گزیده خبر های 27 مرداد – 89 قسمت - 2
دستگیری چند ایرانی در اندونزی
http://fardanews.com/fa/news/123306/
مگر ادعا نمی شود که ایران قدرت بر تر جهان است . همچنین امن و آزادترین کشور در جهان نیز می باشد؟ پس دلیل اینگونه موج فرار از ایران بسوی سایر کشور برای چیست؟ مشروط بر اینکه اگر اینگونه که گزارش شده که اینان مدارک دانشگاهی و قانونی خروج دارند. پس چرا تلاش کردند از راه غیر قانونی وارد استرالیا شوند؟ گذشته از اینکه تازگی فاش شده است برخی از آنانکه بطور قانونی وارد استرالیا شده ولی برای دریافت پناهندگی و اقامت دائم در این کشور خود را متخصص فعال سیاسی و حقوق بشری و حتی استا د دانشگاه معرفی کرده ، سپس مشخص شده است که با شیاد گری و شارلاتان گری دروغ گفته اند . یعنی اینکه دست عوامل رژیم ضد بشری برای متقل کردن بر خی از مهره هایش در کار است . چونکه متخصص کامپیوتری سابق هم وزارت بد نام اطلاعات هم داستان نویس شده و کانون تشکیل داده است.
مهاجرین به قصد سفر به استرالیا و احتمالا آمریکا کشور خود را ترک کردند آنها در ادامه مسیر خود به اندونزی آمده و می خواستند به استرالیا سفر کنند مهر: دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: پلیس اندونزی 64 مسافر خارجی را که به صورت غیر قانونی می خواستند به استرالیا سفر کنند دستگیر کرد.به گزارش خبرگزاری آنتارا در روز دوشنبه، رئیس پلیس منطقه اعلام کرد: بازداشت شدگان از کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان هستند که 45 نفر از آنها بزرگسال و بقیه کودک هستند.نالال الدین افزود: پلیس آنها را نیمه شب یکشنبه در فاصله پنج و نیم مایلی از ساحل گسینگ و در حالی که موتور قایقشان با مشکل مواجه شده بود دستگیر کرد.وی در ادامه گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده مسافران قاچاق قصد عزیمت به استرالیا را داشتند. لی هنوز به صراحت نمی توان اعلام کرد که آنها مهاجران غیرقانونی بوده اند یا نه. زیرا مدارک معتبر مسافرتی به همراه داشته و همچنین از لحاظ وضعیت اقتصادی در سطح متوسط و بالایی قرار دارند. برخی از آنها نیز استاد دانشگاه هستند
توصیه عمه‌خانوم و صاحبخانه‌های من
http://fardanews.com/fa/news/123140/
جالب و عجیب است . جالب بودنش از این زاویه است که هرکس با دروغ نامه ی کیهان سر باز جو حسن شریعتمداری همکاری ئو قلم زنی می کند گویا قرار نیست که همچون نماینده ی ویژه ی ولی وقیح صاحب 200 هکتار زمین های مرغوب ورامین شود یا آنگونه که تقی دژاکام توضیح داده به اندازه ی یک سر پناه از آن سهم داشته باشد . عجیب بودنش این است که گویا وی نیز همچون محمد نوری زاد از قلم زنی و همکار سربازجو حسین شریعتمداری در دروغ نامه کیهان بودن فاصله گرفته است . چون هم خیلی وقت است نامی از وی در دروغ نامه ی کیهان دیده نشده است . هم اینکه در توصیه عمه خانوم نوعی انتقاد و خستگی ناشی از آوارگی و سر گردانی وی دیده می شود آنگونه به جای قول خمینی شیاد که مستضعفان و پا برهنگان و محر ومان را حاکم کند و همه را صاحب خانه با آب و برق مجانی نماید وی از بی خانگی و خستگی از خدا آرزوی مرگ کرده است.
