روز نامه ی جمهوری اسلامی 6 چهار شنبه آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله " شيطان بزرگ شما كيست "

"مگر پس از 30 سال حاکم بودن شیطان بر ایران هنوز نا شناس است که پرسش شده شیطان کیست؟"

بر خلاف ادعای سر مقاله نویس که روز 13 آبان یا سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران که در چنین روزی است که روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری شده است. سئوال است که چگونه است که پس از 30 سال هنوز هیچگونه راندمان و دستآورد آماری اثباتی ارائه نمی شود تا که گفته شود که حاصل 3 دهه ی گذشته مبارزه با آمریکا برای مردم ایران چه بوده و عاقبت آن به کجا انجامیده است؟ آیا سفر نا گهانی وزیر آدم ربای امور خارجه منوچهر متکی به آمریکا و دیدار های پنهانی که با مقامات آمریکائی داشت بخشی از همین دستآورد می باشد که جا دارد چنین روز اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 موسوم یا تبدیل به روز ملی مبارزه با استکبار شود؟

اصلاً کلمه روز ملی یعنی چه و شامل چه اهدافی می شود؟ مگر روز قدس هم روز جهانی مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین نا میده نشده بود؟ پس چگونه شد که این روز مبدل به روز تظاهرات گسترده ی ضد حکومتی از سوی مردم ایران شد؟ از کجا معلوم که روز 13 آبان نیز به روز مشابه قدس و شبیه ی آن تبدیل به تظاهرات و مبارزه ی ضد حکومتی نشود؟ اگر اینگونه نمی باشد و این روز واقعاً همانگونه که ادعا شده است روز ملی مبارزه با استکبار است که همه می بایست در چنین روزی حضور داشته باشند . پس برای چه چپ و راست از سوی نهاد های سر کوبگر و مسئولین دولت نا مشروع دهم و امثالهم اخطار شداد و غلاظ ممنوعیت حضورصادر می شود که می بایست تقاضای مجوز برای حضور در چنین روزی داشته باشند . در غیر اینصورت هر گونه حضور غیر قانونی می باشد.

راستی اینهمه ترس و وحشت حضور مردم در این روز ادعا شده روز ملی با استکبار جهانی برای چیست؟ آیا مگر غیر از اثبات نا مشروع و ضد مردمی بودن رژیم پاسداری کودتائی می تواند باشد که حاکمان لحظه ای از کا بوس و وحشت حضور اعتراضی مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای آرامش ندارند؟البته سرمقاله نویس پیرامون نام گذاری چنین روزی به نام روز ملی مبارزه با استکبار که منظور آمریکا می باشد اینگونه به تاریخچه ی این نامگذاری اشاره کرده است "

"فلسفه نامگذاري 13 آبان به « روز ملي مبارزه با استكبار » اينست كه در اين روز البته در 3 دوران مختلف رويدادهائي در تاريخ ايران ثبت شد كه اين روز را از حساسيت فوق العاده اي برخوردار كرد. در 13 آبان سال 1343 امام خميني به جرم افشاگري عليه آمريكا و نوكران داخلي آمريكا در موضوع كاپيتولاسيون به دستور مستقيم آمريكا به تركيه و يكسال بعد از تركيه به عراق تبعيد شدند و تا سال 1357 به حالت تبعيد در خارج از كشور بسر بردند . در 13 آبان 1357 رژيم شاه دانش آموزان و دانشجويان را درحالي كه در خيابان هاي تهران عليه آمريكا شعار ميدادند به گلوله بست و جمع زيادي از آنها را به شهادت رساند . و در 13 آبان 1358 دانشجويان پيرو خط امام سفارت آمريكا در تهران را تسخير كردند تا مانع ادامه جاسوسي كارمندان سفارت براي آمريكا كه موجب اخلال در روند انقلاب مي شد گردند. از همان زمان امام خميني با صراحت اعلام كردند : در اين انقلاب شيطان بزرگ آمريكاست . تعبيراتي از قبيل « ام الفساد قرن » و « راس فتنه ها » نيز از جمله عناويني هستند كه امام خميني براي توصيف عملكرد آمريكا بكار بردند و البته تعبيراتي كاملا دقيق و منطبق بر ماهيت آمريكا بودند. "


