گزیده خبر های 13 آذر90 قسمت -5

مالکی: برکناری اسد به جنگ داخلی در سوریه می‌انجامد/هدف حمله به پارلمان من بودم.خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق درباره هر گونه ماجراجویی غرب در سوریه هشدار داد و اظهار داشت : سرنگونی حکومت بشار اسد به جنگ داخلی در سوریه و ناآرامی در منطقه منجر می‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900913000684

این مزدور خائن ودست نشانده نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده از موضع فرار به جلو فرافکنی کرده تا توانسته با صورت مسأله پاک کردن پرونده ی توطئه ی فاش شده رئیس پارلمان عراف که شکست خورد ومحکوم شده است با الگو برداری از خود سرهای دچار حرکت خود جوش شده ی مهماجمان سفارت انگگلیس دلیل آورده یا اعتراف کرده اند هم گول خورده اند هم احساسات شانن بر منطق شان غلبه کرد که دست به تهاجم وحشیانه به سفارت انگلیس زدند تا موضوع سازماندهی شدن تهاجم منتفی شود . همچنین با دفاع از بشار اسد که در حقیقت دفاع از خودش می باشد با تحلیل روش فوق نظر داده است . چونکه آنچه به وی از سوی حاکمان ایران دیکته شده بیان کرده است .چون هدف ماستمالی کردن حمایت از بشار اسد می باشد. معلوم نیست این یارو که آدرس غلط داده است چرااشاره ای نکرده اگر هدف وی بوده است چرا از ائتلاف کردستان 4 نفر مجروح شدند. همینطور چراهر چه تاکنون در اقدامات تروریستی در عراق کشته شده اند از مخالفان و رژیم فایستی مذهبی ایران بوده است؟

به گزارش فارس، نوری المالکی نخست وزیر عراق در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس" در دفترش در بغداد اظهار داشت: وضعیت سوریه خطرناک است. با حوادث باید به طور مناسب برخورد شود تا بهار عربی به زمستان تبدیل نشود.به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه سوریه از سوی اتحادیه عرب، عراق مخالفت خود را با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور اعلام کرد.مالکی افزود: عراق معتقد است حقوق مردم سوریه باید حفظ شود و به حکومت سوریه یادآوری کرده دوران تک حزبی و تک قومی به پایان رسیده است. نخست وزیر عراق در ادامه نسبت به هر گونه مداخله نظامی غرب به سوریه هشدار داد و گفت، سرنگونی حکومت بشار اسد کشور را به جنگ داخلی می کشاند و بر منطقه تاثیر خواهد داشت.نوری المالکی که بیش از 16 سال در سوریه زندگی کرده است، گفت: وضعیت کنونی سوریه به جنگ داخلی و شکل‌گیری ائتلاف هایی در منطقه منجر می‌شود. به دلیل این که کشور ما سابقه جنگ قومی داشته‌، نگران آینده سوریه و کل منطقه هستیم.چند هفته پیش از خروج کامل نیروهای آمریکا از عراق، نخست وزیر عراق با اطمینان پیش بینی کرد، کشورش به ثبات دست می یابد و با استقلال بدون حضور نظامیان آمریکایی ادامه می یابد. وی تاکید کرد، نیروهای عراقی آماده به عهده گرفتن امنیت کشور هستند. به دلیل خروج آمریکا از عراق خشونت کاهش می یابد، زیرا دلیل اصلی حملات، حضور نیروهای آمریکایی در کشور بود. نوری المالکی با اشاره به روابط ایران و عراق گفت: عراق روابط خوبی با ایران خواهد داشت. دو کشور از نظر فرهنگی، اقتصادی و مذهبی پیوندهای عمیقی دارند.وی با اشاره به حمله اخیر به مقر پارلمان عراق در منطقه الخضرا که چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته، گفت: هدف این حمله من بودم و براساس گزارش‌های اولیه اطلاعاتی قرار بود خودروی بمب‌گذاری شده وارد عراق شود و تا زمان حضور وی در پارلمان منفجر نشود.وی در عین حال گفت: این اتفاق ساده‌ای بوده که ممکن است در هر کشوری رخ بدهد و نشان دهنده این نیست که امنیت عراق با چالش مواجه شده است. نخست وزیر عراق از شناسایی ۴ نفر در این ارتباط خبر داد ولی در عین حال به هویت افراد هیچ اشاره‌ای نکرد.در انفجار هفته پیش در نزدیکی مقر پارلمان عراق در منطقه الخضراء، دست‌کم 5 تن کشته و زخمی شدند. در این انفجار یک نفر که هنوز هویت آن مشخص نشده است کشته شد و 4 تن دیگر از جمله "موید الطیب" سخنگوی ائتلاف کردستان در پارلمان عراق زخمی شدند. این حادثه در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مقر پارلمان عراق صورت گرفت. پیش از این اعلام شده بود که به پارلمان عراق حمله خمپاره‌ای شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با فارس:دولت انگلیس دچار بحران سیاسی شده است/ناکامی طرح انگلیسی "تحریک دیپلماتیک"خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه موج اعتراضات داخلی، دولت انگلیس را دچار بحران سیاسی کرده است، گفت: انگلیس پس از حادثه سفارتش در تهران، به تحریک دیپلماتیک برخی کشورها پرداخت، اما در جریان تحریک آنها برای مانور سیاسی، ناکام ماند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900913000777

