گزیده خبر های 29 بهمن ماه سال- 88

موضع آیت الله سیستانی درباره انتخابات عراق

http://www.fararu.com/vdcdzx0o.yt0f56a22y.html

تو پوزی زدن به لیست اسامی نامزدان نفوذی های لوطی جماران و پاسداران برای انتخابات پارلمان عراقدر 16 اسفند که اکنون بوضوح آیت الله سیستانی از اینان فاصله گرفته است.

جمعی از شهروندان عراقی در تماس با دفتر مرجع عالی دینی عراق اعلام کردند : با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آتی، سئوالاتی در جامعه عراق درباره فایده مشارکت در این انتخابات با توجه به اینکه اولین انتخابات پارلمانی، انتظارات مردم را بر آورده نکرد و بسیاری از نمایندگان پارلمان و مسئولان دولتی در سطح مسئولیت محوله به آنها نبودند، چیست؟ و همچنین سئوالاتی درباره موضع مرجعیت عالی دینی درباره فهرستهای شرکت کننده در انتخابات مطرح شده است، خواهشمند می کنیم در این زمینه توضیح دهید و ما را راهنمایی کنید؟ مرجع عالی دینی عراق با تاکید بر ضرورت مشارکت همه قشرهای مردم این کشور در انتخابات پارلمانی آتی و بیان ویژگی های نامزدهای اصلح ، در عین حال خاطر نشان کرد از هیچ جریان و گروهی حمایت نمی کند. بر این اساس، حضرت آیت الله سیستانی مشارکت همه شهروندان اعم از زنان و مردان علاقه مند به آینده این کشور و ساخت آن بر اساس اصول عدالت و برابری میان همه مردم در حقوق و تکالیف را یک ضرورت می دانند و تاکید می کنند خودداری از مشارکت به هر علت، فرصت را برای دیگران فراهم می کند تا به اهداف نامشروعشان دست یابند که در آن زمان پشیمانی به بار خواهد آورد.

تصويري زشت از دولت فعلي از نظر سایت احمد توکلی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16307

افشای عملکرد مشترک توطئه گران و کودتا گران پاسداران و لوطی جماران و آمران و عاملان قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 و قتل های زنجیره ای و به خصوص آخوند متحجر انگلیسی دزد مصباح یزدی که بطور با طرح دو کودتای 3 تیر 84 و 22 خرداد 88 پاسدار گماشته احمدی نژاد را رئیس جمهور کردند . اکنون یک مدعی اصول گرایان که چندین بار نامزد ریاست جمهوری بوده است ماهیت و عملکرد دولت مدعی اصول گرا و ساده زیست و عاشق خدمت گزاری به مردم ایران را چنین توصیف و تشریح کرده است.

سایت الف وابسته به احمد توکلی نوشت :آقاي مهندس علي آبادي، داراي مدرك مهندسي راه و ساختمان است و قبل از شهردار شدن آقاي دكتر احمدي نژاد مشغول فعاليت ساختمان سازي در بخش خصوصي بود. در زمان شهرداري آقاي احمدي نژاد، ايشان در همين تخصص خود مشغول فعاليت هاي عمراني شهرداري بودند. در دولت نهم ايشان رئيس سازمان ورزش شد و در دولت دهم بعنوان وزير نيرو معرفي شد كه راي اعتماد از مجلس نگرفت.اخيراً ايشان به سمت قائم مقام وزير جهاد كشاورزي (؟) و نيز مدير عامل شيلات ايران ( ؟؟ ) منصوب شده اند كه هردو مسئوليت جديد نه به تخصص ايشان ارتباطي دارد و نه به تجربه ايشان.دوستي مي گفت از سال 1366 تا 1384_ يعني 18 سال قبل از دولت نهم _ شركت شيلات ايران فقط 5 مدير عامل بخود ديد و در طول چهارسال و اندي در دولت نهم نيز 5 مدير عامل.آميخته شدن بي تخصص و بي تجربگي، با تعويض سريع مديران و رقابت برخي نزديكان رئيس جمهور براي رسيدن به مديريت هاي خاص، تصوير زشتي از دولت فعلي در اذهان عمومي باقي مي گذارد كه مقصر آن، شخص آقاي احمدي نژاد است كه در اين مورد توصيه رهبر انقلاب را ناديده گرفت و تذكرات خيرخواهانه را هم سهم خواهي تلقي كرد.

توصیه رهبری در مورد هاشمی به روایت حداد

در آستانه ی بر گزاری اجلاس مجمع شورای خبر گان در 5 اسفند نقل قول کردن پیام لوطی جماران پیرامون رفسنجانی مکاراز سوی هم منقلی و فامیل لوطی جماران غلامعلی حداد عادل مشخص است که چیست . یعنی شریط تحمل کردن تو فقط زانو زدن و تسلیم شدن با تملق و چاپلوسی کردن از لوطی جماران در اجلاس خبر گان است که در اذهان عمومی در 8 ماه گذشته فریاد مگر بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه نثارش کرده اند. در غیراینصورت تهاجم توطئه گران برای بر کناری تو شدت بیشتری خواهد گرفت . گرچه با تسلیم شدن رفسنجانی این توطئه با شیوه چوب و پیاز دنبال خواهد شد.

