روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 19 بهمن 1388

نقد و بررسی روزی نامه حکومتی جمهوری " تقويت رويش هاي علمي انقلاب "

"گفته می شود حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود . یا اینکه مشک آن است که خود گوید نه اینکه عطار بوید و گوید"

سرمقاله نویس در تعریف و تفسیر و تحلیل قدرت سیاسی که در ابتدای سرمقاله ی خود از یک نظام ارائه داده است که ضمن درست بودنش ولی با نتیجه گیری پایانی کرده است . این شیوه ی کار برد تناقض آمیز است . زیرا که هیچگونه سازگاری با ادعا و عملکرد های رهبران و مسئولان رژیم تروریستی فاشیستی کودتائی قرون وسطائی در 31ساله گذشته ندارد . زیرا که از یک سو زمانی برای توجیه پنهانی بودن اهداف پروژه ی هسته ای که مشخص نیست تا کنون چه رقم وحشتناکی رابلعیده است. برای اینکه ادعای مردمی شود. در خطبه های نماز جمعه ها خطابه خوانان مدعی می شدند که نیاز به دسترسی سلاح هسته ای نیست ، چونکه می گفتند مکتب اسلام اجازه ی بهره وری از داشتن سلاح کشتار جمعی را نمی دهد . از طرف دیگر تأکید می کردند که هر جوان بمنزله ی یک بمب اتم است که ایران هم کشور جوانی می باشدکه نیاز به بمب اتمی ندارد . اما اکنون کیست که نداند که چگونه چندین سال است که بطور پنهانی و با صرف هزینه های بس هنگفت اهداف دسترسی به سلاح هسته ای شده است و بازهم بیشتر می شود ؟ آنگونه که به خاطاش طرح دو کودتای خاموش و خزنده سوم تیر سال 84 و کودتای علنی 22 خرداد 88 از سوی پاسداران و پشتیبانی لوطی جماران برای حذف کامل رقیب تدارک دیده شد تا که پاسداران تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای را در اختیار خود داشته باشند.

همینطور از طرف دیگر شاهدیم که ایران جزو رکور داران فرار مغز در جهان شده است . آنگونه که مدتی پیش مطبوعات حکومتی گزارش دادند که روز انه حداقل 3 پزشک و سالیانه بیش از 180 هزار متخصص و تحصیل کرده و نخبه ایران را ترک می کنند . ناگفته نماند که ایران پیشتاز اولی جهانی در محکومیت نقض حقوق بشر ومرگ و میر در جاده های نیز می باشد که پاسدار سردار احمدی مقدم فر مانده ی ناجا فاش ساخت که هر نفری که در تصادف جاده ها می میرند هزینه ای معادل بیش از 3 میلیارد تومان دارد که این رقم در مورد مردگان است . حال محاسبه کنید که این رقم در مورد نخبگانی که ایران را سالیان ترک می کنند چه رقم وحشتناکی می شود که از فرار سرمایه های مادی و انسانی سالیانه وارد می شود؟ البته گفته می شود که حکومت باید بر توی قلب مردم باشد ونه اینکه بر روی شانه های مردم سنگینی کند که فرو می ریزد. نمونه اش رژیم شاه بود که اولین قدرت نظامی منطقه و جزو پنجمین ارتش قدر تمند جهان بود که شاهد بودیم چگونه در برابر خیزش اعتراضی مردم فرو رفت . یا نمونه دیگری فرو پاشی امپراتوری شوروی سابق می باشد . حال بماند که سران رژیم چپ و راست ادعای قدرت بر تر جهان می کنند و با صدور دانش هسته ای بومی و عدالت به بندگان خدا در سراسر جهان می خواهند مدیریت و ساختار جهان را تغییر دهند و آن را اصلاحش کنند . همینطور اقتصاد و فرهنگ بسیجی را صادر نمایند تا تورم و بحران پولی و اقتصادی جهانی را حل نمایند . در صورتیکه رشد نرخ تورم و گرانی لجام گسیخته با فقر و بیکاری در جامعه بیداد می کند و 80 % جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و بیش از 4 میلیون دانش آموز بدلیل فقر بیش از حد قادر به مدرسه رفتن نیستند و از نعمت سواد خواندن ونوشتن محروم می باشند.

