چند گزیده خبر های مهم اول آبان ماه سال - 88 ""

آمادگی ايران برای تبادل کلوتید ریس با دو زندانی ایرانی در فرانسه

چرا نام زندانی تروریست و قاتل دیگر مورد تقاضای رژیم کودتائی پاسداری و فاشیستی مذهبی گفته نشده که کیست؟ همچنین سئوال است که پیش زمینه ی کدام سیاست کثیف باج دهی گذشته به تروریست ها و آدم کشان و دین فروشان و جنگ افروزان و بحران آفرینان و غارتگران حاکم بر ایران بوده است که اجازه به اینان داده شده است که اکنون چنین آشکارا دست به آدم ربائی بزنند و با شکنجه ی روحی و روانی و اتهام زنی و گرو گان گرفتن اتباع خارجی بطور وقیحانه تقاضای آزادی تروریست های زندانی و قاتل خود از دولت فرانسه را بکنند ؟ همینطور سئوال است اگر چنانچه مسئولان فرانسه قاتل دکتر کاظم رجوی اعزامی از ایران را تحویل نداده بودند . اکنون قاتلان و آدمکشان حرفه ای حاکم بر ایران می توانستند تقاضای تعویض و استرداد قاتل شاپور بختیار و قاتل تروریست دیگر را بکنند؟ البته همینگونه سئوالات از سایرمقامات کشورهای دیگری که گروگان زندانی در ایران دارند از جمله آمریکا صدق می کند که برای چه به کشور پدر خوانده ی تروریست جهانی و مبلغ آن به شیوه های گوناگون از طریق لابی ها باج داده می شود . در صورتیکه همینگونه آوانس دادن ها از 13 آبان سال 58 تا کنون موجب ترویج رشد اقدامات تروریستی در منطقه و ناامن و بی ثبات شدن و باج گیری حاکمان تروریست پرور و کودتائی و پاسداری حاکم بر ایران شده است .

راديو فرانسه : در بازگشت از تهران، عبدالحی واد رئیس جمهوری سنگال امروز پنج شنبه در پاریس گفت که به ازای آزادی دو تن ایرانی دربند درفرانسه، ایران آماده است باخروج کلوتید ریس شهروند فرانسوی ازاین کشورموافقت کند. برنارد کوشنروزیر امورخارجۀ فرانسه چنین تبادلی را "غیر قابل قبول، شرم آور و غیر قابل تصور" خوانده افزوده است که "کلوتید ریس بی گناه است، هیچ کاری جزعکس برداری با دوربین کوچکش درمیان چندین هزار نفر" نکرده است. به گفتۀ وی" حتی اگر دولت فرانسه می خواست هم نمی توانست در کارقانون دخالت کند". در گفتگوئی با رادیوی "اوروپ 1 " امروز در پاریس، رئیس جمهوری سنگال تذکر داد که در ایران "با فردی ملاقات کرده است که به شرط آزادی دو ایرانی از زندان های فرانسه، آمادۀ رها کردن کلوتید ریس است". عبدالحی واد پیشنهاد کرده است که تبادل دو تن در سنگال انجام شود. وی اضافه کرد که این موضوع را با مسئولان فرانسوی نیز در میان گذاشته است. کلوتید ریس یک دختر جوان فرانسوی که است درایران تدریس می کرده است. وی دراول ژوئیۀ گذشته دراصفهان درحال عکس برداری از تظاهرات دستگیر شد. این تظاهرات پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برپا شده بود. وی درپی دستگیری محاکمه و در نیمۀ ماه اوت مشروط برآنکه از سفارت فرانسه خارج نشود، از زندان رها شد. یکی از دو ایرانی در بند در فرانسه، علی وکیلی راد است که در سال 1994 به اتهام قتل شاپور بختیار، آخرین نخست وزیرشاه ایران، درپاریس، دستگیر شده بود.