سر مقاله نویس بدون اشاره داشتن که خمینی شیاد پیرامون اشغال سفارت آمریکا در تهران گفته بود این انقلاب اشغال سفارت آمریکا در تهران در روز 13 آبان بزرگتر انقلاب اول است . در دنباله به آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند خمینی شیاد پرداخته است که در عمل دیدیم که چگونه اخیراً منوپهر متکی وزیر آدمربا با سفر عجولانه ی خود به آمریکاسفر کرد و دیدار با مقامت آمریکائی بطور پنهانی داشت. آنهم یک روز قبل از مذاکرات 5+1 هسته ای در ژنو که پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلی با عقب نشینی و تسلیم شدن مقامات آمریکائی ملاقات گفتگو داشت. همینطور ادامه اینگونه دیدار ها در وین دنبال شد که جزو غلط کردن های رژیم کودتائی پا سداری در برابر آمریکا می باشد که 30 سال است بطور و ارونه یا چیغ بنفش کشیدن برایش تبلیغ شده است. بهر حال سر مقاله نویس قسمتی دیگر از دستآورد عملی مبارزه با آمریکا از سوی رقیب کودتائی حاکم را با سجاق کردن و هشدار دادن رهنمود خمینی شیاد نسبت به خطر نزدیکی به آمریکا را چنین بیان کرده است:

" زمزمه هاي مشكوك مذاكره با آمريكا اين روزها بر نگراني ها افزوده و طرح مسائلي كه مي تواند به كوتاه آمدن بر سر حقوق هسته اي ملت ايران منجر شود نيز به اين موضوع دامن مي زند. به نظر مي رسد آمريكا درصدد است از غفلت هاي موجود استفاده كند و با بهانه قرار دادن مسائل هسته اي با يك تير دو نشان را بزند; يكي محروم ساختن ملت ايران از حقوق خود در مسائل هسته اي و ديگري پايان دادن به قطع رابطه تهران ـ واشنگتن و حل اين مساله بدون آنكه به شرط هاي ايران در اين زمينه تن در دهد. متاسفانه مسئولان اجرائي درباره تحركاتي كه در هفته هاي اخير در اين زمينه داشتند و اكنون نيز دارند واقعيت ها را به مردم نمي گويند. عده اي نيز در داخل آنچنان بر طبل تفرقه و تنش مي كوبند كه گوئي شيطان بزرگ خود را در وجود رقباي سياسي خود جستجو مي كنند. درست در همين نقطه است كه هشدار امام خميني مصداق پيدا مي كند كه فرمودند : « خطر آمريكا به حدي است كه اگر كوچكترين غفلتي كنيد نابود مي شويد » . براي درمان چنين دردي بود كه امام فرمودند همه قلم ها و همه زبان ها به سوي آمريكا نشانه بروند. هشدار امام خميني را همه بايد با گوش جان بشنوند و اين واقعيت تلخ را باور كنند كه آمريكا از اختلافات موجود و دامن زدن هاي افراطي به آن حداكثر بهره برداري را براي تحقق اهداف شوم خود بعمل مي آورد"

در خاتمه اینکه شیطان آنست که بیش از 30 سال است که معرکه گیری و روضه خوانی و گریز به صحرای کربلا زدن که همراه با وعده ی های سر خرمن دادن ها بوده است . در بستر عوامفریبی و دین فروشی کردن در تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی بوده است تا آنگونه در گیر مسائل گوناگون شوند که بطور دقیق متوجه نشوند چگونه در پشت پرده زد و بند میان شیاطین می شود؟ بطور مثال برای بر زیر کشیدن دولت موقت وطراحان بر قدرت خزیدن طرح اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان در تهران در سال 58 سال ریخته شد و تا حال با این اشغال گری خط و خطوط و اهداف ترسیم شده ی مشخص د نبال شده است . برای اینکه این شگرد هم در کنار روز قدس قرار گرفت و تبدیل به روز های ملی مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی شد که دست آویزی برای مانور تبلیغاتی دادن و عوامفریی کردن و بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه شده است که مکمل سیاست صدورتروریسم و ارتجاع به برون و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه است که جزو دیپلماسی رژیم فاشیستی مذهبی و پاسداری و کودتائی است که بطور دربست در 30 سال گذشته دنبال شده است . زیرا که جزو رمز بنیادی ماندگری همین رژیم بوده است که بر خلاف ادعای سر مقاله نویس درست بر در جهت معکوس منافع مردم و منافع ملی کشور بوده است . بنابراین این مسخره است که جزو روز های ملی مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی نامیده شده است . البته بدون آنکه توضیح داده شود که مگر استکبار و صهیو نیست جهانی در ایران چه کرده و چه می کنند که حاکمان ایران در ایران در بیش از 30 سال گذشته نکرده اند که اکنون با فرافکنی و آی دزد کردن آدرس وارونه و غلط داده شده است؟ فراموش نشود که این ترفند ادعای مبارزه با استکبار جهانی که همچون ادعای روز تظاهرات قدس لو رفته است. لذا اکنون دیگر نگرانی از تجمع گسترده اعتراضی ضد حکومتی در چنین روزی جایگزین روز تبلیغاتی در راستای اهداف زد و بند پشت پرده و منحرف کردن اذهان عمومی شده است که نیاز به اینگونه روضه خوانی و معرکه گیری ها ضروری می باشد.

هوشنگ - بهداد

چهار شنبه6 آبان ماه سال 1388