" حضور اعتراضی در 13 آبان سالروز اشغال سفارت آمریکا و نگرانی ازتکرار تظاهرات روز قدس "

هنوز ازیاد نفت و فراموش نشده است که روز 13 آبان سال 58 یک روز تاریخی است . زیرا که نقش کلیدی در سقوط دولت موقت مهندس بازرگان و قدرت گیری خمینی شیاد و پیروانش داشته است . چونکه با این اشغال گری و گروگان گیری و حاکم کردن فضای مبارزه با آمریکا و امپریالیسم و پیوند دادنش با جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی که نعمت نامیده شد . این دو پارامتر ترکیب و تلفیق شده تبدیل به اهرم چماق و بستر سازی حذف کردن ساز مان های انقلابی و احزاب و فعالین سیاسی از صحنه رقابت و فعالیت سیاسی شد و دمکراسی و آزادی نیم بند حاکم شده کوتاه مدت پس از انقلاب سال 57 را در نطفه خفه کرد .

اما اکنون که به سالروز 13 آبان یا اشغال سفارت آمریکا در تهران نزدیک می شود . داستان معجزه گری این روز گونه ای دگر شده است . برای اینکه این روز هم دارد می رود تا که به روزه قدس شود و مشابه همان تظاهرات گسترده وهمه گیر علیه ی رژیم کودتا گران پاسدار و فاشیستی مذهبی حاکم بر ایران تبدیل گردد .

یعنی اینکه این روز تا کتیکی و معجزه گر13 آبان مبارزه با امپر یالیسم و شیطان بزرگ آمریکا هم قرار است که مبدل به روز مبارزه با مستبدان مرتجع حاکم بر ایران شود. چونکه بهنظر می رسد که پارامتر ها و ترفند و شگردهای عوامفریبانه ی 30 سال گذشته ی دین فروشان حاکم از سوی مردم آگاه فاش و بی اثر شده است. در حقیقت بازار مصرف شدن شان نه اینکه به پایان رسیده است ، بلکه مردم معترض و خشمگین و نا راضی دیگر اجازه به فر صت طلبان خرافاتی حاکم نمی دهند تا همچون گذشته استفاده ابزار تبلیغاتی از چنین روز هائی کنند. زیرا که عزم جزم کرده و مصصم شده اند تا در صورت استفاده و تکرارش از سوی حاکمان عوامفریب و دین فروش و کودتاگر تبدیل به ضد خودش نمایند.

بنابراین اکنون که قرار است مقابل تظاهرات نمایشی روز 13 آبان که از سوی کودتا گران حاکم تدارک دیده شد است . گویا بر نامه ریزی شده تا در برابر ش یک حرکت اعتراضی از سوی معتر ضان و مخالفان مصمم در چنین روزی علیه اش سازمان دهی شود . اما پس از بازتاب این خبر متقابلاً از سوی پاسداران کودتاگربا تأکید برای حضور در چنین روزی بسیج و آماده باش داده شده است که تقریباً نوعی صف آرائی مجدد و به صحنه کشانیدن مردم نا راضی علیه ی پاسداران کودتا گر و پشتیبان شان لوطی جماران و نیروهای سرکوبگران حاکم می باشد . چونکه رقیب مغلوب برای دفع کردن خطر تهاجم رقیب غالب و خنثی کردن طراحی توطئه ی باز داشت و محاکمه کردن رهبرانش که بشدت دنبال می شود نیازمند حضور اعتراضی در صحنه دارد که روز 13 آبان روز مناسبی است که می بایست برای حضور اعتراضی بسیج شود .

از طرف دیگر اشاره شد که پاسداران کودتا گران نیز همآهنگ شده اند تا در جهت بی اثر کردن طرح تدار کاتی رقیب مغلوب، بسیج و آماده باش نیرو پیرامون چنین روزی دهند . یعنی در حقیقت به مصاف رفتن و صف آرائی و تزئین صحنه قوای نیروی غالب و مغلوب به اضافه حضور مردم معترض و ناراضی در برابر همدیگر می باشد که نشانگر اثبات پوچ بودن 85% شرکت کننده ی مردم ایران در نمایش خیمه شب بازی در 22 خرداد است که لوطی جماران رهبر دکوری و آلت دست کودتا گر پاسدار فاشیستی مذهبی ادعایش را کرده است .