جوادلاریجانی: موسوی قصد کودتا داشت/ او در چارچوب شرع وقانون و اخلاق نیست

محمد جواد لاریجانی یکی شرکای جرم اقدامات و صدور احکام دستگاه قضائیه ی آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و بی قانونی و مدافع غارتگران و جنایتکاران پیرامون باز اشت شدگان اخیر است که دارای پیشینه ی دفع ریان از سنگسار کردن است و تئوری پردازی است که گفته می شود در قعر دوزخ هم می توان با دشمن مذاکره کرد . همچنین مهره ی بد نام انگلیسی است که پرونده اش قبل از دوم خرداد ماه سال 76 در سفر به لندن و دیدار داشتن وی با مقامات انگیسی لو رفت چونکه حامل پیام ویژه از سوی لوطی جماران برای دولت فخیمه ی انگلیس بود تا که از نامزد مورد نظر نطق نوری علیه ی خاتمی حمایت شود . همچنین وی تئوری پرداز و خط دهنده ی 4 اخوی انگلیس دیگر است که پنجشنبه شب ها برای شان نشست توجیهی می گذارد . یکی دیگر از اینان رئیس مجلس و بازار مکاره دکوری و کمدی و اتصابی هشتم می باشد . دیگری هم رئیس انتصابی دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض است . آن یکی سفیر است و دیگری در حوزه علمیه ی قم است . اکنون برای اجرای مأموریت و دفاع از جایگاه اخوی های خود و به خصوص داعی جوادی آملی مجبور شده است که بنا بر فشار کودتا گران پاسدار وا رد صحنه شود و پیام حکم محکومیت موسوی را به اتهام کودتاگر صادر کند . زیرا که وحشت از جایگاه متزلزل پاسداران کودتا گر و نگرانی از تبدیل شدن سلروز اشغال سفارت آمریکا در تهران در روز 13 آبان به روز تظاهرات ضد حکومتی روز قدس شود که به نقل از خبر گزاری دولتی ایرنا اینگونه موسوی را چپ و راست متهم و محکوم کرده است .

ايرنا - محمد جواد لاریجانی با اشاره به انتقاد موسوی از پخش اعترافات متهمان حوادث اخیر نیز تاکید کرد: موسوی باید ژستی بگیرد که به او بیاید، وی باید گذشته را به یاد بیاورد زمانی که نخست وزیر بود و بسیاری از این اعترافات پخش شد ولی میرحسین اعتراضی نمی کرد.به گزارش ایرنا "محمدجواد لاریجانی" روز پنج شنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در مناظره با کواکبیان، گفت: آنچه امروز باید در رسانه به آن توجه شود شامل دو محور است؛ اول اینکه ما با وضعیت جدید رسانه و جایگاه آن با مسئله‌ای به نام مرز مَجازها روبه رو هستیم و دومین مساله ماهیت قدرت است که در دهه‌های گذشته جابه‌جایی‌هایی در آن صورت گرفته است و رسانه‌ها را باید براساس این دو شاخص ارزیابی کرد.وی افزود: در گذشته قدرت در دست توپ و تانک بود ولی امروز قدرت در دست رسانه ها است.لاریجانی تاکید کرد: رسانه ها اعم از دولتی و غیردولتی باید در چارچوب شرع، قانون و اخلاق عمل کنند.معاون قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه موسوی با کودتایی که انجام داد قصد براندازی نظام را داشت، بیان کرد: از زمانی که میرحسین موسوی در ساعت 11 شب خود را رییس جمهور دانست و مردم را به خیابان‌ها کشاند، موضوع کودتا و خروج او از نظام مطرح شد.وی افزود: موسوی از ذیل نظام خارج ‌شد و او زمانی که سه چارچوب شرع، قانون و اخلاق را رد می‌کند، خطری بزرگ برای نظام ایجاد کرده است.لاریجانی اظهار داشت: اگر کودتای موسوی موفق می‌شد نه تنها اسلامیت نظام از بین می‌رفت بلکه امنیت ملی و دموکراسی هم از بین رفته بود.وی افزود: تیزهوشی مقام معظم رهبری باعث شد که موسوی نتواند کودتا کند.لاریجانی گفت: سایت هایی که در خدمت کودتا بودند خلاف شرع عمل کردند و با دروغ های شاخ دار علیه نظام شانتاژ می کردند.وی گفت: کاش خاتمی و موسوی این خطای بزرگ را انجام نمی دادند و نمی گذاشتند کار به اینجا بکشد.وی اظهار داشت: هیچ چیزی شمشیر کشیدن این افراد علیه نظام را توجیه نمی کند و چیزهایی که به اسم سبز بیرون آمده همه شرعا و قانونا خلاف است.لاریجانی با اشاره به اینکه بنده نگفته‌ام موسوی شبیه رجوی است، گفت: بنده گفته بودم که ادبیات موسوی در بیانیه‌هایی که منتشر می‌کند شبیه ادبیات مسعود رجوی است.

