گزیده خبرهای 13 شهریور 90 قسمت -3

حاشيه‌هاي مراسم بدرقه/مشايي: نترسيد؛ سوئيچ هواپيما دست من است!خبرگزاری فارس: مشايي با گفتن فقط يك جمله خيال همه را راحت مي‌كند؛ "نترسيد؛ سوئيچ هواپيما دست من است! تا من نروم، پرواز نمي‌كند!"

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900613001000

از اینکه پاسدار گماشته احمدی نژاد و رحیم مشایی تسلیم تهدید واتهامات و فشار های گاز انبری که از سوی پاسداران کودتا گر وولی وقیح نا مشروع ومنفور وحامیان شان وارد می شوند هنوز تسلیم نشده و مقاومت و ایستادگی می کنند . موجب شده است که سخت کودتا گران پاسدار وولی وقیح نا مشروع را کلافه و عصبی کنند . طوریکه فقط منتظرند که چه موقع سر وکله ی رحیم مشایی در کنار پاسدار گماشته احمدی نژاد پیدا می شود تا آن را تبدیل به سوژه ی طنز و تمسخر کنند تا اینگونه هم عقده گشایی کرده وهم انتقام گرفته باشند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور به همراه برخي وزرا و دولتمردان امروز "يكشنبه" عازم "دوشنبه" شد، مراسم بدرقه وي از پاويون جمهوري با حاشيه‌هايي خواندني همراه بود كه در ذيل از نظرتان مي‌گذرد؛* خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران خبري طبق روال اين‌گونه برنامه‌‌ها به دو طيف تقسيم بندي مي‌شوند؛ اولين گروه شامل كساني است كه همراه با آن مقام مسئول در سفر‌هاي اين‌چنيني حضور دارند و اما گروه ديگر كه تنها براي بدرقه و البته شايد هم پوشش سخنان تشريحي مقام مسئول فقط به فرودگاه دعوت شده‌اند كه البته نگارنده اين سطور نيز از گروه دوم به‌شمار مي‌آيد.* گپ‌و‌گفت خانوادگي عليرضا احمدي‌نژاد پسر كوچك رئيس‌جمهور -كه به تازگي بنا بر اعلام برخي سايت‌هاي خبري با خانواده‌اي از تبار يكي از شهداي نامي وصلت كرده- در حاشيه بدرقه پدرش حاشيه‌اي مي‌شود.* صالحي و سعيدلو دو دولتمردي‌اند كه هر‌چند اندك اما صميمانه وارد حلقه هر دو گروه از اهالي رسانه‌- كه پيشتر به آن اشاره شد- مي‌شوند و به استماع نظرات آنان مي‌نشينند.* ولايتي، بداغي، نامجو، حسيني، بختياري و الخ (الي آخر) هر كدام به صورت معمول و جداگانه براي بدرقه يا همراهي رئيس جمهور، وارد پاويون مي‌شوند اما چگونگي و نحوه ورود 4 دولتمرد جالب توجه است؛آن زمان كه وزير خارجه در صندلي كنار راننده جلوس مي‌كند و پياده‌شدن همزمان رئيس‌جمهور به همراه معاون اول و دستيار ارشد خود از صندلي‌ عقب يك ماشين!. * مشايي تلاش زيادي مي‌كند كه سوژه نشود؛ از امتناعش از نشستن در كنار احمدي‌نژاد و ساير مسئولان در سالن تشريفات پاويون فرودگاه هنگام سخنراني رئيس جمهور قبل از ترك تهران بگير ‌تا همراهي‌نكردن احمدي‌نژاد و همراهانش در سوار شدن به هواپيما؛ اما بازهم سوژه مي‌شود!* همه مسافران سوار هواپيما شده‌اند و منتظرند كه رئيس دفتر رئيس جمهور هم به آنها بپيوندد. مدت انتظار وقتي كمي به درازا مي‌كشد، همراهان با تعجب مي‌پرسند كه "آقاي مهندس! شما نمي‌خواهيد سوار ‌شويد؟! هواپيما دارد مي‌پرد"؛ مشايي هم با گفتن فقط يك جمله خيال همه را راحت مي‌كند؛ "نترسيد؛ سوئيچ هواپيما دست من است! تا من نروم، پرواز نمي‌كند!"

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي:نظام آموزشي كشور توليد مثل مي‌كند نه توليد علمخبرگزاری فارس: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با انتقاد از فضاي موجود در جذب دانشجو آن را رقابتي براي افزايش آمار خواند و گفت: نظام آموزشي ما در عرصه علوم انساني توليد مثل مي‌كند و توليد علم ندارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900613001003

از این شفاف تر اعتراف شود که حاصل 32 ساله پس از تهاجم و یورش سراسری به دانشگاه های کشور در اردیبهشت 59 و به خاک و خون کشانیدن دانشگاه ها کههمراه با دستگیری گسترده ی دانشجویان بود که پس از 30 خرداد 60 و 67 خیلی های شان اعدام شدند و بستن 3 سال دانشگاه ها و پاک سازی اساتید که بخشی از واکنش این اقدام در قیام دانشجویی 6 روز تیر 78 برجسته شد . اکنون هم اعتراف شده است که دانشگاه ها تبدیل به تولید مثل شده است چونکه رشد کمی و کیفی داشته اند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسن رحيم‌پور ازغدي ظهر امروز در سيزدهمين همايش سراسري بسيج اساتيد كشور با اشاره به نبود برنامه مشخص در جذب دانشجو در دانشگاه‌هاي كشور، اظهار داشت: نه نظام آموزشي و نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و هر سازمان مربوطه ديگر در كشور به طور مشخص نمي‌داند در چه رشته‌اي چه تعداد و براي چه دانشجو مي‌پذيرد. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وجود بيش از 2.5 ميليون دانشجو در دانشگاه‌هاي كشور اشاره كرد و افزود: تا به حال هيچ برنامه حساب شده‌اي نسبت به پذيرش دانشجويان در رشته‌هاي مختلف و به وي‍ژه در رشته‌هاي علوم انساني وجود نداشته است. وي با انتقاد از فضاي موجود در جذب دانشجو آن را رقابتي براي افزايش آمار خواند و خاطرنشان كرد: نظام آموزشي ما در عرصه علوم انساني توليد مثل مي‌كند و توليد علم ندارد. ...