ایسنا : رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي در ادامه عملکرد هاشمي رفسنجاني را در دوران انقلاب اسلامي درخشان معرفي کرد و گفت: ايشان در انقلاب سابقه دارد و در طول اين 30 سال شاهد بوديم در کنار رهبري بودند و توصيه رهبري و سايرين اين است که حرمت آقاي هاشمي حفظ شود، البته طرف ديگر خود آقاي هاشمي بوده و بستگي دارد هاشمي خود چه تصميمي بگيرد و در کل نقاط مثبت آقاي هاشمي در کارنامه عملکرد او پيش و پس از انقلاب اسلامي و در جريان اخير بيشتر بوده است.

دادگاه یک فرمانده سابق ناجا اسفندبرگزار مي‌شود

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16304

با رها کردن به سراغ نسیه رفتن معلوم نیست که اینهمه عجله کاری و سرعت عمل بدون تبعیض برای چیست؟ این سردار زارعی چه موقع در خانه ی فساد در کنار 6 زن تن فروش قربانی با بهانه مبارزه با فساد اخلاقی و بی حجابی بازداشت شد؟ در بازداشتگاه کریزک چه گذشت و نقش احمدی مقدم فرمانده ناجا و معاون وی رادان در کنار سعید مرتضوی قاتل بدنام و منفور در این جنایت چه بود . چرا این پرونده همچون پروندهسازی تهمان باز داشت شدگان معترض وقایع اخیر که سر دژخیم صلواتی احکام محکومیت زندان و ادام صادر تشکیل نشد ؟ چرا این نمایش برای منحرف کردن اذهان عمومی و پرونده سفید کردن برای مزدوران نیروی انتظامی از اسفند قرار شروع شود که هم همزمانی با اجلاس خبر گان دارد وهم وحشت از جشن اعتراضی مراسم 4 شنبه سوری دارد.

ایسنا: رييس كل دادگستري استان تهران با اشاره به تجديد جلسه رسيدگي به اتهامات يك فرمانده سابق نيروي انتظامي در دادگاه كيفري استان تهران، گفت: ادامه رسيدگي به اين پرونده به اسفندماه موكول شد.سيد عليرضا آوايي اظهار كرد: با توجه به وجود نواقصي در پرونده و لزوم استماع شكايت شكات و همچنين با توجه به اين‌كه لازمه رسيدگي به اين پرونده بررسي توامان به كليه جرايم است، قضات شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي را به زمان ديگري موكول كردند.وي همچنين درباره تعليق قضات متهم در ارتباط با پرونده كهريزك، گفت: تا الان تعليقي صورت نگرفته است.رييس كل دادگستري استان تهران درباره ضرورت تعيين سخنگوي قوه قضاييه، افزود: در قوه قضاييه سخنگو نياز داريم. در حال حاضر مسووليت زيادي بر دوش دستگاه قضايي است و اين دستگاه داراي يكسري نقاط قوت و اشكال است كه اشكالات ما را همه از جمله روزنامه‌ها، مطبوعات، دولت و ديگران مي‌گويند، حق‌شان است كه بگويند ما هم استقبال مي‌كنيم. براي اينكه بيان اشكالات اگر صادقانه و منطقي باشد براي رفع اشكالات به ما كمك مي‌كند و متوقع نيستيم كه كسي اشكالات ما را نگوييد اما ما جايي كه اقدام مثبت، زحمات و تلاش همكاري قضايي را منعكس كند، را نداريم.وي در ادامه گفت: دستگاه قضايي روزنامه و نشريه ندارد و تنها يك نشريه داخلي دارد. يك قوه هستيم در حالي كه هيچ ابزار تبليغاتي در اختيار ما نيست و حتي سخنگويي نيز نداريم كه بيايد و بگويد ما در تشكيلات اين اشكال را داريم اما كارهاي خوبي نيز انجام داده‌ايم، به نظرم وجود سخنگو در قوه قضاييه خيلي ضروري است.