حال اگرچنانچه پاسداران کودتا گر با داشتن تجربه ی تظاهرات روز قدس، با تهدید نمودن موفق به لغو این حضور اعتراضی از سوی رقیب مغلوب نشوند . همچنین اگر در نهایت مجبور شوند که برای بی نتیجه کردن نقشه و طرح رقیب هر گونه تجمع و حضور و تظاهرات در چنین روزی را ممنوع نمایند . آنگاه بیشتر گند ادعای مبارزه با آمریکا در می آید و زیرآب شعار های تاکتیکی 30 ساله گذشته ی مبارزه با آمریکا آشکارا زده می شود و امکان ماستمالی کردن اهداف سفر فوری وزیر آدمربا امور جاسوسی خارجه منوچهر متکی به آمریکا وجود نخواهد داشت و بیشتر مفتضح می شود که برای چه یک روز قبل از برگزاری نشست گروه 5+1 هسته ای در ژنو این سفر منوچهر متکی به آمریکا و دیدار های محرمانه و پشت پرده اش با مقامات آمریکائی انجام شد؟

اما از طرف دیگر اگر همچون روز قدس اجازه حضور به معترضان و مخالفان در روز 13 آبان سالروز اشغال آمریکا داده شود و تبدیل به فریاد مرگ بر دیکتا تور و استبداد شود . آنگاه ابعاد نتایج به مر اتب مفتضح آمیز و فراتر از روز قدس بهراه خواهد داشت. چونکه هما نگونه که اشاره شد بوضوع ادعای 85% جمعیت شر کت کننده در نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد در حمایت از رژیم تروریستی فاشیستی از سوی لوطی جماران شفاف می شود.سپس کار برد و مانور این ادعای پوچ بطور کلی رنگ خواهد باخت . به ویژه اینکه امکان جانشین شدن فر یاد شعار مرگ بر روسیه و چین در برابر شعار مرگ بر آمریکا هم وجود دارد .

صد البته که آن موقع به آسانی گند طرح تدارک دیده شده ی مراسم اعتراضی بزر گداشت سالروز اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در خواهد آمد که چگونه طراحی برای به سقوط کشانیدن دولت موقت مهندس بازرگان و حذف ساز مان و احزاب سیاسی و انقلابی از صحنه ی رقابت و فعالیت سیاسی فقط در استای هموار نمودن بقدرت خزیدن آخوند ها و انحصاری کردنش بر جسته و عیان خواهد شد که چگونه پس از 30 سال از این تاریخ و ادامه ی انحصاری کردن قدرت عاقب طرح حذف رقیب بطور کامل از صحنه ی قدرت و سیاست و عد م دسترسی اش به انباشت کلان ثروت در 22 خرداد سال 88 کشیده شد. در عوض شرایط به آماده سازی کودتای پاسداری و یک دست و منقبض کردن نظام با انحصاری کردن قدرت و ثروت منتهی شد که اکنون دیکتاتوری و استبداد با فاشیست مذهبی ترکیب و تلفیق شده است که در مجموع حاصلش اکثریت به اتفاق مردم ناراضی و خشمگین از شرایط کنونی می باشد . آنگونه که هرزمان که این مردم ناراضی کوچکترین فرصتی کسب می کنند. سریع و سیل آسا تبدیل به تظاهرات اعتراضی گسترده علیه کودتا گران حاکم می شوند.همچون نمونه های نماز جمعه ی 26 تیر تهران و روز تظاهرات قدس و روز باز گشائی دانشگاه ها که اتفاق افتاد و روز 13 آبان که در پیش روی است . همچنین در دنباله روز 16 آذر که روزی موعود دیگری می باشد که عجیب این روز ها و عامل حضور مردم معترض موجب نگرانی و وحشت پاسداران کودتا گر حاکم شده است .

