دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 13 شهریور ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " ليبي اسير نمي شود

"تخصص در وارونه گویی وکتمان کردن حقایق با تبلیغات گسترده جزو اساس کار دستگاه ی خبررسانی و مطبوعاتی و تبلیغاتی رژیم فاشیستی مذهبی عوامفریب و دین فروش می باشد . برای اینکه اینان تابع فلسفه ی مفت خوری آخوند های منبری و حوزوی حکومتی غیر مولدهستند که 33 سال بر اریکه ی قدرت خزیده اند"

برای پوشانیدن وحشت ناشی از سقوط سرهنگ قذافی دیکتاتور لیبی به خصوص وحشت بیشتر حاکمان ایران از دچار شدن به بشار اسد در سوریه به سرنوشت مشابه ی سرهنگ قذافی می باشد که امثال قلم زنانی همچون بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان نا یل به کشف بزرگی در مورد لیبی پس از قذافی شده است . زیرا که ادعا دارد چون ملت لیبی علاقه وافري به حضرت زهرا دارند . پس رابطه ی مردم لیبی با شيعيان و كانون مركزي شيعه - ايران- پيوند زده شده است. همچنین مدعی شده است که این پیوند معناي ويژه اي به «انقلاب مردمي ليبي» داده است . برای همین نه مخازن نفت لیبی بوده که دلیل حضور ناتو و غرب به مداخله گری در امور داخلی لیبی شد بلکه مهمترین پارامتر موضوع گرایش به شیعه بودن ایران است که سبب شده چنین مورد توجه غرب نسبت به ليبي قرار گیرد:

"ليبي كشوري با مساحت 8/1 ميليون كيلومتر مربع و جمعيتي نزديك به 6 ميليون نفر يكي از نزديكترين كشورهاي آفريقايي به قاره اروپا مي باشد و در همان حال قرار داشتن در حدفاصل سه كشور تونس، مصر و سودان- به عنوان سه كشوري كه وضعيتي ناساز با غرب پيدا كرده اند- موقعيت ويژه اي را به ليبي داده است. وجود جنبش هاي اسلام گرا در طول 100 سال گذشته - شامل جنبش اسلامي و استقلال طلبانه قبايل ليبي عليه اشغالگران ايتاليايي در سال هاي1920 تا 1931- و نهضت سنوسي ها به رهبري شيخ عبدالقادر عليه انگليس و فرانسه در اواخر قرن 19 ميلادي هم مي گويد ليبي مي تواند يك كانون مهم اسلامگرايي باشد و شرق و غرب مناطق مسلمان نشين آفريقا را تحت تاثير خود قرار دهد علاقه وافري كه به حضرت زهرا-سلام الله عليها- دارند يعني مردم را به شيعيان و كانون مركزي شيعه - ايران- پيوند مي زند و مي تواند معناي ويژه اي به «انقلاب مردمي ليبي» بدهد. اين ها مهمترين دلايل توجه غرب به ليبي به حساب مي آيند. شوند روزي كه مردم وارد منطقه حكمراني قذافي شدند از نيروهاي ناتو و عمليات آن ها هيچ خبري نبود. اين كه اروپايي ها علي رغم ساقط شدن قذافي اعلام كرده اند كه به عمليات نظامي در ليبي ادامه مي دهند خود دليل جداگانه اي است كه نشان مي دهد آنان براي اسقاط قذافي و نظام او به ليبي نيامده بودند و گرنه چه نيازي به عمليات ناتو بعد از سقوط حاكم ليبي وجود دارد؟! حال چگونه با اين همه امكانات متوجه جابجايي قذافي و خاندان و نيروهاي وفادار به او و انتقال به شهر سرت و كشور الجزاير نشدند؟! خود اين موضوعات به خوبي نشان مي دهند كه هدف ناتو از آغاز تا آخر قذافي و حكومت او نبوده است. با اين وصف طبعا مردم ليبي مي پرسند آنان چه حقي دارند كه كنفرانس برگزار مي كنند و درباره آينده ليبي حرف مي زنند؟"

واقعاً خیلی پررویی وتخصص به سر سپردگی ووارونه گویی می خواهد که با کتمان کردن حقاق ملموس ایران اما آنگونه ادعا کرد که گویا ایران یک کشور پیشرفته می باشد که دارای زیر ساخت صنعتی و کشاورزی و راه های مواصلاتی می باشد که رکوردار اول بی رقیب جهانی مرگ و میر در جاده ها نمی باشد و در آمد ناشی از فروش نفت تبدیل به نان می شود و بر توی سفره های محرومان برده می شود . یا سهم نقدی شان داده می شود و زیر ساخت کشاورزی بدلیل رشد واردات نا بود نشده است وهرروز واحد های تولیدی و صنعتی بیشتری تعطیل نمی شود و کار گران بیشتری بیکار نمی شوند ودست به تظاهرات اعتراضی نمی زنند که در مورد شرایط لیبی چنین گفته است :

"ليبي فاقد زيرساخت هاي صنعتي، كشاورزي و راه هاي مواصلاتي است. مردم ليبي با وجود آن كه ده ها سال است يكي از صادركنندگان مهم اوپك مي باشند، سهمي از اين درآمد ملي نداشته اند. از اين روست كه مي شنويم اروپا 120 ميليارد دلار از دارايي هاي ليبي را بلوكه كرده و در برابر درخواست شوراي انتقالي ليبي حاضر به بازپس دادن حتي 5 ميليارد دلار آن نشده و آن را به شرايط آينده موكول كرده است شرط اول آن روي كار آمدن يك رژيم وابسته به غرب و مخالف اسلام در ليبي است. غرب البته مردم ليبي را نمي شناسد وگرنه مال اين مردم را گرو نمي گرفت آنان نمي دانند كه همين مردم در زماني نه چندان دور- حدود 80 سال پيش- چه به روزگار اشغالگران ايتاليايي درآورده اند.