ثروتی :اگر ملاحظات سیاسی نبود باید از احمدی‌نژاد به دلیل تخلفات قانونی‌اش سوال می‌کردیم

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16303

این یکی منتقد بودجه ی دولت گر چه همچون احمد توکلی عملکرد دولت ر بدلیل ملاحظاتی که اشاره کرده باز نکرده است . ولی بی قانونی بودنش یا خود قانون پیاده کردنش را رو کرده است . یعنی به دلیل و علت اینکه چرا سازمان مدیریت بر نامه ریزی و بودجه بندی را منحل کرد برای چه اهدافی بوده است . با این وجود که ثروتی فاش کرده که وکیل الدوله های بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی مجلس هشتم قادر نیستند که از منافع کشور و مردم دفاع کند . زیرا که این منافع را فدای ملاحظات سیاسی کرده اند . اما همین که اشاره به تخلفات قانونی پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور نامشروع و قالبی و تقلبی کودتائی تر ز بریده و دنده عقب کرده است و از تورم 50% در پیش سخن گفته است . مشخص کرده است که معنی ادعای دولت ساده زیست و عاشق خدمتگزار مردم بودن چیست؟ ضمن اینکه مشخص شده است که برای چه اهدافی پاسداران کودتاگر با کودتای 22 خرداد وحذف رقیب وی را رئیس جمهور کرد همینطور دلیل نقش حمایت لوطی جماران از پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت هم برجسته شده که در بستر چه هدفی بوده است؟

خبر : تاخیر در ارائه لوایح بودجه و برنامه و عدم اجرای بسیاری از مصوبات مجلس، علت العلل پیشنهاد موسی‌الرضا ثروتی برای سوال از رئیس‌جمهور است.نسرین وزیری: البته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه که این روزها عض ثابت کمیسیون تلفیق نیز هست، تاکید دارد اظهارات احمدی‌نژاد را منحصر به فرد می‌خواند معتقد است که گاهی سخنان وی از لحاظ قانونی جایگاهی ندارد و این به خاطر آن است که آقای رئیس‌جمهور، هم خودش را قانونگذار می‌داند و هم مجری قانون وخیلی هم دوست دارند که حتی مافوق مجلس و قوانین مصوب آن کار کند. در حالی که دولت باید تابع مجلس باشد. کما اینکه مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند که همه باید تابع قانون باشند و امام(ره) نیز تاکید داشتند که مجلس در راس امور است. از این رو این رئیس‌جمهور است که باید برنامه‌هایش را با مجلس هماهنگ کند. اما متاسفانه دولت دو تخلف قانونی آشکار را در ارائه لوایح برنامه پنجم توسعه و بودجه 89 مرتکب شد. یکی به دلیل تاخیر چهارماهه در ارائه لایحه برنامه پنجم (از شهریورماه تا دی‌ماه) و دیگری به دلیل تاخیر دوماهه در ارائه لایحه بودجه 89 (از آذرماه تا بهمن‌ماه). باید بگویم که استدلالات آقای احمدی‌نژاد محدود به خودشان است. ایشان سخنانی را مطرح می‌کنند و کاری هم ندارند که اظهاراتشان با قانون مطابقت دارد یا نه؟ اگر مجلس کنترل‌های قانونی لازم را نداشته باشد، دولت مرتکب تخلفات قانونی بیشتری می‌شود. مثلا می‌بینید که صندوق مهر رضا را بدون اخذ قانونی از سوی مجلس، به اجرا در می‌آورد، اما قانون مسکن جوانان را که در مجلس هفتم تصویب کرده‌ایم، هنوز اجرایی نکرده‌اند؟ می‌دانید چه حجم زیادی از قوانین مصوب مجالس هفتم و هشتم هست که هنوز با گذشت ماه‌ها و سال‌ها از زمان تصویبشان، هنوز از سوی دولت اجرایی نشده‌اند؟ آقای رئیس‌جمهور به جای این حرف‌ها بفرمایند که چرا قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌کنند؟ اینها از ویژگی‌های منحصر به فرد دولت ایشان است که به دلیل برخی مسائل و ملاحظات سیاسی و رویکرد حمایتی مجلس از دولت، به آنها رسیدگی نمی‌شود. به همین دلیل است که معتقدم مجلس از جایگاه قانونی‌اش در مقابل دولت کوتاه آمده است. مجلس باید از دولت سوال کند که چرا برخلاف قانون عمل می‌کند؟ وقتی که مجلس از انجام وظایف قانونی خود کوتاه می‌آید، دولت هم به خودش اجازه پیش روی می‌دهد و به جای پاسخگویی به مجلس، مجلس را متهم می‌کند .بنده شخصا معتقدم که باید از دولت به دلیل تخلفات قانونی‌اش سوال کرد. اما متاسفانه مجلس به دلیل برخی ملاحظات سیاسی، مراعات دولت را می‌کند تورم درآمد 20 هزار میلیارد هدفمند کردن یارانه‌ها چقدر است و اگر این درآمد مطابق خواسته دولت تا سقف 40 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، با چه تورمی روبه‌رو خواهیم بود؟
درآمد 20 هزار میلیارد تومان دولت از این محل، حداقل 30 درصد تورم را افزایش می‌دهد. اما اگر درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها تا 40 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، تورم تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.آقای حسینی وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق اعلام کردند که از بودجه عمرانی 28 هزار میلیاردی سال جاری، ظرف 11 ماه گذشته فقط 14 هزار میلیارد تومان جذب شده است. در سال آینده هم ما تقریبا همین اندازه امکان جذب بودجه عمرانی داریم. پس مابقی 34 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده جذب نمی‌شود. به همین دلیل است که ما از برنامه عمرانی کشور عقب هستیم.من حتی در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق از وزیر اقتصاد پرسیدم که چرا براساس قانون برنامه چهارم عمل نشده و به جای برداشت 81 هزار میلیاردی از فروش نفت، معادل 8 درصد رشد ناخالص ملی نداشته‌ایم؟ چرا 243 هزار میلیارد از درآمدهای نفتی را در بودجه‌های سنواتی آورده‌ایم و تا سال 87 فقط 3 درصد رشد ناخالص ملی داشته‌ایم؟ ایشان هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به این سوالات ندادند.همه اصلاحاتی که گفتم در مجموع، 2 تا 3 درصد در بودجه 89 تغییر ایجاد می‌کند. سال گذشته هم مجلس تنها 5/3 درصد لایحه بودجه را اصلاح کرد، اما دولت خیلی سروصدا و اعتراض کرد. حجم تغییرات در لایحه بودجه همیشه و در همه دولت‌ها و مجلس‌ها تقریبا همین‌قدر بوده است. البته باید یادآور شوم که بندهایی از لایحه بودجه 89 نیز به طور کل از سوی نمایندگان حذف خواهد شد. چون دولت در این بندها قانونگذاری کرده است. در حالی که قانون‌نویسی ضمن بودجه براساس قوانین موجود ممنوع است و دولت چنین حقی ندارد. به همین دلیل اینگونه مواد قطعا از لایحه بودجه حذف خواهند شد.

