" چند گزیده از جمهوری اسلامی 30 مهر ماه سال - 88 "

نامه هاي شما

بازتاب دادن نامه ها پیام ها در این ستون ورق پاره ی جمهوری اسلامی که انتقال دادن بخشی از واقعیات و مطالبات و سئوال و انتقادات مردم در مانده و خسته شده از شرایط موود با وعده های دروغین و سر خرمنی می باشد که جوابیه یا مقابل پیام های ساختگی و جعلی کیهان و خواندگان ورق پاره ی کیهان نیز می باشد که چنین می باشند.

نامه گلايه آميز يك مادر خوزستاني به رئيس جمهور :آقاي رئيس جمهور آنزمان كه با شعار مهروزي و عدالت محوري آمدي همسران و پدران و مادران رنجديده به استقبالت آمدند و دل خوش كردند تا شايد گره كوچكي از انبوه مشكلات خوزستان جنگزده بدست دولت شما باز شود. ما كه خانه و اموال خود را در ويرانه هاي جنگ به جا گذاشتيم و آرزوهاي خود را در كوران مهاجرت و خانه بدوشي بدست فراموشي سپرديم چشم اميد به آينده جوانان خود دوختيم تا شايد سهمي از اشتغال و درآمد حاصل از ثروت هنگفت نفت كه در دل سرزمين خوزستان نهفته نصيبشان شود. اما آقاي رئيس جمهور شعار عدالت محوري و اشتغال بوميان خوزستان ادعايي بيش نبود! ما چشم به سطوح مديريتي ندوخته بوديم اما جوانان تحصيلكرده خوزستان را حتي در مقاطع خدماتي و كارگري نيز استخدام نكرده و نمي كنند. جوانان رشيد و تحصيلكرده خوزستان بيكارند و حتي پولي براي شركت در طرح مسكن مهر شما ندارند. آقاي رئيس جمهور شما كه با كابينه خود به استانها سفر مي كنيد تا مشكلات را از نزديك بررسي كنيد يك روز غبارآلود به خوزستان سفر كنيد و مشكل آلودگي هوا را از نزديك درك كنيد . من يكي از قربانيان گردوغبار خوزستان هستم مشكلات تنفسي 20 ميليون تومان هزينه درمان برايم به همراه داشت . آقاي احمدي نژاد دفترچه هاي بيمه در كشور ما ارزش ندارند از يك ميليون هزينه عمل جراحي تنها 30 هزار تومان را بيمه تقبل كرد! جوانان بيكاري كه مبتلا به حادثه و يا بيماري مي شوند چگونه مي توانند از پس اين مخارج سنگين برآيند. آيا به همين علت نيست كه كيف قاپي در خيابانهاي اهواز بيداد مي كند ! آقاي رئيس جمهور خوزستان حق فرزندانش را مي خواهد. غلامي زاده ـ اهواز


غول مخوف گراني !
غول « گراني و تورم » گلوي مردم را مي فشارد و متاسفانه از تحقق شعارهاي دولتمردان خبري نيست ! بجاي بوي نفت بوي گراني بر سر سفره هاي ما استشمام مي شود و هر روز اين گراني خانمانسوز عرصه رابر مردم تنگ تر و تنگ تر مي كند. خدا كند كه يارانه ها حذف نشود چرا كه هنوز حذف يارانه ها صورت نگرفته و گازوئيل و بنزين گران نشده اما هزينه ها افزايش چشمگيري يافته است . يك نمونه آن افزايش كرايه ميني بوس هاي سرويس مدارس دانش آموزان داوري از 3500 تومان به 7500 تومان است . چرا نظارتي بر امور وجود ندارد چه كسي پاسخگوست ! رحماني ـ داور (كرمان )

صداي شما

عضدي از تهران : با هدفمند كردن يارانه ها دستمزدهاي كارگران و كارمندان هم بايد بصورت جهاني محاسبه و پرداخت شود.
محمود بليغيان از اصفهان : شهر بزرگ اصفهان با جمعيت زياد نياز به تعدادي تعميرگاه وسيع و مجهز با كادر مجرب براي تعمير و نگهداري و سرويس خودروهاي گاز سوز دارد.
صالحي از تهران : از دولت تقاضا مي كنم فكري براي كارگران شركتي بكند.
جعفري نژاد از تهران : از پليس راهنمايي و رانندگي درخواست مي كنيم كه موتور سواران را ساماندهي كنند مثلا يك متر از سمت راست خيابانها را اختصاص به اينها بدهند.
اصغري از تهران : هنوز قانون خدمات كشوري براي بسياري از كاركنان دولت اعمال نمي شود. از دولت تقاضاي رسيدگي داريم .
مختاري از تهران : شهرداري با هزينه هاي قابل توجه تعدادي دوچرخه خريده و در پياده روهاي نارمك هم خط ويژه دوچرخه سواري ايجاد كرده است در صورتي كه اين پياده روها شلوغ بوده و امكان دوچرخه سواري در آنها وجود ندارد.
يك شهروند از همدان : مدتي است كه قيمت شير يارانه اي در همدان افزايش پيدا كرده است . از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم .
يك جوان از تهران : از دولت دهم تقاضا مي كنيم بالاخره براي اشتغال جوانان فكري بكند.
يك شهروند از كرج : بلوار نبوت كرج به پل عابر پياده و چراغ راهنمايي نياز دارد. از مسئولين امر درخواست بررسي و اقدام داريم .
محمدي از تهران : آسفالت بزرگراه شهيد بابايي از سه راهي حكيميه تا جاده دماوند احتياج به مرمت دارد.
اماني از ورامين : از وزارت كشور درخواست داريم براي خروج كامل افاغنه تدبيري اساسي بينديشد.
يك كارمند از شيراز : در لايحه نظام پرداخت هماهنگ حقوق به مدارك كاركنان توجهي نشده است آيا اين عدالت است.

