روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 3 آبان ماه سال 1389
نقدو بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " ويكي ليكس، بازي جديد سيا"
"مگر با عملکرد بیش از 31 سال کارنامه ی ننگین جنایت و خیانت و نقض مستمر نقض حقوق بشر در ایران و مشابه ی آن که حاکمان تهران در عراق مرتکب شده اند. اکنون با وابسته نمودن اسناد و مدارک ویکی لیکس به سیا می توان ن را بی اعتبار نمود؟"
به نظر می رسد پس از اشغال نظامی افغانستان و عراق که رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه ی خود در تهران ابتدا اعتراف نمود که رژیم ضد بشری تروریستی حاکم بر ایران در اشغال نظای افغانستان با بوش همکاری کرد. سپس پس از اشغال نظامی عراق تهدید کرد که اگر چنانچه آمریکا از عراق خارج نشود . عراق برایش ویتنامیزه می شود. یا اینکه و یتنامی بد تر در عراق برایش به وجود خواهد آمد . اکنون پس از اینکه سیاست خا ئنانه ی زد و بند های پشت پرده و مماشات گری هسته ای به نیت کنترل اهداف پروژه ی هسته ای و توقف غنی سازی اورانیوم و عدم تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای سران رژیم ضد بشری منتهی به موافقت حاکمان تهران با پیشنهاد غرب نشد . و این سیاست مذاکرات مماشات گرایانه ی وقت کشی منجر به شکست شده است . بنابر این از سوی ویکی لیکس تصمیم به فاش نمودن اسناد و مدارک مداخله گری در امور داخلی عراق و جنایات مرتکب شده گرفته شده است که گزارشات مستند مربوط به سربازان آمریکائی حاضر در صحنه بوده است . همچنین از طرف دیگر اهدای دلار های اهدائی حاکمان تهران به سیاست مداران افغانی و طالبان نیز ازسوی مقامات افغانی فاش شده است که گفته شده از سال 2001 تا حال ادامه داشته است . موجب شده تا سران رژیم ضد بشری توی فشار گاز انبری قرار گیرند. بگذریم گفته می شود چوب را که بر داری گربه دزده فرار می کند . برای همین است که پس از افشاگری ویکی لیکس که راه عقب وجلوی رژیم ضد بشری بسته شده است .سرمقاله نویس همچون حاکمان کودتاگر کیش و مات شده یا همچون ماهی بر قلاب ماهیگیر گیرافتاده که خودش را شلاق کش بر روی آب می زند و چپ و راست و یراژ می دهد تا که بتواند از شر قلاب رها شود . وی نیز تلاش کرده است قبل ازا ینکه به محتوا و اسناد فاش شده اشاره کند. یادر این مورد اینکه پاسخ دهد . تلاش نموده است که از موضع بازجوئی و نا شناس خواندن نفرات فعال پیرامون این روشنگری و چگونگی دسترسی شان به این اسناد و مدارک و با بی در و پیکر خواندن وزارت دفاع و سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا تا که خط بطان بر اسناد منتشر شده بکشد تا که این مدعی به خیال خام خودش بتواند افشاگری مستند جنایات پاسدا را ن و عوامل رژیم ضد بشری در عراق از سوی ویکی لیکس را بی اعتبار و کم اهمیت جلوه دهد. بهرحال سرمقاله نویس بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به کارنامه ننگین و سیاه و خونین نقض مستمر حقوق بشر در ایرا ن کند . یا اینکه توجهی به اعتراضات روز افزون تشکل ها و احزاب و شخصیت های ملی و حقوقی و سیاسی و قومی و مذهبی عراقی از دخالت گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق داشته باشد . یا اینکه به روی خودش آورد که محمود عباس چگونه پاسدار گماشته احمدی نژاد انتقاد نمود که حق ندارد در امور داخلی عراق مداخله گری کند . اما اکنون وی از موضع نماینده ی ملت های جهان شده و با شیوه ی پاسدار گماشته ی احمدی نژاد گونه سئوال مقابل قرار داده است و ادعا کرده است که چون آمریکا در افغانستان و عراق و پاکستان شکنجه و جنایت کرده است . پس این چنین جنایات رژیم در عراق توجیه پذیر می باشد و این اسناد و مدارک ویکی لیکس هم اعتبار وواقعیت ندارد:
