گزیده خبرهای 14 آذر 90 قسمت - 4

ممانعت از آزادی بهروز جاوید تهرانی علی‌رغم پایان محکومیت

اکنون بطور عریان مشخص شده است که نه اینکه در بر پاشنه ی سابق می چرخد ونه از 33 سال پیش تا کنونچیزی از بی قانونی و اقدامات خود سرانه و کینه ورزانه وتبعیض آمیز برخورد وعمل کردن به خصوص در مورد زندانیان سیاسی ودگر اندیشان کاسته نشده است ، بلکه اوضاع نقض مستمر حقوق بشر خیلی بیش از گذشته افزایش یافته است . حال اگر زندان قربانی مرتبط باا پوزیسیون اصلی یعنی مجاهدین باشد .بی قانونی وتهدید وفشار مضاعف می شود . برای همین ممانعت از دانشجوی زندانی بهروز جاوید تهرانی پس از پایان محکومیت طولانی ممانعت شده است

علی رغم اتمام محکومیت بهروز جاوید تهرانی، دستگاه قضایی از آزادی این زندانی سیاسی ممانعت به عمل می‌آورد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به علت پرونده سازی جدیدی که به دلیل عاملیت در پخش فیلمی از محسن دکمه‌چی زندانی سرطانی بر علیه‌ بهروز جاوید تهرانی صورت گرفته بود، وی چندی پیش مدت ۴ ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد.دستگاه قضایی برای این اتهام وی قرار وثیقهٔ ۳۰ میلیون تومانی صادر کرده بود اما علی رغم تودیع آن توسط خانواده‌ی این زندانی با آزادی وی مخالفت کرده است.

رئیس مجلس خبرگان: رهبری گفته اگر اصلاح طلبان اقرار به اشتباه کنند، می توانند در انتخابات شرکت کنند

اینهم نوعی دیگر وادار به اعتراف کردن رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلبان است که ادامه ی سیاست چوب و پیاز خوردن اینان در نمایش کودتایی خیمه شب بازی 22 خرداد 88 و پس از آن است .اکنون که رژیم ضدبشری قرون وسطایی بشدت منزوی شده ودر بن بست وبحران قرار گرفته است. به ویژه پس از تهاجم واشغال سفارت انگلیس در تهران وموج محکومیت های جهانی همراه با افزایش تحریم بیش از همیشه نیاز لشکر برای تقلبات گسترده وادعای مشروعیت کاذب دارد . برای همین رئیس ویلچری وصل به دستگاه اکسیژن مجمع سیرک خبرگان رهبری برای حضور اینان شرط ابراز ندامت گذاشته است.

درحالیکه هیچ کدام از شرایط انتخابات منصفانه، آزاد و عادلانه برقرار نبوده و کماکان پروندۀ انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گشوده می باشد، دبیرکل جامعه روحانیت و رئیس مجلس خبرگان مدعی شد که رهبری شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی را مشروط به "اقرار به اشتباه" خود کرده‌ و همزمان در واکنش به مخالفت افراطیون جبهه پایداری با عضویت نمایندگان علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف در کمیته اصولگرایان (گروه ۸+۷) گفت: "حذف اینها از انقلاب، صحیح نیست و من دلم می‌خواهد آنها باشند."به گزارش فارس، محمدرضا مهدوی کنی پیرامون نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره معیارهای نامزدهای مجلس، از قول وی مدعی شد: "ایشان می‌گوید هر کس آمد و گفت من این اصول و قانون اساسی و انقلاب و اسلام و رهبری را قبول دارم، حتی اگر اختلاف سلیقه با من هم دارد، نباید از انقلاب طرد شوند."مهدوی کنی در ادامه می‌گوید هنگامی که از رهبر جمهوری اسلامی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پرسیده شد، او در پاسخ گفت: "اگر آمدند و اقرار به اشتباه کردند، مسئله‌ای نیست، ولی نه اینکه بگویند ما می‌خواهیم بیاییم در انتخابات و از نان پخته شده استفاده کنیم. بیایند و بگویند ما در برهه‌ای اشتباه کردیم و حالا هم فهمیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم آن اشتباهات را تکرار کنیم."بهروز جاوید تهرانی، سابقه بازداشت‌هایی در اعتراضات دانشجویی ۱۸ تیر سال ۷۸، تجمع مقابل سازمان ملل در سال ۸۳ در دفاع از زندانیان سیاسی و فعالیت برای تحریم انتخابات در سال ۸۴ را دارد. وی علیرغم جوانی حداقل مدت ۱۰ سال را از سال ۷۸ تا کنون به دلایل عقیدتی در زندان به سر برده است.گفتنی ست که این زندانی سیاسی در حال حاضر در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج، به سر می‌برد.