ایران با اعزام بازرس برای بررسی شکنجه در این کشور مخالفت کرد

مگر قرار است که لوطی جماران و پاسداران پس از کودتای 22 خرداد که رقیب را حذف کرده اند و مجبور به سرکوب همه جانبه و گسترده ی تظاهرات اعتراضی گسترده ی ادامه دار مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه شده اند که همراه با جنایات سیستماتیک روزانه است اکنون از ترس مرگ دست به خود کشی بزنند و با فراموش کردن اینکه گفته می شود چاقو دسته ی خودش را نمی برد خلاف آن را اثبات کنند و اشتباه سال 54 شاه را تکرار کنند که موجب سقوط سلطنت شد و به همان سرنوشت شوم دچار شوند و تلاش مذبوحانه برای تأخیر انداختنشن کنند؟

بی بی سی : ایران با درخواست کشورهای غربی برای اعزام نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای بررسی وقوع شکنجه در بازداشتگاه های این کشور و خشونت های صورت گرفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور مخالفت کرده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در پایان نشست " بررسی عمومی دوره ای" خود در باره وضعیت حقوق بشر در ایران که در ژنو برگزار شد، با انتشار گزارشی اعلام کرد این کشور درخواست آزادى تمام زندانيان سياسى، تعيين نماينده ويژه در امور شكنجه و پذيرش اعزام بازرسان بين المللى برای تحقیق درباره خشونت هاى پس از انتخابات اين كشور را رد کرده است . این گزارش در پایان بررسی سه روزه وضع حقوق بشر ایران، منتشر شد. از دیگر موارد مخالفت ایران با پیشنهادهای اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، رد اصلاح قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، رد توقف فوری اعدام نوجوانان و زندانیان سیاسی و رد پایان دادن به محدودیت های شدید در مورد حق آزادی بیان، تجمع و تشکل، و پایان دادن به آزار و اذیت و محاکمه روزنامه نگاران و وب لاگ نویسان است. هیات اعزامی دولت ایران به این اجلاس همچنین اتهام های مطرح شده درباره موارد نقض حقوق بشر در این کشور مانند محدود بودن رسانه ها، ممانعت از دسترسی آزاد شهروندان به اینترنت و محدودیت شدید آزادی بیان را رد کرده است. بر اساس گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ایران بیشتر از 40 پیشنهاد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مخالفت کرده، 123 پیشنهاد را پذیرفته و قرار است به 23 پیشنهاد دیگر در ماه ژوئن پاسخ دهد. محمد جواد لاریجانی، سرپرست هیات اعزامی ایران به اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل از لحن مسموم کشورهای غربی در جلسه ویژه بررسی وضع حقوق بشر در کشورش که دوشنبه برگزار شده بود، انتقاد کرد. به گفته آقای لاریجانی این پیشنهادها به وسیله گروهی سازمان یافته از کشورها مطرح شده و این اقدام را برای عملکرد شورای حقوق بشر خطرناک دانست. مواضع دولت ایران در این اجلاس با انتقاد شدید بعضی از کشورها و گروه های مدافع از حقوق بشر همراه بوده است. این در حالی است که بعضی از کشورها مانند نیکاراگوئه، سودان، ونزوئلا و بولیوی از وضع حقوق بشر در ایران دفاع کرده اند. وزارت امورخارجه بریتانیا در پایان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اظهارات نماینده ایران در این اجلاس را به دور از واقعیت دانست. بری مارستوم از سخنگویان وزارت خارجه بریتانیا گفت: "متاسفانه خودداری حکومت ایران برای برقراری ارتباط صادقانه با این روند و انکار موارد نقض حقوق بشر که به نام آن صورت می گیرد، تعهدات آن را برای احترام گذاشتن به حقوق بشر اولیه شهروندانش و تعهدات قانونی خود برای تضمین حقوق بشر همه مردم ایران را به استهزاء می گیرد." ارون رودز؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران واکنش دولت این کشور به گزارش شورای حقوق بشر را بیانگر " رفتار فریبکارانه دولت ایران نسبت به هنجارهای بین المللی حقوق بشر" دانسته است. آقای رودز گفت: " دولت ایران با صدای بلند به جهانیان اعلام می کند که در مذاکرات و تعاملات بین المللی قابل اعتماد نیست، و هیچ ظرفیتی برای بروز تمایلات صادقانه برای همکاری ندارد، و به جای آن نفرت و تحقیر و توهین نسبت به جامعه بین المللی ابراز می کند." شوراى حقوق بشر سازمان هيچ ابزارى براى اجرايى كردن تعهدات ارائه شده از سوى كشورها براى رعايت حقوق بشر ندارد .این شورا در سال سال 2006 تاسیس شد و برای نخستین بار وضع حقوق بشر ایران را در نشست این هفته " بررسی عمومی دوره ای" بررسی کرده است.