این طوطی و عضو دست نشانده بازار مکاره بر گردان سیاست نوری مالکی دست نشانده را در مورد تهاجم به سفارت انگلیس دنبال کرده است . زیرا که می بایست واقعیت اینکه رژیم کودتای فاشیستی بحران زده با تهاجم به سفارت انگلیس در تهران با بحران محکومیت های رو به رشد جهانی مواجه شده وی مجبور شده است تا که واقعیت را وارونه کند.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات اخیر دولت انگلیس گفت: رژیم انگلیس و برخی کشورهای دیگر در موضع گیری‌های خود چون متأثر از سیاست‌های آمریکا و لابی صهیونیستی هستند، همواره در اتخاذ مواضع خود دچار اشتباه می‌شوند. وی در این باره افزود: اقدامات انگلیس در جریانات اخیر هم اقداماتی شتاب‌زده، منفعلانه و نشأت‌گرفته از درماندگی در برابر خواست ملت خود و احقاق حقوق آنها بود، اقداماتی که موجب رسوایی سران این کشور شد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: البته ما در روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از اعتراضات میلیونی مردم انگلیس در جای جای این کشور هستیم، اعتراضاتی که رژیم انگلیس را دچار یک بحران سیاسی داخلی کرده است. آلیا ادامه داد: پس از بحران اقتصادی که بیشتر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا را هم در برگرفت، انگلستان بر اثر این بحران‌ها و امواج نارضایتی مردمی، دچار یک بحران سیاسی شد؛ یکی از مهمترین دلایل وقوع این بحران، اتخاذ سیاست‌های غلط دولت این کشور در عراق، افغانستان، یمن، تونس، مصر، لیبی، بحرین، اردن و برخی کشورهای دیگر بود. وی با بیان اینکه دولت انگلیس به شدت از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و در عمق کشورهای اروپایی در هراس است تأکید کرد: پس از مصوبه اخیر مجلس برای کاهش روابط با لندن، دولت انگلیس دچار سردرگمی شد و این سردرگمی دلیل اصلی واکنش‌های شتاب‌زده و منفعلانه دولتمردان این کشور بود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: دانشجویان نیز اخیراً در یک حرکت خودجوش و ناگهانی برای اعلام انزجار خود از رژیم انگلیس و سیاست‌های استعمار پیر در مقابل سفارت این کشور تجمع کرده و برخی از تجمع کنندگان به داخل سفارت وارد شدند، اقدامی که انگلیسی‌ها با واکنشی منفعلانه با آن مواجهه کردند. آلیا اضافه کرد: رژیم انگلیس پس از حادثه سفارتش در تهران، به تحریک دیپلماتیک برخی کشورها پرداخت، اما در جریان تحریک آنها برای مانور ناکام ماند. وی اقدام اخیر برخی سفرای کشورهای اروپایی در به راه انداختن کارناوال را مانور غیر دیپلماتیک و اقدامی سیاسی عنوان کرد و گفت: حرکت‌های غلط سیاسی انگلیس تعارض در رفتار دولتمردان این کشور را نشان داد و این لندن بود که در رفتارهای اخیر خود متضرر خواهد بود.

تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از سوریه/اردوغان نباید آلت دست آمریکا باشد.خبرگزاری فارس: مردم ترکیه در تظاهراتی صدها نفری با حرکت به سوی سفارت آمریکا با حمایت از سوریه و تاکید بر اینکه نخست وزیر آنان مشغول اجرای طرح خاورمیانه آمریکاست اعلام کردند ملت ترکیه در مقابل ظلمی که به سوریه می‌شود سکوت نمی‌کند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900913000873

بدون شک پشت این تحریک تظاهرات حمایتی از بشار اسد در ترکیه آنسوی موضع گیری نوری مالکی دست نشانده ی خائن نخست وزیر عراق است که از سوی عوامل وابسته به حاکمان ایران در ترکیه برنامه ریزی شده است . از سوی دیگر مکمل طرح بسیج نیرو برای سناریوی طراحی شده سوء استفده از تاسوعا وعاشورا در خبری بعدی می باشد .

