روزنامه ی کیهان دو شنبه 19 مهر ماه سال 1388

نقد و بررسی " تيري كه كمانه كرد " (يادداشت روز)

" با تاکتیک حمایتی از مسجد القصی ، از سیاست صدور تروریسم وارتجاع به منطقه و سیاست مداخله گری واز پروژه ی هسته ای دفاع شده است"


عملکرد دین ابزار قدرت و اهداف سیاسی و جنگ افروزی شده که بیش از 30 سال است در خدمت حکومت فاشیستی کودتائی مذهبی حاکم بر این می باشد . اقدام این سیاست چگونه بوده و یا چه دستآوردی برای مردم ایران در بر داشته است؟ به خصوص اینکه پس از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی – تقلباتی – کودتائی 22 خرداد که نه رقیب دوم خردادی ها مغلوب و حذف شدند ، بلکه موجب فجایع زنجیره ای جنایات محرز اتفاق افتاده شد که نمود عینی علیه ی بشریت است . البته این فجایع و جنایات هنوز هم همچنان ادامه دارد . زیرا که از سوی پا سداران کودتا گر و باز جویان و دژخیمان لباس شخصی و بسیجیان چماقدار ان در خدمت کودتا گران با ضرب و شتم و زور و بازداشت و زندان و شکنجه و تجاوز و اعتراف گیری و کشته و مجروح و اعدام کردن ناراضیان به معترضان تحمیل شده است که اکنون قرار است چنین نتایج و دستأوردی به منطقه به خصوص برای مردم فلسطین به عنوان هدیه و ار مغان صادر شود؟ چونکه رژیم کودتا گر نامشروع و در بن بست فرو رفته و محاصره شده در بحران های داخلی و بیرونی تلاش مذبوحانه می کند تا برای برون رفت از بحران بموازات اعمال سر کوبگری ها و ارعاب و وحشت داخلی، سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز را نیز شدت بخشد و ضمیمه کند . برای همین است که این روز ها یادداشت های روز ورق پاره ی کیهان و سر مقالات ورق پاره ی جمهوری اسلامی و سایر مطبوعات حکومتی پیرامون سیاست عریان دخالت گری درعراق و افغانستان و فلسطین و ... با کوشش فراوان در دستور کار قلم زنان در خدمت کود تاگران پاسدار حاکم و لوطی جماران نا مشروع حا می و پشتیبان شان قرار گرفته است.

از جمله ی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس وکیل مدافع و سخنی رسمی مردم فلسطین شده و با اشک تمساح ریزی و تا کتیک نا بود سازی اسرائیل وارد کار زار تبلیغاتی شده است . ضمن اینکه سئوال است که مگر مساجد اکنون در ایران تبدیل به پایگاه تجمع بسیجیان و عضو گیری و باز داشت و زندان مخفی و شکنجه گری و اعتراف گیری معترضان خیابانی نشده است؟ مگر نماز جمعه ها به خصوص نماز جمعه های تهران مبدل به ار گان تبلیغاتی دفاع از کودتاگران حاکم و لوطی جماران و سنگر تهاجم و اتهام زنی به رقیب مغلوب دوم خردادی نشده است؟ مگر این مکان ها ابزار تبلیغاتی و حمایتی از پروژه ی هسته ای و صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و تبلیغ برای جنگ افروزی و بحران آفرینی در خاور میانه و دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه نشده است؟

بنا براین در راستای گرد آوری چنین اهداف و سیاست و تجربیاتی می باشد که اکنون از مسجد القصی دفاع و حمایت و دشمنی علیه ی اسرائیل می شود. زیرا هما نگونه که اشاره شد تابع سیاست ابزاری و وسیله کردن دین در راستای اهداف مشخص طراحی شده است که جدا از تضمین حفظ قدرت و انباشت ثروت و انحصاری و دائمی کردنش نمی باشد.

