روزنامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 20 مهر ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله " بازي آمريكا با طالبان"

" متهم کردن آمریکا که عامل جنگ در افغانستان و پاکستان از طریق طالبان است، تلاش برای پنهان کردن نقش تنش آفرینی و جنگ افروزی پاسداران کودتاگر در این مورد است "

پیرامون ادعای کنونی" باز ی با طالبان " سرمقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی ضرورت دارد که برخی از نکات اشاره شود. از جمله تجربه ی 8 سال جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق که از سوی خمینی شیاد وجنگ افروز نعمت الهی نامیده شد .مشاهدهشد که چگونه این جنگ یا نعمت الهی نقش کلیدی محور ایران ویران و ملت خاکستر نشین و عزادار و بی خانمان کن داشت؟ همچنین چطوری در بقای رژیم تروریستی و فاشستی مذهبی داشت نقش انکار نا پذیر اجراکرد ؟ صدالبته که نمی توان فراموش کرد که چگونه این جنگ نعمت خوانده شده نقش بس تعیین کننده ی در قدرت خزیدن کنونی پاسداران کود تا گر و انحصاری کردنش ایفا نموده است ؟

از سوی دیگر نکته ی دیگر ماهیت جنگ افروز بودن رژیم آن سوی معادله ی چند مجهولی است که به جز نعمت الهی بودن جنگ خانمان بر انداز 8 ساله وجه مجهول دیگرش سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به منطقه و دخالت گری در کشور های همسایه و خاور میانه می باشد .

همچنین یک وجه دیگر مجهول این معادله ی چند مجهولی تلاش بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه بوده است که مشتقات و مکمل همان تئوری جنگ نعمت خمینی شیاد می باشد که از سوی جنشین و پیروانش به خصوص ار گان فاشیستی – تروریستی پاسداران تعقیب و اجرا شده است. از جمله در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین و مصر و یمن و ... این سیاست جنگ افروزانه پیگیری شده است.

مهمتر اینکه سیاست صدور تر وریسم و ارتجاع همراه با بحران آفرینی و جنگ افروزی و دامن زدن به بی ثباتی و نا امن سازی منطقه رابطه ی تنگا تنگ با وجه مهم مجهول معادله ی چند مجمهولی داشته است . چونکه باسیاست تلاش پیگیر و مستمر و جدی پنهانی اهداف پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای دنبال شده است .

نا گفته نماند که پس از راه اندازی جنگ 33 روزه ی پاسداران و حزب الله لبنان با اسرائیل پاسدار محسن رضائی در مصاحبه ی تلویزیونی خود پیرامون این جنگ 33 روزه اعتراف کرد که جنگ حزب الله یک جنگ چریکی نبود ، بلکه جنگ پیشرفته ی منظم کلاسیک بود و دلیل آورد در جنگ چریکی موشک با بردهای گوناگون استفاده نمی شود که در این جنگ حزب الله لبنان علیه ی اسرائیل بکارگرفت . در دنباله اضافه کرد که اینگونه جنگ معادل شیوه جنگ پار تیزانی سپاه پا سداران با عراق است که این نمونه جنگ در جهان منحصر بفرد است. برای اینکه رفع ابهام کند اعتراف کرد که خط اول جبهه ی جنگ ایران و عراق حزب الله لبنان وجود داشتند که اکنون علیه ی اسرائیل این چنین جنگ می کنند و ادامه داد حتی رزمندگانی که اکنون در عراق و افغانستان علیه ی نیروهای نظامیان آمریکائی می جنگند همه آموزش و تعلیم دیدگان آموزش نظامی در پایگاه های آموزشی سپاه پا سداران در ایران می باشند .

بعلاو پس از اشغال نظامی افغانستان خیلی از اعضای القاعده و طالبان از نوار مرزی ایران و عراق به ایران پناهنده شدند که مطبوعات رژیم در آن زمان گزارش می دادند که اینان در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته شدند . سپس با آموزش نظامی ویژه ای که در پایگاه های آموزشی تروریستی پاسداران دیدند در اقدامات تروریستی مشترک با پاسداران و سپاه قدس و سپاه 9 بدر عراق در عربستان و عراق و افغانستان شرکت داشتند و مورد استفاده واقع شده اند.