۱۶ سال حبس و ۶میلیارد جریمه برای مدیر یک سایت خبری

کودتا گران پیرو ومرید آخوند متحجر انگلیسی دزد محمد تقی مصباح یزدی که دشمن جمهوریت و موافق ولایت سلامی طالبانی هستند اکنون برای اثبات دفاع از کودتای پاسداری طالبانی دشمن جمهوریت این چنین کینه و دشمنی خودشان را با جمهوریت عریان و عیان کرده اند.در صورتیکه برخلاف تسلیم شدگان به خفقان و سانسور گزارشات خبری اینسایت جمهوریت به و اقعیت نزدیک تر بود . برای همین ضریب دشمنی هم با هاش سنگین تر است .

کلمه : بر اساس برخی خبرهای رسیده حمزه کرمی مدیر سایت خبری جمهوریت به ۱۶ سال حبس و پرداخت ۶ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است .به گزارش کلمه شنیده ها حاکی است حکم بدوی کرمی مدیر سایت خبری جمهوریت که در ایام انتخابات فعالیت می کرد ،صادر شده که بر اساس آن وی در این حکم به ۱۶ سال حبس و پرداخت ۶ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.به گفته شاهدان هنگام ابلاغ این حکم به کرمی وی تعادل خود را از دست داده و حالش بسیار بد شده است.وکیل کرمی هنوز ابلاغ این حکم را تایید یا رد نکرده است.حمزه کرمی از کسانی است که در دادگاه اعتراف گیری حاضر و علیه خود و خانواده هاشمی رفسنجانی اعتراف کرد.

فیلم : به پایین کشیده شدن تابلوی خیابان "جمهوری اسلامی" توسط مردم

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=13640

با توجه به خشم وکینه و تنفر انباشته شده ای که درون ضمیر ناراضیان معترض نهفته است . تصورنمی رودکه زمان زیادی به زیر کشانیدن حاکمان ضدبشری رژیم تروریستی و فاشیستی وکودتائی مذهبی باقی مانده باشد .

الم شنگه شرم آور ایران، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را مات و مبهوت کرد

واکنش ریاکارانه و غیر صادقانه ایران محکومیت شدید شورای حقوق بشر نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران را تضمین می کند.

آخرآیا این بد ترین توهین به حقوق بشر و سازمان های مدافع حقوق بشر و زیر مجموعه حقوق بشر سازمان ملل نمی باشد که نماینده ی کشوری را می پذیرفته اند که رکوردار نقض حقوق بشر در جهان است و از نه اینکه شیادانه از عملکرد ضد بشری و جنایتکارانه ی خود دفاع و تبلیغ می کند، بلکه سایر کشور ها را متهم به نقض حقوق بشر و دخالت گری در امور داخلی اش می کند که چرااعتراض به نقض سیستماتیک حقوق بشر درایران می کنند؟ چرا به جای اینگونه نمایش لفازی وبازی ها یک تصمیم قاطع اتخاذ نمی شود و رهبران و مسئولان این رژیم جنایتکار که عملکرد جنایت آمیز 31 ساله ی گذشته شان مصداق عینی و انکار نا پذیر جنایت علیه ی بشریت است به پای میزمحاکمه ی بینالمللی کشانیده نمی شوند تا محاکمه و مجازات شوند و مردم ایران نیز از شراین دژخیمان آدمخوار ضد بشر خلاص شوند؟

