" گزارشی از چند آکسیون ها ی اعتراضی در ا سترا لیا بمناسبت 22 بهمن "

شنیده شده است که بمناسبت فرا رسیدن مراسم 22 بهمن سالگرد انقلاب چند حرکت اعتراضی در شهرهای ملبورن و کنبرا و سیدنی رخ داده است که از سوی ایرانیان مقیم شهرهای نامبرده بعنوان همبستگی با مردم ایران در استرالیا ساماندهی شده بود . اولین اعتراض شامل مراسمی می شد که در پارلمان هاس ایالت نیوز سایت ولز از سوی حامیان مجاهدین وشورای ملی مقاومت بر گزار شده بود که زمان آن از ساعت 4تا 6 بعداز ظهر بود که پس از نمایش یک کلیب 10 دقیقه ای از وقایع اعتراضی 8 ماه پیش دراین مراسم نمایش داده می شود . سپس چند سخنران استرالیائی از جمله نمایندگان پارلمان محلی و مدافعان حقوق بشر و انجمن دمکراسی و آزادی مردم ایران با دفاع از مجاهدین اشرف سخنرانی می کنند که شامل تشریح مختصر شکل گیری انقلاب 22 بهمن سال 57 تا نقض مستمر حقوق بشر و سرکوب و سانسور و خفقان شرایط کنونی می شود. همینطور از دولت استرالیا خواسته می شود که در مورد نقض حقوق بشر و سرکوب مستمر و صدور احکام زندان و اعدام برای معترضان و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای حاکمان ایران بی تفاوت نباشد .

پس از پایان ا ین مراسم ، مراسم اعتراضی دیگری وجود داشته که متعلق به حامیان رضا پهلوی بوده است که اینان هم در جلوی همین پارلمان ایالتی اجتماع کرده بودند که تا ساعت 7 بعداز ظهر این اجتماع اعتراضی ادامه می یابد و مشغول شعار دادن می شوند . سپس معترضان به جمع تظاهر کنند گان در تان هال سیدنی می پیوندند که تعلق به جنبش سبز داشته است. در مجموع شامل صد ها نفر از ایرانیان مقیم سیدنی با نگرش و دیدگاه های گوناگونی می شدند . سخنران اصلی این مراسم یک جوان بود دانشجو بوده است که ضمن افشاگری کردن پیرامون نقض حقوق بشر در ایران شعارهای مشابه آنچه در ایران داده می شود از بلند گو تکرار و پخش می شود . این جوان ضمن تأکید بر نقض حقوق بشر در ایران که از متن تهیه شده بود رو خوانی می کند . در بخشی از این نوشته گفته می شود که با جنگ و تحریم اقتصادی مخالفت می شود . البته دلیل قانع کننده ای برای این مخالفت تحریم اقتصادی ارائه نمی گردد . زیرا که گفته نمی شود نه رژیم مردمی است .ونه اینکه در 31 سال گذشته چرا ما شاهد بدتر شدن اوضاع نسبت به قبل بوده ایم که اکنون قرار است تحریم اقتصادی فشار بیشتری به مردم تحمیل کند . آنهم در شرایطی که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و هر روز هم اوضاع معیشتی شان بدتر از روز قبل می شود . زیرا که بخش اعظم در آمد ناشی از فروش نفت صرف تأمین بودجه ی ارگان های سر کوبگر داخلی و خرید تجهیزات پارازیت و سانسور پیشرفته از روسیه و سرکوب از چین علیه ی مردم معترض و ناراضی می شود و بخشی هم هزینه ی اهداف تروریستی برون مرزی از طریق حماس و حزب الله لبنان و امثالهم می شود.

از سوی دیگر یک حرکت اعتراضی هم از سوی ایرانیان ملبورن در 22 بهمن وجود داشته است که گفته می شود این حرکت اعتراضی از سوی جوانان برنامه ریزی شده بود در اعلام همبستگی با مردم معترض و ناراضی ایران بوده است .