مفقود شدن یک وبلاگ نویس و فعال سیاسی

کودتاگران نامشروع در توطئه ی تهاجم و اشغال گری سفارت انگلیس مواجه با شکست مفتضحانه وموج محومیت های جهانی شده اند. ولی در داخل کشور دست به سانسور و سرکوب و آدم ربایی روی آورده ا ست تا که نکند کنترل اوضاع انفجاری داخلی از ددست شان خارج شود.

بهار علی نیا، دانشجو و وبلاگ نویس هفته گذشته پس از خروج از منزل مفقود شده است.نزدیکان وی به گزارشگران هرانا گفتند:"این وبلاگ نویس و فعال سیاسی هفتهٔ گذشته از خانه خارج شده و به منزل بازنگشته است."خانواده وی که احتمال بازداشت وی را محتمل می‌دانستند نیز با مراجعه به زندان اوین پیگیر وضعیت وی شدند که تاکنون بازداشت ایشان مورد تائید قرار نگرفته است.این دانشجو که در خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده است دو هفتهٔ پیش برای دیدار خانوادهٔ خود به ایران بازگشته بود.با توجه به سابقه و فعالیت‌های وی احتمال می‌رود که وی توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده باشد.اخیرا پلیس فتا ( پلیس سایبری) در گفتگو با رسانه های حکومتی اعلام داشته است که با متخلفین در فضایی مجازی برابر قانون برخورد می کند و در پی این اظهارات نیز چندین وبلاگ نویس در شهرهای مختلف بازداشت شده اند

آیت‌الله رضا استادی: شرکت نکردن در انتخابات تضعیف نظام است

این اعتراف آخوند استادی ادامه گزارش خبر قبلی است. زیرا که بر گردان و مترادف ومکمل توصیه ی آخوند مهدوی رئیس سیرک مجمع خبرگان آخوندی به رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب می باشد

دیگربان : آیت‌الله رضا استادی٬ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مردم گفته است: «شرکت نکردن در انتخابات تضعیف نظام است و ما اگر حامی نظام هستیم باید تا مشکلات حل نشده صبر و از نظام حمایت کنیمبه گزارش سایت «قدس آنلاین»٬ آقای استادی این مطلب را شامگاه یکشنبه (۱۳ آذر) در جمع گروهی از عزاداران امام سوم شیعیان در قم بیان کرده است.این استاد حوزه افزوده است: «وظیفه تک تک ما حمایت از نظام است، بویژه کسانی که با از دولت حقوق می‌گیرند و از بیت‌المال استفاده می‌کنند، باید از این نظام حمایت کنندوی همچنین ادامه داده که «باید همه چیز خود را فدای دین کنیم و برای متدین شدن دیگران پول خرج کنیم و قدم برداریم و اگر مشکلی پیش آمد که فداکاری فوق‌العاده نیاز دارد عمل کنیممقام‌های جمهوری اسلامی پس از جنجال انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ همچنان امیدوارند در انتخابات آتی مجلس نرخ مشارکت رای دهندگان بالا باشد.به فاصله چند ماه مانده به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس٬ مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش‌های مستقیم و غیرمستقیم خود برای تشویق مردم به منظور حضور در پای صندوق‌های رای را آغاز کرده‌اند.