"نخست اينكه ماهيت اين پايگاه خبري و هويت واقعي گردانندگان آن هنوز براي كسي به طور كامل شناخته شده نيست و در ابهام است. اگرچه گردانندگان اين پايگاه، خود را معتقد به شفاف سازي و مدافع انتشار واقعي اخبار و گزارش‌ها و مخالف پنهان كاري، به خصوص در جنگ افغانستان و عراق قلمداد كرده و فردي را با نام "جوليان آسانگ" مسئول پايگاه معرفي نموده‌اند ولي شناخت و آگاهي ناظران سياسي از اين تشكيلات به همين موارد محدود است. متوليان اين تشكيلات هنوز به ابتدايي‌ترين سئوال در مورد چگونگي دسترسي به منبع اسرار پنتاگون، آن هم با اين گستردگي، توضيح قانع كننده‌اي نداده‌اند. آيا دستگاه اطلاعاتي نظامي آمريكا تا اين حد بي در و پيكر و آسيب پذير است يا اينكه اين تشكيلات آن قدر قدرت و نفوذ دارد كه به سري‌ترين گزارش‌هاي ارتش آمريكا دست پيدا مي‌كند؟ گردانندگان "ويكي ليكس" چگونه مي‌توانند ادعا كنند براي صيانت از حقوق بشر و دفاع از طرف‌هاي مظلوم اقدام به انتشار اين اسناد به اصطلاح محرمانه كرده‌اند ولي در قبال اعمال جاري آمريكائيها، كه همچنان در نقاط مختلف جهان، من جمله عراق، افغانستان و پاكستان، آشكارا به جنايت مشغول هستند، سكوت مي‌كنند؟ چگونه است كه مدعيان دفاع از حقوق بشر در ويكي ليكس در برابر جنايات غيرانساني و ددمنشانه روزمره صهيونيستها عليه ملت بي دفاع فلسطين سكوت كرده و اعتراضي نمي‌كنند؟ متوليان ويكي ليكس، در قبال كشتار وحشيانه مردم غزه توسط رژيم صهيونيستي چه افشاگري‌هائي كرده اند؟ تخلف‌ها و موارد نقض حقوق بشر آمريكا و هم پيمانانش در عراق و افغانستان اساساً نيازي به افشاگري ندارد و حجم جنايات غربي‌ها در اين كشورها آنچنان گسترده و آشكار است كه سران آنها بايد به عنوان جنايتكار جنگي تحت محاكمه قرار بگيرند ولي به لحاظ ساختار معيوب و بي خاصيت مجامع جهاني، از مجازات گريخته و همچنان به جنايات خود ادامه مي‌دهند. مردم جهان برخلاف جنجال‌هاي رسانه‌هاي غربي به ويكي ليكس و كشفيات! آن اعتنايي ندارند و هرگز آن را جدي نمي‌گيرند و آنرا بازي جديد سازمان‌هاي اطلاعاتي غرب، به ويژه سازمان "سيا" مي‌دانند"
در خاتمه اینکه مگر فراموش شده است که رژیم ضد بشری چگونه کارنامه ی بسیار ننگین نقض مستمر حقوق بشردر ایران دارد . چونکه آنگونه است که نه پیشتاز رکورداری مقام اولی جهان است ، بلکه هرروز که سپری می شود ان کار نامه ی ننگین بسیار سنگین تر می شود . لذا آیا امکان دارد با توجه به سابقه ی طولانی اقدامات تروریستی علیه ی مخالفین که در برون مر ز به خصوص در عراق علیه ی مجاهدین اشرف دارد . آنچنان که جدا از انفجار لوله ی آب کمپ اشرف و پرتاب ده ها موشک دور برد و ربودن مجاهدین که تا کنون هیچ ردی از اینان بدست نیامده است . همچنین تهاجم جنایتکارانه ی نظامی با پلیس و نیروی انتظامی عراق به اینان که در سال گذشته انجام گرفت که تعدادی شهید و ده ها تن را اسیر کردند و صد ها تن مجاهد را مجروح نمودند . مهمتراینکه ازدرون اعضای خانواده های مجاهدین ساکن اشرف در ایران با تهدید و فشار و تطمیع کردن اعضای خانواده ها برخی به گروگان گرفته شده و تبدیل به مزدور شده اند و در کنار اعضای بدنام وزارت ا طلاعات و اعضای سازمان اطلاعات و امنیت پاسداران یا ساواک جدید به عراق اعزام سپس به جلوی درب کمپ اشرف گسیل شان نموده است که ازا حمایت ارتش و نیروی انتظامی دولت نوری مالکی دست نشانده بر خوردار هستند تا با دفاع کردن از ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد به نام ملت ایران و همینطور دفاع از نوری مالکی دست نشانده و دولت وی بطور شبانه روزی مجاهدین اشرف را تهدید به باز گردانیدن به ایران و تهاجم و دار زدن و اعدام می کنند . بنا براین با اینگونه عملکرد عریان و اسناد و مدارک مستند انکار نا پذیر موجود که با مردم ایران و مجاهدین کمپ اشراف جانیان حاکم ایران مرتکب شده اند و با توجه به ربودن سواحل آبی ملوانان انگلیسی و شهروندان آمریکائی از مرز خاکی عراق و متهم کردن شان به جاسوسی بعلاوه ربودن و به گروگان گرفتن سایر شهروندان ژاپونی و سوئدی و فرانسوی و آلمانی و... که برای باج گیری و چانه زنی مذاکرات هسته است . مگر دیگر جای هیچگونه شک و ابهامی باقی می ماند که مشخص نباشد اینان در عراق پس از اشغال دست به چه جنایات ضد انسانی زده اند که اکنون سرمقاله نویس تلاش کند برای سفید کردن پرونده ی خونین جنایات شان در عراق با پاک کردن صورت مسئله مدعی شود اسناد و مدارک فاش شده از سوی دیکی لینکس توطئه ی جدید سازمان سیا علیه ی رژیم ضد بشری است ؟
هوشنگ بهداد http://www.jomhourieslami.com/1389/13890803/13890803_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 3 آبان ماه سال 1389
ويكي ليكس، بازي جديد سيا
.