جهت اطلاع

دامنه ی خفقان و سانسور و ممیز گری وجنگ قدرت و حذف رقیب و پرونده سازی علیه اش آنگونه گسترش یافته است که اکنون تنش به نمایشگاه دکوری و فرمایشی مطبوعات نیز کشانیده شده است . تا با رفع ابهام شدن معنی آزاد ترین کشور جهان و آزادی مطبوعات و بیان اینگونه مشخص شود:

دامن زدن به تشنج توسط افراطيون حتي به نمايشگاه مطبوعات هم كشيده شده است . درحالي كه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها محلي براي حضور رسانه ها و بستري براي تعاملات رسانه اي است مسئولان نمايشگاه در اقدامي عجيب يكي از غرفه هاي اين مجموعه را به شكايات مردم از ميرحسين موسوي اختصاص داده اند! اين اولين بار است كه در تاريخ 16 ساله نمايشگاه مطبوعات بخشي براي سايت شكايت عليه يك كانديداي رياست جمهوري اختصاص داده شده است . به گزارش خبرنگار عصر ايران اين غرفه كه در آن بنرهايي در تبليغ شكايت از موسوي و تصويري از او در راهپيمايي حاميانش نصب شده با عنوان « موج قانون » و در قالب سايت نوظهوري كه با همين عنوان براي شكايت از موسوي راه اندازي شده فعاليت مي كند. فعاليت اين سايت كه از سوي برخي جريان ها تقويت مي شود و مشاركت دادن آن در نمايشگاه مطبوعات يك اقدام تحريك آميز و دقيقا خلاف ديدگاه هاي بزرگان نظام مخصوصا مقام معظم رهبري است كه بر جذب حداكثري و دفع حداقلي تاكيد دارند.

استاندار تهران معاون رئيس جمهور مي شود.

بالاخره این همراه سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به آمریکا و سازمان ملل و حضور در دانشگاه کلمبیا که سپس حاصل پاداش خوش خدمتی اش استانداری تهران را دریافت کرد . اکنون بدلیل نقش بارز کمک به رئیس جمهور قلابی و تقلباتی شدن پاسدار گماشته احمدی و دخالت مستقیم در سرکوبگری های پس از کودتای 22 خرداد به عنوان دستمزد پست معاون رئیس جمهوری نصیبش شده است.

به گزارش عصرايران مرتضي تمدن نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي و استاندار كنوني تهران به زودي سمت كنوني اش را ترك مي كند و به احتمال زياد « معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور » مي شود.

انتشار گزارش رسمي بانك مركزي درباره درآمد نفتي دولت چه كسي دروغ مي گفت

آخرچگونه دولت نا مشروع و کودتائی که آلت دست طراحان پاسداران کودتاگران پشت صحنه می باشد که به جز عوامفریبی و دروغ گفتن ووعده ای پوشالی به مرددم دادن ندارد . آنگونه که در بیان و ارائه ی آمار میزان در آمد نفت در 4 سال گذشته دروغ پردازی آشکار کرده و می کند که دو تا رقم آماری اعلام شده از سوی مسئولان شبیه هم نمی باشد . چگونه این دولت مدعی ساده زیست و اصولگرای عاشق خدمت مردم ایران به خصوص محرومان می تواند در خدمت مردم ایران باشد ودر دولت نامشروع دهم همچون دولت نهم 4 سال دیگر دروغ به مردم نگوید ومی تواند انتظار داشت که همچنان برای پوشش ارقام دزدی نفتی آمار های وارونه و دروغ همچون گزارش زیر ارائه ندهد؟


پس از گذشت 5 ماه از كشمكش هاي انتخاباتي با انتشار گزارش رسمي بانك مركزي درباره ميزان واقعي درآمدهاي نفتي دولت نهم امكان قضاوت افكار عمومي درباره صحت ادعاهاي مسئولان و رسانه ها در اين باره ميسر شده است. به گزارش خبرنگار « آينده » در ارديبهشت ماه سال جاري غلامحسين الهام سخنگوي وقت دولت در واكنش به اظهارات كساني كه درآمد نفتي دولت نهم را 270 ميليارد دلار مي دانستند اعلام كرد كه اين ادعاها دروغ و شايعه پردازي بوده و درآمد نفتي دولت نهم تاكنون فقط 193 ميليارد دلار بوده است . در واكنش به اين اظهارات غلامحسين الهام سايت آينده بر اساس برآوردهاي علمي درآمد نفتي دولت نهم را 280 ميليارد دلار اعلام كرد اما شمس الدين حسيني وزير اقتصاد در مصاحبه اي با بي اساس دانستن مبلغ مذكور ميزان درآمد نفتي را در چهارساله دولت نهم كمتر از 223 ميليارد خواند . دكتر احمدي نژاد نيز در سخنان تلويزيوني خود در گفتگوي ويژه خبري قبل از انتخابات درآمد نفتي 4 ساله دولت نهم را 211 ميليارد دلار اعلام كرده است . با اين وجود گزارش رسمي بانك مركزي كه ديروز منتشر شده است مجموع درآمد نفتي دولت نهم را طي چهار ساله 1384 ـ1387 بيش از 279 ميليارد دلار اعلام كرده است . اين در حالي است كه موجودي نقدي حساب ذخيره ارزي طي دولت نهم كاهش يافته است . اكنون افكار عمومي مي تواند قضاوت كند كه چه كسي اطلاعات و آمار درست را در زمان تصميم گيري از افكار عمومي پنهان كرده است