گزیده های چند خبر متفرقه 3 آبان ماه سال 1388

سرنوشت "لنگه کفش" در منازعات سیاسی؛ در جستجوی معنای پرتاب "لنگه کفش"

http://www.fararu.com/vdcaiane.49ne615kk4.html

جالب و عجیب است که 3 پرتاب لنگه کفش دارای 3 برداشت های گوناگون و متضاد همراه دارد . زیرا که یک پرتاب کنندهی لنگه کفش به سوی بوش قهرمان می شود . دیگری که در دانشگاه پاسدار محمد حسین صفار هرند وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید سابق ارشاد اسلامی بی فرهنگ و متهم و خائن و ... می باشد و آن یکی لباس شخصی که می تواند آزادانه با فریاد مرگ بر منافق با پرتاب بلنگه کفش خود پیشانی کروبی را زخمی کند .اصلا ً پیگیری نمی شود تا گفته شود کیست؟!

فرارو- مرتضی اصلاحچی: دنبال کردن ماجرای پرتاب کفش آنگاه جالب و هیجان انگیز می شود که هر بار پرتاب کفش معنای مختلف می یابد برای برخی رسانه ها؛ کفش پرت کن به سوی جرج بوش قهرمان می شود. کفش پرت کن به سوی صفار هرندی بی فرهنگی نامیده می شود که با اقدام سخیف خود میزان مدنیت خویش را اثبات کرده است و پرتاب کفش های پی در پی به سمت مهدی کروبی اقدامی انقلابی در پاسخ به رفتارهای ضد میهنی او تفسیر می شود.


ترقی: حضور کروبی نوعی التماس بود

http://www.fararu.com/vdccp4q1.2bq108laa2.html

چرا خبرگزاری پاسداران فارس توضیح نداده است یا اینکه چرا از عضو باند مافیائی انگیسی غارتگر مؤتلفه پرسش نکرده مگر بسوی کسی که التماس کرده است می بایست پرتاب لنگه کفش پرتاب باشد و پیشانی اش را زخمی نموند و قصد ترورش را داشت که چون تروریست های چماقدار لباس شخصی موفق با ترور نمی شود با کلت خود برای زهر چشم گرفتن مجبور به چند تیر شلیک هوائی شده است ؟

دبیر سرویس سیاسی روزنامه ایران عامل حمله به مهدی کروبی (+عکس )
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=8307

ادوارنیوز: بنا به گزارش شاهدان عینی در نمایشگاه مطبوعات روز گذشته و در جریان حمله به مهدی کروبی که منجر به زخمی شدن سر وی شد، برخی عناصر بدسابقه شاغل در رسانه‌های کوتاچیان نیز حاضر بوده‌اند.بر اساس عکسی که در ذیل این خبر مشاهده می‌کنید، "حسن روزی طلب" دبیر سرویس سیاسی روزنامه دولتی ایران از جمله عاملان اصلی حمله به مهدی کروبی بوده است.
حسن روزی طلب فعالیت رسانه‌ای خود را از پایگاه خبری "شریف نیوز" آغاز کرده و سپس مدتی در "رجانیوز" فعالیت داشته است و اکنون دبیر سرویس سیاسی روزنامه دولتی ایران است.

بازداشت فعال رسانه‌ای چاقو به دست؟!

http://www.fararu.com/vdccm4q1.2bq1i8laa2.html

چرا آنانی که لنگهبه سوی کروبی کفش پرتاب کرده و یا با کلت شلیک هوائی کرده است باز داشت نشده است؟

کلهر: غربی ها فرزندانشان را مثل حیوان تربیت می کنند

http://www.fararu.com/vdce7v8x.jh8xzi9bbj.html

اگر این چنین است پس چرا خود مدعی زن دوم اختیار کرد که 30 سال جوان تر از خودش است و نوازد 6 ماهه دار یا در اصل همچون دخترش می باشد که منجر به اختلاف خانوادگی شد که نهایت دخترش به آنجائی پناهنده شود که بقول وی حیوان تربیت می کند و تلاش می کرد که دخترش را همچون خودش تربیت می کرد که علاقمند زیست در جامعه ی حیوانات شود؟

