روز نامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 5 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله " عراق ; انفجارهاي انتخاباتي "

" برای سفید کردن پرونده دخالت صورت مسئله پاک و آدرس غلط داده شده است "

قبل از نقد و بررسی کردن این سرمقاله لازم است که چند سئوال ساده را مطرح کرد از جمله :

در 3 دهه ی گذشته از جنگ های اتفاق افتاده و یا اقدامات تروریستی و انفجاری در منطقه کدامیک از کشورها سود برده است؟

معانی جنگ نعمت الهی است. تا فتنه در عالم هست . لاکن جنگ هم هست، یعنی چه و مبتکرش چه کسی بود؟

صدور انقلاب یعنی چه و از چه کسی بود؟

سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی کشور های منطقه جزو دیپلماسی کدام کشوری بوده و می باشد؟

کدام کشوری از جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل حمایت کرد و همین سیاست را در مورد جنگ 22 روزه ی حماس با اسرائیل دنبال و تکرار نمود و بعنوان برگ برنده علیه ی آمریکا و اسرائیل واهداف پروژه ی هسته ای استفاده ی تبلیغاتی کرده و مانور داده است؟

کدام کشور است که خود را ام القرای جهان اسلام می نامد و بعنوان رهبر جهان اسلام برای سایر کشور های اسلامی تعیین تکلیف می کند؟

کدام کشور منطقه است که با اشک تمساح ریزی برای مردم فلسطین روز تظاهرات قدس بر پا کرده و فریاد کشیدن جیغ بنفش اسرائیل نا بود با ید گردد سر می دهد؟

امام جمعه ی موقت کدام کشوری بود که پس از اشغال نظامی افغانستان در خطبه ی نماز جمعه ی خود خطاب به بوش رئیس جمهور وقت افغانستان گفت که اگر همکاری ما در اشغال نظامی افغانستان نبود هنوز هم در افغانستان طالبان بر سر قدرت بود؟ همچنین نوید ویتنامیزه کردن عراق برای نظامیان آمریکا را داد؟

کدام کشوری است که دشمن حضور نیروهای نظامی آمریکائی در عراق است و دشمنی آشکار با تصویب طرح توافقنامه ی امنیتی دولت عراق با آمریکا بوده است؟

کدام کشور منطقه است که از نتایج انتخابات شورای استانی عراق ناراضی است . چونکه عوامل و حامیان نفوذی اش شکست خوردند؟ همینطورچرا نگران از سر نوشت شورای استانی و تکرار شکست مشابه در انتخابات پار لمانی عراق است؟ بعلاوه برای چه خواهان به تعویق افتادن این انتخابات در زمان تعیین شده است؟

خلاصه کدام کشوری می باشد که 11 رأس از پاسدارانش پس از عبور از مرز که وارد خاک پاکستان شدند دستگیر شده اند؟

خوب با مطرح کردن این چندین سئوال که پاسخ هایش نهفته و هم ضمیمه و سنجاق شده در خود سئوال هاست که نیاز به معرفی ونام بردنش نیست . بنا براین اکنون بسادگی می توان فهمید که چرا عنوان سر مقاله چنین است " عراق ; انفجارهاي انتخاباتي" و هدف از این انتخاب چیست؟ همانگونه که مشخص است کدام کشور منطقه و همسایه ی عراق است که بیش از دیگر کشور ها در مسائل داخلی عراق دخالت گری می کند؟ به خصوص ضریب حساسیت بر گزاری انتخابات پارلمان عراق و نتایج آن برایش بسیار مهم است. زیرا که نفع کلان اقتصادی و سیاسی و اهداف دیگر همچون پشتوانه چانه زنی هسته ای در عراق دارد . پس بی جهت نیست که برای عادی کردن نفوذ خود در عراق پیوسته تلاش کرده است که عراق نا امن و آشوب و بحران زده باشد.

بهر حال با مطرح کردن این سئوالات اکنون دیگر جای هیچگونه ابهامی باقی نمی ماند که چرا سر مقاله نویس تلاش مذبوحانه کرده است که با پاک کردن صورت مسئله و مثلث دشمن ساختن به عنوان عامل و مقصر فجایع داخل عراق اینگونه روضه خوانی و حلاجی و وارونه و هذ گوئی کند :

