روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 28 بهمن ماه سال 1388

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه جمهوری " كلينتون ماموريت صهيونيستي ناكام "

"اگر موش و گربه بازی با آمریکا نبود معلوم نبود جایگزین دشمن شناسی و روضه خوانی چگونه بود؟"

چون موش و گربه بازی مذاکرات هسته ای امکان ندارد همچون سابق ادامه یابد به خصوص اینکه پس از سخنرانی پاسدار گماشته احمدی نژاد در 22 بهمن در میدان آزادی تأکید بر 20% غنی سازی اورانیوم کرد که برای دنیای غرب رفع ابهام شد که نه هدف صلح آمیز نیست ، بلکه نظامی می باشد. بنابراین بر شدت بحران هسته ای افزوده شد و اتخاذ تصمیمات تحریم اقتصادی غرب نیزجدی تر شده است . لذا توطئه های تهدید و اقدامات تروریستی حاکمان تهران برای مقابله و خنثی کردن تهدید تحریم در برون مرز نیز فزونی گرفته است اکنون شاهد می باشیم که خبر از کشته شدن نظامیان آمریکائی در افغانستان و عراق مخابره شده است . همچنین فعال شدن آمیز شیخ حسن نصر الله رهبر حزب الله لبنان با موضع تهدید علیه ی اسرائیل بی ارتباط به سفر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ی آمریکا به قطر و خلیج فارس ندارد که اتفاقاً این سفر هم زمانی با سفر رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهورنا مشروع و تقلبی و کودتائی به قطر دارد که شایعاتی هم پیرامون این سفر وجود داشته است که گویا پشت پرده ی این سفر خبر هائی میان دو کشور متخاصم در کار بوده است. ضمن اینکه خیلی سال ا ست که از برگ حزب الله لبنان و حماس بعنوان اهرم های بحران آفرین وجنگ افروز در خاورمیانه بازی می شود و مورد استفاده ی دیپلماسی خارجی رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی کودتائی واقع شده است . زیرا که شالوده ی سیاست وزارتخانه ترور و جاسوسی امور خارجه رژیم کودتائی حاکم بر ایران صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز است که مکمل سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه می باشد که همراه با اقدامات تروریستی و جنگ افروزی و ناامن سازی و بی ثبات کردن منطقه است که در راستای اهداف خاص از جمله ایجاد حاشیه امنیتی در برون مرز به جای جنگیدن در داخل کشور است که مر تبط با هدف پیگیری اهداف پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد. بنابراین فعال کردن شیخ حسن نصرالله برای خنثی کردن اقدامات و تلاش سفر وزیر امور خارجه ی آمریکا به منطقه است که هدف این سفر علیه ی اهداف هسته ای رژیم کودتائی حاکم بر ایران و اقدام تحریم های اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل است که شیخ حسن نصر الله وارد میدان شده است . به احتمال زیاد سران حماس هم مأموریت خواهند داشت تا که اینان هم دست به اقدام مشابه شیخ حسن نصر الله بزنند . یا اینکه می بایست منتظراقدام تروریستی انفجاری و انتخاری در خاور میانه بود. یا اینکه بر موج اقدامات تروریستی در عراق و افغانستان علیه نیر وهای نظامی آمریکا از سوی عوامل نفوذی یا اعزامی پاسداران شتاب گیرد.

بهر حال سرمقاله نویس محور سفر وزیر امور خارجه ی آمریکا به خلیج فارس این سفر مورد انتقاد شدید خود قرار داده است .زیرا که مدعی شده است این سفر هیلاری کلینتون در دفاع از نخست وزیر اسرائیل و خانه سازی در سر زمین های اشغالی فلسطین است . برای همین برای تحریک کردن فلسطینیان با پوشش تاکتیکی اشک تمساح ریزی برای شان و آویزان شدن به مانور تبلیغاتی لورفته مخالفت با شهرک سازی اسرائیل و متهم کردن وزیر امور خارجه ی آمریکا که از این سیاست شهرک سازی اسرائیل دفاع و حمایت می کند. در ادامه از وحشت مناسبات پکن باآمریکا گفته است و نسبت به سفر نخست و زیر اسرائیل به روسیه نگرانی نشان داده است و تأکید آمریکا و اسرائیل کانون فعالیت ضد رژیم شده است . البته فراموش کرده است که یاد آوری کند که گزارش شده است سفر نخست و زیر اسرائیل به مسکو پس از سخنرانی پاسدار گماشته احمدی نژاد در میدان آزادی در 22 بهمن انجام گرفت که ناظران سیاسی بر این باورند که مثل همیشه این سخنرانی پاسدار گماشته احمدی نژاد بود که به نفع اسرائیل تمام شد و راه را برای سفر نخست و زیر اسرائیل به مسکو هموار نموده است . بهر صورت سرمقاله نویس دلیل سفر هیلاری کلینتون به قطر و عربستان را این چنین ارزیابی و تحلیل کرده است :


