روزنامه ی کیهان سه شنبه 28 مهرماه سال 1388

نقد و بررسی " جنود شيطان " (يادداشت روز)

"بدون در نظر گرفتن اقدامات جنایتکارانه و ضد بشری 30 ساله در استان محروم و سرزمین سوخته و نفرین شده ی استان سیستان و بلوچستان ، آمریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان متهم و محکوم شده اند"

کجا و کدام اقدامات ارگان فاشیستی تروریستی سپاه پاسداران پس از تأسیس و شکل گیری اش به جز اینکه در خدمت حاکمان سرکوبگر جنگ افروز و عوامفریب و دین فروش و غارتگر بوده به نفع مردم ایران بوده است؟ چونکه از حضور در زندان اوین با شکنجه کردن و تیر خلاص زدن درون زندان های دیگر و سر کوبگری های خیابانی و ضرب و شتم و دستگیری و باز جوئی گرفته تا حضور در دادستانی ضد انقلابی تهران و بی دادگاه های شرع شهرستان ها مشغول توطئه و دسیسه علیه ی مخالفان و دگر اندیشان و اطلاعات گیری و سر کوبگری بوده است . همچنین به دانشگاه ها یورش برد ن و نقش مستقیم در سرکوب معترضان در استان های کردستان و خوز ستان و سیستان و بلو چستان پاسداران داشته است . البته جنگ خانمان بر اندازانه ضد ملی و ضد مینی ایران و عراق را عمدا ً 8 سال طول داد تا زمینه ی حضورش در طرح های اقتصادی و صاحب ثروت های باد آورده فرام شود.

همچنین نقش اساسی در ترور قتل های زنجیره ای داخلی و ترور مخالفین در برون مرز داشته است و فضای رعب ووحشت و سایه جنگ نعمت است را باترور در کشور حاکم کرد تا اینکه شرایط کودتای خاموش و خزنده در 4 تیر سال 84 و کودتای تقلباتی علنی در 22 خرداد برای قبضه ی کامل قدرت و حذف رقیب مغلوب دوم خردادی ها برایش کاملاً هموار گردد . البته در بستر اینگونه اعمال توطئه آمیز و اقدامات ضد بشری که این نهاد سر کوبگر فاشیستی تروریستی در بیش از 30 سال گذشته داشته و پیگیری نموده است . از طرف دیگر نقش کلیدی در ورود و توزیع مواد مخدر از طریق 60 اسکله غیر قانونی در سواحل بنادر جنوب و کنترل نوار مرز از افعانستان را نیز در اختیاز خود داشته وکنترل کرده است .

اما اکنون پاسداران کودتا گر پس از کودتای 22 خرداد که با موج اعتراضات گسترده مردم ناراضی و خشمگین کودتا گران پا سدار مواجه شده اند. ولی فضا ی انفجاری جامعه آنگونه شده است که این ار گان فاشیستی تروریستی پاسداران کودتاگر احساس خطر می کنند. بنا براین رئیس گزمکان پاسدار محمد لی جعفری اعلام کرد که کنترل و امنیت داخلی بر عهده ی سپاه پاسداران است .

لذا در شرایطی که بیش از 3 دهه است که از استان محروم و فقیر و نفرین شده ی سیستان و بلوچستان فقط روزانه خبر مرگ و میر و اعدام و دار زدن وکشته شدن مخابره شده است . ضمن اینکه این استان چون هم مرز با افغانستان و پاکستان می باشد که بطور دائم محموله های مواد مخدر بطور قاچاقی وارد خاک ایران می شود . سپس بخش اعظم آن از طریق ترکیه به اروپا ترانزیت می گردد . پس برای کنترل و انحصاری کردن ورود مواد مخدر که از سوی با ند های مافیائی مواد مخدر وابسته به سپاه پاسداران و نیروی انتظامی کنترل می شود که سر نخ اصلی نظارت در بیت رهبری خامنه ای لوطی جماران می باشد.