فیلم / نظام بانکی ایران در شوک اختلاس سه هزار میلیارد تومانی
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=37654

اینهم اشاره یا اعتراف به بخش ناچیزی از ارقام نجومی غارتگری و اختلاس و رانت خواری که از شبکه ی بی بی سی دولت فخیمه پخش شده است . مشروط بر اینکه نام از پرونده ی 123 میلیارد تومانی مرتضی رفیقدوست برادر فرمانده ی پیشین پاسداران محسن رفیقدوست برده شده است . البته این پرونده با اعدام شریک دزد اختلاس گر و کار مند بانک صادرات و مداخله گری ولی وقیح نا مشروع و منفور به نفع مرتضی رفیقدوست مختومه شد . همچنین 10 سال از زمان فرمان صدور منشور 8 ماده ای رهبر علیل و شیاد عوامفریب منفور و نا مشروع با تبعیض وفقر وبیکاری و رشوه وراانت خواری و تجمل پرستی و فساد اقتصادی می گذرد که اکنون کار به اینجا رسیده است که به بخشی از پرونده های اختلاس گری وابسته به دولت کنونی اشاره شده است .

با اعلام رسمی خبر مربوط به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در یکی از بانک های ایران، بار دیگر موضوع بازنگری در نظام مالی ایران مطرح شده است. خیلی ها می گویند نظام اقتصادی ایران شفاف نیست، حفره هایی هست که به فرصت طلبان اجازه می دهد، مبالغ هنگفت به جیب بزنند. در نبود روزنامه ها و احزاب آزاد، بیشتر وقتی این مسائل رو می شود که اختلافات سیاسی بالا می گیرد. سازمان شفافیت بین الملل که فساد مالى و سیاسى در كشورهاى جهان را بررسی می کند ایران را در رتبه های پایین این فهرست قرار داده است. اما مشکل اصلی کجاست و آیا راهی هست که بتوان جلوی این طور سوء استفاده ها را گرفت؟

فیلم / دستگیری همراه با ضرب و شتم مردم در ارومیه

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=37660

اوج بربریت ارگان های سرکوبگر در ارومیه آنهم در کشوری که مدعیست قدرت بر تر جهان و با ثبات وامن و آزاد ترین کشور جهان است . مهمتر اینکه با چنین روش وحشیانه و ضد انسانی که نسبت به معترضین خشک شدن در یاچه ارومیه در شهر ارومیه بر خورد شده است . عجیب تر اینکه وقیحانه واز موضع فرار به جلو مدی می شود که رهبر قیام های ضد دیکتاتورث منطقه می باشد.

معاون استاندارآذربایجان غربی: تجمعات برای نجات دریاچه ارومیه از سوی دشمنان نظام برنامه‌ریزی شده است
طبق روال 33 ساله اتهام به مخالفین ومنتقدان ومعترضین زدن که یا جزو عوامل بیگانه هستند یا جرابکار و خائن و وطن فروش می باشند و سایر اتهامات مشابه ی دیگری که وارد می شود . اکنون نیز به معترضین خشک شدن دریاچه ارومیه نه همچون برخورد وحشیانه فیزیکی می شود که در فیلم فوق نشان داده شده است ، بلکه از سوی معاون استاندار آذربایجان غربی متهم به تحریک شدن از سوی دشمنان شده اند

مهر : معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی وضعیت شهر ارومیه را از صبح امروز عادی اعلام کرد و گفت: هم اکنون امنیت در سطح شهر برقرار است.عیسی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارومیه با ابراز تاسف از برگزاری تجمع و راهپیمایی برخی افراد در شهرستان ارومیه اظهارداشت: این اقدام نه تنها کمکی به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نمی‌کند بلکه موجب اختلال وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می‌شود. وی با بیان اینکه با برگزاری اغتشاش و آشوب مشکلات زیست‌محیطی حل نمی‌شود بیان داشت: تجمع غیرقانونی عصر و شب گذشته مردم ارومیه ضمن بدنام کردن چهره شهرستان ارومیه اقتصاد و بازار این شهر را تعطیل و موجب متضرر شدن خود مردم شد.قنبری با تاکید بر اینکه مشکل فعلی دریاچه ارومیه در طول سال‌های متمادی و گذشته تاکنون به وجود آمده است گفت: با تعطیل کردن بازار و برگزاری آشوب نمی‌توان این مشکل را حل کرد.قنبری در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد افراد مجروح و شایعات در خصوص کشته شدن تعدادی از جوانان گفت: در حوادث عصر شنبه هیچ شخصی مجروح یا کشته نشده است.وی افزود: البته در تجمع غیرقانونی شنبه هفته گذشته عده‌ای دچار جراحت‌های سطحی شدند ولی در حوادث روز گذشته هیچ اتفاقی رخ نداد.معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی درخصوص خسارات وارد شده به اموال عمومی عنوان کرد: متاسفانه افراد سودجو اقدام به شکستن شیشه‌های دو بانک و به آتش کشیدن تعداد زیادی مخزن‌های زباله شدند.