در دنباله طلبه پا سدار یادداشت روز نویس تصورکرده است که با جامعه ی کوران سر و کار دارد که هر طوری دوست دارد همچون سیر قلم زنان همکارش در این ورق پاره ی کیهان قلم زنی و لغز خوانی و هذیان و وارونه گوئی می کند. برای اینکه با فراموش کردن سیاست بیش از 4 ساله ی نا بود کردن اسرائیل و ادامه ی سر سختانه ی سیاست صدور ترو ریسم و ارتجاع به منطقه و نا امن و بی ثبات کردنش برای اینکه امتیاز یا بهانه ای برای سیاست چانه زنی مذاکرات پروژه هسته ای باغزب کسب شود . البته مجموعه ی این سیاست منجر به به انزوا کشانیده شدن رژیم تر وریستی – کودتائی – پاسداری شده است . اما اکنون با کمال وقات قلم بر دست یا دداشت روز نویس با مانور تبلیغاتی دادن مذاکرات ژنو وسفر البرداعی دلال به ایران این چنین مأمور وارونه و هذیان گوئی شده است :

مذاكرات ژنو و پس از آن سفر البرادعي به ايران و تاكيد وي بر اين نكته كه اسرائيل خطر اصلي منطقه به شمار مي رود، قدري صهيونيست ها را جري تر كرد. رژيم صهيونيستي در سالهاي اخير تمامي تلاش خود را معطوف به ايران كرده و عليه كشورمان كمپين هاي بين المللي به راه انداخته و مدام خطر ايران هسته اي را در پروژه موسوم به «ايران هراسي» در گوش دولت هاي دنيا خصوصاً كشورهاي منطقه فرياد كرده است. اما به علت پاكي پرونده هسته اي ايران و اهداف صلح آميز كشورمان، اين اسراييل بود كه روز به روز به انزوا فرو رفت. رژيم صهيونيستي براي آنكه بتواند از انزواي خود ساخته اش رها شود نياز به دور جديدي از حملات داشت. حمله مجدد به نوار غزه و يورش به مسجد الاقصي مي توانست قدري هدف اين رژيم را در خروج از انزوا محقق سازد.

در خاتمه اینکه برای افشا کردن ماهیت وارونه گوئی مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس پرسش است که مگر موضع دشمنی با روند مذاکرات صلح خا ور میانه به خصوص طرح پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه و کشورهای اروپائی و موافقت نمودن آمریکا مبنی بر اینکه فلسطین می بایست تا پایان سال میلادی دارای کشور دمکراتیک مستتقل درکنار اسرائیل شود فرا موش شده است که چگونه از همان روز پس از اعلام این پیشنهاد تشکیل کشور مستقل فلسطینی گوئی که آب بر توی لانه ی مور گان ریخته شده است. نب وجوش و تحرک و دسیسه و توطئه شروع شد . برای اینکه رهبر لوطی جماران و سپاه پاسداران و دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای و مطبوعاتی وابسته به اینان فعال شدند و با خطبه ی خوانی نماز عید فطر 2 سال پیش لوطی جماران در تهران بنای دشمنی و مخالفت علنی با این طرح پیشنهادی دولت فرانسه شروع شد. حتی رهبران کشور های عربی تهدید شدند که نمی بایست در کنفرانس صلح آنا پولیس در آمریکا حضور یابند . آنگاه در دنباله ساز مان جهاد اسلامی فلسطین و حماس ترغیب به شکستن قرار داد آتش با اسرائیل شدند . سپس تحریک و تشویق به پرتاب موشک به درون خاک اسرائیل شدند تا که در نهایت بستر ساز جنگ 22 روزه حماس با اسرائیل شد . در نتیجه منتهی به پیروزی نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل شد . اکنون نیز همین سیاست به شیوه ای دیگر بطور موازی علیه ی مردم فلسطین به ویژه علیه ی محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین پیگیری می شود چونکه دلسوزی برای تخریب مسجد القصی کردن فقط بهانه برای دنبال کردن سیاست انحراف اذهان عمومی می باشد و لا غیر.

هوشنگ – بهداد

دو شنبه 19 مهر ماه سال 1388

http://www.kayhannews.ir/880719/2.htm#other200