روز نامه ی آفتاب یزد پنجشنبه 7 آبان ماه سال 1388

" شايد آن ‌طرفي‌ها پشيمان شده باشند!

"انتخابات آزاد بگذارید تا مشخص شود مردم ایران چه می گویند و چه نوع حکومتی را خواهان می باشند؟"

محور تضاد و اختلافات و رقابت جنگ قدرت و ثروت ادامه دار که میان باندهای مافیائی غالب و مغلوب وجود دارد . اکنون سرمقاله نویس روز نامه ی آفتاب یزد مورخ 7 آبان یک جمع بندی مختصر با تحلیل از چگونگی شرایط و اتفاقات و قول های داده شده قبل از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی کودتای تقلباتی 22 خرداد داده است تا ثابت نماید که چقدر فاصله ی قولها با عمل مغایرت آمیزاست ؟ همینطور با اشاره داشتن 40میلیون شرکت کننده طبق ادعای مطرح شده که باند کودتائی حاکم به رخ موسوی و کروبی مغلوب می کشاند. به رقبای مغلوب توصیه کرده است که حتی اگر باور به این آمار و پیروزی اعلام شده از سوی کودتا گران پاسدار و مترسک شان پاسدار گماشته احمدی نژاد ندارید. ولی می بایست به ذلت و خواری و پذیرش نتایج کودتای تقلباتی نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد تن در دهید و در بر ابر پاسداران کودتا گر به خاطر ادامه ی حضور و فعالیت تسلیم شوید تا فرصت داشته باشید همچنان به نقش سیاهی لشکر و مرغ عزا و عروسی خود برای بازار گرمی نمایش خیمه شب بازی های بعدی و مشروعیت کاذب برای رژیم نا مشروع و ضد مردمی کودتائی پاسداری تولید کردن ادامه دهید ودر ای نبستر اجرای نقش ووظیفه کنید.بهر صورت مقاله نویس آفتاب یزد پیرامون این رهنمود و انتقادات وارده ی دیگر عملکرد بیش از 4 سال و چند ماه گذشته ی دولت این چنین شروع و انتقاد و تحلیل داده است:

"، بيش از 5/4 ماه از برگزاري انتخابات رياست جمهوري مي‌گذرد. در اين مدت همه طرف‌ها حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات را ستودند و در عين حال ادعاها و بحث‌هاي مختلفي مطرح شد و طي شدن دوره 5/4 ماهه، از حجم ادعاهاي متقابل دو طرف، نكاست. اصلاح طلبان، شائبه‌هايي نسبت به مقدمات برگزاري انتخابات مـطـرح كـردنـد كـه هـنوز بر آن ادعاها پافشاري دارند و طرف مقابل، بدون توجه به نقش غيرقابل انكار اصلاح طلبان در 40 ميليوني شدن انتخابات، اين رقم را به رخ طرفداران موسوي و كروبي مي‌كشد. در اين ميان، كساني كه مايل به فعاليت قانوني در داخل كشور هستند ناچارند التزام خود به نتيجه انتخابات را به نمايش بگذارند حتي اگر همچنان، اعتقادي به آن نداشته باشند. روزنامه‌اي مانند آفتاب يزد هم كه فعاليت در چارچوب قوانين موجود را پذيرفته، از اين قاعده مستثني نيست. البته اين التزام، به آن معنا نيست كه اصلاح برخي روش‌ها براي رفع شائبه‌هاي احتمالي مورد تاكيد قرار نگيرد"

مقاله نویس بر خلاف ادعای پوچ و مسخره ی اخیر مترسک لوطی جماران که ضمن صحه گذاشتن بر نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد منتقدانش را مجرم دانسته است. برای زدن زیرآب این ادعای کمدی لوطی جماران گزارش عملکرد بیش از 4 سال گذشته ی دولت نهم و دهم مدعی اصول گرائی را باز کرده و نشان داده که نه خبری از اجرای قانونو قول های دادهشده نیست،بلکه بر منافات به ا لتزام داشتن مطالبه مراجع کشور تأکید کرده است . چونکه قول های انحرافی داده شده پیش مقدمه سازی های طرح کودتای 22 خرداد و حذف رقیب تدارک دیده شده بوده است . لذا سرمقاله نویس اشاره به بر خی وعده های داده شده ی انتخاباتی که تناقض آمیز بوده و موجب اعتراض مردم ناراضی شده است که مقاله نویس روزنامه ی آفتاب یزد عملکرد با قول های داده شده ی وارونهی دولت را این اینگونه رده بندی نموده و تشریح کرده است:

"همچنين پافشاري بر اجراي وظايف قانوني و وعده‌هاي انتخاباتي رئيس دولت، هيچ منافاتي با التزام مورد مطالبه مراجع رسمي كشور ندارد. بر همين اساس، نگارنده مايل است به بعضي از وعده‌هاي انتخاباتي <گروه حاكم> اشاره ‌ ‌و از خود آنها در خصوص تاثير اين وعده‌ها بر آراي اكتسابي – هر چند عدد كه باشد – سوال نمايد- ‌يكي از خصلت‌هاي مهم ايرانيان، شجاعت در برابر خود بزرگ‌بيني ساير كشورها – به ويژه انگليسي‌ها– مي‌باشد. برهمين اساس مي‌توان با قاطعيت اين موضوع را مطرح كرد كه ادعاي احمدي‌نژاد در خصوص <عذرخواهي كتبي بلر به خاطر تجاوز ملوانان انگليسي>، حس غرور بسياري از ايرانيان را تحريك كرده و آنها با آفرين‌گويي به رئيس دولت، او را لايق تداوم دوره مسئوليت دانسته‌اند. امروز كه مشخص شده است اصولاً چنين نامه‌اي وجود نداشته، آيا كسي پاسخگوي راي دهندگاني خواهد بود كه با اين تلقي، راي خود را به صندوق انداخته‌اند؟ -‌رفع معضلات اقتصادي از جمله كاهش بيكاري، يكي از مهمترين دغدغه‌هايي است كه هيچ‌گونه مرزبندي سياسي نمي‌شناسد. در آستانه انتخابات و در برنامه‌هاي تبليغاتي مرتبط با انتخابات، ادعاهاي زيادي در مورد كاهش بيكاري مطرح شد. دو روز قبل يك نماينده اصولگراي مجلس به تشريح هنرنمايي جديد دولتي‌ها براي پايين نشان دادن نرخ بيكاري اشاره كرده و گفته است: <حتي اگر يك جوان به خاطر سرنرفتن حوصله‌اش، چند ساعت در هفته در مغازه پدرش حاضر شود، آمارگيران دولتي او را "شاغل" مي‌دانند.>آيا آرايي كه با اعتماد به آمارهاي قبلي دولتي و با اميد به كاهش مجدد نرخ بيكاري به صندوق ريخته شده است، امروز حس مسئوليت و مديون بودن را در كسي برنمي‌انگيزد؟ اگر از ميان راي دهندگان اميدوار، كسي احساس مغبوني كند و اعتراضي نمايد، آيا هيچ مسئولي پاسخگوي او خواهد بود؟ طـرح تـحول اقتصادي، از مهم‌ترين سوژه‌هاي تبليغاتي سران دولت نهم و از برجسته‌ترين برنامه‌هاي ادعايي آنها براي دولت دهم بود. در آن زمان، رئيس دولت در يك نطق تبليغاتي كه در يكي از شهرهاي اطراف تهران ايراد شد ازاراده دولت براي پرداخت ماهيانه 45 تا 70 هزار تومان يارانه نقدي به هر ايراني سخن گفت. "


