ورق پاره ی کیهان دوشنبه 4 آبان سال 1388

نقد و بررسی " وحدت با مجرمين ؟ ! "(يادداشت روز)

"پیشنهاد دهندگان طرح آشتی ملی متهم به دشمن مردم و عامل اغتشاگری و علیه دولت و نظام کودتائی پاسداری شده اند"

خانه از پای بست ویرانست . خواجه در فکر نقش ایوانست . بیش از 12 سال توطئه های زنجیره ای را ستاد کودتا گران با دست آویز قرار دادن لوطی جماران گام به گام علیه ی رقیب دوم خردادی ها بطور خاموش و خزنده و علنی دنبال و پیش بردند تا اینکه در نماش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد رقیب مغلوب کنار زده شد و رژیم پاسداری کودتائی یکپایه شد و کودتا گران پاسدار قدرت و ثروت را قبضه و انحصاری کرده اند .اما پس از اینکه مردم مترصد فرصت و ناراضی و خشمگین از عملکرد بیش از 30 ساله ی دولت مردان که پس از 22 خرداد بصورت گسترده وارد صحنه شدند و با اعتراضات خیابانی و فریاد های مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و احمدی نژاد رو در روی کودتا گران ایستادند تا که با اقدامات مرتکب شده ی جنایات علیه ی بشریت شان که مکمل کودتا نمودند نا مشروع بودن شان بطور عریان فاش شد. سپس بدلیل مورد اتهام واقع شدن رفسنجانی مکار و غارتگر و بساز و بفروش و زد و بندچی که بی اعتبار شده است . تا جائیکه خطبه خوانی امام جماعت موقتی تهران از وی گرفته شد . بنابراین از سوی شرکای سابق دزد و غارتگر وی به خصوص باند مافیای دزد انگلیسی مؤتلفه که دچار وحشت فرو پاشی رژیم پاسدار کودتا گر و فاشیستی مذهبی شده اند بفکر راه حل با طرح پیشنهادی آشتی ملی افتاده اند تا شاید با این ترفند موجب انحراف اذهان عمومی و فرو کش کردن تظاهرات و کنترل فضای انفجاری شوند . همچنین سبب تقویت جایگاه کودتاگران متزلزل و رژیم فاشیستی مذهبی آسیب پذیر گردند. ولی از سوی پاسداران و کودتا گران و لوطی جماران این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد.

نا گفته نماند چونواقعیت تمام عیار ضد مردمی و نا مشروع بودن رژیم پاسداری و کودتائی نمایانگر شده است . لذا دراینگونه پیشنهاد های آشتی ملی برای عبور از بحران نه اینکه مردم هیچگونه محلی از اعراب ندارند ، بلکه با دور زدن مردم و نا دیده انگاشتن مطالبات شان، با توطئه کردن علیه اشان پیشنهاد آشتی ملی طراحی شده است. برای همین اکنون روضه و مر ثیه خوانی مخالفت با این پیشنهاد در رسانه ها و مطبوعات حامی و پشتیبانان پاسداران کودتا گر علیه ی رقیب مغلوب دوم خردادی ها و پیشنهاد دهندگان آشتی ملی بطور زنجیره ای شروع شده است . البته گر چه در ابتدا گفته نشده که پیشنهاد دهنده رفسنجانی مکار نبوده است . ولی بیشتر وی زیر سئوال برده می شود تا که خیلی بیش از این در برابر کودتا گران تسلیم و خم ودولا شود و تعریف بیشتری از مشروعیت داشتن دولت دهم نا مشروع کند. بهر حال طلبه پاسدار یادداشت روزنویس به سئوال و پرسش و تشریح و تحلیل خاستگاه پیشنهاد دهندگان آشتی ملی و اهدافش اینگونه پرداخته است :

"خاستگاه اين طرح كجاست و اساساً سررشته اين جريان در دست چه كساني است؟ طرح «وحدت ملي» در واقع ادامه طرحي است كه چند ماه قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري توسط برخي از سياسيون مطرح شد. طرح «دولت ائتلافي» كه ظاهراً در ابتدا توسط آقاي ناطق نوري اعلام و دنباله آن را كساني چون آقايان هاشمي رفسنجاني، باهنر، محسن رضايي و... گرفتند، سعي مي كرد پيش از شروع ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري دهم و آغاز مبارزات انتخاباتي، بزرگان جناحهاي سياسي مطرح كشور را دور هم بنشاند و توپ را از ميدان «رقابت» به زمين «مذاكره» انداخته و يك كانديداي ائتلافي را كه مقبول همه جناحها بوده و نهايتاً بتوانند هر كدام به وسع خود سهمي در كابينه وي داشته باشند، از دل اين ماجرا بيرون بكشد. اگر خوش بينانه نگاه كنيم- فارغ از آنكه طراحان طرح دولت ائتلافي نسبت به اين موضوع تعمد داشته و يا نداشته اند- معناي عملي اين طرح «عبور از احمدي نژاد» بود. اين موضوع به مذاق اصلاح طلبان، عجيب خوش آمد! نگاهي به تيترها، مصاحبه ها و مقالاتي كه آن روزها در روزنامه هاي اصلاح طلب درج مي شد، به تنهايي گواه اين مدعا است. اما آن روزها كيهان به عنوان اولين كسي كه پرده از واقعيت اين ماجرا برداشت، وارد ميدان شد و به دنبال آن بزرگان و دلسوزان كشور درباره خطر عبور از احمدي نژاد هشدار داده و مي كوشيدند به زعم خود جامعه را نسبت به اين موضوع آگاه كنند."