به گزارش فارس، آنکارا پایتخت ترکیه شاهد تظاهرات صدها نفر از ساکنان خود بود که سیاست دولت ترکیه را در قبال مسائل سوریه و اینکه تحت نفوذ آمریکا قرار گرفته است محکوم کردند.به گزارش پایگاه خبری شوکوماکو سوریه،‌ مردم ترکیه مسیر تظاهرات خود را به سوی سفارت آمریکا تعیین کردند تا سفر جو بایدن معاون رئیس جمهوری امریکا به کشورشان را محکوم کنند.به گفته مردم ترکیه آمریکا حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را آلت دست آمریکا برای اجرای طرح‌های تجزیه‌طلبانه در منطقه دانستند.این تظاهرات به درخواست اتحادیه جوانان ترک برگزار شد. این اتحادیه در این تظاهرات اعلام کرد که رجب طیب اردوغان مجری طرح خاورمیانه جدید آمریکا شده است اما ملت سوریه و ترکیه برادرند و امپریالیسم غربی نمی‌تواند میان این دو فتنه‌انگیزی کند و ارتش ترکیه نیز سلاحی علیه برادران سوری خود نخواهد شد.این در حالی است که در روزهای گذشته دولت ترکیه در ادامه سیاست آمریکایی خود علیه سوریه، تحریم‌هایی علیه سوریه اعمال کرد و گزارش‌های خبری از حمایت لوجستیکی آنکارا از گروه‌های مسلح حکایت کرد که در سوریه فعال هستند.تظاهرات‌کنندگان شعارهایی سر دادند که بر همدستی دولت ترکیه با سیاست‌های آمریکا و غرب و تسلیم شدن آنکارا در قبال طرح‌های غربی تاکید و تصریح کرد که ملت ترکیه در مقابل هدف قرار گرفته شدن ملت سوریه ساکت نخواهد نشست. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، با تاکید بر حمایت خود از ملت سوریه، تاکید کردند که دموکراسی باید به دست مردم سوریه ایجاد شود نه با شیوه‌های استعماری جدید که آمریکا برای منطقه می‌آورد.کربوجیل رئیس اتحادیه جوانان ترکیه اعلام کرد که روزنامه واتان ترکیه در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که همه رژیم‌های خاورمیانه سقوط خواهند کرد و در مقاله‌ای در همین روزنامه عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که ترکیه الگوی خاورمیانه جدید خواهد بود و این طرح به سود آمریکا خواهد بود.رئیس اتحادیه جوانان ترکیه افزود که اسلام حزب حاکم بر ترکیه را باور نکنید... لیبی و عراق نابود شدند، غزه مورد حمله همیشگی است و اکنون سوریه و فردا ترکیه هدف گرفته می‌شوند و علت همه این اتفاقات حزب عدالت و توسعه (به نخست وزیر اردوغان) است.

خدمات رسانی رایگان اتوبوس و مترو به عزاداران حسینی/برپایی خیمه‌های معرفت حسینی در مناطق شهر تهرانخبرگزاری فارس: شرکت‌های اتوبوس و مترو به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا خدمات رایگان ارائه می‌دهند. همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خیمه‌های معرفت حسینی در مناطق 22 گانه شهر تهران و 40 نمایش عاشورایی برپا می‌کند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900913000900

این اقدام از سوی پاسداران کودتا گر طراح تهاجم به سفارت انگلیس در تهران برنامه ریزی شده است. که چون بر خلاف تصورشان نه حلال بحران که تبدیل به بحران دیگر شده است وچاشنی بحران 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بانکی شده است . بنابراین برای اینکه تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی وهم نوعی آماده باش برای کنترل فضای انفجاری شود به خصوص اینکه 16 آذر هم در پیش است دست به این ترفند گردآوری ساندیس خور زده شده است تا که موجب هموار شدن گریز به صحرا زنندگان کربلا و مداحان نوحه ومرثیه خوان وآخوند های منبری امام حسین کش برای مظلوم نمایی کردن شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های اجرایی شهرداری تهران در دهه اول ماه محرم، تأکید کرد: به عنوان مجموعه مدیریت شهری بنا داریم زمینه‌ای ایجاد کنیم تا مردم خودشان هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی را در شهر تهران برگزار کنند و همچنین پیش از آغاز ماه محرم در جلسات سیاست‌گذاری بنا را بر این گذاشتیم تا به مردم کمک شود تا برنامه‌های خود را بهتر انجام دهند.