روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 9 اسفند ماه سال – 88

نقد و بررسی: سرمقاله جمهوری حکومتی "صهيونيستها دشمنان هويت اسلامي فلسطين"

برای عبور از بحران همزمان با داستان سرائی اعتراف گیری از عبد الحمید ریگی، بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاورمیانه هم شدت یافته است :

اعزام سفر پاسدارگماشته احمدی نژاد با هیئت همراه به دمشق که شامل دیدار و ملاقات وی با رئیس جمهور سوریه و شیخ حسن نصرالله و رهبران حماس بوده است . همچنین تأکیدی که بر پیروزی حماس و نابودی اسرائیل و شکست آمریکادر منطقه ی خاور میانه کرده است . هرگز جدا از اینکه ادامه ی سیاست دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه نمی باشد که با سیاست تاکتیکی ارتجاعی اشک تمساح ریخن برای فلسطینیان و سایر اهداف دیگر همراه است. زیرا که بمثابه دانه های تسبیح مرتبط بهم هستند .اما چگونه پاسدار گماشته احمدی نژاد با همراه خود داشتن وزیر آدمربا منوچهر متکی در این سفر و با اهداء کردن دلارهای نفتی و تشویق و ترغیب و راضی و روانه کردن برخی رهبران خریداری شده ی حماس به تهران و دیدار داشتن شان در بیت جماران با لوطی جماران که هدف بوده است اما اکنون نتیجه ی این سفر و این دیدار ها تبدیل به تهیه خبری شده که بصورت تیتر درشت خبری – تصویری بر پیشانی صحفه ی اول دروغ نامه ی کیهان سر بازجو حسین شریعتمداری که نماینده ی ویژه ی لوطی جماران است نقش بسته است. اما جالب است که در این تصویر عکس منوچهر متکی وزیر آدم ربای وزارتخانه ی جاسوسی و ترور امور خارجه که جزو همراهان پاسدارگماشته احمدی نژادبه دشمق بوده است در کنار هم منقلی وهمشهری و مشاور امور بین المللی لوطی جماران علی اکبرولایتی دیده می شودکه رابطه بسیارخوبی با مدیر مسئول و سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دارد .

بهر صورت نتیجه اینکه پیگیری اینگونه سر مقالات مداخله گرایانه در امورداخلی کشور های همجوارو منطقه که در این روزی نامه ی حکومتی بطور مداوم دنبال می شود بسیار حساب شده بوده است . زیرا که جزو پیگیری اصول سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی سایر کشور هاست که برای ایجاد آشوب ونا آرامی و بحران آفرینی و جنگ افروزی دستگاه جاسوسی و ترور امور خارجه می باشد. برای همین اکنون سر مقاله نویس ادامه ی این سیاست را با دایه مهربان تر شدن از مادر برای مردم فلسطین ودلسوزی برای شان کردن دنبال کرده است و مخالفت خودش را از توسعه بقول خودش یهودی سازی مناطق اشغالی ابراز نموده است . البته با آویزان شدن به بهانه ای که نخست وزیر دست راستی اسرائیل به سرمقاله نویس داده است . فرصت مناسب برای مانور تبلیغاتی و سخنگو ونماینده ی فلسطین شدنش گیر آورده است تا اینگونه دردفاع از فلسطین و مقدسات اسلام علیه اقدام خانه سازی و مکان مقدس نخست وزیراسرائیل را توطئه تازه بنامد و این چنین علیه وی و کابینه اش رجز خوانی کند ومانور تبلیغاتی تهدید آمیز دهد:

توطئه تازه كابينه نتانياهو مرحله تازه اي از اعلان جنگ آشكار عليه مقدسات اسلامي و اقدامي بسيار خطرناك محسوب مي شود و اين موضوع نشان مي دهد كه كابينه فعلي رژيم صهيونيستي براي اجراي اهداف اين رژيم و تحقق روياهاي ديرينه صهيونيستها كاملا مصمم و جدي است . در اين زمينه گزارش يك موسسه فلسطيني موسوم به « ياري بيت المقدس » تاكيد مي كند صهيونيستها درصدد ارائه فهرستي به سازمان ملل در زمينه الحاق 150 مكان باستاني و مقدس در فلسطين به آثار ديني و تاريخي قوم يهود هستند كه در ميان آنها حتي مسجدالاقصي و كليساي قيامت نيز به چشم مي خورد"

البته چون مثل همیشه امکان ندارد که پای فلسطین و اسرائیل بمیان آید و پای آمریکا و کشور های عربی هم به میان کشیده نشود و مورد اتهام وتوهین واقع نشوند . بنا براین سرمقاله نویس پس از اشاره به مسئله فلسطین و اقدامات خانه سازی نخست وزیر اسرائیل کردن در دنباله این چنین قه اوباما و برخی از کشور های عربی را گرفته است:

."صهيونيستها اقدامات توسعه طلبانه اخير را نيز همچون گذشته در سايه حمايت هاي مستقيم و غيرمستقيم دولتهاي غربي و در راس آنها آمريكا انجام مي دهند كما اينكه ادامه شرارتها و سياستهاي اشغالگرانه اين رژيم نيز با چراغ سبز دولت كنوني آمريكا صورت مي گيرد و ادعاهاي اوباما كه شعار صلح طلبي و تجديدنظر در سياستهاي گذشته آمريكا را مي داد دروغين و پوچ بود و او نيز در عمل مخالفتي با قانون شكني ها و اقدامات شرورانه تل آويو ندارد. قطعا اگر اين حمايت ها نبود صهيونيستها با اين آسودگي خيال به پيگيري توطئه خود نمي پرداختند. بي ارادگي و ضعف دولتهاي عرب و حاكمان كشورهاي اسلامي دومين عاملي است كه صهيونيستها را در ادامه سياست هاي خود گستاخ مي كند. متاسفانه دولتهاي عرب و بسياري از حكومت ها در جوامع اسلامي تحت تاثير شعارهاي دولت جديد آمريكا قرار گرفته و دچار اين توهم شده اند كه دولت فعلي آمريكا برخلاف ساير دولت هاي اين كشور درصدد استقرار صلح در خاورميانه است و با تكيه بر همين برداشت نادرست موضع كاملا منفعلي اتخاذ نموده اند. البته بسياري از دولتمردان حاكم بر جوامع عرب و مسلمانان به دليل اينكه نماينده واقعي مردم خود نيستند و تداوم حكومت خود را مديون حمايت هاي آمريكا و غرب مي دانند در واقع شعارهاي اغوا كننده اوباما را بهانه اي قرار داده اند تا سكوت خود را توجيه كنند."


در پایان سر مقاله نویس پا را فراتر از موشوع فلسطین و برخی از رهبران کشور های عرب نهاده است. زیرا کهو رهبران کشور های اسلامی و کنفرانس اسلامی را مخاطب خود قرار داده است و اینگونه از موضع سخنگوی کشورام القرای اسلامی برای اینان فتوا صادر و تعیین تکلیف نموده است :

"بهرحال اكنون هويت اسلامي فلسطين در خطر است و اقدام فوري و عاجل مسلمانان و مجامع اسلامي را طلب مي كنند. قطعا مسلمانان با توجه به ظرفيتها و توانايي هاي خود قادر هستند اگر اراده كنند توطئه هاي خطرناك رژيم صهيونيستي را خنثي كنند. اكنون كه تمامي راه ها و گزينه ها براي اينكه رژيم صهيونيستي از راه گفتگو و بر سر ميز مذاكره به رعايت حقوق ملت هاي منطقه ترغيب شود بي تاثير و بدون نتيجه بوده است كشورهاي اسلامي بايد حاميان اين رژيم را از طريق اعمال فشارهاي سياسي و اقتصادي تحت فشار قرار دهند. در اين ميان نقش مجامع اسلامي به خصوص سازمان كنفرانس اسلامي اتحاديه عرب و كميته بين المللي قدس بسيار تعيين كننده است . اين سازمانها بايد به سرعت وارد عمل شوند و راه را براي توطئه هاي صهيونيستها عليه هويت تاريخي و اسلامي فلسطين سد كنند زيرا هرگونه تعلل و ادامه سكوت و بي تفاوتي شرايطي را پديد خواهد آورد كه قطعا جبران آن اگر ناممكن نباشد بسيار دشوار خواهد بود. اگر چه مسلمانان درحال حاضر تاوان بي تفاوتي و سكوت حاكمان گذشته كشورهاي عربي و اسلامي را در اشغال خاك فلسطين مي دهند ولي اكنون كه صهيونيست ها براي اشغال و محو نمودن هويت اسلامي فلسطين خيز برداشته اند سكوت و تعلل ضربه جبران ناپذير ديگري را بر پيكره جهان اسلام وارد خواهد ساخت و قطعا تاسف و ندامت بيشتري را در پي خواهد داشت"

درخاتمه اینکه داستان سر مقاله نویس که خودش را نماینده و سخنگوی کشور های اسلامی و مردم سلمان جهان به خصوص مردم فلسطین داسته ومیراث دار مقدسات اسلامی شده و تلاش کرده است تا که همچون ادا و اطوار های تهدید آمیز لوطی جماران را در آورد و رله و تکرار کند . چونکه خطری بودن شرایط بحرانی رژیم کودتائی نامشروع کودتائی – پاسداری – طالبانی متزلزل را بمنزله ی خطری بودن تقدسات اسلامی در سرزمین اشغال شده ی فلسطین و انمودکرده و جا زده است . یعنی در حقیقت نمایش نگرانی شدیدش رابروزداده که مرتبط به اوضاع بشدت نا سامان موقعیت لوطی جماران و پاسداران کودتا گر است که عجیب شباهت یا تداعی کننده ی آن داستان مورچه است که گفته می شود روزی بدلیل اینکه در کویر رگبار بارانی زده بود ودر جای پای کاروان شتران گودالی ایجاد و آبی جمع شده بود که موجب نفوذ و رسوخ آب بدرون لانه مورچه ای شده بود که از ترس سراسیمه از سوراخ خود بیرون زده و حیران و مبهوت به شتر گفته بود که مگر نمی بینی که سیل جاری شده است و دنیا را دارد آب با خودش می برد؟ ولی شتر پاسخ داده بود که اتفاق مهمی رخ نداده است و فقط کمی باران آمده است . چونکه آب جاری شده ی باران دارد ترا با خودش می برد توفکر نمودی که دنیا را دارد آب می برد . در صورتیکه دنیا سر جای خودیش باقی است .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881209/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 9 اسفند ماه سال –