28 بهمن ماه 1388- کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز از ژنو گزارش داد در حالیکه شورای حقوق بشرسازمان ملل در ژنو درنشست بررسی عمومی دوره ای خود در باره وضعیت حقوق بشردر ایران به جمعبندی رسید، دولت ایران با پذیرش و رد همزمان پیشنهادات نمایندگان هئیت های سازمان ملل که شرایط بحرانی حقوق بشر در ایران را طرح کرده بودند، نهایت عدم احترام به هنجارهای پذیرفته شده بین المللی را به نمایش گذاشت.ارون رودز؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران درمورد واکنش ایران در قبال جمعبندی شورای حقوق بشر گفت:"لحظه مهمی بود آن لحظه ای که حقیقت خودش را عیان کرد؛ وقتی که دنیا شاهد رفتار فریبکارانه دولت ایران نسب به هنجارهای بین المللی حقوق بشر بود."پس از اینکه پیش نویس گزارش گروه کاری یو پی آر در باره وضعیت حقوق بشر ایران منتشر شد، دولت ایران با اعلام پذیرش تعدادی از پیشنهادات کلیدی و رد همان پیشنهادات که توسط نمایندگان سایر دولتها ارائه شده بود، باعث سردرگمی فراوان در مورد نیت واقعی دولت ایران شد. درجریان نشست توجیه پاسخ ایران، تعدادی از نمایندگان دولتها از جمله بریتانیای کبیر، برزیل، فرانسه، اتریش و استرالیا حیرت خودشان را از رد پیشنهادات توسط ایران به دلیل "عدم سازگاری با حقوق بشر بین المللی" ابراز کردند. ایران پیشنهادات ذیل را به همین دلیل "عدم سازگاری با حقوق بشر بین المللی" رد کرد:رد "تضمین اینکه قانون مجازات، حقوق تضمین شده در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران عضو آن است، را حفاظت می کند، بخصوص با تعیین یا حذف جرایمی که منجر به مداخله سیاسی می شود از جمله "جرایمی علیه امنیت ملی و بین المللی" که در حال حاضر برای محدود کردن آزادی های بیان، تجمع و تشکل مورد استفاده قرار می گیرد". بنا براین ایران با صراحت تمام باید به مداخله سیاسی در این قوانین توسط قوه قضائیه اعتراف کند.رد "دعوت از گزارشگر ویژه در مورد شکنجه برای دیدار از ایران" و همچنین رد "اجازه دادن به گزارشگر ویژه در مورد شکنجه برای بازدید از ایران و فراهم کردن دسترسی به بازداشتگاه ها"، به معنای اذعان بر عدم تمایل به گزارش دادن در باره شکنجه ها و تجاوزات جسمی است که در زندان ها در جریان است.رد "حذف یا اصلاح همه قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و دختران در قوانین کشوری" و همچنین "امضاء پیمان رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان" از سوی ایران،نشان دهنده تعهد مستمر دولت ایران به اقدامات تبعیض آمیز علیه زنان است.رد "توقف فوری اعدام نوجوانان و زندانیان سیاسی" موجب نگرانی هایی در مورد اعدام های قریب الوقوعی شد که حاصل دادگاه های ناعادلانه است و بزودی به اجرا در خواهند آمد.رد "اقدام فوری برای توقف شکنجه در بازداشتگاه ها و تحقیق در مورد شکنجه های ادعا شده و تعقیب قضایی موضوع"،رد "تضمین آزادی فوری همه بازداشت شدگان غیر قانونی"رد "تضمین استقلال نظام قضایی، صرف نظر کردن از دادگاه های جمعی و اجرای موثر حق دفاع"،رد "پایان دادن به محدودیت های شدید در مورد حق آزادی بیان، تجمع و تشکل، و پایان دادن به آزار و اذیت و محاکمه روزنامه نگاران و وب لاگ نویسان"،رد "محاکمه مقامات امنیتی که در شکنجه، تجاوز جنسی و قتل نقش داشتند"،شگفت انگیز است که برخی از پیشنهادات پذیرفته شده، مشابه همین پیشنهاداتی هستند که رد شدند. این رفتار و موضع دوگانه متناقض در یک موضوع مشخص، نشان می دهد که دولت ایران هیچ احترامی برای هئیت ها و مراجع بین المللی و فرآیندهای اساسی منطقیقانونی جامعه بین الملل قائل نیست .ارون رودز در مورد واکنش ایران گفت" دولت ایران با صدای بلند به جهانیان اعلام می کند که در مذاکرات و تعاملات بین المللی قابل اعتماد نیست، و هیچ ظرفیتی برای بروز تمایلات صادقانه برای همکاری ندارد، و به جای آن نفرت و تحقیر و توهین نسبت به جامعه بین المللی ابراز می کند."