سردار فضلي سازماندهي 4 لشگر براي اغتشاش

http://www.fararu.com/vdchk6nx.23nxvdftt2.html

چرابه جای بسیج آماده باش علیه ی مردم دادن که به مناسبت نزدیک شدن 13 آبان و حضور مردم معترض و دست زدن به تظارات حکومتی همچون روز قدس می باشد . آماده باش برای بر آورده کردن مطالبات و نیاز مردم و مهار کردن تورم و گرانی و کاهش ضریب بیکاری و فقر در جامعه با کاستن شکاف عمیق طبقاتی میان غنی و فقیر داده نمی شود؟

ماجرای همسر دوم کلهر و تلاش برای ریاست او در کاخ سعدآباد
این داستان جالبی است زیرا که بهتر ماهیت ساده زیست و اصول گرا و عاشق خدمت گزاری به مردم ایران دولت پوشالی و نا مشروع پاسدار گماشته احمدی نژاد و حامی اش لوطی جماران بهنمایش گذاشته شده است .

مهدی کلهر، مشاور محمود احمدی نژاد، با فشار به سازمان میراث فرهنگی قصد دارد همسر دوم خود را به سمت رییس مجموعه سعدآباد بگمارد.حدود دو سال پیش برای یک مراسم به مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعد آباد رفت و در آنجا با دختری به نام م.خ.ا آشنا شد و پس از مدتی با این دختر که حدود 30 سال از او جوانتر بود ازدواج کرد.او هم اکنون نیز پسری حدود شش ماهه از خانم خ دارد.بر اساس این گزارش، کلهر در حال فشار آوردن به مسئولان رده بالای سازمان میراث فرهنگی فشار می آورد تا خانم م.خ.ا را رییس مجموعه سعدآباد کند.رییس پیشین سعدآباد، عشرت شایق، نماینده سابق مجلس و حامی احمدی نژاد بود، که چند وقت پیش به دلیل مشکلات مالی از این سمت برکنار شده و چند شب هم در بازداشت گذرانده که هم اکنون آزاد است.گفتنی است همسر و دختر فراری کلهر از ازدواج جدید وی بی اطلاع هستند.

اظهارات محمد جواد لاريجانی در مورد موسوی در ارتباط با جانباختگان دهه ١٣٦٠


رو کردن دست هم دیگر در جنایات و اعدام ها از سوی رقبای غالب و مغلوب البته بدون آنکه اشاره شود در اوایل انقلاب با بودن خمینی شیاد و بر سر قدرت بودن حامی و پیروانش کسی از اعضای رقیب و مخالف خمینی شیاد جرأت نمی کرد که همچون شرایط کنونی که اینان کودتاگران متحجر وابسته به دولت فخیمه که با کودتا بقدرت خزیده اند ورقیب را حذف نموده ند که اکنون اینگونه میتوانند علیه ی نوچه های خمینی شیاد باپرسشگری و متهم کردن شان تیغ کشی کنند که یک مهره ی انگلیسی بنام محمد جعفر لاریجانی از موسوی کرده است؟