همچنین برای کنترل نوار مرزی در این استان بدلیل وحشت از واکنش سیاست صدور تر وریسم و ارتجاع به برون مرز به خصوص کشور های همجوار همچون عراق و افغانستان و پا کستان که سپاه پاسداران سخت در گیر بسیج و اعزام تروریست با سلاح وهمکاری کردن با نیروهای نفوذی درون این کشور ها می باشد که به حساب هدف مبارزه و جنگ با نیروهای نظامی آمریکائی مستقر در این کشور ها است . به ویژه پس از مذاکره ی نشست هسته ای گروه 5+1 در ژنو که یک روز قبل از این نشست وزیر آدمربای امور خارجه یا دستگاه جاسوس منوچهر متکی به آمریکا سفر کرد و دیدار های پنهانی با مقامات أمریکائی داشت. ولی زود گندش در آمد . بهمین دلیل نا گهان پس از این نشست مذاکرات هسته ای ژنو در سو ئیس بود که دامنه ی جنگ و در گیری های داخلی میان ارتش پاکستان و طالبان پاکستانی و افغانی شروع و اوج گرفت که نمی توان نقش دخالت گری رژیم کودتاگران به ویژه سپاه پاسداران را ر شعله ور ساتن جنگ داخلی نا دیده گرفت .

پس بی جهت نبود که چرا سپاه پاسداران کودتا گر برای کنترل نوار مرز با پاکستان و افغانستان وارد میدان شد . زیرا که وحشت و نگرانی از واکنش دولت پاکستان در برابر سیاست مداخله گری در امور داخلی اش از سوی حاکمان کودتاگر ایران بود . پس تلاش شد تا که مإموریت دفاع از نوار مرزی نیروی انتظامی را پاسداران خود بر عهده بگیرند .

دراین رابطه بود که ترتیب همایش دوستی میان قبایل سنی و شیعه نیروی در استان سیستان و بلو چستان تدارک و طراحی شد . آنگونه که طبق تصاویر مخابره و نمایش داده شده دیدار پاسدار سر تیپ نور علی شوشتری و بلوچ ها درون خاک افغانستان در حضور سربازان آمریکائی و نا تو مستقر در خاک افغانستان بوده است که خود گویای پوشالی بودن ادعای مبارزه با آمریکا می باشد. البته بازتاب اینگونه تصاویر میتواند نشان از نوعی تسویه حساب درونی ارگان فاشیستی تروریستی پاسداران باشد که ادامه ی همان طرح سقوط کشانیدن و کشته شدن 30 فرمانده ی سابق پاسداران است که در سانحه ی هوائی 5 کیلوتری ارومیه اتفاق افتاد که اکنون برای رد گم کردن و منحرف نمودن اذعان عمومی آمریکا و انگلیس متهم می شوند که طراح این اقدام تروریستی اینان می باشند.

بهر حال طلبه پاسداریادداشت روز نویس مرثیه و روضه خوانی و ارونه خود پیرامون این اقدام انتحاری اخیر در استان سیستان بلوچستان را این چنین تشریح نموده و توضیح داده است :

"آنچه در ماههاي اخير باعث عصبانيت بيشتر دشمنان شده، موفقيت سپاه در برقراري امنيت در اين منطقه محروم است؛ امنيتي كه با ايجاد وحدت بين مردم شيعه و سني باعث شده تا طرحهاي تفرقه افكنانه دشمنان و ايادي داخلي آنان ناكام بماند. دشمن كه رشد، توسعه، تاثيرگذاري و نفوذ انقلاب اسلامي در داخل و خارج كشور را برنتابيده و نمي تواند شاهد اين موفقيت ها باشد، چاره اي جز انتقام كور و به خاك و خون كشيدن همان مردمي كه داعيه آزادي آنان را دارد، نمي بيند.آمريكا و انگليس با اعلام محكوميت اين اقدام تروريستي سعي كردند دامان آلوده خود را از اين جنايت مبرا نشان دهند، اما نفس پذيرش مسئوليت انفجار «پيشين» توسط گروهك محارب و ضد مردمي «ريگي» نقش جنايتكارانه اين دولتها و رژيم صهيونيستي و موساد را آشكار ساخت.عبدالمالك ريگي- سركرده گروهك ريگي- سن چنداني ندارد و بعد از انقلاب در خانواده اي پرجمعيت و فقير به دنيا آمده است. او فردي بي سواد است كه به خاطر سرقت و معدل پاييني كه داشت از مدرسه ابتدايي اخراج شد و تا سنين نوجواني به كارهاي خلاف و خريد و فروش سي دي هاي غيرمجاز، آلات قمار و مشروبات الكلي روي آورد. سال 76 و طي يك سرقت توسط نيروي انتظامي دستگير و به وسيله شهيد سرهنگ كاوه- كه بعدها توسط گروهك ريگي ربوده و به شهادت رسيد- بازجويي و نصيحت شد. پس از آزادي از زندان به پاكستان گريخت و تحت تعليمات افراطي سلفي ها و فرقه وهابيت قرار گرفت. وي به گفته خودش از 19سالگي اسلحه به دست گرفته و به عمليات تروريستي پرداخته است. ابتدا جذب گروههاي قاچاقچي مواد مخدر شد و آنان كه تلاش مي كردند تا جبهه جديدي در مقابل نيروهاي امنيتي و انتظامي سيستان و بلوچستان باز كنند با در اختيار گذاشتن اسلحه و پول به حمايت از وي پرداختند"