طلبه پاسدار قلم بر دست در ادامه ی بررسی و نقد کردن طرح پیشنهاد آشتی ملی به ادعای پوشالی و دروغین ووارونه 25 میلیون رأی سازی پاسدار گماشته احمدی نژاد اشاره کرده است که از سوی پاسداران کودتاگر و وزارت کشور پاسدار میلیاردی محمد صادق محصولی و مجتبی ثمره ی هاشمی برایش ساخته شد. سپس ما نور تبلیغاتی علیه ی رقیب مغلوب و پیشنهاد دهندگان طرح آشتی ملی یا همان طرح باز سازی شده یطرح دولت ائتلافی داده است .آنگاه مدعی شده که اکنون که پس از نمایش خیمه شب بازی کودتائی 22 خرداد آرامش بر کشور بازگشته و دولت نا مشروع دهم کار خودرا شروع کرده است . امارقیب مغلوب یا پیشنهاد دهندگان آشتی ملی را اینگونه متهم به فتنه گری و اغتشاش علیه ی دولت نا مشروع دهم و تحریک به اغتشاش کرده است:

"طرح «دولت ائتلافي» ناكام ماند. انتخابات برگزار شد و با مشاركت عظيم مردم و راي 25ميليوني، بار ديگر احمدي نژاد سكان اجرايي كشور را به دست گرفت. پس از آن كانديداي شكست خورده با تهمت «تقلب»- كه بعدها در دادگاه رسيدگي به اتهامات اغتشاشگران، معلوم شد «اسم رمز» عمليات بوده است- كشور را به آشوب و اغتشاش كشاند. آتش فتنه با هوشياري مردم و درايت رهبري انقلاب، فرو نشست و حال مردم منتظرند تا سرنوشت فتنه انگيزان و عوامل اصلي و بانيان آشوب را ببينند.در شرايطي كه دولت دهم آغاز به كار كرده، آرامش بر فضاي كشور حاكم شده و افكار عمومي مردم سخت به دنبال دستگيري، محاكمه و مجازات قانون شكنان است، طراحان «وحدت ملي» كه سعي مي كنند شرايط كشور را بحراني جلوه دهند، مي خواهند براي طرفين اين جريان، نسخه آشتي كنان بپيچند"

بهر صورت طلبه پاسدار قلم بردست برای اینکه زیرآب طرح پیشنهادی آشتی ملی رقیب مغلوب را زده باشد دست به افشاگری اهداف پشت پرده ی این پیشنهاد و شکست و نا کام شدن آن زده است . در دنباله طراحانش را متهم به توطئه طراحی فرار از باز داشت و محاکمه شدن کرده که گزارش تحلیلی اش را چنین است :

"قاعده آنكه چيزي به اسم «آشتي» شكل بگيرد، از دو حال خارج نيست؛ يا بايد طرفين ماجرا به هم «امتيازاتي» بدهند و يا يك طرف به نفع طرف ديگر «كوتاه» بيايد و از مواضع خود دست بكشد. در اين جريان، ظاهراً احمدي نژاد و مجموعه دولت دهم يك طرف ماجرا تلقي مي شوند در حالي كه اين برداشت اساساً نادرست است و طرف اصلي جريان فتنه، احمدي نژاد نيست بلكه نظام اسلامي و انقلاب و امام(ره) است. اما بر فرض اول بايد گفت؛ دولت اصولگرا كه اساساً دنبال كسب امتيازات اين چنيني نيست اما طرف مقابل- موسوي، كروبي، خاتمي و طرفدارانشان- چه امتيازي مي توانند به احمدي نژاد بدهند؟ احمدي نژاد پيروز ميدان و دولتش حاكم بر امور كشور است. كساني كه طعم تلخ شكست را چشيده و شأن سياسي و اجتماعي خود را نزد مردم و نظام از كف رفته مي بينند، چه امتيازي مي توانند به طرف مقابل بدهند؟اگر قرار باشد در اين آشتي كنان «امتيازي» تقسيم شود، همه سيب ها در سبد اصلاح طلبان و جناح شكست خورده و آشوب طلب چيده خواهد شد. روي ديگر سكه «كوتاه» آمدن يكي از طرفين است. احمدي نژاد و جناح پيروز با تأكيد بر اصولگرايي و حفظ اصول و ارزشهاي انقلاب پاي در عرصه سياسي كشور گذاشته و مردم به اصولگرايي آنان رأي داده اند. مردم ولايتمدار هم كه درس آموز مكتب امام راحل (ره) هستند به نوبه خود اجازه عدول از اين ارزش ها را به وي نخواهند داد. اما طرف ديگر هم در جايگاهي قرار نداشته و چيزي برايش نمانده كه بخواهد از آن كوتاه بيايد. داعيه تقلب كه هيچ گاه براي اثبات آن سند و دليلي ارايه نكردند، قانون شكني، تهييج مردم براي آشوب، راه اندازي اغتشاشات خياباني و هواداري دشمنان نشان دار انقلاب و نظام از آنان، تنها دارايي آنهاست. در واقع آن طرف اين ماجرا، چيزي براي از دست دادن ندارد. پالس هايي كه از پاستور دريافت مي شود حكايت از آن دارد كه بحث وحدت با اغتشاشگران و فتنه انگيزان تحت هيچ عنوان جايگاهي نزد دولت دهم ندارد. نشانه عدم علاقه آنان به وحدت، شركت نكردن در جلسه اي بود كه به مناسبت 30 سال قانونگذاري برپا شده و در آن سعي گرديده بود بين سياسيون اصلاح طلب و اصولگرا به نوعي صلح و دوستي برقرار شود. برنامه اين بود زيرسقفي كه هاشمي رفسنجاني، ناطق نوري، محمد خاتمي، مهدي كروبي و حتي عزت الله سحابي جمع شده بودند، احمدي نژاد نيز حاضر شود. جلسه تشكيل شد اما غايب بزرگ خود احمدي نژاد بود"

