دروغ نامه ی کیهان 22 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " فراتر از يك سفر "
" اهداف سفر به لبنان پاسدار احمدی نژاد به لبنان چیست وچه میزان هزینه در بر داشته است؟ "
آیا موضوع مهمتری در داخل کشور برای رئیس جمهور نامشروع قلابی و تقلباتی به جز سفر به سازمان ملل و لبنان و باز گوئی تحریف شده از فاجعه ی 11 سپتامبر وجود ندارد؟ هدف از این سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به لبنان به ویژه ی جنوب این کشور چیست؟ هزینه ی این سفر لبنان چه میزان است؟ البته گفته می شود مبلغ یک ملیارد دلار اهدائی است که قرار است قرار داد 450 میلیون دلاری هم منعقد گردد. یعنی با سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن این رقم هم باج اضافی داده می شود . حال این هزینه از کجا تأمین می شود ؟ یا بهتر است سوال شود از کدام خزانه بر داشته شده و به حساب چه کسانی واریز می شود ؟ چه تعداد ساندیس خور و لباس شخصی همراه پاسدار گماشته احمدی نژاد در این سفر بوده اند ؟ به جز شعار تاکتیکی تبلیغاتی نا بود سازی اسرائیل و دشمنی با مذاکرات صلح خاور میانه چه دستآورد دیگری این سفر می تواند برای مردم ایران در بر داشته باشد ؟ آنهم جائیکه هرروز بر انباشت مطالبات پرداخت ناشده ی مردم افزوده می گردد و هیچ مقام مسئول پاسخگوئی هم در این مورد یافت نمی شود تا که به مردم ایران جوابگوی باشد؟ همچنین بخشی دیگر از نتایج این سفر مگرغیز از این است که بر انزوای منطقه ای و جهانی رژیم ضد بشری می افزاید و نه اینکه موجب کاهش آن شود؟ البته مشخص است که اینگونه سفر پر هزینه و تنش آمیز چند هدفه می باشد . از جمله اینکه ادامه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می باشد . همچنین تلاش برای بر هم زدن روند مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین و جانشین کردن فضای دشمنی و بحران وحتی سوق دادن به سوی برپائی جنگی دیگر در خاور میانه است . همینطور تلاش برای خنثی نمودن نتیجه صدور حکم داد گاه بین المللی دا دگاه در آلمان مبنی بر دست داشتن حزب الله لبنان در ترور نخست وزیر اسبق رفیق حریری می باشد . مهمتر اینکه همانگونه که اشاره شد کوشش برای برون رفت از انزوای منطقه ای و جهانی رژیم ضد بشری کودتائی است . بالاخره اینکه تلاش مذبوحانه برای رهائی از بحران تحریم ها و پرونده ی هسته ای و گسترش ایجاد حاشیه ی امنیتی بر ای آن می باشد . بهر حال قلم بر دست یادداشت روز اعتراف کرده است که هدف این سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به لبنان که طراح آن ولی وقیح و پاسداران کودتا گر می باشند سرمایه گذاری برروی حزب الله لبنان است که جزو اهداف پشت پرده ی پیگیری سیاست بحران آفرینی و جنگ افروزانه دیگر در خاورمیانه در پیش روی می باشد که مرتبط با دیپلماسی صدور تروریسم و بحران به برون مرز است که دنبال شده است که بطور وارونه چنین ادعای صدور مقاومت اسلامی به برون مرز و تقویت آن از طریق پیوند پاسداران با حزب الله لبنان شده است :
"مجموعه نگراني ها و خشم و عصبانيت مقامات غربي و بخصوص صهيونيستي از سفر هيئت ايراني به لبنان از سويي و بازتاب رسانه اي اين سفر به مقياس جهاني از سوي ديگر نشان مي دهد دشمنان جمهوري اسلامي ايران و جبهه مقاومت در منطقه، بخوبي دريافته اند كه نتايج اين سفر تنها به امضاي چندين سند و يادداشت تفاهم ميان ايران و لبنان در زمينه هاي كشاورزي، انرژي، محيط زيست، بهداشت، فناوري هاي نوين و رسانه اي و... ختم نمي شود بلكه نتايجي راهبردي و استراتژيك در سطح معادلات منطقه اي و حتي فرامنطقه اي به همراه خواهد داشت. ناگفته پيداست مذاكرات سازش كه حقوق حقه ملت فلسطيني را وجه المصالحه قرار داده است تنها هنگامي به بار مي نشيند كه خط مقاومت در منطقه كمرنگ و كمرنگ تر شود تا در سوي مقابل رژيم صهيونيستي با معاونت و مشاركت واشنگتن به غارتگري و چپاول و باج خواهي هاي خود ادامه دهد.