دو بسیجی در جنوب سیستان و بلوچستان کشته شدند

این زائده پاسداران کودتا گر کجا این نیروهای خود سر مزاحم ویک بار مصرفان سابق جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق وجود ندارد ودرد سر و مزاحمت ایجاد نمی کنند؟ چون از باغ قلهک و سفارت انگلیس گرفته تا درون دانشگاه ها وتوی خیابان ها و..... تا مناطق مرزی و استان های محروم کشور حضور دارند و مشغول سرکوب وضرب وشتم کردن معترضان هستند.

آفتاب: یک مسئول آگاه کشته شدن دو عضو بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در جنوب این استان را تایید كرد.وی یكشنبه شب طی گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این دو شهید از اعضای كادر و فعال بسیج سیستان و بلوچستان بودند و ساعتی پیش در جنوب استان و برای حفظ امنیت مردم منطقه کشته شدند.این منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود‌، جزئیات بیشتری از این واقعه و مشخصات این دو بسیجی ارائه نداد.

خودکشی 1200 نفر در استان ایلام طی یک سال گذشته

این آمار ننگین وضدبشری در یکی از استان های محروم کشور گزارش شده است . البته جزو بخشی از بیلان و عمکرد 33 ساله ی حاکمان دین فروش و عوامفریب و غارتگر و جنگ افروز می باشد که هم مدعی هستند امن و آزاد ترین کشور جهان هستند . هم اینکه دولت ساده زیست عاشق خدمت به مردم ایران دارد.

شهرزاد نیوز: میزان خودکشی در استان 600 هزار نفری ایلام، طی سال گذشته به 1200 تن رسید که این بالاترین رقم خودکشی در کشور است .داریوش قنبری، نماینده ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن اعلام این مطلب افزود که بیکاری در استان ایلام به حدی رسیده که مشکلات روانی برای جوانان پدید آورده؛ به طوری که طی سال گذشته از هر هزار نفر بیش از دو نفر بر اثر مسائل مالی و بیکاری و عدم توانایی در ازدواج و تخلیه نشدن انرژی خودکشی کرده‌اند.به گزارش فرارو، وی وعده های انجام نشده هیأت دولت طی سه سفر استانی، از جمله وعده واگذار کردن یکصد هزار قطعه زمین آماده به جوانان برای کار، تأسیس پالایشگاهی برای اشتغال جوانان، ایجاد هشت کارخانه در هشت شهرستان استان ایلام، را زمینه این امر دانست. به گفته وی، هیأت دولت در سفر سوم به جوانان وعده وام‌های قرض الحسنه داد و به آنها گفت که هر کدام از آنان می‌توانند تعدادی گاو و گوسفند خریداری کنند و به کار مشغول شوند که این موضوع برای جوانان این شهرستان‌ها به عنوان توهین تلقی گردید و آنها را ناراحت کرد.او همچنین اشاره کرد: هم اکنون در میان جوان ایلامی به طنز گفته می شود که احتمالا ً دولت در سفر چهارم وامی برای خرید مرغ و خروس به جوانان پرداخت خواهد کرد.

هشدار بسیجی های حمله کننده به سفارت انگلیس : به پلیس در مورد بازادشت دانشجوهای بسیجی اخطار میکنیم، عواقب این عمل بر عهده آن نیرو است

این تهدید که مخاطب اصلی دولت است که از طریق دراز ومتهم کردن وزارت ترور وجاسوسی امر خارجه پیگیری و بیان شده است . از سوی دیگر تلاش مذبوحانه بر ای حذف کردن نقش اصلی ولی وقیح منفور ونامشروع وپاسداران کودتاگر و زائده اش بسیج چماقدار شده است . در صورتی که همین تهدید اثبات گر این واقعیت است که بطور مستقیم سپاه وبسیج با حمایت ولی وقیح نا مشروع در اشغال سفارت انگلیس در تهران دست داشته اندو حرکت خود جوش نامیدن با پسوند احساساتی وتحریک شدن ادعای حرف مفت وچرت برای فرار از مسئولیت ناشی از عواقب آن است که این چنین از موضع فرار به جلو زور زدن برای رد گم و پاک ردن صورت مسئله است.