بنابراین اکنون که پاسداران کودتا گر بدلیل اعتراضات مردم ناراضی با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای مواجه شده اند که عمود خیمه ی نظام و پشتیبان کودتاگران است . به ویژه اینکه با لو رفتن تأسیسات غنی سازی دوم در جاده ی قم و تهران این مسئله تبدیل به بحران جدیدی رژیم کودتا گر پاسداران نا مشروع با غرب شده است . پس تلاش برای عبور برون رفت از بحران نیاز به بحران آفرینی و جنگ افروزی در کشور های همسایه و منطقه نیازشدید می باشد . لذا بی دلیل نیست که شاهدیم که چگونه بطور موازی زمانیکه اشک تمساح برای فلسسطین و مسجد القصی ریخته می شود واز حماس در برایر اسرائیل دفاع می شود تا که موضع مخالفت و دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه اتخاذ شود . همچنین بر طبل نابودی اسرائیل بیش از گذشته زده می شود.

اما از طرف دیگرفراموش نشود که تنش داخلی پاکستان پس از نشست مذاکرات ژنو اوج گرفته است که می توان گفت به احتمال زیاد پاسداران کودتا گر در بن بست و بحران فرو رفته تلاش برای اعزام نیرو ونفوذ و دخالت گری در ایجاد جنگ و تنش داخلی در هر دو کشور افغانستان و پاکستان تصمیم گرفته اند که هدف خود را با عبور طالبان از مرز افغانستان به پا کستان برای ناامنی و دامن زدن به آشوب دنبال نموده اند . به خصوص اینکه حول و حوش مذاکرات هسته ای در ژنو چپ و راست در مطبوعات و ابسته به لوطی جماران همچون یادداشت روز ها و سر مقالات ورق پاره های کیهان و جمهوری اسلامی از نقش کلیدی و برگ بر نده ی رژیم کودتائی پاسداری نا مشروع در عراق و لبنان به خصوص افغانستان و پا کستان گفته و از این اهرم و شیوه ی کار برد ش در مذاکرات هسته ای در ژنو در برابر آمریکا مانور تبلیغاتی داده می شد که اکنون جای هیچگونه شک و شبهه ای در نقش دخالت گری در بحران آفرینی و جنگ افروزی رژیم کودتائی پاسداری در پاکستان با طالبان بر جای نمی گذارد . به خصوص اینکه پا کستان اولین کشور اسلامی است که دارای بمب اتمی می باشد و رهبر لوطی جماران و پاسداران کودا گر مسئولین هسته ای رژیم کودتائی پاسداری و ورق پاره ی کیهان دقیقاً مشابه ی سیاست هسته ای شدن همچون پا کستان را دنبال می کنند.

در خاتمه اینکه تأکید کردن سر مقاله نویس بر نقش محوری به وجود آمدن طالبان از سوی آمریکا و عربستان و پا کستان و متمر کزشدن بر روی نقش آمریکا که در آشوب و بحران کنونی در پاکستان ازسوی طالبان نقش دارد و ادعا کرده است که این مانور جنگ افروزی در افغانستان و پاکستان از طریق طلبان بر مبنای اهداف ترسیم طرح جدید منافع آمریکا در منطقه می باشد . البته اینگونه تحلیل دادن تلاش برای صورت مسئله پاک کردن و آدرس غلط دادن از نقش تروریستی پا سداران در بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه به خصوص نقش آفرینی دشمنی با روند مذاکرات صلح در خاور میانه از طریق حماس است.همینطور ما ستمالی نمودن و مخفی نگاهداشتن نقش دخالت گری و دامن زدن به تنش و بحران سازی و جنگ افروزی در افغانستان و پاکستان می باشد تا که بدین وسیله بتوان فشار منطقه ای و جهانی پیرامون اهداف هسته ای کاهش داده شود . یا پیگیری برای تصمیم و اجرای تحریم های اقتصادی به حاشیه برده شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880720/index.html

دو شنبه 20 مهر ماه سال 1388