"خانم كلينتون در سفر به منطقه از قطر عربستان و ساير شيخ نشين هاي عرب حاشيه جنوبي خليج فارس خواست كه با خواسته هاي اسرائيل براي اعمال فشار بر ايران همراهي كنند. اين رفتار كلينتون براي تمامي اعراب تحقيرآميز است چرا كه در ماههاي اخير نه تنها تمامي خواسته هاي اعراب از آمريكا براي مهار گستاخي هاي رژيم صهيونيستي بدون پاسخ مانده بلكه حتي واشنگتن از اعراب خواسته است نسبت به شرارتهاي اين رژيم بي تفاوت بمانند و با پذيرش تمامي اقدامات جنايتكارانه صهيونيستها با آنها بر سر ميز مذاكره بنشينند و به خواسته هاي آنها تمكين كنند! تصادفي نيست كه اين روزها تل آويو به مركز ثقل فعاليتهاي ضد ايراني آمريكا و صهيونيست ها تبديل شده و طرفين با تشكيل يك « ستاد مشترك سياسي ـ تبليغاتي » عليه ايران تلاش مي كنند اهداف تازه اي را دنبال كنند. اتخاذ چنين رويكردي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي هرگز تازگي نداشته و حساسيت كسي را بر نمي انگيزد و خشم و كينه آمريكا و صهيونيستها نيز دقيقا به همين خاطر است كه چرا دستاوردي از ميان اينهمه دوره گردي و تلاش فشرده حاصل نمي شود .واشنگتن مايل است چنين وانمود كند كه اولا ايران يك « كانون خطرساز » است . ثانيا در منطقه گويا همه از قدرت روزافزون ايران دچار وحشت شده اند!"

در خاتمه اینکه موضوع دشمنی کردن با آمریکا به موضوع مخالفت با پروژه ی هسته ای و یا حضور آمریکا در عراق و افغانستان و یا مسائل رابطه ی آمریکا با عربستان سعودی و شیخ نشین های منطقه و حمایت از اسرائیل مربوط و خلاصه نمی شود ، بلکه تاریخچه ای برابر عمر رژیم کودتائی دارد و طوری این مقوله بهم پیوند و گرده خورده ولازم و ملزوم هم شده است که به آسانی تفکیک کردنش امکان پذیر نمی باشد . زیرا که در صورتیکه این اتفاقق بی افتد سریع منجر به شتاب فرو پاشی رژیم کودتائی خواهد شد . چونکه در آن موقع دیگر هیچ بهانه ی دشمن و جاسوس تراشی حاکمان نا مشروع و ضد مردمی و عوامفریب و دروغگوی جنگ افروز دردست خود ندارند تا که جایگزین این بهانه ی دشمنی با شیطان بزرگ آمریکا کنند و قادر باشند تا همچون 31 سال گذشته هر گونه صدای اعتراضی و مخالف و دگر اندیش و منتقدی را با عامل بیگانه و دشمن آمریکا متهم کردن، حذف و خاموشش نمایند . چونکه در آنصورت لوطی جماران چه دارد تا که به خواهد بر سر منبر بگوید و روضه خوانی کند که بتواند توجیه گر 31 سال سیاست خفقان و سرکوب و تحقیر و سانسور و اتهام زدن و متهم وحذف نمودن منتقدان و معترضانی زیر پوشش مبارزه با آمریکا کند آنهم در شرایط کنونی که بیش از 8 ماه است که هر جا ومکانی این روز ها فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه بلند است؟ بطور مثال اگر موش و گربه بازی جنگزرگری میان ابلیس های حاکم ایران با شیطا ن بزرگ آمریکا تمام شده بود سر مقاله نویس اکنون چگونه می خواست تا که روضه خوانی کند؟

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881128/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 28 بهمن ماه سال 1388