طلبه پاسدار یادداشت روز نویسدر خاتمه پیشنهاد دهندگان آشتی ملی را مترادف مقابل نه دولت نا مشروع دهم دانسته است ، بلکه اینان را علیه ی رژیم پاسداری کودتائی و حتی مردم هزینه داده از سوی اغتشاش گران و قانون گریزان می داند و افزوده دو باره اینان در آزمونی دیگر اینگونه با این طرح آشتی ملی مردود شده اند:

"طرف «آشتي» فقط احمدي نژاد و دولت دهم نيست، بلكه در جبهه مقابل اغتشاشگران، همه مردم قرار دارند. مردمي كه هزينه آشوبها و اغتشاشات پس از انتخابات را متحمل شده اند. طرف مقابل، نظامي است كه آماج اتهامات ناروا، دسيسه ها و بي مهري هايي قرار گرفت كه بعد از پيروزي انقلاب سابقه نداشته است. آيا پذيرفتني است كه بين مردم و نظام از يك سو و عده اي آشوب طلب، فتنه جو و كساني كه مقابل نظام ايستادند، از سوي ديگر وحدت و آشتي برقرار شود؟!آنهايي كه قانون را زيرپا گذاشته و علناً به حقوق مردم تعدي كرده و مرزهاي نظام را زيرپا گذاشتند، عده اي مجرم اند كه بايد مقابل مردم و قانون پاسخگو باشند. بايد با آنان برخورد قضايي شده و تحت تعقيب قرار گيرند. در هيچ كجاي دنيا با مجرم و قانون شكن دست دوستي نمي دهند. برخي از نخبگان و خواص سياسي در جريان انتخابات و حوادث پس از آن مردود شدند. آنان بايد مراقب باشند كه در آزمون پيش آمده مجدداً نمره ردي نگيرند"

در خاتمه اینکه گذشته از اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بطور عمدی اسامی عسگر اولادی و ولایتی و میر سلیم وحداد عادل و محمد رضا با هنر را از لیست پیشنهاد دهندگان آشتی ملی خط کشیده است تا هم مبتکرش را رقیب مغلوب دوم خردادی ها قلمداد نماید . هم اینکه با دست باز اینان را مقصر ومتهم و تهدید کند تا که بتواند همه کاسه و کوزه های واکنش های اعتراضی و جنایت آمیز ضد بشری را بر سر اینان بشکند یا خراب و آوار کند. بنا براین باید توجه داشت جائیکه پیشنهاد دهندگان طرح آشتی ملی از سوی مهره های مدافع رژیم فاشیستی مذهبی اینگونه معادل فتنه و اغتشاش گری و براندازی متهم شده اند. آشکارا نشان می دهد که عمق تضاد ها و ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان با ندهای ما فیائی غالب و مغلوب به چه مرحله ای از خصومت و آشتی نا پذیری رسیده است؟ همینطور آن روی سکه ضریب تنفر و کینه و خشم مردم نسبت به حاکمیت و بر عکس است که چه میزان است؟ بهر حال آیا برای رهائی از شرایط تحمیل شده ی جهنمی کنونی به مردم ایران که در گاز انبر نزاع و جنگ قدرت و ثروتغالب و مغلوب دارند پرس می شوند راهی دیگر به جزا ادامه ی پررنگ تر فریاد پژواک مرگ بر دیکتاتور باقی می ماند که پیامش به وضوح مرگ حاکمان و نابودی و تغییر رژیم کودتائی پاسداری می باشد؟

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880804/2.htm#other200

دوشنبه 4 آبان سال 1388