سرمقاله نویس آفتاب یزد در بخشی دیگر از انتقادات خود نسبت به عملکرد بیش از 4 سال گذشته ی دولت مکتبی مدعی اصول گرائی به سیاه بازی ها و کا سه و کوسه شکنی های دولت مدعی خدمت گزاری به مردم ایران برسر مجلس کمدی و دکوری و انتصابی هشتم مدعی اصولگرای دیگر پرداخته است و محور یک سوم شدن مبلغ یارانه ی نقدی قول داده شده اشاره کرده است که مترادف همان سیاست قول دروغ و وارونه ی بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان است که رشد تورم و گرانی لجام گسیخته و فقر و بیکاری با شکاف بیشتر طبقانی جایگزنش شد و به تهی دستان جامعه تحمیل گردید . اکنون نیز بازتاب منفی این طرح یارانه ها که بر گردان همان تعدیل اقتصادی رفسنجانی مکار و بساز و بفروش است ولی ادعا شده که گویا قرار است بر حسب ادعای مطرح شده ی دولت، مشکل گشا و راه حل معضلات محرومان و تهی دستان باشد و سبب بهبودی اوضاع معیشتی شان شود وحجم نقدینگی و ... را نیز کنترل نماید . همچنین مقاله نویس با ترسیم این تابلو فضای قول آزادی داده شده و تردد مسافران به برون مرز و از برون مرز به داخل کشور را که با محدودیت هامواجه هستند را با یک سئوال چاشنی شده اینگونه به تصویر کشانیده و مطرح نموده است :


"اظهارات او به گونه‌اي بود كه هر كس تصور مي‌كرد مجلسي‌ها ‌ ‌مانع اين حاتم‌بخشي دولتي‌ها بوده‌اند. اين درحالي اسـت كـه آخرين اخبار افشا شده از روند بررسي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها، نشان مي‌دهد با اجراي خوش‌بينانه لايحه پيشنهادي دولت، تنها به حدود 50 درصد از آحاد جامعه، ماهيانه مبلغ 20 تا 24 هزار تومان يارانه نقدي پرداخت خواهد شد. ادعاي ديگر احمدي‌نژاد اين بود كه مبلغ پرداختي به عنوان يارانه نقدي، نه تنها گراني ناشي از حذف يارانه‌ها را جبران مي‌كند بلكه مبالغي نيز به درآمد خانواده‌هاي ضعيف مي‌افزايد. اما امروز بسياري از نمايندگان از دو جناح، نگراني خود را از تراز منفي يارانه دريافتي و افزايش هزينه خانوارها پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بيان مي‌كنند.آيا صاحبان آراي حاصله از تبليغات پيرامون يارانه‌هاي 45‌ تا 70‌ هزارتوماني ،‌ امروز حق اعتراض دارند؟- ‌احمدي‌نژاد بارها بر حفظ آزادي‌هاي فردي ايرانيان تـاكـيـد كـرده است. عـلاوه بـر او، مـشـاوران و نزديكانش نيز بر همين موضوع پافشاري كرده اند. حتي مردم از زبان مشاور احـمـدي‌نژاد شنيدند كه <خوانندگان لس ا~نجلسي هم مي‌توانند به ايران رفت و آمد كنند.> بسياري از ايرانيان،با اعتماد به نفوذ احمدي‌نژاد در همه اركان حكومتي و قدرت او در پيشبرد اهداف و برنامه‌هايش، به او راي دادند تا وعده خود براي دفاع از آزادي‌هاي فردي را اجرا كند. اما امروز مي‌بينند كه نه تنها خوانندگان لس‌آنجلسي نمي‌توانند به ايران بيايند بلكه هنرمندان ساكن ايران كه هيچ گاه به ساير كشورها دل نسپرده‌اند براي حضور در يك برنامه فرهنگي در خارج از كشور با مشكل مواجه مي‌شوند و فـريـاد آنها براي اعلام علت ممنوع الخروجي به جايي نمي‌رسد. اين در حالي است كه رئيس دولت و هيچ يك از هــمــكــاران او، به صورت علني در اين خصوص اظهارنظر نمي‌نمايند تا مردم بدانند همان شعارهايي كه در دوره تبليغات انتخاباتي مطرح شده است، همچنان وجهه همت گروه پيروز در انتخابات مي‌باشد. راستي آيا اگر حتي يك راي به اميد گسترش آزادي‌هاي فردي به صندوق افتاده باشد، صاحب آن راي امروز حق ندارد در مورد عدم اجراي وعده‌ها، پرسش‌گري نمايد؟"