به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو» (متعلق به بسیج) ، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:طی چند روز گذشته شاهد آن بودیم که در رسانه های مختلف و توسط افراد بعضا معلوم الحال و در پی کسب جایگاه و شهرت مواضع و مطالبی خلاف واقع و در راستای به انحراف کشاندن افکار عمومی و همچنین وارونه و غیر طبیعی نشان دادن خروش امت حزب الله مطرح می شود. شورای متحصنین لانه ی فتنه گری روباه پیر علی رغم میل باطنی خود وبرای تنویر افکار عمومی به عنوان طراحان اصلی تجمع مقابل سفارت و هدایت کننده ی این جریان وظیفه ی خود می داند در مقام پاسخ گویی به برخی از شبهات برآید و یکباربرای همیشه جوابی محکم بر این یاوه گویی مدعیان همیشگی جنبش دانشجویی داده باشد.1. این شورا برای چندمین بار تاکید می کند که حرکت دانشجویان در راستا ی تجمع در مقابل جاسوسخانه کاملا خودجوش وازدل جلسات و بحث و بررسی این شورا بیرون آمده است و هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی تاثیری در این حرکت نداشته است. 2. شاهدیم برخی حرکت دانشجویان در تسخیر سفارت را از روی احساس و عواطف می خوانند و آن را کاری خارج از عقلانیت و تفکر دانشجویی می دانند.متعجبیم جمعی که خود را صاحب اندیشه و تحلیل می داندچگونه و با چه معیاری حرکات دانشجویان را نسنجیده خوانده وبدون آنکه بتواند بغض و خشم چند صدساله ی این ملت مظلوم انواع فتنه گری ها، زخم زدن ها و سیاسی کاری هارا ببیند.بدون آنکه در تحلیل خود شهادت استادان هسته ای، حمایت و تحریک و هدایت فتنه 88 تحریم های مسئولین، دانشمندان و ارگان های رسمی جمهوری اسلامی ودر یک کلام خیانت و خنجر زدن به این امت را ببیند؛ اما چه انتظاری است از کسانی که خود نه نقشی در تجمع داشته اند و نه حضوری تا بتوانند حرکت انقلابی دانشجویان اصیل امام راحل و مقام ولایت را درک کنند.شورای متحصنین لانه فتنه گری روباه پیر برای چندمین بار و با تاکید مضاعف اعلام می دارد حرکت دانشجویان در راستای تسخیر سفارت نه تنها برنامه ریزی شده از طرف این ارگان نبودهاست بلکه حتی پیش بینی آن از طرف اعضا هم غیر ممکن بود و این حرکت تنها حاصل خشم بر انگیخته شده دانشجویان از فتنه انگیزی اصحاب شیطان بود که در سالگرد شهادت استادمان همچون آتشی بر خرمن بغض و کینه ی انقلابی دانشجویان عمل کرده وباعث رخداد چنین اتفاقی گشت.3. متاسفانه و با اندوهی صد چندان در رسانه هایی با سلیقه ا ی خاص همچون الف، عصر ایران و . . . ، و توسط افرادی که وصف آن رفت نظاره گریم که از حرکت انقلابی و آرمانی دانشجویان اظهار پشیمانی می شود و خط ندامت پیگیری می شود.به راستی مگر حضرات فوق ذکر نقش و یا حتی حضوری در خروش قاطبه دانشجويان حزب اللهي داشته اند كه حال دم از ندامت و پشيماني مي زنند؟ مگر اينان طلايه داران اين جريان، تصميم گير، سخنگو و حتي حاضرين در صحنه بودند كه حالا بيانيه داده و اعلام پشيماني مي كنند؟مگر هزينه اي داده ايد و يا تقصيري متوجه شما است كه با ابتدايي ترين فشارها عقب نشسته اید و از طرف دانشجویان اعلام موضع مي كنيد؟اگر در جريان تسخير سفارت آمریکا عده اي كه خود نقش اساسي در حركت داشتند، پس از گذر زمان دچار استحاله شده اند و از حركت خود اعلام ندامت كرده اند، امت حزب الله امروز و در پی تكرار و بازگشت تاريخ دوباره شاهد گروهي است كه از حركت اعلام پشيماني مي كنند.