" به عبارت مناسبت تر عناصر حزب بعث و القاعده عوامل ميداني هستند و طراحان و برنامه ريزان اين سياست خارج از ديد و نظر مستقيم قرار دارند. متهم و باني اصلي بحران امنيتي عراق اشغالگران مي باشند و برخي دولتهاي منطقه كه حاكميت دولت شيعه در عراق با مذاق آنها سازگار نيست و با اميال و اهداف سياسي شان مغايرت دارد پشت سر اشغالگران در رديف بعدي اتهام قرار دارند. اگر شرايط ويژه اي كه عراق در آن قرار دارد در نظر گرفته شود بهتر مي توان درك كرد كه بانيان حملات خونباري همچون « چهارشنبه سياه » دو ماه قبل و « يكشنبه سياه » اخير چرا تا اين حد از خود سبعيت به خرج داده و فجايعي به اين هولناكي را مي آفرينند. عراق هم اكنون در آستانه انتخابات سرنوشت ساز پارلماني قرار دارد كه با توجه به ساختار سياسي اين كشور رخدادي بسيار مهم و حساس مي باشد. در توصيف اهميت انتخابات مجلس عراق كافي است اشاره شود كه نخست وزير اعضاي كابينه و رئيس جمهور را مستقيما مجلس تعيين مي كند و خطوط كلي سياست هاي داخلي و خارجي توسط نمايندگان مجلس ترسيم مي شود و به عبارت ديگر درباره تمامي جايگاه هاي مهم اجرائي اين مجلس است كه حرف آخر را مي زند. تا برگزاري انتخابات مجلس عراق يعني 6 بهمن ماه حدود دو ماه فرصت باقي است و همچنانكه قبلا نيز پيش بيني مي شد مثلث شوم اشغالگران غربي برخي كشورهاي منطقه و همچنين گروه هاي زياده طلب داخلي عراق بر شدت تحركات خود براي ضربه زدن به دولت نوري مالكي افزوده اند. اين مثلث توطئه در مقطع فعلي سياست خود را بر ناكارآمد نشان دادن جناح شيعه حاكم و بخصوص شخص نوري مالكي قرار داده و آنچنانكه نشان داده حاضر است براي اثبات اين ادعاي خود به هر جنايتي متوسل شود. اضلاع اين مثلث شوم از همان ابتداي قدرت گرفتن ائتلاف شيعه در عراق كه به مثابه شوكي بر آنها بود به انواع توطئه و ترفند براي به زير كشيدن و ساقط نمودن دولت منبعث از اين انتخابات متوسل شدند كه اگرچه تاكنون توفيقي نيافته اند ولي جناح حاكم را با معضلات و مشكلات بسيار شديدي مواجه نموده اند. "


بنا براین مدتی است که داخل عراق هم همچون داخل ایران که هرروز فریاد های اعتراضی مرگ بر دیکتا تور رسا تر و همه گیر تر می شود و رژیم کودتائی پاسداری بطور آشکار نامشروع و ضد مردمی شده است و خشم و نفرت و کینه ی مردم هم نسبت به حاکمان هر روز فزونی می گیرد . مردم عراق هم نسبت دخالت گری حاکمان تهران در امور داخی عراق و عملکرد نخست وزیر نوری المالکی آلت دست لوطی جماران نیز اعتراض تنفر آمیز شان بیشتر می شود . همچنین از سوی دیگر دامنه تضاد و اختلافات میان دار و دسته های شیعی در عراق هم دارد بیشتر و عمیق تر می شود و فرقه و بخش های بیشتری بشدت از عواملین وابسته به رژیم پاسداری کودتائی همچون مجلس اعلای اسلامی و سپاه قدس و 9 بدر فاصله می گیرند که در نهایت احتمال شکست شان در انتخابات پار لمان عراق در 6 بهمن بسیار زیاد می باشد .

در خاتمه اینکه چون مجلس عراق نخست وزیر و سیاست خارجه ی عراق را تعیین می کند . لذا نتایج انتخابات پارلمان عراق بسیارمهم و سر نوشت برای حاکمان تهران و عواملش در عراق می باشد . پس برای وحشت زده کردن مردم عراق و ایجاد فضای نا امنی و خشونت در عراق و نتیجه گیری کردن شکست طرح توافقنامه ی امنیتی دولت عراق با آمریکا دست به طراحی و تدارک انفجارات در بغدا زده می شود تا بدلیل نا امن بودن عراق زمان بر گزاری انتخابات پارلمان عراق به تعویق بی افتد . زیرا که رژیم کودتائی در گیر بحران های جنگ قدرت درونی و بحران هسته ای می باشد و فرصت و امکانات زیاد برای برنامه ریزی تدارک دیده شده در مداخله گری در بر گزاری انتخابات پار لمان عراق ندارد . به خصوص اینکه اقدامات انفجاری و تروریستی در منطقه ی سبز بغداد است که امنیت آن را آمریکا به دولت عراق واگذار کرده است که فقط نفوذ ی های رژیم تهران می توانند از خط سرخ عبور کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند . درست شبیه همان جنایت ضد بشری که در تهاجم بر بر منشانه به مجاهدین اشرف انجام دادند. چونکه خیلی از مهاجمین جزو سپاه قدس و سپاه 9 بدر بودند که بزبان فارسی تکلم و گفتگو می کردند. بهر حال پاسخ نهائی دست داشتن حاکمان تهران در ناامن سازی عراق در سئوالات مطرح شده ابتدای نوشتار است.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880805/index.html

دوشنبه 5 آبان ماه سال 1388