روزنامه ی کیهان سه شنبه 21 مهر ماه سال 1388

نقدو بررسی " مرز بصيرت و تعصب " (يادداشت روز)

"خصوصیات نا چسب برای رهبر بامتهم کردن رقیب مدعی دشمن دوست کن که خودش با دشمن دوست شده است "

ضرب المثلی است که نقل شده که هی گفته می شود نر است. ولی برخی می گویند بدوش . یا اینکه فراموش نشده است که چگونه در اوج تظاهرات زمان شاه که چپ و راست شاه نخست و زیر عوض می کرد. اما مردم معترض توی خیابان ها خطاب به شاه فریاد می زدند که ما می گوئیم شاه نمی خواهیم. ولی تو نخست وزیر عوض می کنی. اکنون نیز داستان مشابه ی لوطی جماران و پاد وهای حامی کودتا گرا پا سدار است که در 4 ماه گذشته مردم معترض و ناراضی به خصوص دانشجویان از هر فرصتی که بدست آورده ا ند سریع دست بکار شده و وارد خیابان ها شده و فر یاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای سر داده اند. در صورتیکه وی عمود خیمه نظام و پشتیبان اصلی پاسداران کودتا گران می باشد .

همچنین در شرایطی که منفوریت و نا مشروع بودن لوطی جماران خامنه ای در جامعه عریان و فرا گیر شده است . ولی مبلغان پاسداران کودتا گر در بحران و بن بست فر و رفته برای راه نجات و عبور از بحران بیش از گذشته از روی نا چاری آویزان به گفته و موضع گیری های توجیگرانه ی لوطی جماران پیرامون تأئید کردن تقلبات و کودتا شده اند و به عنوان بصيرت سیاسی و نقش آن در پيشرفت كشور و نيز خنثي شدن توطئه ها که بيانگر حساسيت فوق العاده است . از آن اهرم چماق و فصل الخطاب رژیم کودتائی و تر وریستی نا مشروع و بی اعتبار شده می سازند تا برای خاموش کردن صدای اعتراضی و انتقادی رقبای مغلوب ومنتقدان و مخالفان و مشروعیت کاذب و زوری تراشیدن برای رژیم کودتائی فاشیستی مذهبی نا مشروع استفاده کنند.

برای همین است که اکنون نیز پاسدار غیر ایرانی به خدمت گرفته شده بدون آنکه توضیح دهد که این چگونه رژیم ضدمردمی وو ارونه وهذیان و دروغگو وکتمان کننده ی حقایق و دین فروش و قدرت طلب و جنگ افروزی می باشد که در بیش از 30 سال است که فقط تولیدات سرکوب و خفقان و و حشت اجتماعی با سانسور و ترور و زندان و مرگ و فقر و بیکاری و بی عدالتی وانواع و اقسام دشمن داشته است؟ چرا پاسخ هر صدای اعتراضی مطالباتی و انتقادی بلا فاصله با متهم کردن به صدای دشمن و توطئه و خیانت و جاسوسی داده شده است؟ همینطور اکنون نیز از آگاهی دشمن و طرح ها و توطئه ها و شکست هایش گفته است . به خصوص پس از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی تقلباتی – کودتائی انتصاباتی 22 خرداد که تق نا مشروع و ضد مردمی بودن رژیم کودتائی تر وریستی پا سداری در آمده است . اما قلم بر دست یادداشت روز نویس تأکید آماده باش بر اشراف و بصیرت سیاسی داشتن علیه شان را اینگونه توصیه کرده است:

"در اين دوره آگاهي از آنچه دشمن براي بهم ريختن جبهه حق مي كند ضرورت دارد و بايد با چشماني باز به عملكردهاي آنان نگريست. حضرت آيت ا... خامنه اي- دامت بركاته- در ديدار با اساتيد دانشگاهها- در تاريخ چهارم شهريور گذشته- فرمودند: «دشمن را درست شناسايي كنيد، هدف هاي دشمن را كشف كنيد. احياناً به قرارگاههاي دشمن آنچناني كه خود او نداند سربكشيد. براساس طرح او طراحي كلان كنيد». در اين شرايط بايد دريافت كه دشمن دنبال چيست طرح اصلي او و طرح فريب او كدام است. آيا وقتي از سازش ناپذيري خود حرف مي زند، دنبال راه فرار نمي گردد و آيا زماني كه از لزوم وحدت و تقويت همگرايي و دوري از اتهام زني نيروهاي انقلاب به يكديگر حرف مي زند، دنبال بدست آوردن فرصت براي بازسازي نيروهاي خود نيست؟ براي اينكه ما طرح واقعي و طرح فريب دشمن را از هم تفكيك كنيم بايد مطالعه عميقي روي سابقه و خصوصيات روحي-رواني افراد شاخص آن داشته باشيم. اگر بدون شناخت حركت كنيم چه بسا كه براي مبارزه با آنان وارد ميداني شويم كه آنان آن را براي شكست و يا تضعيف ما آماده كرده اند"

عجیب تر اینکه جائیکه صنعت بس پیشرفته ی دروغگوئی و خالی بندی و عوامفریبی و شیادی با چسب دین ابزاری شده به اپیدمی اعتیاد مزمن ترک نا پذیر تبدیل شده است که رهبر و مسئولان ریز و در شت رژیم کودتائی و پاسداری فاشیستی مذهبی از رأس تا ذیل آلوده به فسادعجیب به این بیماری اعتیاد دارند. اما مداح قلم بر دست بطور کمیک و تراژدیک اینگونه با دهان کجی کردن به فر یاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای مردم معترض ، اینان را دشمن آگاه خطاب کرده و در دنباله با درو غ بزرگ ساختن و هذیان گوئی نمودن پیرامون تقدس و بصیر و صبور و محبوب رهبری در جامعه این خصوصیات نا چسب را اینگونه چاشنی کرده است :

