"پیگیری طرح توطئه ی شکست خورده ی شاه از سوی شیخ جانشین شاه، در آموزش و پرورش "
اینگونه اقدام گسیل کردن آخوندهای حوزوی به محیط های تربیتی وفرهنگی آموزش و پرورش که ادامه ی توطئه ی اوایل انقلاب است که با پاک سازی مدارس و فرهنگیان شروع شد که زیر چتر پاک سازی وابستگان رژیم گذشته و ساواک خیلی از معلمین مخالف دیگر هم پاک سازی و اخراج شدند . چونکه هدف مرتجعان تازه بقدرت رسیدگان کنترل فضای فرهنگی و آموزش و پرورش بود تا که مانع از فعالیت سیاسی معلمان در این محیط و جذب دانش آموزان به سوی فعالیت سیاسی شوند . همچنین طرح خیانت آمیز جدا کردن دانش آموزان از نزدیک وجذب شدن به سازمان های انقلابی و سیاسی شاسنامه دار زمان شاه بود تا بتوانند از نا آگاهی و احساسی بودن نوجوانان بعنوان یک بار مصرفان جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق در نهاد ضد مردمی بسیج برای پاک نمود میادین مین جبهه های جنگ مورد استفاده واقع شوند . همچنین این توطئه ی پاک سازی در مدارس سپس مکمل سکوی تهاجم و یورش سراسری به دانشگاه ها و دانشجویان سراسر کشور شد که منجر به تعطیل کردن 3 ساله ی دانشگاه ها گردید که همراه با ترفند انقلاب ضد فرهنگی بود که در اصل هدف قطع کردن حضور فعالیت سیاسی سازمان های انقلابی در دانشگاه ها و سایر مراکز علمی بود که ارتجاع حاکم در این محیط ها حضور کمرنگ داشت . بدتر اینکه نیروهایش مدام در حال ریزش بود ند. به خصوص اینکه فضای نیم بند حاکم پس از انقلاب و حضور و فعالیت گسترده ی سازمان های انقلابی و سیاسی در دانشگاه ها که موازی و مکمل جنبش آزادیخواهی دانشجوئی و پیوند زدن با قشر روشنفکر جامعه شده بود که هر گز مورد خوشآیند خمینی شیاد و پیروانش نبود . زیرا که هیچگونه وجه اشتراک یا تجانسی میان قشر روشنفکر و آزادیخواه دانشجوئی و دانشگاهی و فرهنگی با ارتجاعیون حاکم یا غول از شیشه بیرون زده ی مهار نا پذیر وجود نداشت . اما اکنون چون پس از 31 سال تلاش توطئه آمیز منتهی به شکست این توطئه و دسیسه ی مشترک در مدارس و دانشگاه ها شده است . بنا براین دست اندر کاران کودتاگر که عجیب دچار وحشت از تضاهرات های گسترده ی ضد حکومتی دانشجویان ونسل جوان در سال 88 شده اند . طوریکه فریاد پژواک فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح جوانان معترض بر توی خیابان ها و دانشگاه موجب پریشان شدگی رؤیای خواب خوش ولی وقیح و کودتاگران پاسدار شد . لذا اکنون برای دفع خطر و مهار کانون خطر تصمیم گرفته شده است که طرح توطئه آمیز اعزام آخوند و طلبه های مأمور به مدارس عملی شود تا که اینان نقش کنترل و جاسوسی و تفتیش عقاید امور تربیتی اوایل انقلاب در مدارس را اجرا کنند . از سوی دیگر تداعی کننده ی نگرانی سال های پایانی زمان شاه می باشد که خطاب به رئیس ساواک گفته بود که تا کنون رسم بر این بود که در دانشگاه ها دانشجویان سال آخر وارد فاز فعالیت سیاسی می شدند. ولی اکنون اوضاع آنگونه شده است که دانشجویان به محض ورود به دانشگاه ها در همان سال اول بدو ورود شان فعالیت سیاسی و مخافت کردن را شروع می کنند . بروید به بینید که در مدارس چه خبر می باشد و آنجا را تصحیح کنید؟ ناگفته نماند که در آن زمان برای استخدام شغل دبیری آموزش و پرورش برای خاطر جمعی از سوی ساواک بخش نامه صادر شده بود که دبیران تازه استخدام شدگان دبیرستان ها می بایست که 6 ماه بطور آموزشی کارشان را شروع کنند تا پس از تحقیقات انجام شده پیرامون فعالیت اینان در دانشگاه تحقیق و بررسی شود که اگر چنانچه موردی از فعالیت سیاسی مخالفت با حکومت وجود نداشت . آنگاه حکم رسمی شدن استخدامی شان تأئید شود . در غیر اینصورت اگر چنانچه اینان از سوی ساواک تأئید نمی شدند اخراج می شدند و حقوقی هم به خاطر چند ماه کارشان به اینان پرداخت نمی شد . اکنون این تجربه ی شکست خورده و به تاریخ پیوسته ی زمان شاه را شیخ در شرایطی که در بن بست و بحران زدگی و نامشروع و منزوی بودن در منطقه و جهانی قرار دارد در دستور کار قرار داده و تلاش مذبوحانه نموده است تا با گسیل کردن گله های مأمور ممیزی گری و تفتیش عقاید و سانسور آخوند ها و طلبه های حوزوی مرید ولی وقیح به مدارس آزموده شکست خورده را تکرار و تجربه نماید به امید واهی اینکه باور و اعتقاد و فعالیت دانش آموزان را کنترل کند تا در آینده در دانشگاه ها بامشکل پژواک فریادبر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وحیح و... مواجه نشود.
هوشنگ بهداد
حضور روحانیون در مدارس دائمی می‌شود 5 آبان - 89
http://www.fararu.com/vdceox8n.jh8ooi9bbj.html
وزیر آموزش و پرورش حضور روحانیون را تحولی در مدارس در راستای تدریش قرآنی عنوان کرد.به گزارش ايلنا، حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سئوال كه جايگاه روحانيت در مدارس به چه نحوي است و رويكرد كلي آموزش و پرورش در اين رابطه چيست؟‌، گفت: «از نظر ما حوزه‌هاي علميه مي‌توانند بهترين نقش را از نظر تربيتي در مدارس ايفا كنند كه چه بسا هيچ قشر و نهادي نتواند اين چنين در ميان دانش‌آموزان تاثيرگذار باشد.»وي با اشاره به اينكه سابقه ارتباط و فعاليت‌هاي مشترك ميان حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش سابقه طولاني دارد گفت: «ما بايد بتوانيم اين ارتباط را به شكل مستحكم و منظم داشته باشيم چرا كه تا امروز نقطه ضعف در ميان فعاليت‌هاي آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه نبود ساختار و برنامه منظمي براي اجراي اين فعاليت‌ها بوده است.»وي در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به مشكلات و وضعيت نابسمان نيروي انساني در آموزش و پرورش چطور براي حضور روحانيون در مدارس از نظر نيروي انساني چاره‌انديشي شده است، گفت: «ما به دنبال اين نيستيم كه روحانيون را همچون معلمان در مدارس استخدام كنيم بلكه سابقه نشان داده است كه روحانيون با توجه به ابعاد شخصيتي خود چشم‌داشت زيادي به مسائل مالي ندارند و بعد اخلاقي و انساني آموزش به شكلي آنها را جذب آموزش و پرورش مي‌كند.»وی افزود: «در حال حاضر ستاد همكاري‌هاي حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش به دنبال تدوين ساختاري براي حضور ثابت و دائمي روحانيون در مدارس است كه قطعا اين امر مي‌تواند باعث افزايش بهره‌وري‌هاي آموزشي و تربيتي در مدارس شود.» وي تاكيد كرد: «سعي داريم در آينده درس‌هاي اساسي دانش‌آموزان را با محوريت مباحث قرآني زير نظر روحانيون در مدارس تقويت كنيم و خروجي مدارس‌مان دانش‌آموزاني شوند كه از حضور روحانيون در مدارس بهره جسته‌اند و از نظر تربيتي بتوانند نيروهاي مناسبي براي نظام جمهوري اسلامي باشند