اما سفر رئيس جمهور ايران به لبنان چون به تحكيم جبهه مقاومت مي انجامد دور جديد مذاكرات سازش را به چالش خواهد كشاند و با اضافه شدن سوريه و تركيه و طراحي معادله جديد جهت ارتقاي جايگاه مقاومت، مذاكرات سازش با بهره برداري صهيونيست ها نه تنها در مدت زمان كوتاه -همچنانكه آمريكا براي آن ضرب الاجل مشخص كرده است- عملياتي نخواهد شد بلكه با تغيير معادلات به سوي جبهه مقاومت براي سال هاي سال به عينيت نخواهد رسيد و در اين راستا، لبنان بخوبي و به قوت نقش خود را آشكار كرده است همچنانكه دكتر فارس مروان از نمايندگان مجلس لبنان ديروز پس از استقبال تاريخي لبناني ها از هيئت ايراني به نكته اي درخور تأمل اشاره و تصريح مي كند «استقبال مردمي از دكتر احمدي نژاد نشان مي دهد كه لبنان با پيشينه تحت سيطره استعمار، در اين مقطع تاريخي چهره اش را عوض كرده است.» تحكيم جبهه مقاومت عامل بازدارنده اي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه خواهد بود و اين در حالي است كه صهيونيست ها در دو جنگ اخير در 2006 در لبنان و 2008 در غزه با پشتيباني همه جانبه آمريكا و چند كشور غربي سعي داشتند جبهه مقاومت را از طريق اهرم هاي نظامي و سياسي و ديپلماتيك ترور نمايند و به زعم خودشان مسئله را يكبار براي هميشه حل نمايند. اما اكنون نه تنها اين اتفاق عملي نشده است بلكه شواهد و قرائن نشان مي دهد قدرت جبهه مقاومت روزافزون است و حذف آن امكا ن پذير نيست.از سوي ديگر، بديهي است كه آنچه باعث شده تا ايران اسلامي روابط استراتژيكي را با لبنان تعبيه نمايد و اين سطح از نزديكي ميان دو كشور برقرار شود وجود با بركت تشكلي به نام «حزب الله» است.امروز صدور گفتمان انقلاب اسلامي در منطقه و در ميان ملت هاي مسلمان و آزاديخواه رخ نمايي مي كند و اين سفر فصل مهمي از صدور اين گفتمان را آشكار كرد"
در خاتمه اینکه همانگونه تندروهای اسرائیلی که در زمان زنده یاد یاسر عرفات با کارشکنی هائی که پیرامون مذاکرات صلح با مخالفت کردن خودشان مرتکب شدند. زیرا که با تضعیف کردن یاسر عرفات زمینه ساز قدرت گیری و تقویت حماس شدند تا که در نهایت شرایط برای فرصت طلبی و موج سواری حاکمان تهران هموار گردد تا که از طریق حزب الله لبنان با حماس و خلق جهاد اسلامی فلسطین و وصل کردن شان به حماس اهداف پلید شان را دنبال نمایند . بنابراین با دعوت سران اینان به تهران و دیدارشان با ولی وقیح و تقدیم دلار های کلان به اینان که همراه رهنمود های لازم برای ایجاد آشوب گرائی و مخالف با عرفات و ساف سپس با جانشین وی محمود عباس موجب شد تا حاکمان تهران همگام با تندرو های اسرائیل سیاستی موازی در پیش گرفته شود تا هرچه بیشتر سبب تضعیف جانشین عرفات محود عباس و تقویت حماس و حزب الله شود . تا جائیکه تدارک جنگ داخلی و برادر کشی در فلسطین بر پا شد و در نهایت نوار غزه را جدا گرید . آنگاه شرایط آماده شد تا که پاسداران طرح جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسرائیل را طراحی نمایند . در ادامه با سیاست ترغیب و تهدید و تشویق کردن حماس به مخالفت کردن با انعقاد قرار داد آتش بس با اسرائیل و لغو پیشنهاد مذاکرات صلح از اسماعیل هنینه دعوت شد تا که به تهران رود ودره نماز جمعه ی تهران حضور یابد واعلام موضع عدم برسمیت شناختن اسرائیل کند که ناشی از سیاست نابود باد اسرائیل حاکمان تهران بود. همینطور اسماعیل هنینه مخالفت با سیاست مذاکرات صلح محمود عباس کرد که بستر ساز جنگ 22 روزه نوار غزه شد . البته هدف قربانی کردن و به گروگان گرفتن ملت فلسطین و لبنان برای عبور از بحراان پرونده ی هسته ای بود . اکنون نیز تند رو های حاکم اسرائیل پیگیری همان سیاست اشتباه گذشته شهرک سازی را تکرار می کنند و شرایط را برای فرصت طلبی و موج سواری اشک تمساح برای فلسطینیان ریختن حاکمان تهران آماده کرده اند تا برای برون رفت از بحران مشروعیت و تحریم ها و پرونده ی هسته ای با سفر گماشته احمدی نژاد به لبنان سیاست دشمنی با مذاکرات صلح برای طرح بر پا سازی جنگ دیگر در این منطقه را تدارک دیده اند که تن دادن مقامات اسرائیلی به مذاکرات صلح عادلانه با فلسطین می تواند اهداف خائنانه ی حاکمان تهران را خنثی نماید.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890722/2.htm#other201
دروغ نامه ی کیهان 22 مهر ماه سال 1389
فراتر از يك سفر (يادداشت روز