جالب اینکه مقاله نویس منتقد روزنامه ی آفتاب یزد در ادامه ی گشودن پرونده ی با کالبد شکافی کردن عملکرد 4 سال و چند ماه گذشته ی دولت نا مشروع پاسدار گماشته احمدی نژاد به موضوع یا پدیده ی مهم آقازاده پروری و شیوه ی مبارزه کردن با این پدیده و مانور تبلیغاتی دادن و بهره بر داری های چند جانبه در این زمینه پرداخته است و نشان داده که همه اش پوچ و تبلیغ در راستای خلع سلاح و حذف کردن رقیب از صحنه و انحصاری کردن قدرت و ثروت بوده است . البته این شگرد تبلیغاتی و سر کار گذاشتن مردم با ادعای مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری ها را نیز افشا کرده است . همینطور این ترفند را ضمیمه عوامفریبی کرده است که موجب افزایش آ رأی پاسدار گماشته احمدی نژادشده و آن را هم برجسته کرده است که در اصل مترادف سیاست تور سفر های استانی بسیار پر هزینه است که مزین به سیاست توزیع سیب زمینی دولتی مجانی شد که قبل از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد انجام گردید .

بالاخره مقاله نویس منتقد پس از برجسته کردنبرخی تناقضات و مچ گیر ی کردن نتیجه گیری نموده است که پاسدار گماشته احمدی نژاد یک هفته پس از کودتای 22 خرداد درخطبه نماز جمعه ی تهران خود این چنین وارونه ی ادعاهای گذشته ی خودش را از موضع مظلوم نمائی اعتراف کرد :


" در ســال‌هــاي اخـيــر، مـوضـوع آقــازاده‌هـا و مصونيت‌هاي غير قانوني ايشان از تعقيب و مجازات، از سوژه‌هايي بود كه مردم را نگران مي‌ساخت و لذا هرگاه يك سياستمدار يا يك فرد مسئول، بر آن دست مي‌گذاشت توجه بسياري از مردم مستضعف را به طرف خود جلب مي‌نمود. انصافا بايد به موفقيت احمدي‌نژاد براي بهره‌برداري از اين حساسيت عمومي نيز اذعان كــرد. لزوم حاكميت عدالت در همه عرصه‌ها، موضوع ديگري است كه در 4 سال و چند ماه گذشته، از عناصر ثابت سخنراني‌هاي احمدي‌نژاد بوده است و در فاصله ميان دو تبليغ انتخاباتي – بهار 84 تا بهار 88 - مردم چيزي جز سخنراني‌هاي ‌ ‌مبهم، نديدند و نشنيدند. اما به صورت ناگهاني در مناظره‌هاي انتخاباتي سال 88، اسامي چنـد سياستمدار قدرتمند ايراني مطرح شد كه به ادعاي احمدي‌نژاد، خود يا خانواده‌هايشان، دستي در مفاسـد اقتصادي و رانت خواري‌ها داشته‌اند.آيا كسي مي‌تواند تاثير اين ادعـاهـا و برخي مظلوم‌نمـايي‌هـاي پيرامون آنـها را بـر افزايش راي احمدي‌نژاد، تكذيب كند؟ اين در حالي است كه خطبه‌هاي نماز جمعه 29 خرداد ماه – دقيقا يك هفته بعد از انتخابات – نشان داد كــه بسياري از اين ادعاها، غيرواقعي بوده است. آيا مي‌توان آراي كسب شده براساس اين ادعاها را ، هـر چـقـدر كـــه بــاشـــد، خـالي از اشكـال دانـست؟ "

سرمقاله نویس منتقد روز نامه ی آفتاب یزد در ادامه ی مقاله ی خود ضمن رو کردن مچ گیری و افشا کردن های بیشتر از عملکرد پاسدار گماشته احمدی نژاد ازترفند انتقادات وی به دستگاه قضائی آلوده به فساد و تبعیض و رشوه یاد کرده و تبعیضات غیر قانونی قائل شدن پاسدار گماشته احمدی نژاد گفته است و بطور تلویحی اشاره به یک شهروند خارجی کرده که منظور حمید مولا نا مشاور و یژه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد است که یک شهروند آمریکائ یبا بیش 55 ساله سابقه ی سکونت در آمریکا است که طبق گزارش تحلیلی سایت خبری تابناک پاسدار محسن رضائی پست مشاور ویژه شدن رئیس جمهوری دولتی وی بر خلاف قانون اساسی می باشد. همچنین با مطرح کردن موضع گیری پاسدارگماشته احمدی نژاد که برای آزادی رکساناصابری کرد با رفتار تبعیض و تناقض آمیز وی پیرامون خبر نگارانایرانی مقایسه کرده است که یا همسر خارجی دارند. یا اینکه همسران شان در خارج به خصوص دولت فخیمه ی لندن زندگی می کنند .ولی اجازه ی آزاد شدن و پیوستن اینان به همسران شان داده نشده است . در صورتیکه گفته شده یکی از اینان قاری خوان خوش صدای قرآن می باشد . بهر حال مقاله نویس این خوش شانسی یا بد شانسی تبعه های خارجی و فرق و تبعیض شان با خبر نگاران داخلی را اینگونه تشریح و گزارش کرده است:

"نكته ديگري كه مي‌توان به آن پرداخت نحوه برخورد با بعضي بـازداشت‌شــدگـان پس از انتخـابـات است. در نخستيـن روزهـاي بعـد از انتخـابـات، تعـدادي از ايرانيان، گروهي از دو تابعيتي‌هـا و يك تبعه خـارجي توسط مراجع قضـايي ايران بـازداشت شـدنــد. تبعــه خـارجـي، در نخستين روزهـاي بازداشت اين شانس را داشت كه با سفير كشور متبـوع خود ديدار كنــد و اين ديـدارهـا تـا زمان انتقـال او از اويـن بـــه سفـارتخـانـه – بـه عنـوان محـل نگهـداري تـا تعيين تكليف – ادامه داشت. اين در حالي بود كه تا مدت‌ها پس از نخستين ديدار زنداني خارجي با سفير و مكالمه تلفني با روساي كشور خود، بسياري از زندانيان ايراني به وكيل خود دسترسي نداشتند. اما احمدي‌نژاد و يارانش كه در چهار سال گذشته، بارها قوه قضائيه را به بي‌عدالتي در برخوردها متهم و اين اتهام را در تريبون‌هاي عمومي مطرح كرده بودند حاضر نشدند در مورد اين تفاوت رفتار و ترجيح خواسته يا ناخواسته خارجي‌ها بر داخلي‌ها، اظهار نظر كنند. احمدي‌نژاد مي‌داند كه در ميان بازداشت شـدگـان، دو ايراني حضور داشتنـد كـه همسران هر دوي آنها در لندن سكونت دارند. يكي از اين دو، ايراني دوتابعيتي – مانند يكي از مشاوران رئيس دولت– بود كه همسر غير ايراني داشت.او براي يك روزنامه غيرايراني فعاليت مي‌كرد. خوشبختانه اين هموطن كه به خاطر رشته فعاليت او، بايـد او را همكـار خـود بـدانيـم اخيـرا از زنـدان آزاد و در فاصله‌اي كوتاه به وصال همسر خويش در لندن رسيـد. نفر دوم جوان مستعد ايراني است كه با رتبه ممتاز در حال تحصيل در يكي از معتبرترين دانشگاه‌هاي انگليس است و همسرش نيز به تحصيل در همان كشور اشتغال دارد. او در كنار افتخارآفريني علمي براي كشورمان، به عنوان قاري ممتاز قرآن شناختـه مي‌شود و در بسياري از ‌‌مناسبت‌ها، با صداي ملكوتي خويش ادعيه زيباي اسلامي را قرائت مي‌كند. اما او نتوانسته است از همان فرصتي كه هموطن دو تابعيتي بهره‌مند است استفاده كند و با سپردن وثيقه به انگلستان برود تا هم فراق همسر جوانش به پايان برسد و هم افتخارآفريني علمي او در انگلستان ادامه يابد. آيا اقتضاي عدالت خواهي احمدي‌نژاد آن نبود كه در اين مورد نيز اظهار نظري داشته باشد؟ بعضي افراد قطعا بـه اميد دفاع علني احمدي‌نژاد از عدالت بـه او راي داده‌انـد آيا وجود همين دو نمونـه – كــه متاسفانه بازتاب‌هاي فراواني هم داشته است– كافي نيست كه گروهي از راي دهندگان را نسبت به دقت <اميد> و صحت <راي > خويش انديشناك سازد؟ "