پس بی دلیل نیست که از هم اکنون از روی ترس بسیج حضور نیرو برای تظاهرات ضد آمریکائی در روز 13 آبان از سوی پا سداران داده شده است . فراموش نشود که به احتمال قوی ضریب اینگونه نگرانی ها برای روز 16 آذر مضاعف خواهد شد .

بهر حال پس از این که گند و گلاب زدگی سفر فوری وزیر آدمربای دستگاه جاسوسی منوچهر متکی به آمریکا در آمده است که چگونه پشت پرده زده و بند هسته ای و غیرو دنبال شد . همچنین پس از اینکه مشخص شد که قرار است که مخالفین در 13 آبان در داخل و حتی برون مرز تظاهرات داشته باشند . اکنون با هدف یک تیر و چند نشان زدن پاسداران کودتاگر حاکم و حامیان شان همچون پاسدار عراقی و آخوند جنتی نیز فیل شان یاد هندوستان کرده است و از روی ترس از قبل هشدار و اخطار کرده اند که قرار است دوباره در 13 آبان سالروز روز اشغال سفارت آمریکا دست به معرکه گیری شدید ضد آمریکائی زده شود تا مانع از حرکت اعتراضی منتقدان و مخالفان و رقیب در چنین روزی شوند . البته بدون عدم بررسی ریشه ای به نتایج اشغال سفارت آمریکا پس از 30 سال که چرا منجر به واردات برنج و گندم از آمریکا شده است؟ یا چرا پا سدار گماشته احمدی نژاد از مذاکره خوب پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلی با ویلیام برنز در حاشیه نشست مذاکره هسته ای گروه 5+ 1 در ژنو سخن گفته است، ولی سربازجو حسین شریعتمداری در پایان یادداشت روز 26 خود به وی نهیب زده که اشتباه می کند؟

بهر حال پاسدار عراقی ضمن بسیج دادن حضور در روز 13 آبان به تعداد کشته شدن 24- 25 نفر به دست دژخیمان در تظاهرات اعتراف کرده که در لینک ضمیمه شده ی 23 مهر روز نامه سرمایه اشاره شده است :

سردار عراقی:13 آبان باید چهره بسیج را بازسازی کنیم

http://www.sarmayeh.net/ShowNews.php?61781

از سوی دیگر آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان که نقش مهمی در حمایت از پاسداران کودتا گر وتقلبات تدارک دیده در نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد شده داشته است . اکنون وی نیز برای توجیه کردن سفر فوری وزیر امور خارجه یا د ستگاه جاسوسی منوچهر متکی به آمریکا و ماستمالی کردن زد و بندهای پشت پرده با آمریکا روضه وانی سفارشی کرده تا که بگوید چنین موضو عی واقعیت ندارد . همچنین پیرامون وحشت از حضور معترضان در روز 13 آبان که رقبا را شعار دهنده زنده باد اسرائیل و آمریکا در چنین روزی متهم کرده است و در معرکه گیری نماز جمعه ی تهران مورخ 24 مهر خود مجبور به موضع گیری و اخطار دادن به آرامش فضا و تهدید ومتهم کردن اغتشاش گران کرده است . البته منظوراز اغتشاش گران همان مردم معترض و ناراضی و خشمگین هستند . بهر صورت به نقل از آخوند احمد جنتی پیرامون مذاکره با آمریکا و ماستمالی کردن فاش شدن دیدار های منوچهر متکی و سعید جلیلی با مقامات آمریکائی در آمریکا و ژنو ، به روز 13 آبان و حضور مخالفان و معترضان در چنین روزی هم اشاره کرده گزارش آن اینگونه است :