من واقعاً‌ وقتی این توصیفات را می‌شنیدم رنگم می‌پرید و از ازدواج کردن وحشت می‌کردم
وزیر علوم با انتقاد از دانشگاه‌های غیرانتفاعی عنوان کرد"برخی ‌دانشگاه‌ها مهدكودك هم نيستند"
http://www.fararu.com/vdcbzzbs.rhbwspiuur.html
گذشته از دادن مدرک دکترای افتخاری به این و آن و فروختن سئولات کنکور و مدارک دانشگاهی و فاش شدن مدارمک دکترای جعلی و دروغین از جمله مدرک خود مدعی وزیر علوم مگر سایر دانشگاه ها وضعیت شان بهتر از دانشگاه های غیر انتفاعی می باشد که منظور همان انتفاعی است که این وزیر چنین از موضع فرار به جلو دست به خود زنی زده است؟
وزير علوم با اشاره به مشكلات و تخلفات برخي از دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي، از فشارهاي سياسي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي بر وزارت علوم خبر داد و گفت كه برخي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي در حد مهد كودك هم نيستند
مراجع دروس خود را فردا تعطیل کردند
http://fardanews.com/fa/news/123246/
تا کنون مدارس تعطیل اجباری می شدند تا که دانش آموزان در مراسم تشریفاتی و نمایشی و حکومتی بعنوان سیاهی لشکر مسئولین حضور داشته باشند . اما اکنون بخاطر سفر تاج گذاری خلیفه ولی وقیح در قم کلاس درس آخوند های حوزوی هم بطور اجباری تعطیل شده است تا طلبه ها در مراسم تشریفاتی بسیار پر هزینه ی ولی وقیح در کنار ساندیس خوران و اطلاعاتی و امنیتی و بسیجی و پاسدار ها شرکت کنند تا که ملت جا زده شوند.
مراجع تقلید و اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم اعلام کردند که در جریان حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهر قدس قم به دیدار ایشان می روند.
تداوم تمهیدات امنیتی و تبلیغاتی :دستور تعطیلی حوزه، مدارس و ادارات شهر قم در آستانه سفر خامنه ای

اینهم گزارش خبری تحلیلی دیگری است که مبنی بر عدم مشروعیت و منفوریت ولی وقیح می باشد که بر ای گرد آوری هر چه بیشتر نیروهای سیاهی لشکر نیاز به تهدید و اجبار و تعطیل کردن نه حوزه ی علمیه ی قم که مدارس و ادارات با ممنوع الخروج کردن آخوند های معترض از قم در زمان سفر ولی وقیح به قم است که در این مورداقدام شده است تا که همچون ادعای کمدی 85% مردم ایران پشتیبان رژیم ضد بشری هستند و 24 میلیون رأی برای پاسدار گماشته احمدی نژاد در 22 خرداد 88 ساخته شد . اکنون نیز با شلوغ نشان دادن انمود شود که نه مردم قم که ملت ایران سینه چاک و عاشق و کشته و مرده و پیشمر گه ی ولی وقیح هستند .
