روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی چهارشنبه 20 بهمن ماه سال 1388

نقدو بررسی : روزی نامه ی جمهوری " راه پيمائي 22 بهمن تجلي همبستگي كامل"

"آیا رژیم کودتائی نامشروع حاکم گزیده ی مردم است و مردم هم حافظش هستند؟ ! "

در آستانه ی فرا رسیدن 22 بهمن سالگرد انقلاب سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی همچون همقطاران خود در مطبوعات حکومتی و رهبر و مسئولان بدون آنکه تلاش کند که یک بیلان کوتاه ارائه نماید که چه خدمات یا اقداماتی برای مردم ایران و کشور در 31 سال گذشته انجام شده است. یا اینکه شرایط کنونی وضعیت مردم چگونه می باشد؟ یا اینکه گفته شود که اصلاً برای چه انقلاب شد و رژیم شاه سر نگون گردید؟ هدف از انقلاب چه بود ؟ آیا مبارزان انقلابی یا مردم به اهداف و آمال خود نائل گشته اند ؟ البته سرمقاله نویس بدون مطرح کردن یا پاسخ دادن به اینگونه سئوالات نمونه که لیست آن می تواند خیلی بالا و بلند باشد ولی در ابتدای مقاله ی خود این چنین نقل قول کرده است :

"بعضي از مبارزان و زندان رفته هاي دوران حكومت ظالمانه پهلوي مي گويند : « ما آنقدر كه براي نگهداري انقلاب شهيد داديم براي پيروزي انقلاب نداديم . آنقدر كه براي نگهداري انقلاب سختي كشيده و مي كشيم براي پيروزي آن نكشيديم"

سرمقاله نویس رویش نشده تا بگوید که موج سواران ومفت وملاخوران انقلاب مصادره کنندگان انقلاب و فرصت طلبان حاکم شده ، عاشق قدرت و ثروت هستند که از همان ابتدا تلاش کردند که همه انقلابیون و سیاسیونی که قبل از انقلاب با شاه مبارزه کرده بودند را نه فقط از صحنه فعالیت سیاسی حذف که حذف فیزیکی کنند . برای اینکه مشخص بود فرصت طلبان حاکم شده که اکثر شان هیچگونه نقشی درانقلاب نداشتند برای حفظ موقعیت خود وتوطئه گری حذف رقبا و خاموش کردن صدای منتقدان و مخالفان و دگراندیشان می بایست از همه ابزار های تهدید و سرکوب و حذف و تبلیغات جنگ روانی با پرونده سازی و اتهام زدن استفاده کنند و حتی گاهی دست به اقدامات ضد بشری همچون طرح قتل عام کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 بزنند که این جنایت سند انکار ناپذیر جنایت علیه ی بشریت می باشد که روزی آمران و عاملان این جنایت می بایست به پای میز محاکمه داد گاه صالحه بین المللی کشانیده و محاکمه و مجازات شوند. همچنین اگر اینگونه که ادعا شده است جنگ خانمان بر انداز میان ایران و عراق توطئه علیه ی انقلاب بود . پس چرا خمینی شیاد با صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و تهدید به دخالت گری در کشور های همجوار به خصوص عراق زمینه تحریک این جنگ را آماده کرد ؟ مهمر اینکه چرا پیشنهاد صلح و آتش بس در سال دوم جنگ با پرداخت غرامت 100 میلیارد دلار از سوی صدام حسین پذیرفته نشد؟ همینطور چرا خمینی شیاد جنگ خانمان بر انداز را نعمت الهی نامید؟ در عوض سرمقاله نویس بدون آنکه به علت انحصاری کردن قدرت و محدود کردن آزادی ها و افزایش چماقداری و سرکوبگری ها دراین موردسخنی بگوید. اما با دوغ و دوشاب قاطی کردن ساز مان های سیاسی قربانی و احزاب سیاسی و سرکوب کردن مردم معترض کردستان وترکمن صحرا در کنار حامیان سیستم گذشته گذاشته است .در صورتیکه ساواکی ها علیه ی مبارزان راه آزادی به خدمت گرفته شدند. بهر صورت اینگونه بطور وارونه به بازگوئی تاریخ ووقایع نگاری 31 سال گذشته پرداخته است:


"اين واقعيت را در 31 سال گذشته همه ي ما به روشني دريافته ايم و اينطور كه معلوم است هرچه زمان بگذرد درستي آن بيشتر روشن مي شود . درست از صبح پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن 1357 توطئه ها عليه انقلاب از خود تهران شروع شد و به شهرها و استان ها كشانده شد و ادامه يافت تا به جنگ تحميلي وصل شد جنگي كه 8 سال طول كشيد و در مجموع يك دهه از عمر نظام جمهوري اسلامي به مقابله با اين توطئه ها گذشت . در تهران سلطنت طلب ها منافقين ملي گراها گروهك هاي ماركسيستي و التقاطيون در برابر انقلاب و امام قد علم كردند و در كردستان و خوزستان و تركمن صحرا و آذربايجان و نقاط ديگر احزاب ريز و درشت وابسته به شرق و غرب با عناويني از قبيل دموكرات و كومله و خلق عرب و خلق مسلمان و... سر بر آوردند و مزاحمت كردند. هدف اين بود كه انقلاب اسلامي را در همان روزها و ماه هاي اول ناكام كنند و از تشكيل يك نظام حكومتي مبتني بر اين انقلاب جلوگيري نمايند. جنگ تحميلي هم چنين بود. درست است كه در ظاهر اين جنگ توسط صدام و حزب بعث عراق بر ما تحميل شده بود ولي كسي ترديد نداشت كه طراح اصلي جنگ آمريكا بود و علاوه بر طرح ها و اطلاعات و امكانات و تجهيزات نظامي كه قدرت هاي سلطه گر شرقي و غربي در اختيار صدام قرار مي دادند دلارهاي نفتي اعراب نيز براي پشتيباني از او و گرم كردن تنور جنگ به بغداد سرازير مي شدند. حتي مزدوران اجير شده توسط سران مرتجع عرب و ژنرال هاي كهنه كار ارتش هاي كشورهاي عربي نيز به كمك صدام شتافتند و هرچه تجربه داشتند در اختيار ارتش بعثي عراق گذاشتند و البته آنها هم مثل دلارهاي نفتي اعراب و طرح ها و تجهيزات قدرت هاي استكباري نتوانستند كاري از پيش ببرند و در برابر خورشيد پرحرارت انقلاب مثل برف آب شدند"

در دنباله با زهم بدون اشاره به ریشه تحریم ها ی اقتصادی کردن که ناشی ازچه بوده است؟ یا اینکه این چگونه تحریمی بوده است که موجب پیدایش پدیده ی آقازاده پروری و رشد انگل وار آن در همه سطوح شده است؟ یا اینکه گفته شود این چگونه تحریم اقتصادی بوده است که حتی مسئولی یافت نمی شود تا که پاسخ دهد مبلغ 330 میلیارد دلار در آمد فروش نفت در دولت نهم کجا رفت؟ یا اینکه وقتی ادعای کمدی صداقت از رهبری می شود . چرا به فهم وشعور مردم آشکارا توهین می شود ؟ زیرا که مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون دلار از کجا بدست آمده بود که در حساب بانکی مجتبی خامنه ای اش درلندن واریز شد که مسدود شده است؟ بهرحال پیرامون توطئه تحریم ها چنین گزارش داده است:


" در دهه هاي دوم و سوم نيز توطئه ها به شكل تحريم ها كودتاها تهاجم فرهنگي تبليغات مسموم و فشارهاي سياسي قدرت هاي شيطاني و ايادي منطقه اي آنها ادامه يافت و همواره ناكام ماند. نظام جمهوري اسلامي به دليل صداقت و اخلاص و ايمان بنيانگذار آن و به دليل فداكاري هاي مومنانه ملت ايران توانست از همه گردنه هاي دشوار عبور كند و هر روز مستحكم تر از گذشته در راه پيشرفت گام بردارد و ايران را به يك قدرت منطقه اي تبديل نمايد "


بالاخره اگر این رژیم کودتائی ضد بشری فاشیستی – تروریستی نامشروع ، مردمی می باشد که از سوی مردم بر گزیده و حمایت می شود . پس اینهمه ارگان های گوناگون سرکوبگری با تهدید کردن مردم برای چیست؟ کودتای تقلباتی برای چه در 22 خرداد بطور آشکارا انجام شد؟ سرکوبگر های زنجیره ای 8 ماه پیس از این کودتتا برای چه بوده است؟ در بازداشتگاه کهریزک چه گذشت؟ چه تعداد در تظاهرات اعتراضی 8 ماهه گذشته جان باخته یا مجروح و بازداشت شده و مورد شکنجه و محاکمه واقع شده و به زندان و اعدام محکوم شده اند؟ بلی حکومت مردمی بودن چیست ؟ درصورتیکه اختلافات درونی را سرمقاله نویس تأئید کرده ولی با زهم این چنین ادعای وارونه کرده که رژیم کودتائی نامشروع تقلباتی از سوی مردم بر گزیده شده ومردم خودشان حافظ لوطی جماران می باشد که فردا 22 بهمن واردصحنه می شوند تا به لوطی جماران لبیک بگویند :