ولی سر مقاله نویس بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به وضعیت موجود کند که تضمین کاریابی و اشتغال برای فارت التحصیلان دانشگاه ها چگونه می باشد؟ یا اینکه بگوید در محیط دانشگاهی و دانشجوئی چه خبر می باشد؟یا اینکه طرح باز خرید و باز نشسته کردن اساتید به اتهام واهی لیبرالیسم و سکولاریسم که اخیراً وابسته به جبش سبز هم به آن اضافه شده است . یا اینکه طرح شناسنامه دار کردن دانشجو یان و اخراج کردن شان از دانشگاه ها یا شبیخون زدن و دانشجویان در خوابگاه دانشجوئی شان آنهم موقع خواب و به خاک و خون کشیده شدن شان . یا در دفتر کار دانشجو از سوی به حساب استاد مورد تجاوزجنسی واقع شدن یا وادار به خودکشی کردن دانشجویان و ربودن و سر به نیست کردن دانشجویان یا اسیر و شکنجه و مجبور به اعتراف کردن ومتهم و محکوم کردن شان که بموازات طرح دخترانه و پسرانه کردن دانشگاه ها همچون حمام و مسجد زنانه و مردانه کردن است . خلاصه طرح پادگانی و گورستان کردن دانشگاه ها چه ار تباطی می تواندبه اقتدار کشورو شکل گیری قدرت نرم از علم ودانش داشته باشد که سر مقاله نویس این را جزو دستأور عظیم و شگرف علمی در 31 سال گذشته دانسته است که چکیده ی دلیل تحلیل و تشریحی اش چنین است :

"قدرت نظامي و تسليحاتي مهمترين و اساسي ترين پايه اقتدار يك كشور و عاملي تعيين كننده در تعاملات و رقابت هاي بين المللي است و طبعا هر كشوري كه از زرادخانه هاي تسليحاتي مجهزتري بهره مند بوده و ارتش پيشرفته تري را تدارك ديده باشد در عرصه هاي مختلف از قدرت چانه زني و برتري ويژه اي برخوردار مي باشد.در شرايط كنوني يكي از عناصر اساسي در شكل گيري قدرت نرم بهره مندي كشورها از علم و دانش و دستيابي آنان به توليدات پيشرفته علمي است . طبعا هر كشوري كه به افق هاي جديدي از مرزهاي دانش دست يافته و از نيروي انساني ماهر و كارآمدي نيز برخوردار باشد از قدرت و تاثيرگذاري بيشتري در صحنه بين المللي بهره خواهد برد. در حقيقت امروز در معادله قدرت جهاني تيغ قدرت در اختيار كشورهايي است كه سرمايه گذاري بيشتري در جهت ارتقا بنيه علمي خود داشته و همت خود را در اين راه صرف مي كنند. يكي از بركات بزرگ انقلاب اسلامي ايجاد روحيه خوداتكايي ملي و عزم جدي براي پايان دادن به اسارت علمي و حركت به سوي ايجاد يك رستاخيز علمي است . علم و دانايي كه از ديرباز در ايران جايگاه رفيعي داشت در سالهاي نفوذ استعمار و حكومت هاي دست نشانده قاجار و پهلوي به آنچنان افول و انحطاطي افتاده بود كه معدود مراكز علمي كشور دچار وابستگي به بيگانگان شده بودند. با پيروزي انقلاب اسلامي و فراهم شدن زمينه شكوفائي استعدادها و احيا روحيه خودباوري راه براي حركت علمي اقشار مختلف مردم هموار شد به طوري كه در مدت زمان كوتاهي كشور شاهد نوآوري و خلاقيت هاي پژوهشگران در رشته هاي علوم پايه و زمينه هاي تحقيقاتي گرديد. رهنمودهاي سرنوشت ساز امام خميني در قطع رشته هاي وابستگي فكري مراكز دانشگاهي و دميدن روحيه خودباوري علمي در مدت زمان كوتاهي يك تحول عميق در ميان جوانان ايجاد كرد آن گونه كه در بسياري از عرصه هاي علمي بويژه فناوريهاي نوين به پيشرفتهاي چشمگيري دست يافتند. پس از گذشت سي و يكسال از پيروزي انقلاب اسلامي كشور ما اكنون در زمينه شاخص هاي علمي به پيشرفتهاي قابل توجهي نائل آمده و از لحاظ تربيت نيروهاي انساني كارآمد به موفقيتهاي بزرگي دست يافته است . درحال حاضر دانشگاههاي كشور سالانه حدود نيم ميليون فارغ التحصيل دارند كه از اين تعداد حدود 40 هزار نفر داراي تحصيلات تكميلي و آماده ارائه كارپژوهش هستند . نهضت توليد علم و آزادانديشي علمي امروز آنچنان دست و پاي جوانان را باز كرده كه مي توانند خارج از قيد و بندهاي تحريم در جهت ارتقا و جهش علمي گام هاي موثري بردارند كه آثار موج پژوهش تحقيق و جبران عقب ماندگي هاي علمي در مراكز تحقيقاتي باعث به راه افتادن موتور علمي كشور شده و درحال حاضر انقلاب اسلامي با استفاده از ظرفيتهاي فراوان علمي به مرزهاي توانايي و خودكفائي كه يكي از مهم ترين اهداف نظام جمهوري اسلامي است دست يافته است .. از اين پس نيز فقط با حفظ اين دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي است كه مي توانيم اين راه را طي كنيم و به تقويت رويش هاي علمي به قله هاي علم برسيم . حفاظت از اين دستاورد بيش از هر چيز به وحدت و همدلي نياز دارد همان چيزي كه اصل انقلاب را به پيروزي رساند و تاامروز نيز موجب خنثي شدن همه توطئه ها شد. اين وظيفه ايست كه آحاد مردم براي حفاظت از رويش هاي علمي انقلاب برعهده دارند و هيچ چيز نبايد مانع انجام اين وظيفه شود"

