روز نامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 26 مهر ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله " گزارش گلدستون مفيد اما ناكافي "

" رطب خورده کی تواند منع رطب کند ؟ "

گفته می شود که این ورق پاره جزو ورق پاره های میانه رو همچون جام جم و همشهری وابسته به مدعیان اصول گرا می باشد که نگاهی نقادانه به دولت نا مشروع دارد که با تلاش حامیان دولت و مطبوعات توپخانه ای همچون ورق پاره ی کیهان سربازجو شریعتمداری و جوان پاسداران و خبر گزاری پاسداری فارس اشغال شود و با تعویض مدیر مسئولان شان همسو وهم گام با اینان شوند.

بنابراین در صورت چنین اتفاقی سیاست یکی به نعل یکی به میخ زدن این ورق پاره هم تمام می شود و کرکره انتقاد کردن به دولت نامشروع در این ورق پاره پائین کشیده می شود و تبدیل به تا بلو تبلیغاتی دولت خواهد شد . البته این ورق پاره ضمن سر سپردگی کاملش به لوطی جماران از رفسنجانی بساز و بفروش و غارتگر و مکار نیز دفاع می کند که همین اتهام کافیست تا که مدیر مسئولش با اینکه طلبه ی جانباز جنگ خانمان بر انداز و ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق می باشد بیش از این تحمل نشود.

ناگفته نماند که سر مقالات این ورق پاره ندرتاً به مسائل داخلی می پر دازد . زیرا که اکثراً مقالات پیرامون سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی کشور های منطقه و خاور میانه تهیه و تنظیم می شود و همچون لوطی جماران عجیب دشمنی با اسرائیل و روند مذاکرات صلح خاور میانه دارد. البته که رهبران کشور های عربی که در کنار محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین خائن می نامد . زیرا که خواهان ادامه ی مذاکرات صلح می باشند.

فراموش نشود همانگونه که طبق نظر و رهنمود خمینی شیاد جنگ نعمت الهی می باشد ، صلح و ثبات امنیت در منطقه بمثابه ی طناب دار برای رژیم کودتائی – پاسداری – فاشیستی – مذهبی حاکم بر ایران می باشد . به ویژه در شرایط کنونی که گذشته از بحران های رشد یافته داخلی و تضادهای باندی و جناحی و جنگ و گریز حذف کردن رقیب مغلوب و انحصارینمودن قدرت با یک دست شدن رژیم پاسداری کودتائی نزاع و جنگ همچنان در داخل کشور ادامه دارد . از سوی دیگر پروژه ی هسته ای نیز تبدیل به بحران و معضل بیرونی شده است .

بهمین دلیل است که برای عبور از بن بست داخلی و بحران و فشار های بیرونی می بایست که به سیاست صدورتروریسم و ارتجاع به برون مرز خیلی بیش از گذشته بها داده و دنبال شود . برای همین اکنون شاهدیم که چگونه مدعی سرمقاله نویس ردانه با دور زدن حقایق و وارونه کردنش که تداعی کننده ی این ضرب المثل است که گفته می شود رطب خورده کی تواند منع رطب کند ؟

برای اینکه چگونه ممکن است که قلم زن ورق پاره ای ادعای نا امیدی از تصویب شدن محاکمه ی سران کشور اسرائیلی به اتهام جنایت در غزه کرده است که عامل راه اندازی جنگ 22 روزه حماس با اسرائیل لوطی جماران و پاسداران و مطبوعات و ابسته بودند. چونکه هم سازمان جهاد اسلامی فلسطین و حماس را تشویق و ترغیب به پرتاب موشک به خاک اسرائیل میکردند . هم اینکه تحریک به لغو وشکستن قرار داد آتش بس با اسرائیل نمودند تا نتیجه ی این سیاست جنگ افروزی منجر به نخست وزیر شدن نتانیاهو و شکست ادامه ی مذاکرات صلح با فلسطین شود تا که شرایط کار شکنی با صلح خاورمیانه و ادامه بحران سازی در منطقه به نفع رژیم پاسداری کودتائی شتاب گیرد و امکان تلاش برای پیگیری دسترسی به سلاح هسته ای نیز برایش میسر گردد.

بنابراین اکنون جای سئوال است که گذشته از اینکه بیش از 30 سال است که هرروز حقوق بشر در ایران نقض شده است . چون اصلاً رژیم کودتائی پاسداری ضد بشری نه اینکه حقوق بشر را قبول ندارد ، بلکه رکوردار محکومیت جهانی نقض حقوق بشر در جهان می باشد. لذا اگر قرار است که طبق گزارش کمیته حقیقت یاب ساز مان ملل سران کشور اسرائیل محاکمه شوند . پس چرا می بایست که قانون بین المللی البته اگر قانونی وجود داشته باشد استثناء قائل شود و جنایتکاران حاکم بر ایران را به اتهام متهمان جنایت علیه ی بشریت زیر پیگرد قرار نگیرند و محاکمه نشوند تا که قلم زن مدافع تاکتیکی فلسطین با پاک کردن صورت مسئله نتواند با اشک تمساح ریختن برای فلسطین اینگونه از ساز مان ملل بعنوان تبعیض وکم کاری کردن طلبکاری کند؟

"تصويب گزارش كميته حقيقت ياب سازمان ملل اگرچه رخدادي مثبت در كارنامه سازمان ملل تلقي مي شود ولي اين اقدام هرگز كافي نيست و نمي تواند عملكرد بسيار ضعيف ننگين و مايوس كننده اين سازمان عريض و طويل و بازوي اجراي آن شوراي امنيت را جبران نمايد. قطعا يكي از عواملي كه باعث شده است رژيم هاي شروري چون رژيم صهيونيستي به هر آنچه مي خواهند دست يازند و هر جنايتي را مرتكب شوند بي تفاوتي و انفعال اين مجمع بين المللي است كه عملكرد آن در برخي مقاطع تا همسويي با رژيم صهيونيستي و حمايت از اين رژيم در جنايت افروزي عليه فلسطيني ها پيش رفته است . بزرگترين دليل بي كفايتي و بي اعتباري سازمان ملل اين است كه پس از گذشت 60 سال و صدور چندين قطعنامه رژيم صهيونيستي همچنان بي اعتنا به اين سازمان و قطعنامه هاي آن به اقدامات خود ادامه مي دهد و براي مقررات و دستورالعمل هاي اين سازمان كمترين ارزشي قائل نيست "

در خاتمه اینکه اشک تمساح ریختن برای فلسطین ملای سرمقاله نویس با دسته گل دادن و ابراز خوشحالی ناشی از پیروزی فلسطین در برابراسرائیل که شده است خود یک تناقض گوئی آشکار می باشد . زیرا که نمی توان هم انتقاد به سازمان ملل کرد و به عنوان تبعیض قائل شدن متهم و محکومش کرد . هم از سوی دیگر بعنوان تصویب گزارش کمیته حقیقت یابسازمان ملل به فلسطینیان تبریک گفت . البته هما نگونه که گفته شد دفاع تاکتیکی از حماس کردن مر تبط به سیاست صدور تروریسم و ار تجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور ها از جمله فلسطین می باشد . چونکه پشتوانه ی حاشیه ی امنیتی باج گیری مذاکرات هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای است. ضمن اینکه مکمل تلاش وکیل الدوله های باز ار مکاره ی دکوری و کمدی و انتصابی مجلس هشتم است که به جای نا دیده و فراموش گرفتن پیگیری و رسیدگی مطالبات مردم ایران طرح روز غزه را دنبال می کنند .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880726/index.html

یکشنبه 26 مهر ماه سال 1388