"انسان با بصيرت بايد بداند كه در دست دشمن چيست. آيا همانگونه كه ادعا مي كند گوهري تابناك دارد؟ آيا همانگونه كه ادعا مي كند مي تواند آتش به پا كند؟ و نيز بايد بداند كه جامعه اي كه رهبري با اين تقدس، بصيرت و صبر و محبوبيت دارد و سرشار از نيروهاي مؤمن است، هيچگاه در برابر عناصري كه تا خرخره در ماديت و حرام خوري غرق هستند، زانو نمي زند. اگر اين بصيرت نباشد فرد- عالم باشد يا عامي- كم مي آورد و راه را اشتباه مي رود"

مداح قلم بر دست غیر ایرانی برای اینکه ترکیب تملق و چاپلوسی وهذیان ووارونه گوئی را تکمیل کرده باشد. پس مجبور شده طوری مداحی و دروغ سازی کند که وانمود کند گویا حامیان و مخاطبان لوطی جماران جامعه نخبگان و با سوادان و آگاهان و با بصیرت های آگاه سیاسی و دشمن شناس می باشند ونه دژخیمان لباس شخصی آدمکشان حرفه ای و پاسداران و بسیجیان و مزدوران نیروی انتظامی شکنجه گر و متجاوز و قاتل می باشند که دارای پرونده بس نگین جنایت علیه ی بشریت در باز داشت کهریزک و سایر سیاه چال ها در 4 ماهه گذشته هستند .

قلم بر دست در پایان برای اینکه خاتمی و دوران مدعیان 8 ساله ی اصلاح طلبی را نقطه ی مقابل بصیرت لوطی جماران قرار دهد و متهم شان کند که به جای دوست کردن دشمن، خود شان با دشمن دوست شدند. اینگونه اینان را با نقل قول کردن از لوطی جماران اینان را متهم به شایعه سازان تبلیغاتی با ایجاد فضای بد بینی در جامعه نموده است:

" نگاه بدبينانه به شرايط و آينده از مختصات كساني است كه بصيرت ندارند. رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان (چهارم شهريور88) فرمودند: «بدبيني از بي بصيرتي است. مواظب باشيد نگاهتان به آينده، نگاه بدبينانه نباشد. اگر نگاه بدبينانه شد، نگاه «چه فايده اي دارد» شد، بدنبالش بي عملي، بي تحركي و انزواست همان كه دشمن مي خواهد.» امروز در ميدان انقلاب نيروهايي به اسم هاي مختلف- از جمله به اسم دلسوزي براي مردم سالاري نظام- مشغول ياس پراكني و بدبيني پراكني هستند. اين ها مردم را جز در قامت شورشگري و تخريب و انكار به رسميت نمي شناسند. اين ها در دوره 8 ساله خود به نفرت دامن مي زدند و البته منافقانه مدعي بودند كه سعي مي كنند دشمن را به دوست تبديل نمايند كه صد البته دوست دشمن مي شدند و منافع ملي را بر باد مي دادند.كلام را به سخني ديگر از حضرت آيت الله خامنه اي در باب بصيرت خاتمه دهيم. معظم له در ديدار اخير با مردم چالوس و نوشهر- 15مهر جاري- فرمودند: «متعهدان موجود در جامعه ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهي و حوزوي بايد به مسئله بصيرت اهميت بدهند. بصيرت در هدف، بصيرت در وسيله، بصيرت در شناخت دشمن، بصيرت در شناخت موانع راه، بصيرت در شناخت راههاي جلوگيري از اين موانع و برداشتن اين موانع، اين بصيرت ها لازم است.»

در خاتمه اینکه بعید است که پس از 30 سال تجربه ی عملی که مردم ایران از عملکرد حاکمان عو امفریب و شیاد و غارتگرو جنگ افروز و قدرت طلب و دین فروش دارند که اساس و بنیان کارشان وارونه گوئی و بد قولی و بد کردار و رفتار غیرانسانی می باشند . بعید است که مداحی و روضه و مرثیه خوانی ها ی معکوس و تر فند و شگرد قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس شده ی ورق پاره ی کیهان به جز اثر منفی بر ای گذاشتن تأثیر مثبت و مهم دیگری داشته باشد . زیرا که در ورق پاره ای اینگونه هذیان گوئی می کند که مدیر مسئولش نماینده ی ویژه ی لوطی جماران می با شد که از منفور ترین پرونده و سناریو سازان است که اکنون در داد گاه نمایشی مطبوعات این سر بازجو وشکنجه گر و تواب ساز حرفه ای مشغول پاسخ دادن به سئوالات 30 شاکی به جرم اتهام وتهمت زدن و پرونده سازی کردن علیه شان می باشد و در پائین صحفه ی 2 ورق پاره ی امروز قید شده بود که شماره ی بعدی 25 مهر یعنی 4 روز دیگر انتشار می یابد. به خصوص اینکه اکنون رژیم کودتائی پاسداری نا مشروع سخت در بحران و بن بست فرو رفته و متزلزل شده است که نیاز به اینگونه معرکه گیری و مار بازی کردن ها ئی دارد که معر که گیران و مار بازان می دانند دروغ پردازی های شان نتیجه ی معکوس دارد. و لی برای منحرف نمودن مقطعی اذهان عمومی ضرورت هست که چنین با پاک کردن صورت مسئله بندبازی و معرکه گیری شود .

هوشنگ – بهداد

سه شنبه 21 مهر ماه سال 1388