"نظام جمهوري اسلامي يك نظام ديني مبتني بر اعتقادات مردم است . اين نظام را خود مردم تاسيس كرده اند و تا امروز نيز خود مردم از آن در برابر توطئه هاي رنگارنگ دشمنان حمايت و حفاظت كرده اند و از اين پس نيز چنين خواهند كرد. اينكه قدرت هاي استكباري به اختلافات داخلي دل ببندند و گرفتار تحليل هاي غلط و بي پايه شوند امري طبيعي و تكراري است . عليرغم اين تحليل هاي غلط مردم همچنان پشتوانه نظام جمهوري اسلامي هستند و در 22 بهمن امسال يكپارچه و متحد با آرمان هاي بنيانگذار اين نظام و با ولايت فقيه كه ستون فقرات اين نظام است تجديد ميثاق خواهند كرد . راه پيمائي 22 بهمن امسال ابراز انزجار از آمريكا و ساير بيگانگاني خواهد بود كه چشم طمع به اختلافات دارند . راه پيمائي 22 بهمن امسال اعلام برائت از منافقين و ساير گروهك هاي وابسته به استكبار جهاني خواهد بود . و در يك كلام راه پيمائي 22 بهمن امسال تجلي همبستگي كامل مردم ايران در حمايت از نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه خواهد بود"

در خاتمه اینکه حکومت مردمی بودن یعنی چه؟ آیا در اینگونه حکومت ها آزادی و عدالت و دمکراسی وجود دارد؟ اگر آری جایگاه و عملکرد این مقوله ها چگونه می باشد؟ آیا در حکومت دمکراتیک مردمی آزادی قلم و مطبوعات با بر گزاری انتخابات آزاد وجود دارد یا نه؟ بر گزاری یا تمرین شدن شان چگونه است؟ رابطه مذهب در حکومت دمکراتیک چگونه می باشد ؟ آیا مذهب موضوعی فردی هست یا نه در همه مسائل خصوصی و پوشش و تفکر و رفتاری شخصی تا سیستم حکومت دخالت گری می کند و از سوی کسی بنام ولی فقیه که فقط به خدا پاسخگو می باشد همه امور فردی ودولتی کنترل می شود؟ آیا کسی یافت می شود که ادعا یا باور کند که مختصات یک حکومت دمکراتیک در 31 سال گذشته در ایران وجود داشته است که سرمقاله نویس با بر هم گذاشتن چشمان خود همچون جوجه خروس تازه بالغ شده که با دراز کردن نوک و گردنش بسوی آسمان، با صدای دو رگه بریده بریده شروع به تمرین صدای قوقولی می کند تاکه نشان دهد به دوره بلوغ رسیده وبرای خودش خروسی شده است . سرمقاله نویس هم با قوقولی کردن خروسی تبدیل به خروس بی محل تبدیل شده و باصدایش ادعای مردمی کردن برای رژیم کودتائی نامشروع وکودتای پاسداری کرده است که فقط 8 ماه از نمایش خیمه شب بازی کودتای تقلباتی 22 خرداد می گذرد که رقابت و جنگ قدرت وثروت میان دو جناح باندهای رقیب و ابسته به نظام بود که پس از آن بدلیل اعتراض رقیب مغلوب به تقلبات انجام شده مورد بدترین اتهامات همچون خیانت و جنایت و جاسوسی و همکاری با دشمن بیگانه واقع شده است که ه روز چنین اتهامات تهدیدآمیزی از سوی کودتا گران غالب به این رقیب مغلوب زده می شود تا که مو درزش نرود و ثابت شود که معنی مردمی بودن حکومت فاشیستی تروریستی مذهبی کودتای چیست که پس از 31 سال از عمر ننگین و سیاهشسپری شده است اکنون در آستانه ی روز 22 بهمن سالگرد انقلاب چنین ادعای نا چسب پوشالی و وارونه مطر ح شده است. بهر حال پاسخ ادعای مردمی یا ضد آن بودن مردم معترض و ناراضی و خشمگین با حضور و اعتراضات ضد حکومتی خود در فردا 22 بهمن نشانداد ه خواهد شد که چگونه است . البته تظاهرات فردا هم ادامه ی تظاهرات ضد حکومتی 8 ماهه ی گذشته ی مردم ناراضیدر مداری کیفی تر می باشد.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881121/index.html

روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی چهارشنبه 20 بهمن ماه سال 1388