جـــرس: یک روز مانده به سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم و همزمان با تمهیدات و تدارکات گستردۀ امنیتی، تبلیغاتی و سیاسی حکومت برای این سفر، گزارش منابع خبری جرس حاکی از آن است که به مدارس، آموزشگاه ها و ادارات شهر قم همچنین حوزه- جهت اعزام به مراسم استقبال رهبری- دستور تعطیلی فردا سه شنبه ٢۷ مهرماه ابلاغ شده است.بنا به گزارش منابع موثق خبری و شاهدان عینی، حکومت برای سفر رهبر جمهوری اسلامی به قم تدارکات فراوان و پرهزینه ای از نظر تبلیغاتی و امنیتی فراهم دیده است.طبق گزارش های دریافتی جرس و شاهدان عینی، از چند روز بیلبوردهای خوشامدگویی به رهبری در سراسر شهر قم نصب شده اند، تردد اتومبیلهای دولتی در خیابان ها به شدت افزایش یافته، پرواز سطح پایین هلی کوپترهای امنیتی و انتظامی شدت گرفته، حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی های بسیج در سطح شهر کاملا محسوس بوده، تمام مسیرهای اصلی شهر قم تحت کنترل دوربین های مدار بسته قرار گرفته، به مغازه دارها دستور داده شده است که کسب و کار خود را هم زمان با ورود رهبری به قم تعطیل کنند، مدارس از سطوح ابتدایی تا دبیرستان موظف به تعطیلی کلاس ها و شرکت در مراسم استقبال شده اند، ائمه مساجد مکلف شده اند در روز ورود رهبری بین نماز ظهر و عصر دو رکعت نماز شکر برای سلامتی وی بخوانند، سرعت اینترنت به شدت پایین آمده است و از ماموران امنیتی به سراغ مراجع تقلید رفته و از آنها خواسته اند با حضور در حرم حضرت معصومه به استقبال آقای خامنه ای بروند.منابع خبری جرس همچنین گزارش داده بودند که آیت الله وحید خراسانی، از مراجع منتقد دولت، بدلیل اینکه تصمیم داشت زمان سفر خامنه ای، در شهر قم نباشد و به مشهد عزیمت کند، از سوی اداره اطلاعات قم تهدید شد و از سفر وی جلوگیری بعمل آمد.سفر خامنه ای به قم و ادعای دیدار با مراجع درحالی مورد تبلیغ رسانه های حکومت قرار می گیرد که طی هفته های تبلیغاتی فوق الذکر، دولت با انسداد و فیلترینگ سایت های آیات عظام صانعی، دستغیب و بیات، سعی داشته ارتباط این مراجع تقلید با مردم را دچار اختلال نماید
خط فقر روی صفحه اول
http://www.fararu.com/vdcdf50k.yt0js6a22y.html
این رقم اعلام شده حداقل زیر خط فقر اقتصادی را با حد اقل دسدمزد تعیین شده از سوی دولت و کار فرما یان برای کارگران را مقایسه کنید که یک سوم این رقم می باشد . آنگاه توجه داشته باشید با همه گرد و خاک های بر پا شده فقر زدائی طرح هدفمند کردن یارانه های نقدی دولتی که شده ا سئوال است که مگر قرار است از طریق اجرا شدن این طرح چه مبلغ به اعضای خانواده های محروم داده شود تاکه این گپ پر شود تا تازه به مرز رقم حداقل زیر خط فقر اقتصادی برسد؟
تهران امروز: خط فقر روی صفحه اول .روزنامه تهران امروز تیتر یک امروز خود را با رنگ قرمز به رقم خط فقر اختصاص یافته است. تهران امروز تیتر زده است: «ماهانه 826 هزار تومان متوسط هزینه زندگی خانواده شهری». روزنامه تهران امروز در توضیح این تیتر آورده است: «در روزهایی که کشور خود را برای آغاز اجرای یک طرح بزرگ اقتصادی آماده می‌کند، ارائه آمار از بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است... اما همچنان جای خالی آمارهای مهم اقتصادی در میان آمارها خالی است».
نیکی کریمی جایگزین هدیه تهرانی شد
http://www.fararu.com/vdci5yaw.t1avw2bcct.html
اینهم بخشی از فعالیت هنر سینمائی و بازی کردن با زنان هنر مند معروف که بطور تناوب به بازی و نمایش هنری از سوی رریم مشائی تا حضور در نقش سینمائی به بازی گرفته می شوند.
نیکی کریمی جایگزین هدیه تهرانی در فیلم سینمایی "خیابان‌های آرام" به کارگردانی کمال تبریزی شد. به گزارش مهر، فیلمبرداری این فیلم هم اکنون در ارمنستان ادامه دارد و شنیده می‌شود نیکی کریمی اواخر هفته به گروه اضافه می‌شود. پیش از این قرار بود هدیه تهرانی در این فیلم بازی کند که وی به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج است و نتوانسته گروه را همراهی کند. داستان"خیابان‌های آرام" درباره اتفاقات عجیب وغریبی است که در یک شهر رخ می‌دهد و یک خبرنگار درگیر آن می‌شود. تهیه‌کنندگی "خیابان‌های آرام" برعهده سید محمود رضوی است که پیش‌ترفیلم "درباره الی" را تهیه کرده بود. فیلم "پاداش" کار قبلی تبریزی تاکنون مجوز نمایش نگرفته و "گنجینه شرق" وی نیز در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در می‌آید.