در خاتمه اینکه مگر گفته نمی شود که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود . یا اینکه مشک آن است که خود گوید نه اینکه عطار بوید و گوید. اکنون پرسش است که دستآورد و نتیجه ی مادی اینگونه ادعای عجیب و غریبی که سرمقاله نویس کرده است برای کشور و مردم ایران چیست؟ آیا هنوز که بیش از 20 سال از پایان پذیری جنگ خانمان براندازنعمت نامیده شده که به سر کشی جام زهر شکست منتهی شد سپری شده است استان های جنگ زده دارای حتی آب آشامیدنی و تأمین خدمات شهری و برق رسانی و سوختی می باشند؟ ساختار های زیر بنائی اقتصادی صنعتی به خصوص صنعت نفت که بودجه ی کشوربه آن وابسته است . همچنین زیر سات مکانیزه شدن کشاورزی و میزان ضریب فراوارده ها تولیدی تأمین کننده ی نیاز های داخلی و مازاد بر نیاز که می بایست به خارج صادر شود تا موجب واریز شدن ارز حاصل از این محموله های تولیدی صادراتی به خزانه ی کشورشود که در توازن رقم مقایسه ی صادرات در برابرواردات این اصل توازن تراز دریافتی ها با پرداختی ها چگونه است وکفه ی کدام بخش نسبت به دیگری سنگینی می کند ؟ تا که بتواند در مجموع می تواند موجب رشد اندوخته و سپرده ی ارزی کشورشود که پارامتر مهم پشتوانه ی مهار و تورم و ثابت نگهداشتن قیمت اجناس و کالا ها با رونق دادن به ارزش واحد پولی کشور در مقابل سایر واحد های پول غالب جهان است که در مجموع سبب پیشترفت و ترقی همه جانبه ی کشور و رفاه عمومی و تأمین خدمات اجتماعی در کشور با ایجاد اشتغال کامل می شود و مانع از دستخوش نوسانات شوک های تورم پولی و بحران های اقتصادی جهانی و کنترل تورم و گرانی و افزایش قیمت ها در کشور می شود که آیا در 31 سال گذشته وجود داشته است یا نه شرایط کاملاً معکوس ووارونه بوده است ؟ همچنین وضعیت زندگی و امور معیشتی واقتصادی مردم چگونه است؟ ایران در رده بندی اقتصادی و سایر معیار و شاخص های اقتصادی و پولی و تورم وگرانی و پیشرفت و در آمد رشد سالیانه کشور و آزادی مطبوعات و مصرف مواد مخدر و بیکاری و استفاده از اینترنت وشرایط و موقعیت زنان ....در چه جایگاه و رتبه بندی جهانی قرار دارد؟ بالاخره اینکه از 31 سال گذشته تا حال چه تعداد متخصص و نخبه کشور را ترک یا بیکاره و خانه نشین شده اند؟ یا در بند و زنجیره کشیده و زندان واعدام شده اند و چرا ؟ این آمار چه رابطه ی منطقی با ادعای مطرح شده ی سرمقاله نویس دارد؟ به خصوص اینکه اکنون در دانشگاه ها چه خبر است و دانشجویان چه فریاد می زنند و چرا؟ بدتر اینکه در آموزش و پرورش شرایط چگونه است و وضعیت فرهنگیان زحمتکش چگونه می باشد و بودجه ی اختصاص داده شده به وزارت علوم و آموزش و پرورش چه میزان است و این رقم نسبت به بودجه ی ارگان های سرکوبگر چگونه است؟

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881119/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 19 بهمن 1388