محمد کیانوش راد بازداشت شد

آن زمان که بازار مکاره ی دوران اصلاح طلبی داغ بود گفته و تأکید می شد که در رژیم ضد بشری که تغییر نا پذیر است و دم از اصلاحات زدن و مدعی اصلاح طلبی شدن یاوه و پوچ می باشد . گویا برای بر طرف شدن هرگونه ابهام و اثبات واقعیت ار سوی مدعیان نیاز به زمان بود تا که وقایع پس از کودتای پاسداری رخ دهد و پس ازآن جنایات ضد بشری کشتن و مجروح کردن و باز داشت و شکنجه شدن و تجاوز و اعتراف گرفتن و بیداد گاه های نمایشی تلویزیونی تر تیب دادن و اینگونه دستگیری ها رخ داده می شد تا که دیگر شکی باقی نمی ماند که پیروان خمینی شیاد عوامفریب از ابتداطرح قبضه ی قدرت و انباشت ثروت و انحصاری کردنش با هر بهانه و ابزار و سیله ی دین فروشانه داشته اند. البته اکنون با اعتراضات ادامه دار مردم ناراضی و مقاومت و ایستادگی شان همانگونه که اشاره شد دیگر همه چیز رو شده و ابهامی باقی نمانده است که داستان جنگ قدرت و ثروت چیست؟

یکی از بستگان محمد کیانوش راد لحظاتی پیش (پنج شنبه شب ) اطلاع داده كه وی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. کیانوش راد عضویت هیات علمی دانشگاه، نماینده سابق مجلس در دوره ششم و عضو يت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.

محتشمی‌پور: خانواده‌های زندانیان سیاسی پاسخ قاطعی به این برخوردهای وحشیانه خواهند داد


یک زمانی خمینی شیاد مبتر جنگ نعمت الهی است به خانواده های کشته شدگان جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضدمیهنی ایران و عراق اخطار کرده بود که حق شیون و زاری ندارند چونکه مدی بود اجر و قرب کشتهشدگان جنگ از بین می رود . اکنون ادامهی آن سیاست کثیف دین فروشان حاکم عوامفریب اعضای خانواده های متهمان و قربانیان در خانه ی خود و مراسم اجرای مذهبی هم امنیت ندارند و از سوی گزمکان و دژخیمان و مزدوران در خدمت پاسداران کودتا گر این چنین مورد یورش واقع شدند.

نوروز : دقایقی پیش شرکت‌کنندگان در مراسم دعای کمیل که خانواده شهاب‌الدین طباطبایی برگزار کرده بودند همگی دستگیر شدند.فخرالسادات محتشمی‌پور در تماس با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، با اعلام این خبر افزود:« کار به جایی رسیده که از نجابت خانواده‌های زندانیان سیاسی به این شکل سوء استفاده می‌شود و ما دیگر در خانه‌های خود نیز امنیت نداریمهمسر سیدمصطفی تاج‌زاده تصریح کرد:« تا این لحظه علی‌رغم آنکه معتقدیم برخوردهای صورت گرفته با فعالان سیاسی بعد از انتخابات بر خلاف قانون و شرع بوده و اتهامات وارد شده به آن‌ها بی‌پایه و اساس است اما ما به عنوان خانواده‌های زندانیان سیاسی مصالح نظام را بر مصالح خود و عزیزان دربندمان ترجیح‌ دادیموی ادامه داد:« با اینکه راه‌های مختلفی پیش روی ما بود تا نسبت به برخوردهای صورت گرفته با همسرانمان اعتراض کنیم اما تا این لحظه به خاطر نظام، هیچ‌کدام از این راه‌ها را نرفته‌ایم اما شاهد هستیم که اینگونه وحشیانه با خانواده‌های زندانیان سیاسی برخورد می‌شود و از هینجا به مسئولان هشدار می‌دهیم درصورتی که این رفتارها ادامه پیدا کند جواب قاطع و محکمی به این رفتارها خواهیم دادگفتنی است، تا این لحظه تعداد دقیق بازداشت‌شدگان مشخص نشده است اما تعداد بازداشت‌شدگان ده‌ها نفر تخمین زده می‌شود.

