روز نامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 4 آبان سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله "ناتو فروپاشي از درون "

" سرمقاله نویس، بدون اشاره به متزلزل و آسیب پذیر بودن رژیم پاسداری کودتائی ، مدعیست سازمان نا تو در حال فرو پاشی است "

عجیب مسابقه ی جالب و کمدی و وارونه ای میان دو ورق پاره ی حکومتی کیهان و جمهوری اسلامی وجود دارد که پیرامون کشفیات جدید با تجزیه تحلیل و باز تاب دادن است ! زیرا که یکی یادداشت های روز خود را بطور سیستماتیک اختصاص به کشف جاسوس شناسی داخلی در خدمت بیگانه آمریکا و اسرائیل و برانداز کودتای مخملین ونرم افزاری با کشف جاسوس ها جدید داده است . این یکی هم گزارش خبری و نوید نابودی و فروپاشی عن قریب کشور های عربی و اسرائیل و آمریکا ... را می دهد که اکنون اذعان کرده نوبت فرو پاشی پیمان آتلاتیک شمالی ناتو فرارسیده است .

البته فراموش نشود از همان زمانی که رفسنجانی مکار در نمایش خیمه شب بازی کودتائی خاموش و خزنده در 4 تیر فشل و مچل شد و از صحنه حذف گردید و پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور شد و پرچم نا بود باد اسرائیل را فریاد زد . سپس در سازمان ملل نورانی شد و دانش هسته ای با عدالت را به بندگان خداد در سراسر جهان صادر کرد . در دنباله داعیه ی منحل کردن سازمان ملل را داشت و رهنمود باز سازی با شرط و شروطش را داد . یعنی تأکید کرد که در ساز مان ملل جدید نمی بایست نمایندگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس در آن وجود داشته باشند. آنگاه نسخه برای تغییرساختار مدیریت جهان و اصلاح کردنش تجویز نمود . تا اینکه بالاخره برای مهار و کنترل بحران وتورم مالی و اقتصادی جهانی صدور فرهنگ و اقتصاد بسیجی را صادر کرد . اخیرا ً هم که فرموده آمریکا در حال فرو پاشی و نابودی می باشد .

آری پس از فریاد نا بود کردن اسرائیل که تئوری پردازی و مقدمه سازی راه اندازی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل بود که در مدت 33 روزه جنگ هرروز شعار محوری روزنانه ی رسانه ها و مطبوعات وابسته به حاکمان سقوط و نا بودی اسرائیل مخابره می شد و فروپاشی بزودی کشور های عربی منطقه که خائن و همکار اسرائیل متهم می شدند نیز داده می شد . بنابراین مقوله ی فروشی و نا بودی خیلی از کشور ها در مطبوعات باند مافیائی غالب کلید خورد و موضوع رایج یادداشت های روز و سر مقالات شده است.

بهرحال سرمقاله نویس بدون آنکه توضیح دهد اگر چنانچه رژیم فاشیستی مذهبی و کودتائی پاسداری حضور در افغانستان ندارد و از اهداف خود دفاع نمی کند . همینطور نقشی در اقدامات تروریستی در این کشور همچون عراق و لبنان و فلسطین ندارد .البته دامنه ی آن اکنون بدرون پاکستان هم کشیده شده است . آنگونه که واکنش تلافی جویانه ی کشته شدن تعدادی از فرماندهان سپاه تروریستی قدس در استان سیستان بلوچستان و شهر مرزی با پاکستان را بهمرا داشته است . از سوی دیگر سر مقاله نویس تناقض گوئی هم کرده است . زیرا که از یک سو نقل قول کرده که نا تو از درون در حال فروپاشی می باشد . از طرف یگر این چنین اعتراف کرده است که با عضو گیری ها جدید ناتو در حال گسترش است :

"تلاش براي جذب اعضاي جديد از كشورهاي اروپاي شرقي به منظور « توسعه ناتو » تا پشت مرزهاي روسيه و همچنين « باز تعريف » استراتژي ناتو با هدف گسترش قلمرو دخالت نظامي ناتودر خارج از مرزهاي جغرافيائي كشورهاي عضو اين پيمان از سياستهاي شناخته شده اي است كه واشنگتن مرتبا درصدد توجيه آن برآمده است . شايد به همين دليل باشد كه امروزه اعضاي اروپائي ناتو نه تنها اصراري به ادامه حضور نظامي در افغانستان از خود نشان نمي دهند بلكه حتي براي خروج نظاميان خود از اين كشور لحظه شماري مي كنند. اظهارات اخير ژنرال « ريك هيلير » رئيس سابق ستاد نيروهاي مسلح كانادا درخصوص فروپاشي ناتو و تبديل شدن آن به يك « جسد متعفن » كه ديگر احياي آن غيرممكن است نشانگر آنست كه اعضاي ناتو با تمام وجودشان احساس مي كنند ناتو به خط پايان رسيده و از درون درحال متلاشي شدن است . آمريكا براي 2 دهه سعي كرد ناتو را با تنفس مصنوعي و « دوپينگ سياسي » به هر قيمت ممكن از شكست و فروپاشي حفظ كند و حال آنكه به اعتراف ژنرال « هيلير » احيا آن ساختار معيوب و نامتوازن غيرممكن است و همه بايد بپذيرند كه ناتو به پايان عمر خود رسيده است "

در خاتمه اینکه مخالفت کردن سرمقاله نویس با حضور ناتودر افغانستان بدلیل حضور نیروهای آمریکائی در افغانستان می باشد که ترجمان وارونه ی اعتراف خطبه ی نماز جمعه ی تهران ر فسنجانی مکار بساز و بفروش است که خطاب به بوش گفته بود اگر چنانچه همکاری ما در اشغال نظامی افغانستان نبود هنوز طالبان درافغانستان بر سر قدرت بود . برای اینکه همکاری در اشغال نظامی افغانستان و مقدمه چینی کردن برای اشغال نظامی عراق هدف سقوط دو دشمن که از طریق همکاری با آمریکای دشمن بزرگ و پیر استعمار دولت فخیمه دنبال شد . برای هموار سازی اشغال این دو کشور از سوی حاکمان تهران در بستر سرعت بخشیدن به حاشیه ی امنیتی و پشتوانه ی دسترسی به سلاح هسته ای بوده است . همیطورمقدمه ی تشکیل امپراتوری بزرگ در منطقه ی خاور میانه می باشد. بنابراین چون آمریکا حاضر نیست نیرو های نظامی خودش را ا ز این دو کشور خارج کند و این دو کشور را مفت و مجانی تحویل پاسداران و لوطی جاران دهد. لذا بعنوان انتقام کشی هم نظامیان آمریکائی در این دو کشور کشته می شوند. هم در پاکستان تنها کشور مسلمان دارای بمب اتمی با تنش و نا آرامی های داخلی مواجه شده است . هم اینکه علیه ی آمریکا به جای بررسی علت تأخیر پرداخته شدن مطالبات مردم از سوی دولت نا مشروع مدعی اصول گرائی و ساده زیست عاشق خدمت گزاری به مردم ایران به خصوص محرو مان و تهی دستان اینگونه سر مقاله ها تهیه و تنظیم می شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880804/index.html

دوشنبه 4 آبان سال 1388