صدای آمريکا : محمد جواد لاريجانی در مناظره مطبوعاتی در نمايشگاه مطبوعات به انتقاد از موسوی و جناح اصلاح طلب پرداخته و گفته است من قبول دارم کشته شدن عده ای در زندان بد است و بايد پيگيری شود اما بايد بپرسيم که در دوران نخست وزيری آقای موسوی که بسياری در زندان کشته شدند، چرا ايشان حتی يک جيغ بنفش نکشيد. آقای لاريجانی تأکيد کرده است که اصولاً اصلاح طلبان تجربه دموکراسی ندارند . مصطفی کواکبيان دبير کل حزب مردمسالاری در پاسخ وی گفت «البته آقای لاريجانی نمی توانند بگويند که دموکراسی هم بخشی از تحصيلات دانشگاهی ايشان بوده که ديگران ندارند واين که اگر آقای موسوی آن روز اعتراض نکرده، امروز هم بايد سکوت کند، دليل موجی نيستهنوز کسی از آنچه بر زندانيان سياسی دهه ٦٠ که از سوی جمهوری اسلامی ايران گروهکی ناميده می شدند تا از حقوق شناخته شده زندانيان سياسی بی بهره باشند ، اطلاع موثقی در دست ندارد. مهمترين منبع قابل اعتماد در اين مورد خاطرات آقای منتظری است که دراثر مخالفت با اين اقدامات خشونت بار پست رهبری جمهوری اسلامی پس از آقای خمينی را از دست داد و چند سال در خانه اش زندانی شد. گفته می شود در تابستان ٦٧ پس از حمله سازمان مجاهدين خلق به ايران که باحمايت عراق صورت گرفت و نتيجه ای هم در برنداشت آقای خمينی دستور قتل عام زندانيان سياسی را که بر چند هزار تن بالغ می شد، صادر کرد و اين عده در کمتر از ٢ ماه در زندانهای ايران اعدام شدند. اين پرونده همواره برای همه جناح های سياسی جمهوری اسلامی يک خط قرمز و پرونده ای بوده که نبايد گشوده شود. حتی در دوران خاتمی که پرونده وزارت اطلاعات در قتل های دگر انديشان و روشنفکران افشا شد از اين پرونده رونمايی نشد. اما اکنون به نظر ميرسد که جناح حامی دولت برای حمله به موسوی و به منظور بيرون کشاندن او از سنگری به نام ميراث آقای خمينی قصد دارد اين پرونده را بگشايد و محمد جواد لاريجانی می خواهد که مرد اول باشد. او می گويد آقای موسوی تجربه دمکراسی ندارد و اگر به اعتراف و زندان اعتراض می کند بيشتر يک «پز» است تا آزديخواهی چرا که اگر آزدايخواه بود بايد به کشته شدن زندانيان در زمان نخست وزيری خود اعتراض می کرد و مثلاً يک جيغ بنفش می کشيد. مهندس موسوی و بسياری از دولتمردان کهنسال کنونی جمهوری اسلامی می توانند در دايره مورد نقد محمد جواد لاريجانی قرار گيرند. از جمله رهبر کنونی جمهوری اسلامی که رييس جمهوری بود. به همين دليل برخی معتقدند که اين قبيل اظهارات نه به منظور دفاع از اين جان باختگان بلکه با اهداف سياسی عنوان می شوند.

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با احتمال تجمع در روز 13 آبان: هر كسي مي‌خواهد تجمع كند بايد مجوزهاي لازم را بگيرد!


تلاش به حساب قانونی کنترل کردن مخالفین و طرح عدم حضورشان با تاکتیک اطلاع دهید تا مجوز برای حفاظت مدل لنگه کفش پرتاب کنی به کروبی در نمایشگاه کتاب در یافت کنید که برای معترضان روز 13 آبان تدارک دیده شده است .

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با احتمال تجمع در روز 13 آبان گفت: توصيه‌ من اين است هر كس مي‌خواهد تجمعي داشته باشد مجوزهاي لازم را بگيرد تا از حمايت‌هاي نيروي انتظامي برخوردار باشد. سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با حضور در غرفه خبرگزاري كار ايران (ايلنا) در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا در رابطه با احتمال تجمع برخي افراد در روز 13 آبان اظهار كرد: ما بارها گفته‌ايم هر تجمع قانوني قطعا چتر امنيتي پليس را به دنبال خواهد داشت و از هر اقدام قانوني حمايت مي‌كنيم. اما در مقابل از اقدامات غيرقانوني به ويژه به قصد ايجاد تنش، جلوگيري و برابر قانون برخورد مي‌شود. او افزود: از اين رو توصيه‌ام اين است كه هر كس مي‌خواهد تجمعي داشته باشد مجوزهاي لازم را بگيرد تا از حمايت نيروي انتظامي برخوردار باشد.


روزهای خوشی که در پیش است...نگاهي به فردا؛ هدفمندكردن يارانه‌ها چه بلايي بر سر اقتصاد مي‌آورد؟
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=8314

اجرای طرح سیاه بازی کردن که آن سوی سکه ی سیاست توزیع سیب زمینی مجانی دولی و رأی خریدن می باشد که نتیجه ای بس خطر ناک تر از بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان و تهی دستان دارد که رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری و بیشتر شدن شکاف عمیق طبقاتی دستأوردش می تواند باشد.