مهدی هاشمی تکذیب کرد

قبضه کردن قدرت و انحصاری کردنش از سوی پاسداران کودتاگر و باندهای مافیائی شریک حامی اش آنگونه دنبال می شود و علیه ی رقیب مغلوب یکه تازی و عربده کشی می کنند ومتهمش می نمایند که حتی نه دیگر هیچگونه ارزشی برای رقیب مغلوب قائل نمی باشند ، بلکه حتی مطبوعات و ابسته به کودتا گران پاسدار و رسانه ی خبر گزاری متعلق به کودتاگران حاکم هیچگونه توجه نمی کنند و هیچ بهائی به درج تکذیبیه ای از سوی متهمان مغلوب نمی دهند . آنگونه که اکنون آقازاده مهدی رفسنجانی دست به گله و شکوه از دست اینان زده است که گزارش آن در لینک زیر باز تابداده شده است .

http://www.fararu.com/vdcdk50s.yt0s96a22y.html

ثمره: رئیس جمهور گفت، دیگر کار تمام است

http://www.fararu.com/vdcevf8x.jh8xei9bbj.html

در شرایطی که برای عبور از بحران هسته ای و سایر بحران گوناگون که پاسداران کودتاگر را محاصره کرده است و ریل ملاقات های پنهانی با مقامات آمریکائی و عقب نشینی ها در مذاکرات ژنو شروع و ادامه دارد. اما باز گوئی دجال گری ترکیب و تلفیق شده با معجزهگری مدل پاسدار گماشته احمدی نژاد نیز همچنان آنگونه ادامه دارد که اکنون ثمره مشاور ویژه رئیس جمهور قلابی و تقلبی تعریف کرده که هنگام باز گشت از بجنورد در جزیره ی میان رود خانه مجبور به فرودبرای نماز شدیم که نا گهان تعداد 9 روستائی حاضر شده و به جای بیان مطالبات شان این چنین فریاد انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را سر دادند !

.

دستيار ارشد رئيس جمهور با بيان خاطره‌ای از سفر به استان خراسان شمالی گفت: زمانی که به همراه رییس جمهور از بجنورد با هلی کوپتر باز می‌گشتیم وقت نماز بود. یک رودخانه بزرگی را دیدیم که وسط آن جزیره است رییس‌جمهور گفت ، برای اقامه نماز در این جزیره پیاده می‌شویم زمانی که نماز تمام شد زمزمه‌ای به گوش رسید بعد دیدیم که 10، 15 نفر ازدانش آموزان ومردم روستاهای اطراف به کنار رودخانه آمده وفریاد می‌زنند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست. مجتبي ثمره‌هاشمي طي سخناني در ”همايش ملي موفقيت هسته‌اي، ابعاد فرهنگي و هويت ملي” گفت: تا حالا هرچه در مورد موضوع هسته‌اي ايران بحث شده، مباحث سياسي و فني بوده و به مسائل فرهنگي آن كمتر توجه شده است. وي اظهار داشت: حقيقتا موضوع هسته‌اي ايران نمادي از عزم ملي مردم ايران، شكست‌ناپذيري عزم ملي، نمادي از توانايي‌هاي سياسي و فني ايران، شجاعت ملت، رهبر و مسوولان نظام جمهوري اسلامي و عزت‌خواهي ملت ايران است. ثمره هاشمي تاكيد كرد: موضوع هسته‌اي ايران جلوه‌اي تمام‌عيار از هويت مردم ماست كه به استقلال، عزت و حقوق خود تاكيد دارد. حقيقتا امروز موضوع هسته‌اي ايران در دنيا باعث شده كه دولت ايران با اين ويژگي‌ها شناخته شود. وي به تعليق غني‌سازي اورانيوم در دولت اصلاحات اشاره كرد و‌گفت: زورگويي‌ها ، فشارهاي نيروهاي استكباري و همچنين اعتمادسازي مسوولان وقت باعث شد كه نرمش‌هايي در مسائل هسته‌اي ايران اتفاق بيافتد