واکنش احمدی‌نژاد به نامه احمدی مقدم
http://www.fararu.com/vdcao0nm.49nau15kk4.html
این موضع گیری انتقادی به فرمانده ی نیروی انتظامی که عضو گروه تشکیلات سفر ولی وقیح به قم است به نظر می رسد که بی ربط به عدم حضور پاسدار ماشته احمدی نژاد در کنار نوری مالکی دست نشانده در دیدار با ولی وقیح نمی باشد . زیرا که پاسدار گماشته احمدی نژاد محمد رضا رحیمی معاون اول خود را را همراه نوری مالکی در دیدار با وی وقیح کرد که اینگونه خواسته زیر پای لوطی جماران ولی و قیح را خالی کند تا وی نقشی ر این فراخواندن نوری مالکی به تهرا ن نداشته است .
احمدی نژاد به نامه احمدی مقدم فرمانده ناجا پاسخ داد. «جهان نیوز» خبر داد، مدتی پیش احمدی مقدم در نامه ای به رئیس جمهور از وی درخواست کرده بود که اطلاعات مربوط به هدفمندسازی یارانه ها را در اختیار وی قرار دهد تا نیروی انتظامی با علم به عوارض اجرای این سیاست بتواند از حوادث و واکنش های احتمالی آن جلوگیری به عمل آورد. این نامه که به دست برخی مسئولین دیگر نظام هم می رسد مورد انتقاد رئیس جمهور قرار می گیرد. در همین رابطه «جهان» افزود، رئیس جمهور در هامش این نامه می نویسد: «بهتر است ناجا به وظایف خود عمل کند.گزارش شما تحت تاثیر اخبار نادرست است».
بقایی: رئیس‌جمهور نمی‌شوم
http://www.fararu.com/vdcjoaei.uqeo8zsffu.html
جنگ و رقابت قدرت در همه سطوح ادامه دارد. چونکه جایگزین پاسخگوئی به مطالبات مردم ایران شده است . در این رابطه معاون رئیس جمهور با رندی برای اینکه سابقه ی اطلاعاتی و امنیتی خود در فعالیت نهاد های مرتبط به دستگاه جاسوسی و ترور امور خارجه اش که اشاره کرده لو نرود . بنابراین از پاسخ در این مورد دادن طفره رفته است . ضمن اینکه خرج خودش با مشائی را نیز جدا کرده تا وانمود کتد به حساب مستقل می باشد.
حمید بقایی در گفت‌وگو با همشهری ماه در پاسخ به این سوال که سوال چرا به عنوان مشاور ویژه در امور آسیا انتخاب شده‌اید در حالیکه روابط بین‌الملل نیاز به سابقه و پشتوانه فعالیت‌های طولانی مدت سیاسی دارد اظهار کرد به هر حال این تصمیمی است كه رئیس‌جمهوری اتخاذ كرده‌اند. وی تصریح کرد اگر بحث تحصیلات باشد، باید بگویم كه خیلی از وزرای خارجی بروید و سوال كنید كه چقدر در این زمینه تحصیلات دارند. اگر بخواهیم این طوری سوال كنیم. خیلی از شخصیت‌هایی كه در جهان به لحاظ سیاسی شهره هستند و در این حوزه موفق هستند، تحصیلات مرتبط نداشتند. خیلی‌ها هم تحصیلات داشتند، از نظر اجرایی موفق نبوده‌اند. ولی هر وقت كسی بخواهد چیزی را زیر سوال ببرد به این مسئله مستمسك می‌شود. بقایی در ادامه عنوان کرد که البته باید بگویم خود بنده سال‌ها پیش، تجربه كار در امور خارجی در نهادها و ارگان‌ها داشتم. در نهادها و ارگان‌های بسیاری كار خارجی كردیم و از مباحث سیاست خارجه بی‌اطلاع نیستیم. وی در پاسخ به این پرسش که سابقه کار در کدام نهاد را داراست گفت: «حالا... بگذریم دیگر خیلی وارد جزییات نشویم. من از سیاست خارجی بی‌اطلاع نیستم. اما ضرورتی نمی‌ببیم.»