روزنامه ی کیهان شنبه 9 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی " برباد رفته ! " (يادداشت روز)

" اکنون فاش شده که کار گزاران و مدعیان اصلاح طلبان نیروهای غرب و بر آورد کنندگان اهداف و مقصود شان در ایران هستند"

یادداشت روز نویس ورق پاره کیهان اشاره به ماهیت وعملکردسیاست داخلی وخارجی کرده که چگونه مکمل همدیگر بوده و می باشند. آنگونه که بطور موازی باهم منطبق وتأثیرگذاره بوده واقدامات واهداف مشترک را تاکنون پیشبرده وقواعد حوادث را تبیین کرده اند.همچنین افزوده از حالا به بعدهم اینگونه خواهدبود. یعنی اینکه سرکوب وخفقان وسانسور وبازداشت وشکنجه واعتراف وسنگسارواعدام وعوافریبی ودین فروشی با ادعای مبارزه با آمریکا و دشمن و جاسوس شناسی آمریکائی درداخل کشورهمزاد سیاست صدورتروریسم وارتجاع به برون مرز بامداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه برای بحران آفرینی وجنگ افروزی واقدامات تروریستی می شود.

البته چون پاسداران کودتاگر حاکم مبدأ تاریخ وقایع را نه از زمان 22 بهمن 57 و 13 آبان و شروع جنگ خامان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق نمی دانند ، بلکه بدلیل تضاد و اختلاف و جنگ و نزاع قدرتی که وجود دارد . آغازش از دوم خرداد سال 76 است که مدعیان اصلاح طلب قدرت را برای 8 سال در اختیار خود داشتند. البته یک عقب گرد 10 ساله هم به این تاریخ نقب و پیوند زده شده است تا که دوران رفسنجانی سازندگی مکار بساز و بفروش را نیز در بر بگیرد تا که با زیر تیغ گرفتن این دو دوره سازندگی و اصلاحات بشود نتیجه گیری نمود که از ابتدای انقلاب غرب بد نبال نیروهای خود در ایران می گشته است تا که به جای بر خورد مستقیم در بستر پیگیری اهداف خود از مطلوب ترین نیروهای غرب گرا بهره ببرد. چونکه این نیروها تبدیل به قاعده بازی برای غرب شده اند. بهمین دلیل است که قلم بر دست یادداشت روز نویس برای اینکه گند زد و بندهای پشت پرده و دادن امتیازات و عقب نشینی در مذاکرات هسته ای ژنو ووین با گروه 5 + 1 را به پوشاند . از سوی دیگر از موضع فرار به جلو وضرب سیلی صورت سرخ کردن و خلاصه پاک نمودن صورت مسئله بنا براین با دراز کردن و متهم نمودن رقیب دوم خرداد ی ها پیرامون به امتیاز دهی هسته ای به آمریکا اینگونه تحلیل داده است :

"چند سال اول پس از دوم خرداد 76 دوران اوج عمل به اين قاعده بود. دولت اصلاحات در عمل همان كارهايي را مي كرد كه غربي ها از ايران توقع داشتند، در نتيجه لازم نبود طرف غربي براي مجبور كردن ايران به انجام اين يا آن كار فشار چنداني به خود بياورد و حتي لازم نبود امتيازي هم به ايران بدهد. همه چيز به طور خود به خودي همانطور پيش مي رفت كه آنها مي خواستند و موارد استثنا فقط مربوط به آنجاهايي بود كه اراده اي مافوق دولت اختيار كار را به دست داشت. در سياستگذاري خارجي و امنيتي ايران، همه چيز دست دولت نيست، اما دولتمردان اصلاح طلب همان مقدار را كه در دست داشتند تا توانستند به مطلوب هاي غرب نزديك كردند. بويژه در مورد برنامه هاي هسته اي و منطقه اي سياست خارجي دولت اصلاحات به دليل باور عميق به اين نكته كه «با دنيا نمي شود درافتاد» تا آنجا كه مي توانست تلاش مي كرد خط قرمزهاي غرب را نقض نكند. متقابلا امريكايي ها هم تلاش مي كردند در همان حال كه بيشترين امتيازها را دريافت مي كنند هواي دوستان داخلي خود را لااقل تا حدي داشته باشند. مطالعه دقيق محيط داخلي ايران در آن مقطع، امريكايي ها را به اين نتيجه رساند كه فرصتي طلايي براي ورود به مذاكره مستقيم با ايران دارند و نبايد آن را از دست بدهند. اوج گرفتن يكباره بحث مذاكره مستقيم در سال هاي 79-77 در واقع محصول مجموعه اي از مراوده هاي پنهان بود كه امريكا را متقاعد كرد بعضي از آنها كه بر سر كارند حقيقتا براي مذاكره با امريكا «ارزش ذاتي» قائلند و هژموني بين المللي اين كشور را پذيرفته اند. امريكايي ها با خود فكر مي كردند حالا كه مي توان امتياز گرفت چرا مذاكره نكنند. آن معامله البته به رغم همه تلاشي كه از دو طرف شد، جوش نخورد و تاسفي عميق در دل امريكايي ها بر جاي گذاشت"