همچنین یک تجمع اعتراضی پنجشنبه شب در جلوی هتلی بر گزار می شود که یک ضیافت مهمانی از سوی سفارت رژیم کودتائی نامشروع در کنبرا ترکیب داده شده بود که درون و جلوی هتلی در کنبرا تظاهراتی علیه ی این جشن مهمانی بمناسبت 22 بهمن انجام می شود . گفته می شود که این ضیافت و پذیرائی مبلغ 110 هزار دلار هزینه در بر داشته است که تدارک برای 200 نفر مهمان ایرانی و خارجی از جمله اعضا و کارکنان سفارتخانه های دیگر دیده شده بود که با یک طرح ابتکاری جالب این مراسم تشریفاتی ضیافت مهمانی از سوی سفارت بمناسبت بر گزاری جشن 22 بهمن بر سر بر نامه ریزانش آوار شده است . زیرا که چند جوان ایرانی از ملبورن که به کنبرا آمده بود ند . با رزو کردن و پرداختن مبلغ 600 دلار یک اتاق در همان هتل رزو می کنند که قرار بوده است در آن مراسم ضیافت مهمانی سفارت بر گزار شود. یکی از این جوانان برای عادی سازی ته ریش گذاشته و قیافه و لباس خودش را بشکل کارکنان سفارت در می آورد تا که موقع اجرای مراسم بتواند در سالن تشریفات و پذیرائی حضور داشته باشد. البته گفته می شود از تعداد 200 نفر دعوت شده تعداد 150 نفر دعوت را نپذیرفته بودند . از سوی دیگرچونکه در جلوی هتل هم تعدادی تظاهر کنندگان ایرانی حضور داشته و تظاهر کنندگان مشغول شعار دادن بودند سر نشینان خود روهای سفارتخانه های دعوت شده که عازم ورود به این هتل بودند وقتی با صحنه ی تظاهرات اعتراضی جلوی هتل مواجه می شوند که عده ای هم با دیدن این صحنه اعتراضی از رفتن به ضیافت سفارت رژیم کودتائی خود دا ری کردند .

بهر حال جوانی که از درون هتل توانسته بود با عادی سازی خودش را به سالن پذیرائی دعوت شدگان برساند موقع سرو غذا پارچه سبزی را از طریق جا سازی درون پیراهن خود حمل کرده بود بیرون می کشاند و بزبان فارسی و انگلیسی شروع به فریاد مرگ بر دیکتاتور گفتن و روشنگری می کند و خطاب به سفیر و کارکنان سفارت می گوید شما در ایران دارید به جوانان و دختران پاک ایرانی تجاوز می کنید و اینجا با پول مردم ایران جشن می گیرید و ادامه می دهد شما مزدور و وطن فروش می باشید ومی افزاید اگر همینگونه اقدامات ضد انسانی که با جوانان پاک دختران و پسران و زنان در ایران می کنید با زن و فرزندان خود تان بکنند واکنش شما چیست؟ خلاصه این حضور اعتراضی و افشاگرانه وی موجب خوشحالی و خنده ی مهمانان خارجی می شود. از طرف دیگر موجب دستپاچگی و شوکه شدن مهمانان ایرانی و سفیر و کار کنان سفارت می شود؟ این جوان معترض با همآهنگ شدن سایر جوانان داخل هتل و بلند کردن فریاد مرگ بر دیتکاتور و مزدور و وطن فروش گفتن و شعار دادن علیه ی سفیر و کارکنان سفارت و ودعوت شدگان ایرانی وحاکمان ایران می کنند تاکه همه مهمانان خارجی سالن پذیرائی را ترک و از در پشت هتل خارج می شوند . سپس از سوی پلیس اینان با بر خورد محترمانه به بیرون از هتل را هنمائی می شوند و به جمع تظاهر کنند گان بیرون از هتل می پیوندند . در مجموع حرکت اعتراض شان موجب شکست و مفتضح شدن این ضیافت و مهمانی سفارت می شود . مشروط بر اینکه گفته می شود که تظا هرکنند گان جلوی هتل از طریق نامه ی امضا شده که خواهان استعفای سفیر سفارت رژیم کودتائی در کنبرا شده بودند این نامه بوسیله ی پلیس تحویل سفیر داده می شود. همینطور گفته می شود این جوانان که بخاطر مسئله امنیتی با پلیس وارد دوباره هتل می شوند . زیرا که در این هتل اتاق رزو کرده بودند . متوجه می شوند که سفیر و کار کنان نشست گذاشته اند البته همه مهمانان سالن را ترک کرده بودند . اینان شروع می کنند شعار دادن که متقابلاً سفیر و کار کنان سفارت شروع به فحاشی و تهدید می کنند که پلیس به فحاشان اخطار می کند اگر فحاشی و تهدید کنید دستگیر می شوید.

همچنین روز جمعه 23 بهمن تجمع اعتراضی در جلوی سفارت رژیم کودتائی ضد بشر و نامشروع بر گزار می شود . تظاهر کنند گان نگرش های گوناگون حضور داشتند که شامل ایرانیانی می شدند که از سوی ملبورن و سیدنی و بریزبن و ایرانیان مقیم کنبرا خودشان را به جلوی سفارت رژیم کودتائی رسانیده بودند که بطور همآهنگ فریاد های مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل و لایت فقیه و آزادی زندانیان سیاسی و... سر دادند ودست به روشنگری علیه ی حاکمان کودتائی ایران زدند .