اما با این تفاوت كه این بار در راستاي پروژه ي سير تكامل تاريخ اينان نه تنها مسئوليت نداشته كه حتي حضوري هم در خروش دانشجويان نداشته و تنها خود را با توهم، داعيه دار اين حركت مي دانند. 4- اين بار روي سخن با امت شهيد پرور و مكتبي ايران است:اين شورا اعلام مي دارد كه فضا سازي هاي رسانه اي و بازي هايي كه هر روز از جايي آغاز مي شود، تنها براي گرفتن انرژي و پتانسيل مردم و مشغول كردن ذهن ها براي دوري از هدف اصيل اقدام انقلابي دانشجويان است.امت حزب الله مي بايست با دوري جستن از بحث هاي انحرافي و با ناديده گرفتن اظهارات و اعلاميه هاي دروغين، فعاليت هاي خود را در راستاي آرمان نهايي اين اقدام كه همانا قطع رابطه دائمي با دولت فتنه گر انگليس است، ادامه داده و در اين راستا از هيچ كوششي فروگذار نكند. اما اين شورا در پي رخداد های چندروز گذشته لازم مي داند نكاتي را به دستگاه ديپلماسي و نيروي انتظامي گوشزد كرده و پيام نهايي دانشجويان را به آن ها اعلام دارد. اول خطاب به دستگاه ديپلماسي: تا چه زمان بايستي شاهد حركات منفعلانه و در مقام پاسخ از اين نهاد بوده باشيم؟ تا کی اين دستگاه مي خواهد با سرلوحه قرار دادن رفتار حضرت امام (ره) و پير و مراد فعلي مان ادبيات و آرمان هاي انقلاب را در سطح جهان جاري سازد؟رفتار وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی با استقبال کنندگان از کارمندان این وزارت در انگلیس چگونه توجیه می شود؟ مگر این شورا ودانشجویانی که درسرمای تهران و در نیمه شب به عشق آرمان های انقلاب و به خاطر خوش آمد گویی و دلجویی از رفتار جزیره نشینان به استقبال سفیر و کارمندان آمده بودند چه خطایی داشتند که می بایست از این اقدام محروم شوند وبدون آنکه به مقصود رسند به دانشگاه های خود برگردند؟چه آنکه دانشجوی انقلابی تکلیف محور است و از انجام آن با آنکه به نتیجه هم نرسد باکی ندارد. اما وزارت خارجه می بایست در مقابل رفتار زشت و زننده خود پاسخگو باشد و هرچه سریع تر تغییر رویه داده وبه سمت آرمان های اصیل انقلاب که همانا در حوزه وزارت خارجه دیپلماسی بسیجی است حرکت کرده و پس از این از خود انفعال، ضعف و تصمیم های نسنجیده نشان ندهند. روی دوم سخن با نیروی انتظامی است؛ ما دانشجویان متحصن در مقابله لانه جاسوسی انگلیس نه تنها از برخورد نیروی انتظامی و ضرب و شتم خود، نا راضی نیستیم بلکه آن را در راستای انجام وظیفه این نهاد دانسته و به صورت کامل از آن دفاع و این برخورد را حق آن نیرو می دانیم اما نکته ای که موجب شد نیروی انتظامی را مورد خطاب قرار دهیم رفتار خارج از عرف و قانون این نهاد در برخورد با دانشجویان انقلابی است. در چند روز گذشته شاهد تماس های مکرر و تهدیدات و بعضا بازداشت هایی از طرف نیروی انتظامی بوده ایم که به هیچ وجه از طرف دانشجویان قابل قبول نبوده و آن را در راستای خاموش کردن شعله برافروخته انقلابی دانشجویان و محدود کردن جنبش دانشجویی می دانیم.به نیروی انتظامی هشدار می دهیم که اگر به این برخوردها و سعی خود در کنترل و از دور خارج کردن جنبش متعهد و انقلابی دانشجویی ادامه دهد با برخورد و اعتراض سخت دانشجویان روبه رو و عواقب آن بر عهده آن نیرو خواهد بود