در دنباله قلم بر دست وارونه گوی و کتمان کننده ی حقیقت ضد غربی به خصوص آمریکا بدون اشاره داشتن که برای چه یک شهروند آمریکائی بر خلاف قانون اساسی مشاور ویژه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد شده است و این چه ربطی به ادعای مبارزه کردن با آمریکا دارد؟ یا اینکه چرا به جاسوس چند جانبه هوشنگ احمدی نژاد عفو ملو کانه داده و به ایران دعوت شد تا به عنوان لابی در زمینه های گوناگون از جمله دلال و کار چاق کن مذاکرات هسته ای فعال شود . بطوریکه اخیراً در شبکه ی تلویزیونی دولت فخیمه ی انگلیس بی بی سی اعتراف کرد که تازگی از ایران باز گشته و رژیم پاسداری کودتا ئی توافق صدور اورانیوم 5/3% غنی شده به روسیه را می پذیرد . ولی یادداشت روز نویس قلم بر دست گویا که با جامعه ی کران و کران سر و کار دارد .چونکه اکنون از موضع طلبکاری و دسته گل به باند مافیائی کودتاگران حاکم تقدیم کردن پس از اشاره به ضعف و امتیاز دادن مذاکره ی هسته ای در دوران خاتمی به آمریکا یاد نمودن و متهم کردن شان اکنون ازموضع پیروز مندانه ی مذاکرات هسته ای پوشانی پاسداران کودتا گر در نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خردادبه موضع بر تر مذاکرات هسته ای کودتا گران حاکم به زوال نیروهای غرب در ایران چنین اشاره نموده است:

"زوال نيروهاي مطلوب غرب در ايران، مهم ترين مشخصه وضعيتي است كه اكنون در آن قرار داريم. در ماه هاي منتهي به انتخابات رياست جمهوري 88 طرف هاي غربي نوعي اميدواري پيدا كردند نسبت به اينكه دوستانشان دوباره مجال ورود به دستگاه اجرايي كشور را خواهند يافت. پس از 4 سال «سيلي خوردن پي در پي از ايران» -به تعبير خودشان- آشكار شدن يك دورنماي اميد بخش از پيروزي غربگرايان درانتخابات رياست جمهوري باعث شد جدول كاري غرب در مقابل ايران كاملا دگرگون شود. اين تغيير بهتر از هر جاي ديگر خود را در مذاكرات هسته اي نشان داد"

در خاتمه اینکه همانگونه که اشاره شد چون بدجوری گند زد و بندهای پشت پرده با آمریکا در آمده است . از سوی دیگر افشا شدن 1500 اورانیوم غنی شده 5/3 % که گفته می شود توان تبدیل به 60 اورانیوم غنی شده با غلظت بیش از 90% را دارد که قادر است 3 تا 6 بمب اتمی تولید کند . اکنون این مسئله تبدیل به فشار گاز انبری مشکل ساز شده است . چون از یک سو در وین توافق شده است که می بایست این مقدارتحویل روس ها داده شود که نوعی عقب نشینی نسبت به گذشته است .به خصوص اینکه برخی از باند های مدعی اصولگرائی مخالفا ین توافق تحویل دادن یک جای اورانیوم غنی شده به روس ها می باشند . از طرف دیگراین نگرانی شدت گرفته است که اگرچنانچه همه 1500 کیلواور انیومغنی شده 5/3% به روسیه داده شود.چه تضمینی وجود دارد که غنی شده ی 20% را از طریق فرانسه پس بدهند و همه ی سرمایه ی هنگفت چند ده میلیارد دلاری بر بادنرود. همچنین دربرابر وحشت از عدم توافق و شدت گرفتن فشار تحریم ها چه باید کرد؟ برای همین یادداشت روز نویس برای رد گم کردن نقل قول از دوران خاتمی کرده و گفته مطبوعات آمریکا محور استقبال کندگان مذاکرات هسته ای گفتند که اين استقبال نبايد به گونه اي باشد كه رژيم فاشیستی مذهبی ضد بشری اقتدار پيدا كند.همینطور برای اینکه رقیب مغلوب را همان عامل غرب در ایران متهم کرده باشد به نقل از نويسنده واشينگتن پست گفته اوباما بايد اين نكته را روشن سازد كه امريكا همراه كساني است كه قصد دارند اصلاحاتي دموكراتيك و صلح آميز در ايران انجام دهند و افزوده اگر اصلاح طلبان موفق نشوند، هيچ ديداري هم در ژنو موفقيت آميز نخواهد بود. وادامه داده مقصود اصلي اين است كه امريكا در هر حال نبايد دست از حمايت دوستان خود در داخل ايران بردارد. برای همین پس از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد غربي ها همچنان به حمايت خود از اصلاح طلبان ادامه دادند با اين تفاوت كه اين بار به جاي پيروزي دراین نمایش به پيروزي در آشوب ها نظر داشتند، به عبارت ديگر همچنان اين وضعيت داخلي ايران بود كه دستور كار سياست خارجي امريكا و متحدانش را درباره ايران تعيين مي كرد.بالاخره یادداشت روز نویس در پایان گفته که شرايط فعلي هم از اين قاعده مستثنا نيست. چونکه تا همين چند هفته پيش اروپايي ها و امريكايي ها همچنان اميدوار بودند كه اصلاح طلبان قادر به راست كردن كمر خود و تحميل خواسته هاي شان به نظام باشند. فراموش نشود اشاره و تأکید به غرب نمودن جدا از بحران هسته ای و جنگ قدرت و ثروت کودتاگرا غالب با دوم خردادی های غلوب موضوع سالروز 13 آبان یا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که وحشت حاکمان ضد بشری از تبدیل شدنش به روز تظاهرات ضد حکومتی روز قدس است که این تظاهرات ضد حکومتی با چاشنی مرگ بردیکتا تور و خامنه ای همراه بود .

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880809/2.htm#other200

شنبه 9 آبان ماه سال 1388