همینطور طلبه پاسدار مأمور بدون آنکه بگوید که چرا می بایست دامنه ی فقر در این استان فقیر و محروم و نفرین و سوخته شده آنچنان گسترش داده شود و یا اینکه چرا می بایست ضریب افزایش اعتیاد و گرایش به اعمال قاچاق مواد مخدر آنقدر توسعه یافته باشد که بقول این مدعی وارونه گوی معلول گرا جوانان نیاز مند بلوچی مجبور شوند بخاطر پول این چنین جذب کشور ای دیگر شوند که این مدعی از اینان نام برده است :

"عبدالمالک ريگي كه براي كسب شهرت و پول به گروگانگيري و عمليات تروريستي دست مي زد بعد از مدتي به پيشنهاد يكي از باندهاي معروف قاچاق مواد مخدر نام «جندالله» بر روي گروهك تروريستي خود گذاشت و در حالي كه بسياري از مردم غيرنظامي منطقه قرباني جنايات وي شده و از سوي بزرگان قوم بلوچ و علماي اهل تسنن منطقه مطرود و مردود شده بود، هدف گروهك خود را دفاع از حقوق ملي و مذهبي قوم بلوچ و اهل سنت در استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد! مدت زيادي نگذشت كه مورد طمع موساد، سعودي ها و سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس قرار گرفت و با تغيير نام گروهك خود از جندالله به «جنبش مقاومت ملي ايران»! نشان داد كه حاميان و خط دهندگان اصلي وي نيز تغيير كرده اند."

در خاتمه اینکه شیوه ی آسمان و زمین بهم دوختن و با فلسفه ی حوزوی صغرا و کبرا کردن و از تروریست پروری آمریکا و انگلیس و موساد اسرائیل گفتن و علیه عربستان موضع گیری نمودن که یادداشت روز نویس دنبال کرده است تا اینکه بتواند رد گیری دشمن تراشی بیرونی و دشمن و متهم بیرونی با عوامل داخلی ساخته و پرداخته نماید. تا در نهایت نقش جنایتکاران حاکم محو شود و پرونده ی سیاه و بسیار سنگین 30 ساله ی حاکمان ضد بشر گشوده نشود و مشخص نگردد که اینگونه اقدامات انتحاری واکنش ها عملیات های انتحاری در عراق و فلسطین و لبنان و اسرائیل و ... می باشد و معلول اعمال و شیوه ی بر خورد بیش از 30 سال گذشته ی حاکمان دین فروش و عوامفریب و غارتگر و جنگ افروز بر ایران به خصوص در استان سیستان و بلوچستان است که اکنون حتی به کیفی ترین عناصر همین نظام بربرمنش و تاریک اندیش کودتائی ضد مردمی رحم نمی کند و اینان را مورد بد ترین اتهامات سنگین قرار می دهد . زیراکه در راستای جنگ قدرت و ثروت و انحصاری کردنش است . بنا براین وقتی که با خودی های نا خودی شده این چنین بر خورد می شود . مشخص است که در سیاه چال ها و زئدان و باز داشتگاه ها چه می گذرد و به چه شیوه ای با دگر اندیشان و منتقدان و ناراضیان بر خورد می شود؟ لذا محور کشته شدن این پاسداران بدون برجسته کردن نقش پاسداران در سرکوب و کودتا به خصوص در استان سیستان و بلوچستان در 30 سال گذشته و تحمیل شرایط کنونی به مردم این استان چگونه بوده است. چونکه ناشی از ترس بیان واقعیت است . زیراکه در صورت اعتراف و اقعیت ترکش بیانش به سوی مدعی اصابت می کند ؟ بالاخره اینکه برای چه طبله بازار یادداشت روز نویس بدون اینکه کلامی از مطالبات مردم بگوید یا سخنی از معضلات اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و مشکلات معیشتی مردم این استان محروم و فقیر بگوید . اما مجبور و مأمور شده است تا که با رها کردن علت ها روضه ی مبسوط هذیان و وارونه گوئی معلول گرائی متهم و محکوم کردن دیگران بخواند تا موجب رضایت خاطر پاسدار کودتا گر ولوطی جماران حامی و پشتیان شان را فراهم نماید .

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880728/2.htm#other200

سه شنبه 28 مهرماه سال 1388