ايلنا : نان سنگك به هزار تومان می‌رسد و روغن نباتی كیلویی 2هزار تومان را نیز داغ می‌كند. هر لیتر شیر هم تا هزار تومان قد می‌كشد و شكر نیز حداقل یك‌هزار تومان را شیرین پشت سر می‌گذارد...«قرار بود آب و برق مجانی باشد ولی الان از مردم دوبار پول می‌گیرند» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای انتقاد از حذف یارانه‌ها، مجبور شد تا خاطرات روزهای ابتدایی پس از انقلاب را زنده كند.نان سنگك؛ هزار تومان استراتژیك‌ترین كالا از میان كالاهای اساسی كمی زودتر از سایر كالاها درگیر موضوع حذف یارانه قرار گرفته است.روغن مایع كیلویی دو هزار تومان . روغن خوراكی اما شرایط دیگری را تجربه خواهد كرد پس از حذف یارانه روغن خوراكی بازار این كالای اساسی نیز شرایط دیگری را تجربه خواهد كرد. در حال حاضر سرانه مصرف روغن خوراكی برای هر نفر در طول سال حدود 14 كیلوگرم برآورد می‌شود. از این میزان حدود هفت كیلو گرم را دولت در قالب كالابرگ در اختیار مردم قرار می‌دهد. قیمت روغنی كه به صورت كوپن در اختیار مصرف‌كنندگان قرار می‌گیرد برای هر كیلوگرم حدود 180 تومان برآورد می‌شود..شكر كیلویی هزار تومان قند و شكر دیگر كالاهای اساسی هستند كه در سبد مصرفی خانوار نقش تعیین‌كننده‌ای دارند. در حال حاضر دولت شكر چغندری را كیلویی 620 تومان خریداری می‌كند و با در دست داشتن بازار این محصول تلاش می‌كند كه قیمت این كالا در بازار آزاد بیش از 450 تومان در هر كیلوگرم نرسد. حدود 30 درصد از تقاضای بازار شكر از طریق كالابرگ تامین می‌شود. شكر كالابرگ قیمتی حدود 80 تومان دارد. قیمت تمام شده برای تولید شكر در كارخانه‌ها حدود 680 تومان است كه باید حدود 17 درصد را به آن اضافه كرد تا قیمت مصرف‌كننده حاصل شود. با این اوصاف با محاسبه میانگین قیمت شكر كالابرگی و شكر آزاد به نرخی حدود یك هزار تومان برای هركیلو گرم نزدیك می‌شویم. البته بار روانی از اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها همچنان به عنوان عاملی بالقوه برای افزایش قیمت به حساب می‌آید.حذف یارانه شیر و زنگ خطر برای سلامت. شیر شاید استراتژیك ترین كالا در میان كالاهای اساسی باشد چراكه حذف یارانه این محصول لبنی به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است. در حال حاضر سرانه مصرف شیر برای هر فرد در اروپا حدود 250 لیتر در سال است و این در حالی است كه سرانه مصرف شیر در ایران حدود 110 لیتر برآورد می‌شود. كارشناسان معتقدند كه هرچه از میزان یارانه شیر كاسته شود باید هزینه درمان در جامعه شود. هشدارهای جدی كارشناسان در این حوزه نشان می‌دهد كه افزایش قیمت شیر موجب كاهش مصرف آن در كشور شود و این موضوع سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت. در حال حاضر قیمت یك لیتر شیر غیر یارانه‌ای حدود 750 تومان است در حالی كه شیر یارانه‌ای حدود 250 تومان قیمت دارد. میانگین این دو نیز قیمتی حدود یك هزار تومان را به دست می‌دهد.

تعداد دقیق بازداشت شدگان71 نفر است/ 4 زن به اوین منتقل شدند

به نظر می رسد که حسینیه ی ارشاد زندان اوین با کمبود نیایشگر دعای کمیل مواجه شده است که اینان بازداشت و منتقل شده اند تا که مشکل بر طرف شود.


نوروز : براساس آخرین اخبار دریافتی نوروز، 28 زن و 43 مرد در مراسم دعای کمیل که شب گذشته برگزار شد، بازداشت شده اند. 4 نفر از زنان به نام های سعیده کردی نژاد، محبوبه حقیقی، مریم طباطبایی و مینویی نیز به زندان اوین منتقل شدند.تعدادی از دستگیر شدگان مراسم دعای کمیل شب گذشته، به زندان اوین منتقل شدند. از جمله این افراد می توان به دکتر محمد کیانوش راد، سعید نورمحمدی، هادی حیدری، محمدحسین خوربک، اسماعیل صحابه، میثم وره چهر، محبوبه حقیقی، محمدامین شیرزاد، ایمان میراب زاده و برادر عبدالله رمضانزاده اشاره کرد.