بالاخره اینکه در شنبه 24 بهمن از ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر یک تجمع اعتراضی از سوی ایرانیان مخالف مقیم سیدنی استرالیا در جلوی شبکه تلویزیونی اس بی اس (SBS) بر گزار شد که وابسته به طیف های گوناگون سیاسی وفکر و اندیشه بودند . البته این شبکه ی اطلاع رسانی دولتی (SBS) دارای یک برنامه ی یک ساعته رادیوی فارسی می باشد که بمدت 18 سال است صدایش در سراسر استرلیا شنبه ها از ساعت 2 تا 3 بعداز ظهر شنیده می شود. اکنون این برنامه ای از ملبورن پخش می شود . ابتدا قطعنامه ی انگلیسی تنظیم شده با بند ها و خواست های مطرح شده اش توسط یکی از شرکت کنندگان به یکی از مسئولان ای بی اس (SBS) داده می شود و مصاحبه ای هم پیرامون علت این گرد همآئی اعتراضی با برخیی از مسئولان این شبکه ی خبررسانی انجام می دهد . سپس متن فارسی آن از سوی یکی دیگر از شرکت کنندگان قرائت می گردد که خواست هایش شامل لغو اعدام و شکنجه، آزادی زندانیان سیاسی و برابری زن و مرد در همه سطوح ، افزایش دستمزد ها و تأمین شغلی و تأکید بر باز گردانیدن اخراج شدگان به محل کار و تحصیل ،آزادی بیان و اندیشه و آزادی حق تشکل های مستقل صنفی و سیاسی، و... به محاکمه کشیدن تمام عناصر و نیروهائی که از آغاز حاکمیت در سرکوب و کشتار و شکنجه مردم دست داشته اند . همچنین بالاخره در بخشی دیگر از پایان این قطعنامه افزوده شده بود ما هم صدا با مردم آزادیخواه ایران از رادیو و تلویزیون ها ی همگانی و چند فرهنگی استرالیا در خواست می کنیم که ضمن حمایت از اعتراضات حق طلبانه ی مردم ایران علیه رژیم ضد بشری حاکم بر ایران خبرهای مرتبط به معترضان مردم ایران را بازتاب دهند و فراموش نکنند که بسیاری از همکاران اینان اکنون بدلیل مسئولیت ژورنالیستی و روشنگری کردن شان در ایران دستگیر و در زندان بسر می برند. در دنباله چند نفر از شرکت کنند گان که تعلق به نگرش های خاص داشتند پیرامون 22 بهمن و تظاهرات مردم و افشای جنایات رژیم ضد بشری سخنرانی کوتاه 5 دقیقه ای کردند که ضمن بررسی روند 22 بهمن تا کنون در بخشی از سخنرانی ها تأکید شد که 31 سال از عمر ننگین رژیم جنگ و جهل و خون و خرافات می گذرد و اکنون آنگونه رژیم جنایتکار منقبض شده است که کودتاگران 3 مسئولان نخست و زیر و رئیس مجلس و رئیس جمهور سابق خود را تحمل نمی کنئدآنگونه که حتی با فریاد مرگ بر منافق اراذل اوباش و تهاجم کردن اینان را مجبور کردند تا که صحنه تظاهرات 22 بهمن را ترک کنند . همینطور با اشغال کردن شرکت مخابرات از سوی پاسداران کودتا گر هدف بود تا که رسانه ای و خبررسانی در 22 بهمن را کنترل نمایند. از سوی دیگر گفته شده که جای تأسف است که در 31 سال گذشته اپوزسیون به جای اینکه متشکل و رادیکال شده علیه ی حاکمان باشند بدلیل نفوذ عوامل اطلاعاتی علیه هم بوده اند که در این شریط که جوانان معترض که 70 % جمعیت کشور را تشکیل می دهند وارد صحنه شده و جان شان را بر کف دست شان گذاشته اند ومبارزه برای تغییرات دمکراتیک در ایران می کنند وظیفه ما در برون مرز این است که بدلیل اختناق و سرکوب و سانسور در داخل کشور و صدای در گلوی مانده ی معترض ما صدای اعتراضی شان را فریاد بزنیم و با شیوه بر خورد های منطقی و اصولی پیرامون نکات مشترک همچون حقوق بشر و دمکراسی و آزادی عدالت اجتماعی تلاش کنیم که نیرو وانرژی مان علیه ی دشمن مشترک کانالیزه شود . البته در این گرد همآئی شعارهائی هم که بیان کننده ی خواست و فریاد مردم معترض در داخل کشور بود علیه ی حاکمان کودتائی سر داده شد .

25 بهمن ماه سال 1388