همینطور قلم بر دست ضد ایرانی یادداشت روز نویس همچون همتای سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی از موضع ضد غربی و کشور های عربی به خصوص عربستان و اتحادیه ی عرب و حتی شورای انتقالی لیبی موضع گیری کرده است و از موضع نماینده ی ملت لیبی شدن در از نقش رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران در کنار اتحادیه آفریقا و برخی ازکشور های اتحادیه عرب و همسایگان لیبی دفاع کرده که تنها نیست و در این مورد ا ینگونه تحلیل داده است :

" همين روزها خبرها از همكاري ناتو و اتحاديه عرب و بخصوص همكاري عربستان و ناتو براي ارسال سلاح هاي مخرب به ليبي حكايت داشت. پيش از اين عربستان با آغاز خيزش مردمي در ليبي به تجهيز و تشويق يك گروه سلفي وابسته به خود- گروه موسوم به المقاتله الاسلامي يعني جنگجويان مسلمان- پرداخت و سبب وارد شدن هزينه هنگفت انساني و اقتصادي به مردم ليبي و نيز باعث طولاني شدن دوره انقلاب در اين كشور شد. عربستان به خوبي مي داند كه گروه هاي سلفي- به دليل وجود علاقه شديد مردم شمال آفريقا به اهل البيت- جايگاهي در ميان مردم ندارند و از اين رو روند تحولات در كشوري مانند ليبي، مصر يا تونس به هيچ وجه در چارچوب نگرش و ساختاربندي عربستان قرار نمي گيرد. بر اين اساس عربستان كه مي داند به زودي يك نظام مردمي مخالف غرب و عربستان در ليبي شكل مي گيرد، امكانات تخريبي خود را از طريق مديترانه و با همكاري ناوهاي ناتو به بن غازي و... گسيل كرده است- غرب و اتحاديه عرب نمي خواهند كار دست شوراي انتقالي ليبي باشد. آنان مي خواهند از بالاي سر اين شورا مسائل ليبي را آنگونه كه خود مي پسندند مديريت نمايند. برگزاري اجلاس اروپا كه با چراغ سبز اتحاديه عرب و همراهي آن توأم بود و گروگان گرفتن پول مردم ليبي و اعلام ادامه عمليات نظامي به خوبي اين مسئله را برملا مي كند كه از نظر غرب شوراي انتقالي هيچكاره است. در اين ميان ايران تنها نيست، كشورهاي عضو اتحاديه آفريقا، بعضي از كشورهاي عضو اتحاديه عرب و بعضي از كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي و اكثر همسايگان ليبي مخالف استيلاي غرب بر ليبي هستند. از اين رو ما مي توانيم با يك ديپلماسي فعال از انقلاب مردم ليبي حراست كنيم و پيغامهاي لازم را به موقع به آنان برسانيم. غرب در جهان اسلام نمي تواند خود را يك طرف «خيرخواه» يا «بيطرف» و يا حتي «منطقي» و قابل مذاكره جا بزند، چرا كه اين حرف ها و ادعاها با عملكرد آنان همخواني ندارد. غرب از نظر مردم منطقه اشغالگر، ويرانگر، شكنجه گر، كودك كش، اسرائيل محور و... است. با اين وصف اگر چندين كنفرانس بين المللي را هم برگزار كند و با دهها پادشاه نظير ملك عبدالله سعودي هم قسم شود، باز هم نمي تواند اثري بر جاي بگذارد. اما اين همه يك شرط دارد و آن بيدار ماندن مردم و پاسداري از اين بيداري است"

در خاتمه اینکه همانگونه که گفته شد تخصص در وارونه گویی وکتمان کردن حقایق با تبلیغات گسترده جزو اساس کار دستگاه ی خبررسانی و مطبوعاتی و تبلیغاتی رژیم فاشیستی مذهبی عوامفریب و دین فروش می باشد . برای اینکه اینان تابع فلسفه ی مفت خوری آخوند های منبری و حوزوی حکومتی غیر مولدهستند که 33 سال بر اریکه ی قدرت خزیده اند و برای حفظ قدرت وکسب هر چه بیشتر انباشت ثروت خود با ابزاری کردن دین و سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن در ر استای توجیه گری خود بهر جنایت وخیانت و راست دروغ کردن و مقتول قاتل کردن و ظالم مظلوم نمودن بالعکس دست می زنند . نمونه ی بارز عملکرد 33 ساله در داخل کشور می باشد که صرفاً با عوامفریبی و سرکوب و رعب و وحشت و ترور وتهدید و بازداشت و زندان وشکنجه و اعتراف گیری و پرونده سازی و زندان همراه بوده است. به خصوص اوضاع کنونی آنچنان خفقان آور و منقبض کننده است که به سرکوب منتقدان و مخالفان حتی شرکای سابق در قدرت که تبدیل به رقیب مغلوب شده اند که نه اینکه تحمل نمی شوند، بلکه برخی شان در حصر خانگی بسر می برند وبقیه هم مورد تهدید و انواع و اقسام اتهامات سنگین واقع می شوند . حال چنین عملکرد فاجعه انگیز ضد انسانی که اینان دارند چگونه می تواند موجب انگیزه و امید برای ملت های منطقه به خصوص مردم لیبی شود که قلم بر دست ضد ایرانی مدعی آن شده است؟

هوشنگ - بهداد

http://www.kayhannews.ir/900613/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 13 شهریور ماه سال 1390

ليبي اسير نمي شود (يادداشت روز)