معاون احمدی‌نژاد درباره این که همچون مشایی رفتار می‌كند اظهار کرد نه ایشان كاملا مستقل هستند. من شبیه مشایی نیستم. وی با بیان این که قصد کاندیدا توری برای انتخابات ریاست جمهوری را ندارد گفت: «به جای اینكه به آینده فكر كنیم باید حال را بچسبیم و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم. خیالتان راحت باشد. من رئیس‌جمهور نمی‌شوم
مرور صفحات سیاسی روزنامه‌های امروززمزمه‌های آشتی‌کنان دولت و مجمع تشخیص
http://www.fararu.com/vdccimqp.2bq4s8laa2.html
رو کردن نقش آقازاده مهدی در زمین خوای در شیراز که همراه با اعتراف رقم 5 میلیارد دلار زمین خواری در شیراز است که شامل حال حامیان رقیب مغلوب می شود . حال داشته باشید که سهم باند های مافیائی کودتائی حاکم در این مورد مشابه زمین خواری چه میزان است که چشم به مصادره کردن سهم به یغما رفته ی زمین خواری رقیب مغلوب دوخته شده و برای ازچنگ رقبا در آوردن خیز بر داشته شده است.
زمین‌خواری 270 میلیاردی با توصیه‌نامه مهدی هاشمی .روزنامه ایران نیز در خبری کوتاه و به نقل از فرماندار شیراز ادعا کرد که مهدی هاشمی توصیه نامه‌ای برای 270 میلیارد تومان زمین‌خواری صادر کرده است. این روزنامه نوشت: «فرماندار شیراز با اشاره به مقوله جنجالی زمین‌خواری در شیراز گفته که نزدیک به حداقل 5 هزار میلیارد تومان از زمین‌های شیراز در تصرف زمین‌خواران است.» براساس این گزارش، حسین قاسمی خاطرنشان کرده که در یک مورد فردی زمینی که 270 میلیارد تومان قیمت دارد، زمین‌خواری کرده که توصیه‌نامه‌ای از سوی مهدی هاشمی داشته است و به وسیله این توصیه‌نامه اقدام به این کار کرده است.
لرستانی‌ها از دسترس خارج شدند
http://fardanews.com/fa/news/123299/
رژیم ضد بشری که ادعا دارد می خواهد تا چند سال دیگر فضا را اشغال کند . اکنون گذشته از تقویت دستگاه شنود جاسوسی از سوی دیگر این چنین در خدمت رسانی سیستم خطوط تلفنی عاجز می باشد .در صورتیکه با افزایش هزینه ی قبض های تلفن هی خانگی کمبود را این چنین جبران می کند.
اختلال در شبکه تلفن همراه استان لرستان موجب کلافه شدن مشترکان لرستانی شده است به طوریکه ارتباط تلفن ثابت به همراه، همراه به همراه و حتی از تلفن همراه به ثابت نیز یا تقریبا غیرممکن شده و یا به سختی صورت می گیرد.مهر: قطع شبکه فیبر نوری در محدوده خمین و خوانسار موجب اختلال در شبکه تلفن همراه استان لرستان شد.
بغداد خونين‌ترين پايتخت در سال 2010
http://fardanews.com/fa/news/123294/
نقش و سهم حاکمان تهران به خصوص سپاه قدس در این آمار خونین سال میلادی در عراق چیست . چونکه اینان با طراحی اقدامات تروریستی تلاش کرده اند تا نوری مالکی دست نشانده دو باره نخست وزیر عراق شود؟
يك مركز حقوق بشر اعلام كرد كه تمركز اقدامات تروريستي در بغداد در سال 2010 آن را به خونين‌ترين پايتخت در اين سال مبدل ساخته است
.