البته مقاله نویس در پایان مقاله ی خود به نمونه های ناگفته دیگر اشاره کرده که بیان شان را منوط به پاسخگوئی مدعیان اصول گرائی به سوژه های مطرح شده دانسته است، ضمن اینکه پاسخگوئی اینان را نیز ربط به صحت اثبات ادعای شان مبنی بر سخنان پشیمان شدن عده ای از رأی دهندگان به موسوی و کروبی کرده است و بالاخره این چنین از اینان دلیل محکم برای ادعای خود شان طلب نموده است:

"نمونه‌هاي ديگري نيز مي‌توان ارائه كرد اما سوژه‌هاي فوق براي پاسخگويي بـه بعضي مدعيان اصولگرايي كـافي است. آنهـا در هفته‌هــاي اخير بـارهـا از پشيمـاني بعضي از راي‌دهندگان به موسوي و كروبي سخن گفته‌اند اما براي اثبات اين پشيماني، هيچ دليلي ارائه ننموده‌اند. درحالي كه نـمـونـه‌هاي فوق‌الذكر، دليل محكمي است تا پشيماني احـتـمـالـي بـعـضي از راي‌دهندگان به كانديداي حاكم در انتخابات اخير را ثابت كند."

در خاتمه اینکه گفته می شود گذشته چراغ راهنمای آینده است . یا اینکه هر چه ته دیگ است با کفگیر یا کمیچه بیرون کشیده می شود . یا اینکه هر که بد بکارد توفان درو می کند . اگر مدعیان غالب و مغلوب راست می گویند . یک انتخابات آزاد بگذارند تا مشخص شود مردم ایران چه می گویند و چه نوع حکومتی را خواهان می باشند؟ اما درست است که سرمقاله نویس روز نامه ی آفتاب یزد عملکرد 4 سال و چند ماه گذشته ی دولت نهم و دهم را نقد کرده و تبعیضا ت وتناقضات عملکردی و راهبردی و وعده های دروغین ووارونه داده شده اش را عریان و مطرح کرده است. ولی فراموش نشود که پاسدار گماشته احمدی نژاد از سیار ه ی دیگری نیامده است . بلکه مورد تأئید و پشتیبانی لوطی جماران علی خامنه ای بوده است که در گذشته رؤسای دولت های پیشین را نیز تأئید کرده است . ضمن اینکه ایشان ظاهراً همکاره ی نظام فاشیستی مذهبی و ضد مردمی و نا مشروع کودتائی پاسداری می باشد . آنگونه که می تواند نامه ی حکومتی ما ورای قانون اساسی صادر کند . اخیرا ً هم معترضین نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد مجرم خطاب کرد. یعنی اینکه از موضع سیاسی و پشتیبانی از کودتا گران و پاسدار گماشته احمدی نژاد آشکار نقش بالا تر از دستگاه قوه ی قضائیه اجرا نموده است . در صورتیکه این دستگاه دست نشاندهی قضائی آلوده به فساد و رشوه و تبعیض است . از سوی دیگر هنوز از یاد نرفته و فراموش نشده است که چگونه در شوی مناظره های تلویزیونی نامزدان ریاست جمهوری پاسدار گماشته احمدی نژاد دولت های گذشته و رؤسا و مسئولانش را متهم به دزدی و ...کرد و عامل و مقصر شرایط کنونی دانست . در حقیقت اعتراف به آلوده بودن از رأس تا ذیل آلودن به فساد و دزدی و بی قانونی و ... رژیم فاشیستی مذهبی و پاسداری کودتائیو محاکمه و محکوم کردنش کرد.لذا جایز نیست که برای اصلاح واقعی و نجات از شرایط خفقان و نکبت بار بیش از 30 ساله ی تحمیل شده دیگر هیچگونه توهمیداشت که گویا تلاش برای وصله پینه و ترمیم کردن یا از ریش بریدن پیوند سبیل کردن دکوراسیون و آرایش رنگ کنی جدید می تواند معجزه آسا باشد . زیرا که هیچ راهی جز تلاش همگانی برای تغییرات دمکراتیک و جدائی دین از حکومت در ایران باقی نمانده است.

هوشنگ – بهداد