لاریجانی: ایران دموکراسی است، نه لیبرال یا سکولار

جوک و طنز گوئی وارونه از زبان یک بچه آخوند مهره ی انگلیسی تحصیل کرده در آمریکای شیطان بزرگ کهبسبک آخوندی – حوزوی – قضائی است بس جالب و خندیدنی و تأسف آور می باشد. البته وی صاحب یک تز ابتکاریست . زیرا که وی معتقد است در قعر دوزخ هم می توان با دشمن مذاکره کرد . اکنون بر اساس این فلسفه برای دشمنان در سوئیس خوش رقصی کرده است و از دمکراسی بدون لیبرال و سکولاریاد کرده است. زیرا که پس از رئیس جمهور شدن پاسدار گماشته احمدی نژا برای نشان دادن دشمنی اش با لیبرالو سکولار با پاک سازی و اخراج و باز تشسته کردن اساتید به اتهام سکولار و لیبرال شروع کرد چون اینان مزا-حم جدی دمکراسی مورد نظر محمد جواد لاریجانی انگلیسی بودند .

راديو فرانسه : به عقیدۀ خبرگزاری فرانسه، اظهارات لاریجانی پاسخ غیرمستقیمی به هیلاری کلینتون است که گفته بود ایران به یک دیکتاتوری نظامی تبدیل می شود.محمدجواد لاریجانی دبیر کمیسیون حقوق بشر قوۀ قضاییه در ژنو گفت: "دموکراسی ما نه سکولار است نه لیبرال، و شاید از نظر مسئولان سیاسی غربی چیز خوشایندی نباشد".او ادامه داد: "آمریکایی ها بزرگ ترین دشمنان دموکراسی در منطقه هستند... از یک طرف [خانم کلینتون] نگران آن است که ایران به یک دیکتاتوری نظامی تبدیل شود و از طرف دیگر، بزرگ ترین کمک نظامی را در اختیار کشورهایی از منطقه قرار می دهد که در آنها هیچ انتخاباتی برگزار نمی شود".به گفتۀ محمدجواد لاریجانی، در خاورمیانه، مدل دموکراسی غربی چهرۀ قانع کننده ای از خود نشان نداده و این در حالی است که کشورهای غربی "مدام از تغییر رژیم حرف می زنند".به عقیدۀ وی مدل ایرانی با این که هنوز جوان است اما به تدریج محکم تر می شود و امکان برگزاری انتخابات و برخورد نیروهای سیاسی و در نتیجه تغییر وتحول را به وجود می آورد.به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، آقای لاریجانی در بارۀ جنبش اعتراضی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز شد، چیزی نگفت. وی که برای دفاع از دولت ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو رفته است، به اتهامات مدافعان حقوق بشر مبنی بر وجود شکنجه و بازداشت های جمعی در ایران، واکنشی نشان نداد. او تنها از مرگ برخی شرکت کنندگان در تظاهرات و مأموران انتظامی ابراز تأسف کرد. در این کنفرانس مطبوعاتی، محمدجواد لاریجانی در بارۀ فعالیت های هسته ای ایران نیز توضیحاتی داد و گفت: "ما ساخت یک نیروگاه دوم اتمی را آغاز کرده ایم... ما قصد داریم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و نیروگاه اتمی و سوخت در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم و به ملل منطقه کمک کنیم". وی در جای دیگری از سخنانش گفت: "ما برای کمک کردن به ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحد عرب و کویت آماده ایم".به گفتۀ لاریجانی همۀ کشورهای منطقه می توانند "مشترکاً سوخت اتمی بسازند".

تجمع صدها نفر از خانواده ها و مردم تهران برای آزادی زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین

اینهم یک مورد یا سند محرز دیگر عملکرد حقوق بشر در دموکراسی مورد ادعائی محمد جواد لاریجانی انگلیسی است که پس از کودتای 22 خرداد کار مادران داغدار و عزادر و زندانیان سیاسی تجمع کردن در جلوی زندان یا قتلگاه اوین است تا که به جای پاسخگوئی به مطالبات و نیاز های شان کسب اطلاع از عزیزان در بند و زیرشکنجه برای اعتراف کنند تا که اذعان کنند که درایران نه سرکوب و خفقان و سانسور و زندان و شکنجه و تجاوز و قتل وجنایت نیست بلکه دمکراسی بدو ن لیبرالی و سکولاری وجود دارد.

