اولين گام ضروري براي يك جهش اقتصادي و به نفع ملت نيست؟ اگر چنين است- كه هست- آيا حمايت اين طرح و كمك به دولت براي عملياتي كردن آن وظيفه شرعي، ملي و منطقي همه مسئولان و تمامي دلسوزان و مردم دوستان نيست؟! مگر نه اين كه اجراي اين طرح، خواسته بر زمين مانده همه دولت ها طي سه دهه اخير بوده است؟ اين خواسته اگرچه در دهه اول انقلاب به علت مسائل خاص مربوط به جنگ فرصت عملياتي شدن نداشت ولي دولت هاي سازندگي و اصلاحات ضرورت اجراي آن را نه فقط انكار نمي كردند، بلكه بر اين ضرورت تاكيد نيز داشتند، اما متاسفانه بنا به عللي - كه همه آنها منطقي نبود- پاي در ميدان عمل نمي گذاشتند و انجام اين وظيفه خطير به دولت كنوني واگذار شده است. دولتي كه نشان داده است منافع ملي را در صدر اهداف خود دارد و آن جا كه پاي خدمت به ملت در ميان باشد نه فقط از وسوسه خناسان بيروني و نق زدن دنباله هاي داخلي آنها نمي هراسد، بلكه آن وسوسه ها و اين نق زدن ها را به فرموده حضرت امام راحل(ره) و خلف حاضر او، نشانه كارآمدي كار تلقي مي كند. در حالي كه دشمنان تابلودار بيروني و فتنه گران داخلي وابسته به آنها، از هيچ تلاشي براي توهم پراكني و كارشكني در اجراي اين طرح شكوفايي آفرين دريغ نمي ورزند. بديهي است كه مردم از دشمنان بيروني و دروني انتظاري ندارند، اما به يقين، ناهمراهي كساني را كه از آنان توقع همدلي دارند و ناهمدلي آناني كه بايد همراه باشند و... را نمي پسندند"
در خاتمه اینکه گذشته تجربه ی بیش از 31 ساله عوامفریبی و دادن قول های درو غ و بطور وارونه عمل کردن رهبران و مسئولین رژیم ضد بشری که برای مردم ایران اظهر المن الشمس می باشد . طوریکه آنقدر تجربه اندوخته اند که هرگونه قول مشابه دادن و تأکید تکراری کردن بر روی آن و از محسناتش گفتن تداعی کننده ی بازی کردن با چیز بد بو وبیشتر بوی گندش در آوردن می باشد . به خصوص اینکه محور دولت نهم و دهم و قول های وارونه داده شده که همراه با خالی بندی بود که از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد داده شدفراموش نشده است که چگونه بطو ر دربست همه قول و ادعا هایش وارونه عمل شده است . آنچنانکه وعده دادن اینکه پول نفت تبدیل به نان خواهد شد و بر توی سفره های خالی محرومان وتهی دستان برده می شود . مردم خوش باور به ویژه محرومان مشاهده نمودند که چطوری نه در عمل تبدیل به خالی شدن بیشتر سفر ه های خالی شان شد ، بلکه رشد نرخ تورم و گرانی و فقر و تورم تحویل شان داده شد ؟ همچنین ادعای مبارزه با مفسدین اقتصادی کردن هم منتهی به رشد ترویج فساد همه جانبه در همه سطوج آنگونه شد که مبلغ 330 میلیاد دلار در آمد دولت فروش نفت در دولت نهم بالا کشیده شد . در نتیجه منجر به دستآورد افزایش 4 برابر شدن واردات کالا ها در مقابل صادرات شد که منتهی به تعطیلی روز افزون کار خانه ها و بیکار شدن کار گران شده است . بنابراین در شرایطی که حداقل نرخ و رقم تعیین شده زیر خط فقر اقتصادی 3 برابر بیشتر از نرخ دستمزد کارگران ارزیابی شده است چگونه تعیین کردن مبلغ 200 هزار تومان یارانه نقدی دولتی ماهیانه برای یک خانواده 5 نفری می تواند جوابگوی نیاز این خانواده ها مقابل تورم و گرانی ها باشد و چگونه این اقدام می تواند به منزله ی توزیع عادلانه ی ثروت بیت المال باشد که ادعایش شده است ؟ در صورتیکه آزاد شدن چندین برابر شدن قیمت کالا ها و خدمات رسانی آب برق و گاز درپی دارد که از جیب مردم ایران به خصوص محرومان و تهی دستان بیرون کشیده خواهد شد. زیرا که هنوز شروع نشده علائم تورم و گرانی شتابدار نمایان شده است . به ویژه اینکه دولت این طرح را براین این هدف اجرا می کند تاکه کسری بودجه اش را جبران کند نه اینکه دلش به حال مردم محروم سوخته شده و قرار است که مشکل فقر و بیکاری وتورم و گرانی را حل نماید .
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890727/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 27 مهر ماه سال 1389
آن نفس ها چرا حبس شد ؟! (يادداشت روز
)