"خطيب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: در مورد اين نشست بعضي‌ها تفاسير غلطي كرده‌اند؛ بحث مذاكره با آمريكا نيست، عده‌اي خيال مي‌كنند باب مذاكرات باز شده و ديگر همه چيز عوض شده است. همه بايد بدانند موضع جمهوري اسلامي ايران در عدم مذاكره با آمريكا و مقابله با آن براساس آن‌چه كه امام و رهبري گفته است همواره خواهد بود و اين سياست تغييرناپذير است. برخي مي‌خواهند عزت و اقتداري كه ايران به دست آورد خدشه‌دار كنند.وي با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز 13 آبان روز مبارزه با استكبار نيز گفت: عده‌اي كه مهره‌هاي دست استكبارهستند، نقشه‌هايي دارند كه البته مرتبا خنثي مي‌شود. همان‌طور كه در روزهايي مثل قدس و ... اقداماتي كردند. حتما براي روز 13 بي‌نقشه نيستند. مساله بسيار مهم است و بيش از آن است كه دستگاه قضايي و امنيتي برخورد مي‌كند. اين اقدامات از مركز ناشناخته‌اي هدايت مي‌شود و براي آينده هم نقشه دارند. آن‌ها كه روي صحنه هستند مهره‌ها و اسباب‌بازي هستند. دانسته يا نادانسته اما مساله به اين سادگي نيست.وي ادامه داد: اگر دستگاه قضايي و امنيتي سست با آن‌ها برخورد كند به امت، ملت، اسلام و شهدا خيانت كرده است.دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: اين فتنه‌گران بايد توبه و گذشته خود را جبران كنند تا رافت اسلامي شامل حال آن‌ها شود. پيش از توبه رافت اسلامي معنا ندارد. سه اصل عدالت، بازدارندگي و رافت بايد اجرا شود.وي تاكيد كرد: نمي‌شود با كساني كه بدترين دشمني‌ها را به كار بردند و مايه ناراحتي علاقه‌مندان به جمهوري اسلامي ايران در دنيا شدند با رافت برخورد كرد. كسي به قاتل خود گل تقديم نمي‌كند. كدام رافت؟ آن هم قاتلي كه هنوز دست از جنايت خود بر نداشته است. هر كسي كه در اين قضيه سهمي دارد بايد با روشنگري نقش خود را ايفا كند. آيت‌الله لاريجاني كه كمر بسته قرار شده و خود نيز فرموده‌اند عدالت را اجرا مي‌كند. بايد گفت يكي از مصاديق بارز عدالت اينجاست. مساله، مساله براندازي است، مي‌خواهند 30 سال جهاد، شهادت، رزمندگي و محروميت كشيدن را پايمال كنند و اسلام را به دوران طاغوت برگردانند. اين كار در سياست و انديشه آن‌ها بوده است. وي با تاكيد بر اين‌كه " آرامش بايد حفظ شود و مردم بايد كار خود را بكنند" در عين حال اظهار كرد: اما مقابله با اغتشاشگران هم بايد صورت گيرد. هرچه پيش رويم آرامش بيشتر مي‌شود.وي گفت: آن‌ها مي‌خواهند روز 13 آبان ماهيت آمريكايي اسرائيلي خود را ـ كه روز قدس نيز نشان دادند ـ نشان دهند. آن‌ها اگر رو داشته باشند زنده باد آمريكا و اسرائيل هم مي‌گويند كه بدشان هم نمي‌آيد، بگويند"

در خاتمه اینکه می بایست که اپوزیسون برون مرز نیز همچون معترضین و ناراضیان داخل کشور که از هر فرصت و روزنه و منفذی که گیر می آورند . سریع استفاده کرده و سازماندهی شده وارد صحنه شده و با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و ... سر دادن تبدیل به حرکت اعتراضی را دیکال علیه ی رژیم کودتائی و پاسداری و فاشیستی – مذهبی می کنند . اینان که از فرصت های بس مناسب تر و بیشتری بر خور دار می باشند . ضمن اینکه خطری هم تهدید شان نمی کنند . برای اعلام همبستگی با معترضان داخلی خیلی پر رنگ و رادیکال تر از اینان در صحنه ی مبارزه حضور داشته باشند تا مکمل و تقویت کننده پژواک اعتراض داخل کشور در برابر حاکمان دین فروش و جنگ افروز و غارتگر کودتائی با شند.

هوشنگ – بهداد

26 مهر ماه سال 1388