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدها نفر از خانواده ها و مردم برای آزادی بی قید وشرط و فوری زندانیان سیاسی در مقابل زندان مخوف اوین تجمع کرده اند.روز چهارشنبه 28 بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی،زندانیان آزاد شده اخیر ،مادران عزادار و مردم تهران از اوایل غروب در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند و برآزادی عزیزانشان پافشاری می کنند . تعداد تجمع کنندگان نبست به چند شب گذشته بی سابقه است و تخمین زده می شود که تعداد آنها به بیش از 500 نفر می رسد.جمعیت از زیر پل تا درب اصلی زندان اوین امتداد دارد. خانواده و حاضرین با شور و اشتیاق فراوان در انتظار آزادی زندانیان سیاسی بسر می برند و با آزادی هر زندانی صدای دست زدن و سوت کشیدن تمامی فضای زندان اوین را در بر می گیرد.خانواده ای که عزیزش آزاد شده است او را در آغوش می گیرند و سایرین هم او را احاطه می کنند و از زندانی آزاد شده سراغ عزیزان خود را می گیرند.تجمع خانواده تا ساعت 23:30 ادامه دارد.از ساعت 10:10 دقیقه شروع به آزادی زندانیان سیاسی کردند. یکی از دانشجویان آزاده شده هنگامی که از درب زندان خارج می شد با ابراز احساسات حاضرین مواجه شد اوهر دو دستهای خود را به علامت پیروزی بالا می برد و باعث برانگیختن موجی از ابراز احساسات حاضرین گردید. تا ساعت 22:10 بیش 13 زندانی آزاد شدند.همچنین تعدادی از مادران عزادار و حامیان آنها در جمعیت حضور دارند و با قرار گرفتن پشت حصارهای بلند زندان اوین، یاران در بند خود را تنها نگذاشتند وتجمع اعتراضی هر هفته خود را تقریبا به تجمع هر شب در مقابل زندان اوین تبدیل کرده اند و بر خواست به حق خود پافشاری می کنند.زندانیان سیاسی زن که از بند 209 زندان اوین آزاد شده اند می گویند که تعداد بازداشت شدگان چندین برابر ظرفیت این بند می باشد و تعداد زندانیان به حدی زیاد است که تقریبا مجبور شده اند تعدادی از سلولهای انفرادی را به سلولهای چند نفره تبدیل کنند . سلولها مملو از بازداشتیها است و گفته می شود بند 209 در چند سال گذشته با این حجم گسترده بازداشتی هرگز مواجه نبوده است.این در حالی است که چند روز قبل از22 بهمن در حدود 100 نفر از بازداشتیهای بند 209 را به بند 350 زندان اوین منتقل کرده بودند. با حضور گسترده خانواده ها ی زندانیان سیاسی و مردم در مقابل زندان اوین بنابه گفته شاهدان عینی برای اولین بار گارد ویژه را مقابل درب اصلی زندان اوین مستقر کردند.

بازداشت 5 تبعه خارجي در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن

بازهمبیشتر برای اثبات دمکراسی مورد ادعای محمد جواد لاریجانی در ایران یعنی همین که خبرنکاران دعوت شده برای حضور در نمایش حکومتی 22 بهمن به تهران که با وجود اینکه زیر نظر و کنترل مأموران اطلاعاتی و امنیتی در اختیار پاسداران کودتا گر بودند که فقط به محل تجمع میدان آزادی برده و بر گردانیده میشدند و دیگرهیچگونه آزادی و حق گفتگو و فیلم برداری از مکان دیگری درتهران را نداشتند . ولی برای اینکه نشان داده شود دمکراسی کودتائی مذهبی بهتر از دمکراسی لیبرالی و سکولاریدرجهان می باشد واین خبر نگاران خارجی دعوتبه تهران شدهمی بایست خبرش را مخابره کنند . بنابراین پیرامون دستگیری فله ای و دیمی معترضانایرانی 5 تبعه خارجی روسی و فرانسوی و ژاپنی و افغانی هم در 22 بهمن باز داشت شدند تا آموزش دمکراسی حوزوی – پاسداری – کودتائی در اوین به بینند و بروند در کشور های خودشان بازگو و تعریف وتبلیغ برایش کنند .

ایسنا: دادستان تهران از دستگيري پنج تبعه خارجي در حاشيه‌ راهپيمايي روز 22 بهمن خبر داد و گفت: تبعه روسي و فرانسوي و يك خبرنگار ژاپني به لحاظ عدم توجه اتهام آزاد شدند. عباس جعفري دولت‌آبادي اظهار كرد: پنج تبعه خارجي شامل دو روسي، يك تبعه فرانسه، يك تبعه ژاپني و يك افغان در حاشيه‌ راهپيمايي روز 22 بهمن دستگير شدند كه سه تبعه روسي، فرانسوي و ژاپني به دليل عدم توجه اتهام آزاد شدند.وي با بيان اين‌كه خبرنگار ژاپني به لحاظ عدم توجه اتهام آزاد شد، گفت: يك تبعه افغان به اتهام شركت در تجمع غيرقانوني در حاشيه راهپيمايي روز 22 بهمن در صادقيه دستگير شد و در حال حاضر به مرجع قضايي تحويل شده است.دادستان تهران همچنين اظهار كرد كه تبعه‌ روسي نيز به اتهام ورود غيرمجاز به كشور دستگير و به مرجع قضايي معرفي شده كه پرونده وي در دادسراي انقلاب در حال بررسي است